InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Dé modetrents voor zomer / voorjaar 2012

Dé modetrents voor zomer / voorjaar 2012

Dé modetrents voor zomer / voorjaar 2012 Het is nog verschrikkelijk koud buiten, maar ondertussen zijn de modetrends voor dit voorjaar en deze zomer alweer bekend. Welke jurken, accessoires en andere kledingstukken zijn helemaal in deze zomer? In dit artikel vind je alle informatie over dé modetrends van deze zomer. Naast de vrouwen besteden we uiteraard ook aandacht aan de man!

Modetrends voor vrouwen

Vrouwelijk
Dit seizoen wordt vooral heel erg vrouwelijk. We zullen gedag zeggen tegen de leger jasjes, jacks van je vriend en losse broeken. Het gaat vooral om de vrouwelijke vormen en looks!

Jaren Twintig
Veel ontwerpers hebben invloeden uit de jaren twintig laten doorschijnen. De inspiratie uit de jaren twintig en de flapper girls is duidelijk terug te zien in de creaties voor 2012. Dit waren onafhankelijke vrouwen in de jaren twintig die laks hadden aan de regels en mening van de maatschappij.

Rokken en jurken
Vorig jaar waren ze al helemaal in, de jurken en rokken. Dit jaar kunnen ze ook prima. Met en leuk jurkje zie je er nu eenmaal ongelofelijk vrouwelijk uit. Vorig jaar zagen we vooral lange jurken tot op de enkels. Dit jaar zijn ook kortere jurken weer helemaal hot! De wijde broeken zien we minder terug. Ook dit weer omdat dit de vrouwelijke accenten niet goed laat zien. Strakke kokerrokken zijn echter helemaal hot dit jaar. We doen er alles aan om de vrouwelijke silhouet te accentueren.

Kleuren
Vorig jaar deden de felle neon kleuren hun introductie. Felle kleuren zoals oranje, paars of lime zagen we regelmatig terugkomen. Ook dit jaar zijn de neon kleuren nog hartstikke in! Je kunt je fel gekleurde kleding dus gerust dragen deze zomer. Verder zien we ook veel pastel kleuren terugkomen.

Accessoires
Net als vorig jaar zijn hoeden ook helemaal in. Verder zijn bloemen erg hot dit jaar. Denk aan grote bloemen te hoogte van het sleutelbeen. Ook bloemen in de kraag van een shirt of blouse is helemaal in.

De in's en out's

Wat is in de zomer van 2012 helemaal in
Blazers met een aangerimpelde rand zijn helemaal hot deze zomer. Ook bloemenprints gaan we vaak terug zien. In combinatie met felle kleuren is de bloemenprint natuurlijk helemaal hot! Opvallende oorbellen zijn ook weer van de partij in de zomer van 20120. Verder zijn de invloeden van de jaren twintig duidelijk aanwezig in de aankomende trends. Zoek eens informatie over de jaren twintig en de mode die de vrouwen in die tijd droegen. Op deze manier kun je tal van leuke ideeën opdoen!

Wat is in de zomer van 2012 helemaal uit
De blazers van je vriendje en het legerjack kunnen aankomende zomer écht niet meer. Het gaat om vrouwelijke vormen, dus strakke kokerrokken zijn helemaal in! Ook de invloeden uit de jaren zeventig zullen we niet meer terug doen. De kapsels uit de jaren zeventig worden vervangen met kapsel die natuurlijk ogen. Verder is de slangenhuid en de tijger en panterprint not done. Dit zien we dan ook niet meer terug in de zomer van 2012. Tot slot is de kleur bruin zo goed als verdwenen.

Conclusie

De kleuren van vorig jaar komen gelukkig weer terug. De kledingstukken van vorig jaar kunnen dus ook dit jaar weer met trots gedragen worden. Verder is het voor de vrouwen vooral super vrouwelijk dit jaar. Alles wat de vrouwelijke silhouet accentueert is eigenlijk helemaal in aankomende zomer. Ook bloemen zijn super populair dit jaar, hoe groter hoe beter!
© 2012 - 2017 Timkraai, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Fashion trends voor spring/summer 2012Wat moet je volgend jaar 2012 in je kast hebben hangen? Hier wat tips om je garderobe uit te breiden naar de nieuwe tren…
Shick* schoenen: high fashion, low budgetShick* schoenen: high fashion, low budgetIn februari 2010 is er een nieuw schoenenmerk gelanceerd in Nederland. Shick* is een schoenenmerk wat high fashion shoes…
Germany Collection van OPI nagellak herfst 2012Vrouwelijke elegantie, maar met een scherp randje. Zo omschrijft Suzi Weiss de Germany Collection van OPI voor najaar/wi…
Mode zomer 2013: kleurige pasteltintenMode zomer 2013: kleurige pasteltintenDe zomer 2013 komt eraan en we hebben al een voorproef kunnen zien van de trendy kleuren: veel sorbet- en snoepkleuren d…
Panty’s, maillots en leggingsPanty’s, maillots en leggingsDoor de jaren heen heeft beenkleding haar charme niet verloren. Er zijn ook veel varianten beenkleding: panty’s, legging…
Bronnen en referenties
  • www.trendstyle.net

Reageer op het artikel "Dé modetrents voor zomer / voorjaar 2012"

Infoteur: Timkraai
Subrubriek: Mode
Schrijf mee!