InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Relatie en huwelijk > Vreemdgaan: is je partner verliefd op een ander?

Vreemdgaan: is je partner verliefd op een ander?

Vreemdgaan: is je partner verliefd op een ander? Vermoeden dat je partner vreemd gaat is al erg genoeg. Maar wat als je vermoed dat je vaste (huwelijks) partner verliefd is geworden? Niet op jou, maar verliefd op een ander! Natuurlijk ontkent je partner, maar de lichaamstaal en het vreemde gedrag van je partner zeggen genoeg. Waarom raakt je partner, vriend, vriendin of echtgenoot verliefd op een ander? Hoe weet je zeker dat je partner verliefd is op een ander? Wat is de lichaamstaal van een verliefd persoon? Verliefd op een ander:

Vaste relatie: reden om verliefd te worden op een ander

Jullie vaste (huwelijks) relatie

Hoe is jullie relatie? Er hoeft namelijk niets mis te zijn met de relatie die jij en je vaste (huwelijks) partner hebben met elkaar. Jullie kunnen zelfs een behoorlijk goede relatie hebben!

Iets mis met de vaste relatie

Vaak wordt gedacht dat er iets vreselijks "mis" en fout" zou zijn met de relatie en de vaste (huwelijks) partner, als reden waarom een van de partners verliefd zou worden op een ander en zelfs vreemdgaat. Het probleem is met het hebben van een relatie, dat we er heel vaak niet eens van bewust van zijn dat we iets missen in onze relatie. We hebben het fijn, we hebben het goed met onze partner, natuurlijk, met pieken en dalen, maar dat is echt een normaal beeld in een relatie. Dat onbewuste gemis aan een essentiele behoefte in een relatie, daar ligt het grote gevaar. Vooral als de partner het niet eens heeft beseft dat hij/zij een onvervulde behoefte heeft met de vaste partner en met de relatie!!

Onbewust missen we iets in ons leven, liefdesleven, relatie, werk en met onze vaste partner

Samen met je vaste (huwelijks) partner zijn we tijdens de relatie met elkaar terechtgekomen in patronen van verwachtingen. We hebben ons moeten aanpassen, we hebben gegeven en genomen, en geleerd dat de partner anders is in behoefte - op welk vlak dan ook - dan jij. Tijdens dit proces is het heel goed mogelijk dat, bewust maar dat kan heel goed ook totaal onbewust zijn gebeurd!, we een onvervulde behoefte van ons zelf missen in onze relatie met de vaste partner, in onze relatie met het leven, in onze relatie met het werk en enz.

Onvervulde behoefte binnen je relatie, hoe vertel je het je vaste partner?

Partners in vaste relaties die wel degelijk zich bewust zijn van een onvervulde behoefte binnen de relatie, vertellen hun vaste partner vrijwel nooit over hun onvervulde behoefte. Ze laten de relatie voor wat het is, willen hun vaste partner niet kwetsen of vinden het gewoon te moeilijk hun behoefte kenbaar te maken aan hun vaste partner. Communicatieproblemen binnnen de relatie, niet weten hoe te communiceren met de partner, misschien geen vertrouwen hebben op de goede afloop als de behoefte kenbaar wordt gemaakt aan de vaste partner, misschien ook een stukje schaamte, het speelt allemaal mee tot het creeeren van een veel groter probleem: verliefd worden op een ander.

Compleet voelen, op zoek naar een ander

Onbewust zullen deze partners met een onvervulde behoefte binnen de relatie, binnen het leven en binnen zijn/haar werk, op zoek gaan naar iets of iemand die in staat is om de onvervulde behoefte alsnog te kunnen vervullen. Met - helaas - heel vaak het resultaat: verliefd worden op een ander. Deze partners zullen zich, zodra ze verliefd zijn geworden, zich ogenschijnlijk compleet voelen binnen hun grenzen van hun persoonlijke behoeftens. Compleet voelen, een compleet mens zijn door verliefd te zijn op een ander EN door het hebben van de relatie met de vaste (huwelijks) partner.

Plotseling verliefd worden op een ander

Partners die zich nooit bewust hebben gerealiseerd dat ze binnen hun vaste relatie een onvervulde behoefte hebben, kunnen ze zich vreselijk schuldig voelen als ze ontdekken dat ze verliefd zijn geworden op een ander. Vooral als de partner altijd het geveoel heeft gehad dat de relatie met zijn/haar vaste (huwelijks) partner goed zat. Uit schaamte zal de verliefde partner zijn/haar vaset partner (meestal) niets vertellen.

Waarom wordt je partner verliefd op een ander?

Als iedereen - ongeacht wie - binnen zijn/haar (vaste) relatie, maar ook in zijn/haar leven en op het werk, voldaan zou worden aan alle essentiele onvervulde (levens) behoeften van deze persoon, zal deze persoon niet verliefd worden op een ander.

Slechte relatie, het leven is een sleur

Partners met een "slechte" relatie willen diep in hun hart ontsnappen, weg uit deze gevangenis dat "huwelijk" heet of dat "leven" heet of dat zelfs "werk" heet. Ze voelen zich beknot in hun vaardigheden, kunnen en mogen zich niet uiten, kunnen en mogen hun talenten niet laten zien, kortom, deze persoon kan op geen enkele manier zichzelf zijn. En dat weet deze persoon, hij/zij is er zich BEWUST van dat hij/zij iets essentieels, een onvervulde behoefte, mist in zijn/haar leven, relatie, werkrelatie en liefdesleven.

Bewust op zoek naar iemand anders, bewust op zoek naar iets anders

De partners die zich BEWUST zijn van hun gemis, zullen hun ogen open houden en op zoek gaan naar iets anders, naar iemand anders. Naar iets wat hun onvervulde (levens) behoefte kan vervullen. Vaak zullen deze personen dmv oogcontact plotseling verliefd raken. Verliefd raken op een ander. Door het gevoel dat verliefdheid geeft EN de relatie met de vaste partner, de relatie met het leven, de werkrelatie, kan deze persoon zich weer compleet voelen. Een compleet mens zijn.

Hoe weet je dat je vaste partner verliefd is op een ander?

Hoe ontdek je als trouwe partner, dat jouw partner verliefd is geworden op een ander?

Verliefde mannen en verliefde vrouwen gaan tijdens hun verliefdheid in een typisch klassieke rolverdeling zitten. Verliefde mannen vertonen typisch mannengedrag (oa: klussen) en verliefde vrouwen vertonen typisch vrouwengedrag (oa schoonmaken).

Lichaamstaal van je partner die verliefd is op een ander

Misschien heeft je vaste partner in alle toonaarden ontkent dat hij/zij verliefd is geworden op een ander. De lichaamstaal van de partner die verliefd is (op een ander) zegt meer dan duizend ontkennende woorden. Een kort overzicht van de lichaamstaal van je partner die verliefd is geworden op een ander:
  • Lichaam van je partner draait zich in de richting van de persoon waar hij/zij verliefd op is,
  • De voeten van je partner draaien zich in de richting van de persoon waar hij/zij verliefd op is,
  • Tijdens een gesprek tussen je partner en de persoon waar je partner verliefd op is, STRAALT de partner overduidelijk,
  • Tijdens een gesprek tussen je partner en de persoon waar je partner verliefd op is, glinsteren en stralen de ogen van je partner overduidelijk,
  • Tijdens een gesprek tussen je partner en de persoon waar je partner verliefd op is, raakt je partner deze persoon heel erg vaak aan,
  • Je partner zal altijd proberen zo dicht mogelijk in de buurt te komen van de persoon waar je partner verliefd op is,
  • Je verliefde partner richt zijn/haar aandacht totaal op de persoon waar hij/zij verliefd op is geworden: jij bestaat niet (meer),
  • Je verliefde partner zal hard, veel en vaak moeten lachen om de grapjes die de persoon maakt waar je partner verliefd op is geworden,
  • Je partner zal de persoon waar hij/zij verliefd op is geworden constant in de gaten houden,
  • Je verliefde partner zal vaker zingen, vrolijker zijn,
  • Je verliefde partner zal vaker last hebben van klamme handen,
  • Je verliefde partner zal vaak en veel moeten glimlachen.

Signalen van je partner die verliefd is geworden op een ander

Het gespreksonderwerp van je verliefde partner is het liefst over de persoon waar hij/zij verliefd op is geworden. Als je partner de laatste tijd wel erg vaak een en dezelfde persoon noemt en buitengewoon geïnteresseerd is in deze persoon en deze persoon op alle mogelijke fronten wil helpen, mag je er van uit gaan dat je partner verliefd is geworden.
Gerelateerde artikelen
Vreemdgaan: de wraak affaireVreemdgaan: de wraak affaireVerrassend vaak komt het nemen van wraak voor binnen het huwelijk of vaste relatie. Vooral als een van de partners het s…
Vreemdgaan: de affaire als afrodisiacumVreemdgaan: de affaire als afrodisiacumWat zijn de redenen dat iemand vreemdgaat? Vreemdgaan door de affaire met de ander te gebruiken de seks en de romantiek…
Vreemdgaan: de afleiding affaireVreemdgaan: de afleiding affaireEen van de vele motieven om vreemd te gaan is vreemdgaan te gebruiken als een afleidingsmanoeuvre. Een affaire beginnen…
Affaire overleven, is er leven na ontrouw?Affaire overleven, is er leven na ontrouw?Hoe doe je dat, een affaire overleven? Hoe kan je relatie een affaire overleven? Wat zijn de gevolgen van een affaire? H…
Vreemdgaan: voor een vrouw anders dan voor een manVreemdgaan: voor een vrouw anders dan voor een manVreemdgaan komt veel voor bij zowel de mannen als de vrouwen. Het percentage van de mannen ligt hoger dan die van de vro…
Bronnen en referenties
  • http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/relatie-en-huwelijk/32520-verliefd-op-een-ander.html
  • http://www.vreemdgaan-overspel.nl/
  • http://www.heinpragt.com/menswerk/vreemdgaan.php
  • http://www.vreemdgaan.nl/

Reageer op het artikel "Vreemdgaan: is je partner verliefd op een ander?"

Reacties

Hy, 14-10-2014 16:28 #4
MD ik heb hetzelfde meegemaakt, wij hadden alles, kinderen mooi huisje, goede sex, ik ben een mooie vrouw met een mooi figuur toch is mijn exman vreemdgegaan.waarom?omdat mannen zijn jagers, ze willen iets dat moeilijk is te bereiken.Bijvoorbeeld een getrouwde vrouw.Bij vrouwen is dat anders, ze willen een luisterend oor, iemand die hun in de watten legt.iemand die s'avonds niet roept dat ze minder chocolade moeten eten want een dikke reet is niet mooi.Ik geef toe ik gaf waarschijnlijk ook te weinig aandacht ivm druk met kinderen werken, als ik alleen thuis was droeg ik joggingbroek en geen make up voor t schoonmaken.Mijn ex is dus verliefd geworden op iemand die hij alleen maar met dikke laag makeup nepnagels en opgetut had gezien.
Ik heb ondertussen een nieuwe relatie en ik ben gelukkig.Of hij gelukkig is, weet ik niet.Waarschijnlijk ziet hij haar ook vaker zonder make up in een joggingspak en vroeger of later wordt hij weer verliefd op een nieuwe illusie.

Md, 30-07-2014 08:31 #3
Klopt helemaal. Ik bevind me nu in dezelfde situatie, vrouw gaat vreemd omdat ze gevoelens heeft gekregen voor iemand anders. Terwijl onze relatie heel goed was althans dat dacht ik, maar blijkbaar miste ze toch iets in haar leven. Nu voelt ze zich meer compleet met gevolg dat ze wilde scheiden. De scheiding is al zo goed als rond. Wat ik mij afvraag is zal ze ooit spijt krijgen om zo impulsief te scheiden?

Hans, 22-11-2012 16:29 #2
"Als iedereen - ongeacht wie - binnen zijn/haar (vaste) relatie, maar ook in zijn/haar leven en op het werk, voldaan zou worden aan alle essentiële onvervulde (levens) behoeften van deze persoon, zal deze persoon niet verliefd worden op een ander."

Dat vind ik een boude uitspraak. Een verliefdheid ontstaat dus alleen uit onvervulde wensen? Iemand die gelukkig is, wordt niet verliefd?

M., 05-02-2012 16:48 #1
Hoe moet je er dagdagelijks mee omgaan als je duidelijk merkt dat je man verliefd is op een ander, terwijl jullie een kindje samen hebben en eigenlijk al altijd veel moeite voor jullie relatie deed. Wat het is pijnlijk genant en ik wordt er zo boos en jaloers van.
Ik zou die andere vrouw willen wegtoveren, maar helaas is het een mama aan school, een persoon die niet gemeden kan worden. We hadden goed contact dus het zou opvallen en raar zijn moesten we nu plots amper contact hebben en vanalles regelen zodat mijn man niet meer aan school kan komen. Ik word gek als ik eraan denk dat hij over haar fantaseert en smacht seksueel, waardoor ik hem nu ook nog meer van me weg stoot. En waarschijnlijk zo nog verliefder maak op haar!

Infoteur: Roberta
Laatste update: 05-06-2013
Subrubriek: Relatie en huwelijk
Reacties: 4
Schrijf mee!