InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Online kleding kopen, waar op letten?

Online kleding kopen, waar op letten?

Tegenwoordig kun je het zo gek niet bedenken of je kunt het op internet kopen. Kleding is een van de meest verkochte producten op het internet. Het is handig om te weten waar je op moet letten wanneer je kleding gaat kopen en ook welke webshops betrouwbaar zijn. Je vindt hier alles over in dit artikel.

Keurmerken

Heel belangrijk is het om te kijken of een site (ongeacht of deze kleding verkoopt of niet.) een keurmerk heeft. Wanneer je een keurmerk op een site tegenkomt kun je er zeker van zijn dat je op deze site veilig kunt betalen. Het is duidelijk bij wat voor soort online keten je winkelt. Er wordt rekening gehouden met je privacy en hier wordt geen misbruik van gemaakt. Deze winkelketens hebben zich te houden aan een zogenaamde Keurmerkcode.

Wanneer een site geen keurmerk heeft is er dus een grotere kans dat je opgelicht wordt. Het eerste wat je doen wanneer je op het web gaat winkelen is kijken of deze site een keurmerk heeft.

Kleding terugsturen

Het tweede punt waar je op moet gaan letten wanneer je op het internet kleding gaat kopen is, of je de kleding die je gekocht hebt wel kunt terugsturen. Wanneer kleding niet past of kapot aangekomen is, is het natuurlijk handig als je deze ook mag ruilen. Bij de meeste winkels met een keurmerk heb je 14 dagen om een artikel terug te sturen, mits ongebruikt en het kaartje moet er nog aanhangen. Je krijgt dan je geld terug gestort op je rekening of je krijgt een tegoed voor deze winkel/webshop.

Kledingmaten

Wanneer je online gaat winkelen is het belangrijk dat je zeker weet dat een kledingstuk de goede maat heeft. Veel winkels hebben daarom op hun site een maattabel staan die je helpt bij het uitzoeken van de goede maat. Een tip hierbij is: als je het niet zeker weet, pak even een meetlint en meet jezelf op. Zo kun je heel gemakkelijk je maat bepalen door het af te lezen in de tabellen.

Voorwaarden

Lees altijd de voorwaarden door, vaak moet je jezelf registreren bij een site om aankopen te kunnen doen. Lees dan altijd de voorwaarden door of er niet de bekende addertjes onder het gras zitten. Wanneer je twijfelt, registreer je niet en koop niets van deze site.

Extra aandachtspunten

  • Controleer altijd de naden van een kledingstuk, wanneer stukken missen of veel draadjes loshangen, zou ik het kledingstuk terugsturen.
  • Hetzelfde geldt voor knopen, zitten er extra knopen bij het kledingstuk? En hoe moeilijk of makkelijk zijn deze om er terug op te naaien?

Betrouwbare sites

Hieronder heb ik alvast een aantal sites uitgezocht die betrouwbaar zijn bij het kopen van kleding.
  • H&M
  • Bonaparte
  • Wehkamp
  • Otto
  • Esprit
  • Wo men at work

Deze sites zijn betrouwbaar en hebben een keurmerk. Met een gerust hart kun je hier je aankopen doen. Binnen een paar dagen heb je je nieuwe aankopen in huis. Wat wil een mens nog meer?
© 2011 - 2017 Petteflet, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Kledingmaten en schoenmaten voor baby'sKledingmaten en schoenmaten voor baby'sHet eerste jaar na de geboorte verandert de kledingmaat van een baby regelmatig. De meeste baby's zullen vlak na de gebo…
Maattabel DamesmodeMaattabel DamesmodeOnline shoppen is natuurlijk super handig, je hoeft er de deur niet voor uit, je kunt makkelijker prijzen vergelijken en…
Maattabellen voor babykleertjes en kinderkledingAls je online kinderkleding gaat kopen dan is het handig om de kleding- en schoenmaten voor baby's, peuters, kleuters en…
Amerikaanse (US) dameskledingmaten omrekenenAmerikaanse (US) dameskledingmaten omrekenenIn Amerika worden er verschillende maatvoeringen gehanteerd voor dameskleding. De ene fabrikant kiest voor een numerieke…
Eko keurmerk: welke keurmerken zijn er allemaal?Eko keurmerk: welke keurmerken zijn er allemaal?Op biologische producten in een biologische winkel of supermarkt staat vaak een eko keurmerk. Soms staan er zelfs meerde…
Bronnen en referenties
  • http://www.keurmerk.info/

Reageer op het artikel "Online kleding kopen, waar op letten?"

Reactie

Abdel, 07-11-2015 11:16 #1
Alle.
Als ik bestel, moet ik nog douane (invoerkosten) en btw betalen?

Grt.abdel

Infoteur: Petteflet
Gepubliceerd: 08-07-2011
Subrubriek: Mode
Reacties: 1
Schrijf mee!