InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Dé modetrends voor het najaar. Herfst / winter 2011

Dé modetrends voor het najaar. Herfst / winter 2011

Dé modetrends voor het najaar. Herfst / winter 2011 Het najaar van 2011 is weer begonnen. Wat zijn de modetrends voor de herfst en winter van dit jaar? Welke kledingstukken zijn helemaal hot en welke kleding is helemaal not. Wat kan wel en wat kan niet. Verder worden de meest voorkomende kleuren besproken, zodat je zelfverzekerd met de juiste kleding het najaar van 2011 in kunt gaan.

Modetrends voor vrouwen

Jassen en mantels
Jassen en mantels zijn letterlijk en figuurlijk helemaal hot deze winter. Het gaat om de lange jassen en mantels die tot op de grond reiken. Wat je onder deze lange jassen of matels draagt doet er in het najaar van 2011 een stuk minder toe. Verder zullen we ook kleine mantels steeds vaker terug gaan zien.

Jaren 70
Net als in de zomer, zal de jaren '70 ook in de winter sterk terug komen. Dit is vooral terug te vinden in de wijd uitlopende broeken en chique blouses. Vaak worden de blouses gedragen in combinatie met een sjaal of strik. Verder zijn de jurken strak, elegant en vrouwelijk. De jaren '70 zijn overigens ook in de kapsels terug te vinden. Verschillende jaren '70 kapsels zijn ook dit najaar helemaal hot.

Schoenen
Deze winter zal de schoen met een hoge hak en brede enkelbanden terug komen. Wanneer je niet graag op hakken loopt zijn er echter ook alternatieven. Ook de hoge laarzen tot aan de knie zullen het goed doen. Je kunt dus gemakkelijk je kledingkast induiken en die oude hoge laarzen weer tevoorschijn halen.

Kleuren
Er zijn verschillende kleuren die het erg goed doen in de winter van 2011. Een aantal veel voorkomende kleuren zijn: Oranje, wijnrood, aubergine, zeegroen, indigoblauw en paars. De kleuren zijn vooral terug te vinden in de jurken en jassen. Vooral de opvallende kleuren oranje en paars doen het erg goed bij de jurken. De jassen zie je vaker in wijnrood, aubergine, zeegroen en indigoblauw.

Modetrends voor mannen

Stoffen en afwerking
In het najaar van 2011 zullen de materialen de meeste invloed hebben. Grove breisels worden afgewisseld met luxe stoffen zoals kasjmier, satijn en zijde. De luxe stijl wordt hierdoor afgewisseld met een stoer en ruig uiterlijk. Deze afwisseling is vooral terug te vinden in colberts en jasjes.

Kleuren
Ook de mannen hebben hun eigen kleurbeeld. Deze bestaat voornamelijk uit nachtblauw, camel, mosgroen en fuchsia. De kleuren kunnen goed naar voren komen in jasjes, colberts en overhemden. Verder kunnen de kleuren terug komen in de nieuwe collecties winterjassen.

Conclusie

Voor de vrouwen zijn de lange jassen en mantels dus helemaal in dit najaar. Hoe langer hoe beter, wat eronder gedragen wordt is niet erg van belang. Verder zijn de jaren '70 terug te vinden in de chique blousjes die in combinatie met een strik of sjaal gedragen kunnen worden. De hoge laarzen zullen ook helemaal terug komen. De kleuren oranje, wijnrood, aubergine, zeegroen, paars en indigoblauw zullen erg veel terugkomen.

Voor de mannen zijn vooral de materialen van belang. Luxe materialen worden afgewisseld met gove breisels. Bij de mannen komen de kleuren nachtblauw, camel, mosgroen en fuchsia veel terug.

Wanneer je iets minder budget hebt kun je goed in het verleden gaan zoeken. Door de invloeden van de jaren '70 zullen veel oude kledingstukken nu helemaal in zijn. Maar ook de oude (knie) laarzen zijn weer helemaal hot. Duik dus snel in een oude kledingkast en bespaar zo een hoop geld.
© 2011 - 2017 Timkraai, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Kledingkast herfst klaar maken (najaar 2011)Het nieuwe modeseizoen komt eraan (najaar 2011). Welke kleding moet je in je kast hebben hangen en wat moet je opbergen?…
Dé herfst en winter mode van 2010!In dit artikel vind je alles over de modetrends voor komende herfst en winter! Mode experts zeggen dat het dit seizoen d…
Fashion trends: tips om je look te updaten!De zomer is nu echt voorbij en de herfst maakt zijn intrede! Wat trek je aan deze herfst en winter 2014? Nu de nieuwe he…
Germany Collection van OPI nagellak herfst 2012Vrouwelijke elegantie, maar met een scherp randje. Zo omschrijft Suzi Weiss de Germany Collection van OPI voor najaar/wi…
Mooi gekleed gaan voor weinig geldMooi gekleed gaan voor weinig geldEr zijn kuddedieren die alle laatste modetrends volgen tegen elke prijs. Een modetrend is als een seizoen, wanneer het s…
Bronnen en referenties
  • www.modeblog.nl
  • www.trendstyle.net

Reageer op het artikel "Dé modetrends voor het najaar. Herfst / winter 2011"

Infoteur: Timkraai
Subrubriek: Mode
Schrijf mee!