InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Relatie en huwelijk > Trends in bruidstaarten voor 2016

Trends in bruidstaarten voor 2016

Trends in bruidstaarten voor 2016 Het jaar 2016 is het meest trendy jaar voor bruiloftstaarten. Rustieke cakes en taarten geïnspireerd door de catwalk. Er is zoveel mogelijk als het gaat om het maken van een huwelijkstaart. Van de opmaak tot de smaak is er van alles te kiezen. Een gewone taart met citroensmaak is niet meer in. Tegenwoordig kies je voor smaken als wasabi of groene thee. Hoe de taart eruit ziet lijkt nog veel belangrijker te zijn. Bruidsparen willen een bruiloft met overeenkomende kleuren, zoals de bruidsjurk in dezelfde stijl als de taart. Een trend die in 2016 vaak terugkomt is de natuur naar binnen halen. De laatste trends voor de huwelijkscake zijn verrassend en trendy. Wil je helemaal in de stijl van 2016 trouwen dan houd je je aan de stijl van één van deze bruiloftstaarten.

Naakte taart

De rustieke cake of in het Engels 'naked cake' was in 2015 al in opkomst. Bruidsparen kiezen steeds vaker voor rustiek tijdens de bruiloft en dan kan een rustieke cake niet ontbreken. Een rustieke taart is niets anders dan een cake, die niet voorzien is van marsepein of fondant. Hij is eigenlijk een soort van 'naakt'. Je ziet alleen de cake en de vulling. Vaak worden de cakes bestrooid met poedersuiker en afgewerkt met natuurlijke elementen, zoals een bloem of een takje.

Barok taart

De barok taart is gedetailleerd en oogt rijk. Ze worden gemaakt voor de moderne prinses. Kleuren als zwart, wit en goud voeren de boventoon, daarnaast wordt er veel gebruik gemaakt van krullen en bladeren. Ook de opdruk van juwelen zie je vaak in de stijl van de barok taart.

Hoge taart

Een taart met niet veel, maar heel veel lagen is helemaal à la 2016. De onderste laag begint robuust en breed en de volgende lagen worden steeds iets dunner en kleiner. De bovenste laag is meestal een soort kers op de taart. Vroeger zette men hier een bruidspaartje op, tegenwoordig wordt de bovenste laag afgemaakt met mooie bloemen of een artistiek kunstwerk.

Kanten taart

Niet alleen op de catwalk, maar ook op taarten vind je kant terug in het trouwseizoen van 2016. Bij taarten is het natuurlijk niet van stof gemaakt, maar door middel van fondant of marsepein erop gespoten. Kant is één van de meest populaire details op een bruiloft. Zowel in de jurk en decoratie als op de taart.

Geschilderde taart

Het schilderen van een taart is helemaal hot in 2016. Op de glazuurlaag of de laag van marsepein of fondant worden bloemen beschilderd. Ook leuk is het schilderen van een quote op de taart, alsof de taart een krijtbord is. Je kunt dan die ene persoonlijke zin erop zetten. De zin die voor jou belangrijk is.

Macarons

Deze Franse lekkernij is helemaal in en oh zo chique. Maar alleen een macaron serveren op een schaaltje is natuurlijk een beetje kaal. Zo worden er tegenwoordig taarten gemaakt waar macarons in verwerkt worden. Ook is het leuk om de macarons op te stellen in de vorm van een taart. Laat de kleuren dan bijvoorbeeld van licht naar donker lopen. Gewaagd, maar heel anders dan de rest.

Bloemen

Bloemen zijn nog steeds helemaal hip op je bruidstaart. Dus ook in 2016 kun je hiermee voor de dag komen. Niet alleen geschilderde bloemen, maar ook bloemen in reliëf, marsepein bloemen of zelfs echte bloemen kun je terugvinden op je trouwcake. Ook in is het om lasergeknipte bloemen op je taart te verwerken.

Roze

De populairste kleur voor je trouwtaart is zeker weten de kleur roze. In 2016 is het een romantisch gebeuren als het om kleur gaat. Vooral lichtroze is helemaal in. Kies ervoor om je hele taart in het roze te doen, zodat het extra zacht en lieflijk wordt.
© 2015 - 2017 Anteur, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bruiloft organiseren: De bruidstaart uitzoekenBruiloft organiseren: De bruidstaart uitzoekenEen bruiloft organiseren. De datum plannen is misschien nog wel het gemakkelijkst. Want daarna gaat het grote georganise…
Spaanse huwelijkstraditiesSpaanse huwelijkstraditiesEen huwelijk volgens Spaanse tradities wijkt niet zo heel veel af van een Nederlandse bruiloft. Alleen in Spanje kent me…
Bruidstaart, traditie & cakeBruidstaart, traditie & cakeHét hoogtepunt van ieder bruiloftsfeest, de BRUIDSTAART. Vol van symboliek hoort een enorme glimmende bruidstaart bij ee…
Besparen op je bruiloft: het kan met simpele trucs!Besparen op je bruiloft: het kan met simpele trucs!Natuurlijk wil je die droombruiloft. Je wilt alleen niet dat je straks failliet gaat door de kosten ervan. Het lijkt er…
Hoeken in gradenHoeken in gradenWie de wiskunde probeert te berijpen loopt al snel tegen vragen op. Zo weet iedereen wat een hoek is, maar waarin worden…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Fruhed / Pixabay
  • http://metro.co.uk/2015/07/27/the-top-12-wedding-cake-trends-for-2016-5306527/?ito=facebook
  • https://www.amara.com/weddings/journal/top-10-wedding-cake-trends-for-2016/
Infoteur: Anteur
Laatste update: 03-01-2017
Subrubriek: Relatie en huwelijk
Schrijf mee!