InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Relatie en huwelijk > Trends in bruidsboeketten 2016

Trends in bruidsboeketten 2016

Eén van de belangrijkste keuzes van een bruid met een bruiloft in aantocht is de keuze voor een bruidsboeket. Welke bloemen gebruik ik? Welke kleuren staan mooi bij mijn jurk? Wordt het groot of klein? Gebruik ik nog iets anders dan bloemen? Dat zijn vragen die een aanstaande bruid zichzelf moet stellen bij de keuze van een trouwboeket. De afgelopen jaren zie je de meest uiteenlopende boeketten op bruiloften. Toch is er een trend te ontdekken in het gebruik van bloemen bij een huwelijk. Dus wil je trouwen in de trend van 2016, luister dan naar de trends in trouwboeketten.
Het gebruik van bloemen op een bruiloft is altijd al populair geweest. Volgens de traditie zoekt de man een trouwboeket uit en overhandigt het dan op de huwelijksdag aan zijn aanstaande vrouw. Echter willen stellen graag dat de bloemen bij de jurk passen, dus is het veel vaker de vrouw die haar bruidsboeket uitzoekt. Als je in 2016 gaat trouwen kun je rekening houden met de trends voor het trouwseizoen om nog leuker voor de dag te komen op de grote dag. Trends zijn onder andere het trouwboeket aan de arm dragen en minimalisme.

Stengels inpakken

Eén van de grootste trends voor een trouwboeket is dat bloemisten tegenwoordig de stengels van een boeket inpakken. Je kan een broche toevoegen of materiaal om de stengels heen laten wikkelen, zoals bijvoorbeeld tule. Ook is het leuk om een stukje stof in dezelfde stijl als de jurk om de stengels te wikkelen. Andere ideeën zijn een sieraad gebruiken of glitter en glamour.

Pioenen en hortensia's

In de bruidsboeketten van 2016 zullen pioenen een grote rol spelen. Normale rozen blijven populair, maar pioenrozen gaan het helemaal maken. Ze zijn een eye-catcher en vallen goed op in een boeket. Ook hortensia's zijn groot en vallen dus goed op in een bruidsboeket. Laat de hortensia je achtergrondkleur van het boekt bepalen. Of laat je boeket één grote bol hortensia zijn.

Trouwboeket om je arm

Tegenwoordig worden bruidsboeketten in de hand gedragen, maar vroeger was het de gewoonte om het trouwboeket in het haar te steken of aan de jurk vast te maken. De trend om het bruidsboeket aan de arm vast te maken is dan ook een trend uit vroegere tijden. Het trouwboeket is op deze manier niet groot, maar springt toch wel in het oog. Je hoeft het boeket niet vast te houden, maar het is toch altijd in de buurt van jou. Heel handig!

Fel oranje, roze en rood

Een andere trend in 2016 is het gebruik van felle kleuren. Vooral de kleuren rood, oranje en roze zijn kleuren die je in alle felheid terug gaat zien in boeketten. Deze boeketten passen het beste bij witte jurken. Bij andere kleuren jurken vallen ze namelijk minder goed op.

Veldboeket

Ook het veldboeket blijft in. Dit boeket ziet eruit of je het net geplukt hebt uit de berm langs de straat. Het is een beetje hippie stijl en je moet ervan houden. Maar je maakt een geweldige indruk met dit boeket bij een bohemianstyle jurk.

Lavendel

Het gebruik van lavendel is helemaal in. Deze prachtige plant vind je in Frankrijk vaak terug en is eenvoudig, maar doeltreffend. De lavendel wordt verwerkt in boeketten, maar ook alleen lavendel in je hand is een optie voor het trouwboeket.

Witte trouwboeketten

Wit is de kleur die we veel terug gaan zien in de boeketten. Trouwboeketten die alleen maar bestaan uit witte bloemen of boeketten met witte bloemen gemengd met de kleuren roze of paars. Wit staat simpel en schoon, maar elegant.

Minimalisme

Het gebruik van één soort bloem wint terrein. Bruiden houden niet meer van stampvolle boeketten met honderd verschillende bloemsoorten. Ze kiezen steeds vaker voor één soort bloem. Een simpel boeket, dat groot opvalt.

Aquablauw

De kleur lichtblauw, ook wel aquablauw neemt een prominente plaats in in de bruidsboeketten van 2016. Het is een zachte kleur die helemaal past bij de zomer. Vaak wordt de kleur gebruikt met paars, wit en groen. Lelie's en margrieten doen het ook goed in een boeket met aquablauw.
© 2015 - 2017 Anteur, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Het bruidsboeket: geschiedenis, trends en weetjesHet bruidsboeket: geschiedenis, trends en weetjesHet bruidsboeket. Als je een bruid ziet, zie je een bruidsboeket. Maar toch is het bruidsboeket een verschijnsel met bet…
Wat bloemen je vertellenWat bloemen je vertellenWe geven maar wat graag bloemen en feitelijk is er voor ieder moment wel een bloem. Toch weten we vaak niet wat er achte…
De bruid: Trouwjurk, bruidskapsel en bruidsboeketDe bruid: Trouwjurk, bruidskapsel en bruidsboeketOp een bruiloft is de bruid het middelpunt, alle ogen zijn op haar gericht. Het is daarom belangrijk om er goed uit te z…
Trouwen, waar moet je aan denkenTrouwen: één van de mooiste gebeurtenissen in je leven. Veel dingen moeten geregeld worden, maar waar moet je nu mee beg…
Alles over Google Hot trendsAlles over Google Hot trendsOp zoek naar populaire zoekopdrachten op het internet? Trends en trendwatchers: er is weer een nieuwe dienst van Google.…
Bronnen en referenties
  • http://www.trouweninderegio.nl/artikel-trend-bruidsboeket-pak-de-stengels-in/
  • http://www.trouweninderegio.nl/artikel-geschiedenis-en-etiquette-bruidsboeket/
  • http://www.zankyou.nl/g/ontdek-de-trends-in-bruidsboeketten-2016?image=23
Infoteur: Anteur
Laatste update: 03-01-2017
Gepubliceerd: 10-07-2015
Subrubriek: Relatie en huwelijk
Schrijf mee!