InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Relatie en huwelijk > Trends in trouwkaarten in 2016

Trends in trouwkaarten in 2016

Trends in trouwkaarten in 2016 Als je gaat trouwen is het gebruikelijk om je gasten een uitnodiging te sturen. Deze trouwkaart wordt voorzien van de datum, het adres en alle andere informatie die de gasten nodig hebben voor jullie bruiloft. Vroeger was het kaartje vaak wit, met een simpele opdruk van de namen van jullie beiden en de datum. Het was vooral belangrijk dat het kaartje informatief was. Tegenwoordig doe je met een simpel wit kaartje niet meer mee. Er zijn heel veel verschillende soorten kaartjes in allerlei kleuren en vormen. Elk jaar wordt duidelijk dat er een bepaalde trend zichtbaar is in de kaartjes van stellen die bijna gaan trouwen.
De trends in trouwkaarten voor 2016 zijn heel divers. Vaak wil het stel dat gaat trouwen dat de kaart alvast de stijl van de bruiloft reflecteert. De vierkante dubbele kaarten raken een beetje uit de mode. De nieuwe kaarten zijn vooral staand of in aparte vormen.

Bron: Servicelinket / PixabayBron: Servicelinket / Pixabay

Natuur

Kaartjes met een natuurlijk thema zullen in 2016 helemaal in de mode zijn. Ook in 2015 zag je al het natuurlijke thema terug, maar toen was alles nog heel netjes en gestructureerd. Nu worden bijvoorbeeld de bloemen op een natuurlijke kaart heel wild. Geen madeliefjes of roosjes, maar wilde bloemen. Bloemen die zomaar opkomen in de berm. Het natuurlijke thema gebruikt vooral de kleur groen. Alle soorten groen komen in 2016 voorbij. Een veel gevraagde combinatie is de kleur groen met de kleur roze. Lieflijk en fris voor een bruiloft in het voorjaar of de zomer.

Binnenkant van de envelop

Een trend in 2016 is een mooi motief op de binnenkant van je envelop. De binnenkant van je envelop is het eerst wat gasten zien als ze je trouwkaart openen. Een leuk design op de punt die je openslaat geeft iets vrolijks aan je uitnodiging. Een leuk idee is een afdruk van de lucht of een heleboel bloemen. Ook is het een leuke plek om je trouwdatum nog eens te noteren.

Kaartenpakketje

Een pakketje van kaarten is een grote verrassing voor de gasten. Wat is er leuker dan een pakketje openen? Zet bijvoorbeeld de extra informatie op een los kaartje en stop het erbij in de envelop. Ook een kaartje met een quote die helemaal past bij jullie bruiloft is een verrijking. Al deze kaartjes bind je dan samen met een leuk lintje of een mooie strik.

Bron: Esperanxa / PixabayBron: Esperanxa / Pixabay

Kalligrafie

De kunst van het schrijven is kalligrafie. Zorg ervoor dat het lettertype is geschreven in kalligrafie en je hebt een zeer origineel kaartje. Hou je niet van een heel kaartje in kalligrafie, dan is het ook mogelijk om alleen jullie namen in een mooi handschrift te schrijven. Het heeft tegelijkertijd ook iets authentieks.

Foto op de kaart

Gasten weten direct om wie het zal gaan als je een foto van jezelf op de kaart zet. Een foto van jullie als koppel in de natuur of met een mooie achtergrond in een studio. Zorg ervoor dat de foto wordt gemaakt door een echte fotograaf, zodat de kaart nog mooier wordt.

Glitters

Glitter en glamour is in de mode voor tijdens je bruiloft. Zorg er dan voor dat je trouwkaart ook al een glitterlook heeft. Glitters zorgen voor een chique kaartje. Ook geven ze een vrolijk gezicht. Geef de randjes van je trouwkaart een beetje glitter of zorg dat de binnenkant van je envelop één en al glitter is.

Bron: Debowscyfoto / PixabayBron: Debowscyfoto / Pixabay

Indigo

Een kleur die je in 2016 veelal terug zal zien op trouwkaarten is de kleur indigo. Indigo is een combinatie tussen diep blauw en violet. Het is een zeer spirituele kleur. Ook kan je de kleur zien als 'something blue' voor je bruiloft. Blauw wordt een populaire kleur in 2016 en er is voor ieder wat wils. Donkerblauw staat chique en royaal. Lichtblauw geeft een frisse look. Voor een glamourlook ga je voor een combinatie van indigo en wit of goud.

Reiskaartje

Een kaartje dat met reizen te maken heeft is altijd origineel voor een paar dat graag reist. Zoek een mozaïek voor je kaartje vanuit verre landen. Of zorg voor een handgetekend motief. Gebruik motieven uit landen waar je bent geweest. Een ander idee voor een reiskaartje is een kaart van je woonplaats op het kaartje. Op deze kaart geef je met een stip de plek van de bruiloft aan. Geef ook persoonlijke details aan. Misschien is het leuk om de plek van de eerste kus of het aanzoek aan te geven.

Polka dot

Een leuk thema voor je bruiloft is het polka dot-thema. Overal stippen op je bruiloft. Dit kun je niet alleen op je jurk toepassen, maar ook op de cake en de decoratie. Op de uitnodiging breng je ook stippen aan. De polka dot geeft een vrolijk gezicht. Een grote trend in trouwland voor het seizoen 2016.
© 2015 - 2017 Anteur, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bruiloft organiseren: Trouwkaarten maken en versturenDe trouwkaarten vormen voor de meeste familieleden en vrienden het eerste moment waarop ze kennisnemen van jullie voorge…
Trouwkaarten BruiloftEindelijk is het dan zover, je hebt je partner ten huwelijk gevraagd en hij of zij heeft ja gezegd! Of die ander is voor…
Trouwen: De trouwkaartenTrouwen: De trouwkaartenTrouwkaarten zijn er in veel verschillende soorten. Het is een hele zoektocht voor je de juiste kaart gevonden hebt die…
Trouwtradities en een originele bruiloftTrouwtradities en een originele bruiloftJe bruiloft is als het goed is één van de mooiste dagen van je leven. Natuurlijk kun je je bruiloft vieren zoals iederee…
Do-it-yourself bruiloft: een nieuwe trendDo-it-yourself bruiloft: een nieuwe trendAlles wordt steeds duurder, zo ook trouwen. Een gemiddelde bruiloft kost zon 15.000 Euro, maar dat kan natuurlijk goedk…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Toanmda / Pixabay
  • https://www.elegantweddinginvites.com/10-hottest-wedding-invitation-trends-for-2016/
  • http://www.hellomagazine.com/brides/2015101527726/wedding-invitations-stationery-london-uk/
  • https://www.123weddingcards.com/blog/wedding-invitation-ideas-inspirations-2016/
  • https://www.theknot.com/content/wedding-invitation-trends
  • http://wedspiration.com/2015/11/trouwkaarten-trends-van-2016/
  • Afbeelding bron 1: Servicelinket / Pixabay
  • Afbeelding bron 2: Esperanxa / Pixabay
  • Afbeelding bron 3: Debowscyfoto / Pixabay
Infoteur: Anteur
Gepubliceerd: 21-12-2015
Subrubriek: Relatie en huwelijk
Schrijf mee!