InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Primark - Goedkope jonge mode

Primark - Goedkope jonge mode

De Primark is een winkelketen afkomstig uit Ierland. De winkelketen is razendsnel gegroeid met inmiddels 196 vestigingen. In Nederland is er momenteel één Primark en deze bevind zich in Rotterdam. Bij de Primark kun je hele goedkope kleding en spullen aanschaffen.

Waar komt de Primark vandaan?

De eerste winkel opende in de maand juni, deze vestiging bevond zich in Dublin daar heet de winkelketen 'Penneys'. Nog binnen een jaar werden er 4 andere primarks geopend in dezelfde stad. In 1973 werd er een vestiging geplaatst in Groot-Britannië en in 2006 volgde Spanje. In december 2008 werd de eerste winkel geopend in Nederland en wel in Rotterdam. Inmiddels zijn er 196 vestigingen verspreid over Europa.

Wat kan je er kopen?

De Primark heeft iets weg van de 'Hennis en Mauritz' qua kleding. Ze verkopen er ook associares zoals sieraden, tassen maar ook schoenen en paraplu's vind je in de Primark. U zult er voornamelijk vrouwen zien maar er word ook mannen kleding en wat kinderkleding en zelfs babykleding verkocht.

Super goedkoop, hoe kan dat?

De Primark maakt in principe geen reclame, omdat ze geen reclame maken hoeven ze minder geld te spenderen. De reclame word gemaakt door de klanten die het weer verder vertellen. Ook kunnen ze dankzij de hoeveelheid vestigingen hele grote partijen kleding te gelijk inkopen waardoor de inkoopprijs bijna niks is.

Drukte

Het nadeel van een goedkope winkel met veel en leuke kleding is dat het er flink druk kan zijn. Dit zorgt er voor dat u misschien wel een lange tijd zult moeten wachten voor u een pashokje in kunt. In het pashokje mag u 8 kledingstukken meenemen, wel is het zo dat u de tas met de rest van de spullen mag laten liggen zodat u niet overnieuw achter aan hoeft te sluiten. Als u geen zin heeft in de drukte kun u het best niet in het weekend gaan maar op een door de weekse dag en dan zo vroeg mogelijk. U kunt ook de kleding gewoon afrekenen en ruilen als de maat niet klopt of geld terug vragen.

Retourneren

U kunt met de bon binnen 10 dagen de kleding met kaartjes er aan terug brengen. Er is een klantenservice te vinden in elk filiaal. U krijgt het geld terug zoals u betaald heeft, dit houd in dat als u contact betaald heeft u het contact terug krijgt en als u gepind heeft krijgt u het geld binnen 4 á 7 dagen op uw rekening gestort.

Openingstijden

  • Maandag: 11:00 - 18:00 uur
  • Dinsdag: 09:00 - 18.00 uur
  • Woensdag: 09:00 - 18.00 uur
  • Donderdag: 09:00 - 18.00 uur
  • Vrijdag: 09:00 - 21.00 uur
  • Zaterdag: 09:00 - 18.00 uur
  • Zondag: 12.00 - 17.00 uur
Niet alle locaties zijn op zondag geopend.

Waar is het?

De Primark in Nederland bevind zich in Rotterdam, Zaandam en Hoofddorp. Primark stop hier echter niet bij. Er wordt ook gewerkt aan winkels in Enschede, Eindhoven en Almere. De Primark in almere zal halverwege december 2012 zijn deuren openen en zal dan met vierduizend vierkantenmeter de grootste Primark zijn.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Primark - Goedkope jonge mode"

Reactie

Debster (infoteur), 20-04-2010 13:11 #1
Wat een superleuk artikel zeg! Ik ga zeker een keer bij die winkel langs!

Infoteur: Bembi
Laatste update: 17-10-2012
Subrubriek: Mode
Reacties: 1
Schrijf mee!