InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Modetrends voor de lente en zomer van 2010

Modetrends voor de lente en zomer van 2010

Modetrends voor de lente en zomer van 2010 Nu de eerste warmte het land bereikt heeft, lijkt het erop dat de lente niet meer lang op zich laat wachten. Weg met de winter mode dus, en kom maar op maar de kleding die het helemaal is in de lente en zomer van 2010.
Net als elk seizoen hebben ook de lente en zomer van 2010 hun speciale trends. Deze zullen in dit artikel aan de orde gesteld worden. Allereerst zal ik spreken over modekleuren, vervolgens over de diverse mode stromingen. Ten slotte zal ik populaire trends extra toelichten.

Kleuren

Er is veel aandacht voor kleur dit seizoen. Zwart en wit zijn de basiskleuren. Hieraan worden neutrale kleuren toegevoegd. Groen is het nieuwe paars. Deze kleur wordt in vele tinten verkocht. Niet alleen zeewiergroen, maar ook kaki is erg populair. Hierbij horen de bruintinten, die gaan van olijf tot chocolade bruin. Buiten dit kleurenpalet zijn er veel vrolijke kleuren als rood, geel, oranje, turkoois en indigoblauw. Voor turkoois zal veel in het straatbeeld te zien zijn.

Modestromingen

De mode is dit seizoen erg divers. Zowel romantische outfits als futuristische kleding zijn populair. Daarbij zijn er ook duidelijk punk-invloeden aanwezig en onbreekt ook glitter en glammer niet. Er is veel zijde en satijn te zien, maar ook leer ontbreekt niet. Ook pailetten en glitters komen veelvuldig terug in de kleding. Daartegenover staan de lieflijke bloemenprints die vooral heel populair zijn op jurkjes.

Lingerie

Lingerie is heel belangrijk dit seizoen. Het hoort echt bij de outfit en mag om die reden dus best opvallend zijn. De nadruk ligt echt op het vrouwelijke dit seizoen. De opvallende lingerie is daar een voorbeeld van.

Blote benen

Wie hip wil zijn zal met de benen bloot moeten. Mini-jurk, korte rokjes en shorts zijn het helemaal. Regel hierbij is wel, draag alleen zulke korte kledingstukken als je dit kunt hebben. Je wil je per slot van rekening goed voelen in je kleding en niet het gevoel hebben dat iedereen je raar na zit te staren.

Jurken
De jurken die dit seizoen in zijn, zijn allemaal kort. Heel kort of tot op de knie. Strapless jurkjes zul je overal aantreffen. Jurken zijn in vele kleuren en prints te krijgen. Erg populair lijkt het bloemetjesmotief. Verder zijn er veel grafische prints en felle kleuren te zien.

Spijkerbroeken

De spijkerbroek is een categorie op zich geworden in de loop der jaren. Dit seizoen is het misschien wel de belangrijkste trend. De boyfriend look, die in de winter van 2009-2010 al helemaal hot was, valt nog steeds in de categorie hot. Vaak zien we wel boyfriendjeans die tot net over de knie vallen. Verder begint ook de versleten jeans weer populair te worden. Gaten, scheuren en slijtageplekken, het mag weer gezien worden. Hoewel er ook nog skinnyjeans te koop zijn, lijken deze hun langste tijd wel gehad te hebben. Ruimer vallende exemplaren sieren nu vooral de rekken.

Spijker doet het uberhaupt goed dit seizoen. Buiten de altijd hippe spijkerbroek, zijn ook spijkershortjes populair, net als spijkerjasjes en gilletjes. Verder is er ook weer een hele boel keuze wat betreft de kleur van de jeans. In de afgelopen seizoenen waren het klassieke spijkerblauw en bijna zwarte broeken het populairste, nu duiken er steeds meer verwassen versies op.

Een ware musthave voor spijkerbroekdragers zijn hoge hakken. Deze draag je zowel bij shorts als bij broeken met lange pijpen voor de hipste uitstraling.

Schoenen en accessoires

De schoenen trends is heel simpel. Hakken zijn het helemaal. De hoge hak is niet weg te denken, maar ook de schoen met een bescheiden hakje is gelukkig helemaal in. Verder verschijnen er ook weer plateauzolen in beeld.

Ook over accessoires kunnen we het kort houden. Groot is hip. Grote armbanden, grote kettingen en grote ringen zullen het modebeeld domineren. Verder lijkt zilver populairder te worden dan goud.
© 2010 - 2017 Niamh, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Dé herfst en winter mode van 2010!In dit artikel vind je alles over de modetrends voor komende herfst en winter! Mode experts zeggen dat het dit seizoen d…
Celebity DesignersCelebity DesignersZe zijn beroemd en rijk, maar veel acteurs, zangeressen en muzieken verdienen een extra centje bij als celebrity fashion…
Mooi gekleed gaan voor weinig geldMooi gekleed gaan voor weinig geldEr zijn kuddedieren die alle laatste modetrends volgen tegen elke prijs. Een modetrend is als een seizoen, wanneer het s…
De zomermode van 2007Ieder jaar kunnen we er niet onder uit, de nieuwe zomermode hangt weer in de winkels. En of je het nu mooi vindt of niet…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Modetrends voor de lente en zomer van 2010"

Infoteur: Niamh
Subrubriek: Mode
Schrijf mee!