InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Kenmerken echte Uggs

Kenmerken echte Uggs

Kenmerken echte Uggs Hoe kun je de echte Uggs van de neppe onderscheiden? Wat zijn de kenmerken van echte Uggs? Ze bepalen nu al twee jaar het modebeeld: Uggs. Iedereen heeft er wel een mening over. Sommige mensen vinden ze hip, anderen foeilelijk. Veel Ugg schoenen worden nagemaakt door replicamakers, die hier goed aan verdienen.

Kenmerken echte Uggs

Schapenvacht

De liefhebber weet het: echte Uggs hebben schapenvacht aan de binnenkant. Schapenwol is zacht en heeft een beige kleur. Nep Uggs daarentegen zijn gevoerd met synthetisch bont. Schapenbont is geler van kleur, wat goed te zien is aan de onderstaande afbeeldingen.

De geur van Uggs

Het tweede belangrijke kenmerk dat echte Uggs onderscheidt van de neppe variant, is de geur. Neppe Uggs ruiken naar verf, terwijl de echte Uggs ruiken naar natuurlijke stoffen (zoals schapenbont).

De zool

Echte Uggs hebben een "R" met een cirkel in de zool. Bij de neppe Uggs ontbreekt dit. Je moet echter wel goed kijken om dit subtiele verschil te zien. Links is echt; rechts is nep.

Er is nog een andere kenmerk van de zool, die elke twijfel wegneemt. Bij echte Uggs loopt het reliëf door; bij de namaakvariant niet.

Het label van Uggs

Het label van echte Uggs wijkt af van de neppe. Zowel aan de buitenkant als aan de binnenkant zit een label. Dit gaat om het label aan de buitenkant. Het lettertype van de nep Uggs is vetgedrukt en mogelijk iets donkerder van kleur. Links is echt, rechts is namaak.

Aan de binnenkant zit ook een label. Echte Uggs zijn gefabriceerd in China, de neppe komen uit Nieuw-Zeeland of Australie. De echte Uggs werden in het begin ook gemaakt in deze landen, maar de productie is uitbesteed naar China. Dat kun je zien aan de tekst "Made in New-Zeeland" of "Made in Australia".

Hoe duur zijn Uggs?

Een lage prijs duidt op namaak: goedkoop is meestal nep. Uggs kosten al snel zo'n 200. De prijzen lopen uiteen van 140 tot 400 euro.
© 2010 - 2014 Rebeccahoogers, gepubliceerd in Mode (Mens en Gezondheid) op . Het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Kenmerken echte Uggs"

Infoteur: Rebeccahoogers
Subrubriek: Mode
Schrijf mee!