InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Relatie en huwelijk > Hoe weet je of je lesbisch bent? Ben ik lesbisch of niet?

Hoe weet je of je lesbisch bent? Ben ik lesbisch of niet?

Hoe weet je of je lesbisch bent? Ben ik lesbisch of niet? Wanneer je je als vrouw aangetrokken voelt tot andere meisjes of vrouwen, kan het zijn dat je lesbisch bent. Maar misschien ben je ook wel biseksueel of gewoon heteroseksueel? Sommige meisjes en vrouwen geven aan dat ze vanaf het allereerste moment wisten dat ze lesbisch waren, terwijl anderen er op hun vijftigste met een schok achter komen na jarenlang relaties te hebben gehad met mannen. Hoe weet je nou of je inderdaad lesbisch bent of niet?

Wanneer ben je lesbisch en wanneer niet?

Lesbiennes zijn in principe meisjes of vrouwen, die zich aangetrokken voelen tot andere vrouwen. Het kan daarbij gaan om fysieke of seksuele aantrekkingskracht maar dat hoeft niet per definitie het geval te zijn. Ook wanneer je je emotioneel aangetrokken voelt tot een ander meisje of een andere vrouw of verliefd wordt op een vriendin kun je lesbisch of biseksueel zijn.

Veel lesbische vrouwen zullen zelfs van mening verschillen over wat lesbisch zijn nu precies betekent. Sommigen hebben een relatie met een vrouw maar zullen stug blijven ontkennen dat ze lesbisch zijn. Zij geven aan dat ze eenmalig verliefd zijn geworden op een mens en dat dat toevallig een vrouw bleek te zijn. Anderen zullen aangeven dat ze al heel snel wisten dat ze anders waren en jongens nooit leuk hebben gevonden; in ieder geval niet op die manier.

Of iemand lesbisch is of biseksueel is eigenlijk ook best een moeilijke vraag. Wanneer je relaties hebt gehad met zowel jongens als meisjes, ben je dan lesbisch of biseksueel? Of ben je een heteroseksuele vrouw met een nieuwsgierig en verkennend karakter, die op zoek is naar zichzelf en naar wat het leven haar aan verrassingen te bieden heeft?

Zeker is dat één op de tien mensen statistisch gezien homoseksueel is en dat uit onderzoek blijkt dat het merendeel van de mensen zich aangetrokken voelt tot beide geslachten. Heel uitzonderlijk is het dus zeker niet om je aangetrokken te voelen tot je eigen sekse.

Wat moet ik doen om erachter te komen of ik lesbisch ben, biseksueel of toch heteroseksueel?

Het allerbelangrijkste is dat je jezelf de kans gunt om erachter te komen hoe je in elkaar zit en dat je niet hoeft te proberen om zo snel mogelijk een etiket te plakken op jouw seksuele geaardheid. Het gaat erom dat je jezelf leert kennen en alles wat daarbij hoort. Want maakt het echt zoveel uit of je lesbisch bent of niet? Behoor je dan opeens tot een andere bevolkingsgroep? Mag je niet meer winkelen in dezelfde supermarkt?

Natuurlijk kan de ontdekking dat je anders in elkaar zit dan je dacht best moeilijk zijn en nog moeilijker zal het zijn om aan anderen zoals je ouders, familie of vrienden te vertellen dat je lesbisch of biseksueel bent. Maar in principe maakt het natuurlijk helemaal niet uit wat je geaardheid is. Het maakt niet uit of je jezelf aan het verkennen bent en eigenlijk heteroseksueel bent. Of dat je biseksueel bent en zowel jongens als meisjes leuk kunt vinden. En het is ook prima, wanneer blijkt dat je lesbisch bent en eigenlijk meer houdt van vrouwen.

Probeer niet in stereotypes te denken: Niet alleen mannelijke meisjes zijn bijvoorbeeld lesbisch, je kunt heel vrouwelijk zijn en op een heel vrouwelijke manier van andere vrouwen houden.

In eerste instantie ben je een vrouw, die lief heeft met haar ziel en lichaam. Die een ander mens lief heeft of dat leert te doen. En of die ander nou een man of een vrouw is is eigenlijk van ondergeschikt belang.
© 2009 - 2014 Sterretje999, gepubliceerd in Relatie en huwelijk (Mens en Gezondheid) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Hoe weet je of je homoseksueel bent? Ben ik homo of niet?Hoe weet je of je homoseksueel bent? Ben ik homo of niet?Er bestaat geen wetenschappelijke test om te bepalen of je heteroseksueel of homoseksueel bent. De enige manier om erach…
Alles over Ferry DoedensAlles over Ferry DoedensFerry Doedens is wellicht het meest bekend door zijn rol als Lucas Sanders in de soapserie Goede Tijden Slechte Tijden.…
Homo-, hetero- en biseksualiteitHomo-, hetero- en biseksualiteitIn tegenstelling tot vele dieren, vallen de meeste mensen op de wereld op mensen van het andere geslacht, maar er zijn o…
Uit de kast, hoe doe je dat?Uit de kast, hoe doe je dat?Coming out is het veel gebruikte woord voor "uit de kast" komen, veel jongeren maar ook ouderen hebben dagelijks problem…
Lesbische beroemdhedenLesbische beroemdhedenVelen van ons willen weten hoe het liefdesleven van beroemde personen eruitziet. 'Welke beroemde personen zijn lesbisch?…

Reageer op het artikel "Hoe weet je of je lesbisch bent? Ben ik lesbisch of niet?"

Reacties

Anoniem, 27-09-2014 22:05 #85
Ik ben 16 jaar en heb een 1 x een relatie gehad met een jongen (1,5jaar), maar nu zit ik te twijfelen, zelf heb ik een zeer goede vriendin alleen ik voel meer voor haar dan mijn andere vriendinnen, ik kan heel goed met haar praten en we hebben het over alles, haar vertrouw ik, maar hoe weet ik nou of ik op vrouwen val, of dat ik haar gewoon als een geweldige en goede vriendin zie van wie ik hou (als gewone vriendin)?

Evelien, 22-09-2014 01:59 #84
Ik heb 3 jaar lang een relatie gehad met de vader van mijn kind. Ik begin nu ook meer te denken dat ik misschien wel op vrouwen val? Mannen vind ik niet meer interessant genoeg.
Maar voor een andere vrouw heb ik nog nooit wat voor gevoeld. Ik zit er nu wel erg mee, omdat ik niet weet wat dit is? Praat ik mezelf gek? Haal ik dingen in mijn hoofd wat er niet is? Misschien dat iemand hier ook zoiets heeft meegemaakt en mij zou willen helpen met tips?
Thanks!
Evelien

Anoniem, 03-07-2014 00:54 #83
Ik ben 23 jaar en ik heb nog nooit een echte relatie gehad en ben ook nooit echt bezig geweest met het ontdekken van de ware liefde. Ik kijk wel veel naar jongens en ik kan ook goed mee praten over jongens met mijn vriendinnen, maar ik heb nog nooit echte gevoelens gekregen voor een jongen. Ik heb pas geleden een meisje leren kennen die al lesbies is en ik heb haar beter leren kennen. maar nu dat ik haar beter ken heb ik gevoelens voor haar gekregen. Ik denk nu vaak aan haar en wil graag bij haar zijn. Als ik aan haar denk krijg ook een raar gevoel in mijn buik maar dat heb ik al 4 dagen last van en vandaag kreeg ik er buikpijn van. Ik weet ook niet of dat het de vlinders zijn? ik weet niet hoe dat voelt, want ik ben nooit echt verliefd geweest. Door omstandigheden zie ik haar al 4 dagen niet meer en ik weet ook niet wanneer ik haar weer zie, maar ik heb haar wel op fb. Nu dat ik haar niet meer zie kan ik niet met mijn gevoel experimenteren en daardoor kan ik al dagen niet slapen. Ik durf ook geen contact met haar op te nemen en ik weet nu niet wat te doen?
Ben ik nu lesbies of was het meisje gewoon een vriendin die ik moet missen?

Anoniem, 05-06-2014 15:06 #82
Hee, ik ben 16 en ik denk dat ik misschien bi of zelfs lesbisch ben. Ik heb daar een paar jaar geleden ook over nagedacht, maar verder ook niet. Ik heb twee jaar en elf maanden een relatie gehad met een jongen, dat is laatst uitgegaan, alleen ik weet niet zeker of ik hem al die tijd gewoon als een super goede vriend waar ik mee zoende of een vriendje heb beschouwd. We waren al vrienden sinds groep vijf en waren altijd super close. Nu het uit is heb ik weer de kans om verder te kijken en het gekke is, ik voel me eigenlijk niet zo geweldig aangetrokken tot jongens. Ik heb mezelf betrapt op dat ik meer naar meisjes kijk dan naar jongens, is dit omdat ik me onzeker voel en me wil vergelijken met andere meisjes, of zit er meer achter? De reden waarom ik denk dat er meer achter zit is omdat ik super close ben met een vriendin van me en we hebben heel veel lol samen, we hangen tegen elkaar op de bank als we een film kijken en zo, maar ik heb het gevoel dat ik meer voor haar voel dan vriendschap en fantaseer wel eens over haar.
Ben ik nu bi of lesbisch?

Anoniem, 06-01-2014 21:27 #81
Hooi ik ben 13 jaar en als ik een hele leuke film heb gekeken zoals smoorverliefd word ik meestal verliefd op iemand in de film eerst was t susan visser maar nu is t Anna drijver ik voel kriebelingen in m'n buik is dit verliefdheid ik vind haar ook heeeel knap ik weet het echt niet ik kijk ook altijd filmpjes waar in zij zit ik vind het moeilijk ik voel me vaak aan getrokken door meisjes maar meestal beroemde maar dan denk ik als ik later een relatie krijg met een meisje zou zij dan net als Anna drijver zijn ik hoop het xx anoniem

Ilse, 11-12-2013 23:18 #80
Hoi, ik ben een meisje van 12 jaar en ik zit net op de middelbare… Ik ben vooraf wel eens verliefd geweest op jongens maar nog nooit echt op meisjes. Overigens ook nog nooit aan gedacht. Nu begin ik te denken dat ik lesbisch ben, vandaag had ik een gymoefening en we moesten stoeien, ik heb een hele aardige vriendin in de klas maar ik ken haar nog niet zo lang… Ze heeft al best wel veel vriendjes gehad en ikke nul… Ik ben denk ik verliefd op haar maar tijdens gym voelde ik het echt heel erg, ik weet niet of ze ook op mij is. Ze stoeide tijdens gym met me, ik moet haar maar ze is wat sterker dus ze duwde me omver en ging mijn bovenbenen en kont tussen haar benen en vagina in leggen, met broek natuurlijk maar dat is het moment van de warmte in mn hart… Ik trok per ongeluk na de les aan haar t shirt waardoor ze dacht dat ik naar haar borsten greep. Waarschijnlijk denken jullie nu, kind maak je geen zorgen maar savonds lig ik in bed en denk eraan om haar te zoenen en soms misschien haar overal aan te raken en overal te voelen en zien… Ik weet nu niet wat ik wil… Groetjes een onzeker meisje, wat moet ik doen? Wil je me pplz helpen?

Katie, 25-11-2013 20:11 #79
Ik ben 19 jaar en heb al bijna een jaar een hele fijne relatie met mijn vriend.
Mijn hele leven viel ik alleen maar op jongens en ik kon meisjes wel heel mooi vinden maar meer op een bewonderende wijze als in "zag ik er maar ook zo uit, wat een leuke kleren heeft ze aan". Maar sinds een week of drie kwam de gedachte ineens in me op of ik niet ook op meisjes zou kunnen vallen, gewoon omdat ik dacht tja waarom niet eigenlijk? Nu ben ik er zo ontzettend veel over na gaan denken dat ik bijna daadwerkelijk denk biseksueel te zijn. Om hier echt achter te komen zou ik er natuurlijk mee moeten gaan experimenteren en mezelf de tijd moeten geven om mezelf te "ontdekken" maar ik weet dat ik mijn vriend hier heel veel pijn mee zou doen. Het is immers gewoon een soort van vreemdgaan, ongeacht het een jongen of meisje is. Aan de ene kant wil ik hem dus echt niet kwijt maar ik ben toch heel bang dat ik mijzelf nu onderdruk of voor de gek houdt. Dit dilemma houdt me al een paar weken wakker en ik hoop eigenlijk dat dit een fase is die snel weggaat.
Voor alle meisjes hieronder die er ook over twijfelen, geef jezelf gewoon echt de tijd en wees niet bang voor wat er kan gebeuren. Vooral als je niet in een relatie zit heb je eigenlijk niet veel te verliezen. Het komt allemaal wel goed!

Lianne, 24-09-2013 21:43 #78
In groep 6 was ik op me bff :s het was een meisje dus ik schrok want ik ben ook een meisje maar aan de andere kant ik het ook leuk :P want ik val ook op jongens dus kan meer experimenteren :D

100% Lesbisch Mijn Verhaal 14 Jarige, 04-09-2013 17:33 #77
Hey,
Ik ben pas 14 (bijna 15) maar ik weet nu al hartstikke veel over mezelf. Ik ben erachter gekomen dat ik op meisjes val en gewoon echt niet op jongens. Ik ben een echt meisje meisje en zo zie ik er ook uit maar ik hou er ook erg veel van om jongens dingen te doen. Ik heb wel een paar keer een vriendje gehad maar het betekende nooit wat voor me. Ik wist het al ongeveer vanaf mijn 10e dat ik op meisjes viel en niet op jongens maar dan onbewust. In de eerste zat ik bij iemand in de klas en van de eerste keer dat ik haar zag dacht ik al van "wauw zij ziet er echt vet leuk uit!" Ze had mijn aandacht al op dat moment. Later in het jaar leerde ik haar kennen en begon ik haar echt leuk te vinden. Ik had het zelf alleen nog niet echt door. Ik was er niet echt mee bezig toen. Ik merkte dat ik met iedereen gewoon normaal kon praten maar als ik met haar ging praten of zij kwam erbij. Dan werd ik heel zenuwachtig en ging ik stotteren wat ik normaal bijna nooit heb. Ik had altijd een warm gevoel bij haar, maar ook ongemakkelijk. De gedachtes kwamen wel eens bij me op of ik haar leuk vond en ik dacht dan "neeeeee joh doe niet zo gek!" Maar al fantaseerde ik over om met iemand te zoenen kwam zij altijd in mijn gedachtes voor. En vanaf dat moment begon ik er over na te denken.
Het einde van het school jaar vond ik het zo erg dat we gesplitst werden. Later in het jaar vond ik haar niet meer leuk en zakte de gedachtes weer een beetje weg. Ik vertelde een hele goede vriendin van mij over mijn gevoelens wat ik voor dat meisje had. Zij vertelde dat ze het zelf ook nog niet zeker wist over haar zelf. Zij was de perfecte vriendin om erover te kunnen praten. Na mate had zij alles op een rijtje gezet en is ze sinds kort uit de kast gekomen. Ik ben zo trots op haar! Een paar weken na dat die goede vriendin uit de kast was gekomen vond ik weer iemand leuk. Een meisje. En sinds dat moment wist ik het zeker. Ik ben lesbisch. Ik vertelde mijn vriendin dat ik haar leuk vond ik was opgelucht dat ik het had gezegd want ik was echt zeker van mijn zaak. Ze vond mij alleen niet leuk dat vond ik uiteraard wel jammer maar daar kun je niks aan doen. Ze vertelde me wel dat ze zelf ook op meisjes viel. Op 1 of andere manier wist ik dat al. We zijn nu nog steeds goede vriendinnen en er is niks veranderd tussen ons. Ik ben sinds kort nu ook uit de kast gekomen. Ik word tot nu toe nog door iedereen geaccepteerd en daar ben ik super blij om!

Wat ik wil zeggen is. Dat je er niet te veel druk om moet maken. Je komt er vanzelf wel achter. Je hebt alle tijd. Je bent nog jong. De tijd zal vanzelf komen.

Anoniem;), 16-08-2013 00:32 #76
Hey,
Ik ben 16 Ik weet dat t voor iedereen lastig is om te beslissen en te denken
Bij mij zat t zo:
Ik had al 4maanden een relatie met een jongen, we hadden sex gehad en super alles maar hij begon steeds meer te lijken op een soort van broer voor mij. Ik hield van hem op een andere manier.
Nadat het uit ging werd ik goed bevriend met een meisje, kort daarna zoenden we en deden vanalles stiekem enzo. En toen werd ik 'echt' verlieft. Alles voelde zo goed en zo echt! Dat ik toen bij mezelf wist van 'ja dit ben ik' dat meisje werd echt mijn vriendin en we kregen een relatie. Door haar geloof kon dit niet in stand blijven en viel alles in duigen. Ze zegt dat ze niks meer voor me voelt, maar als ik diep in haar ogen kijk. Zie ik het, dan zie ik nogsteeds die blik als toen we net wat kregen.
Het is jammer dat t zo gegaan is en ik ben nog steeds kapot.
Maar vertrouw op je hart en hoe of wat je ook bent schaam je nooit! Mensen zullen altijd van je houden zoals je bent!

Xxx

Anoniem, 18-07-2013 21:07 #75
Tip voor iedereen: ga op je gevoel af. Niemand kan jou zeggen of je verliefd bent of niet, niemand kan jou zeggen of je homo, hetero, bi of wat dan ook bent. Dat kan alleen jijzelf doen. En soms weet je het gewoon (nog) niet of niet meer. Nou en? Als mensen je dan vragen of je homo of hetero bent, is "dat weet ik niet" echt geen "fout" antwoord. Probeer jezelf vooral niet in een hokje te plaatsen en luister naar je gevoel. Verliefdheid en seksuele aantrekkingskracht zijn primitieve gevoelens. Probeer ze vooral niet te rationaliseren.
Nu even iets anders: wat ik hieronder een paar keer heb zien staan is iets in de trant van "ik ben een meisje en heb met een ander meisje gezoend, maar ik ben nog nooit verliefd geweest op meisjes, alleen op jongens. Ben ik nu lesbisch omdat ik met een meisje heb gezoend?" Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou dit "experimenteren" noemen.

Wil Je Wel Weten He, 15-07-2013 00:51 #74
Hoi,

Ik ben misschien nog maar 13 jaar bijna 14 trouwens en ik denk soms dat ik lesbisch ben.
Ja ik weet het ik ben nog te jong om me daar druk over te maken. Maar ik ben nog nooit op een jongen gevallen en wel op meisjes. Ik denk heel vaak aan hoe het zou zij als ik met een vriendin van mij zou zoenen. En ja klinkt misschien dom maar ik vind meisjes ook mooier dan jongens en ook een stuk liever. Meisjes en meisjes begrijpen elkaar gewoon beter. En ik wil nu zeker weten of ik lesbisch ben of niet?

Shht, 08-07-2013 00:04 #73
Ik ben 14 jaar, en ik ben bijna zeker dat ik lesbisch ben. Ik heb nu al twee van mijn vriendinnen behoorlijk leuk gevonden. Tot op de hoogte dat ik over haar fantaseer en haar zachte lippen wil voelen. Nu heb ik weer een verliefdheid op een vriendin, maar kan ik dan gewoon vriendschap en verliefdheid niet uit elkaar houden?
Daarbij zijn veel mensen rondom mij aangetrokken tot hetzelfde geslacht, kan ik dan niet beïnvloed zijn? En hoe groot is de kans dat ik volledig ( ik ben naar twee vriendinnen een soort van uit de kast gekomen) uit de kast kom, en dan toch op een jongen verliefd word?
Waarschijnlijk denken jullie nu, meid, ie bent 14,maak je niet druk. En ik weet wel dat dat zo is, maar ik erger me er gewoon aan dat ik 's avonds in bed lig en me afvraag wat ik nou ben en wat ik later wil. Ik wil gewoon niet meer twijfelen.

Anoniem, 02-07-2013 23:04 #72
Ik fantaseer over een vriendin van mij en denk er steeds aan hoe het zou zijn als ik met haar zou zoenen, maar ik weet niet zeker of ik nou op vrouwen val. Ik denk eigenlijk dat ik verliefd op haar ben. Het rare is alleen dat ik ook wel eens op een jongen verliefd ben geweest, ben ik nu bie?
Groetjes Anoniem

Anoniem, 01-07-2013 08:55 #71
Hoi, ik ben een meisje van 16. Ik zit diep in de knoop met mezelf. Ik weer niet of ik nou werkelijk lesbisch ben. Ik zal wat vertellen: ik kom net van een hele lange relatie af met mijn vriend. De eerste keer deed ik het dan ook met hem, ik voelde me toen erg ongemakkelijk en moest daarna huilen. Ik was wel echt gek op hem en hield zoveel van hem. Tot na we het gedaan hebben. Ik twijfel aan alles. Als ik hem niet leuk vind? Ben ik dan lesbisch? Ik ben verder nooit verliefd op een meisje geweest. Ik ben altijd op een jongen verliefd geweest. Wel dacht ik soms, zo die is wel mooi. Maar ben nu op een punt waarbij ik mezelf zo gek heb lopen maken met de gedachte je bent lesbie, dat ik onderhand denk oke fuck it ik ben echt lesbie. Maar daarna begint het weer te knagen dat het niet zo is t voelt niet goed. Maar andersom nu ook niet met een man ik wil geen vriendje wel zie ik mn toekomst later met een man en kinderen? Verder moet ik er niet aan denken om sex met een vrouw te hebben ook heb ik niet drang naar experimenteren gehad. Mijn vraag: Ben ik werkelijk toch lesbischer dan ik denk of ben ik gewoon nog niet toe aan een vriendje. En sex. Laat jullie reacties achter.

Uhm, 30-06-2013 21:55 #70
Heei
ik ben 12 en misschien ben ik vroeg maar ik fantaseer soms wel over een vrouw.
betekent dat dan dat ik lesbie ben?

Anoniem, 10-06-2013 20:10 #69
Hoi ik ben nu 18 jaar en ik heb nu mijn 2e vaste vriend. In het begin van de relatie ging alles goed op het gebied van seks maar ik begin nu weer minder zin er in te krijgen dat had ik ook bij mijn vorige vriend. Ik fantaseer vaak hoe het zou zijn met een meisje en denk ook vaak dat ik op vrouwen val maar ik probeer het eigenlijk ook weg te stoppen. Maar nu begin ik dus een vriendin van mijn vriend echt leuk te vinden. Zij is dus echt echt lesbisch. Ik heb echt een verlangend gevoel naar haar, maar ik weet niet wat ik er mee aan moet? zo moeilijk, stiekem hoop ik dat ze me een zoent maar dat is toch weer vreemdgaan. Ik heb inderdaad ook als ik op tv 2 vrouwen bezig zie ik er ook opgewonden van word. Ik weet echt niet wat ik hier mee aan moet. Iemand tips?

Michelle Philipsen, 03-06-2013 15:39 #68
Nee hoor in de pubertijd kan je gevoelens hebben voor allebei maar dat zegt niets en ge er niet over nadenken dat maakt je gedachten alleen maar erger.

Niempje, 24-05-2013 09:17 #67
Hoi ik ben een 32 jaar vrouw die ook eigenlijk alleen relaties heeft gehad met mannen. Ik heb daar uit die relaties ook kinderen. Nu heb ik in een verleden met eens ervaring gehad met een vrouw niet alleen zoenen maar dat is wel verder gegaan dan dat. Ik heb er nooit spijt van dat ik het heb gedaan en heb er verder alleen nooit iets verder mee gedaan. Ik heb nu ook een relatie en het is een super lieve man en god voor mijn kinderen. Nu heb ik sinds kort toch wel dat ik moet zeggen dat ik mij erg aangetrokken voel tot een vrouw. We hebben ook gezoend en denk veel aan haar wel hebben ook veel contact. Ik weet dat zij echt lesbisch is. Ik ben er eigenlijk best wel van in de war en weet mij dan ook geen raad met deze situatie. Wat ik wel altijd gemerkt heb is dat ik sex met mannen altijd heb ervaren om het de man naar de zin te maken en zelf eigenlijk nooit aan mijn eigen plezier kom.Ik fantaseer vaak over sex met een vrouw en dat wind mij dan ook meer op. Ik ben dan ook best wel uit het veld geslagen is dit een opwelling is dit serieus moet ik alleen alles op zijn beloop laten en verder uitzoeken hoe ik met dat meisje mijn ervaringen kan delen.

H., 10-05-2013 19:36 #66
Ik dacht een paar maanden geleden dat ik verliefd op een vriendin van mij was, maar ik weet eigenlijk niet zeker of dat nou verliefdheid was. Ik weet wel dat ik heel graag een keer met een meisje zoenen wil uitproberen. Maar dan ben je niet meteen lesbisch toch? Ik heb wel vaak dat ik een meisje zie en dat ik haar dan echt heel erg knap vind of dat ze iets aantrekkelijks heeft, ik weet niet wat ik hiermee moet doen!?

Anoniem, 08-05-2013 00:24 #65
Hallo ik ben een meisje van 15 jaar, sinds wanneer ik een vriendje had voelde ik niets meer voor mijn vriendje maar ik wou op een of andere manier hem niet kwijt want ik wist hoe dan ook dat ik meisjes aantrekkelijker vind ik heb dit eerder gehad maar, ik verstopte het. Nu dat ik 15 ben merk ik dat ik het niet kan verbergen ik denk eerder dat ik in een fase zit. Maar ik denk het niet ik zit er in de knoop met wat ik wel of niet ben. Meeste zeggen, " Je moet dingen uitproberen, dingen ontdekken". Het is moeilijk vooral in de buurt waar ik woon, vooral mijn vriendinnen die Lesbisch zijn vies vinden.

Ik zou het fijn vinden om met iemand hier over te kunnen praten :).

Ld, 06-05-2013 22:01 #64
Ik ben een meisje van 14 en ik was in de zomer verliefd op iemand die 5 jaar ouder is als mij maar toen heb ik het uit mijn hoofd gepraat. Maar sinds dan ben ik aan het twijfelen of ik op meisjes of op jongens val want ik heb nog maar 1 vriendje gehad waar ik echt verliefd op was maar ik ben nog niet verliefd geweest op een meisje buiten die ene keer. Ik ben echt helemaal in de war. Ik heb echt antwoorden nodig.

Anoniem, 28-04-2013 21:07 #63
Ik heb een hele goede vriendin, Emaile. Zij is 2,5 jaar ouder dan ik en heeft al ervaring met zoenen en vriendjes enzo. Ik denk dat ik verliefd op haar ben, maar ik weet het niet zeker. Wat ik wel weet, is dat ik bang ben om lesbisch te zijn en ik verdring de gedachte de hele tijd. Wat kan ik doen?

Romy, 22-04-2013 20:56 #62
Ik ken me beste vriendin al sinds de peuterspeelzaal, nu zit ik in groep 7 bijna in groep 8 en ik ben sinds groep 6 op haar. Ik wist het niet zeker maar nu wel. Hoe moet ik het aan haar en mijn ouders vertellen?

Anoniem, 18-04-2013 23:11 #61
Ik en een vriendin van mij die bij mij in de klas zit willen het allebei samen keer seks hebben maar ik ben geen lesbie ofzo. ik zou het ook gwn willen proberen maar ben je dan lesbie als je het ooit met een meisje seks gaat hebben? Maar ik val nog steeds op jongens en ik ben ook helemaal niet verliefd op haar dus ik weet het niet. ik ben nog nooit verliefd geweest op een meisje maar wel op jongens en ben nog steeds beetje verliefd op een jongen, maar het leek me gewoon fijn om het keertje met een meisje te doen. Dan ben je toch geen lesbie?

Doeiix

Ellen, 28-02-2013 09:43 #60
Hoi, ik ben een 29 jarige vrouw. Heb nu een aantal weken terug een meisje leren kennen en we voelen ons goed bij mekaar. Heb altijd relaties gehad met mannen, heb ook 2 kindjes ondertussen. Maar het gevoel dat ik nu heb bij haar is anders als bij een man. Voel me op mijn gemak bij haar en ook zij heeft deze gevoelens voor mij; Vond het eerst verwarrend allemaal maar hoe meer ik haar zie hoe beter ik me ga voelen. Hebben mekaar ook al gekust en voel me er niet ongemakkelijk bij. Vind het heel raar allemaal maar toch ook weer niet! Niet makkelijk allemaal.

Ld, 22-02-2013 19:19 #59
Ik ben al een tijdje aan het twijfelen of ik lesbisch ben. In de zomer was ik verliefd op een meisje en toen heb ik het uit mijn hoofd gepraat maar sindsdien ben ik erg aan het twijfelen of ik hetero ben of niet. Mijn eerste vriendje was super lief en ik hield echt van hem maar het leek er meer op dat we beste vrienden waren dan een koppel. En ik weet dat het waarschijnlijk stom klinkt maar ik heb het gevoel dat ik meer met meisjes die op meisjes vallen op tv enzo. Maar ik ben echt in de war en ik hoop dat ik snel een oplossing vind want het is heel vervelend om met deze vraag rond te lopen.

Jojo, 04-02-2013 13:41 #58
Ik ben 26 jaar, altijd gedacht dat ik hetero was. Heb wel een paar keer gezoend met meisjes maar dat was meer voor de spanning en nieuwsgierigheid denk ik. Maar afgelopen weekend voor het eerst sex gehad met een meisje en WHOW!

Jolien, 21-01-2013 16:20 #57
Hallo ik ben Jolien een meisje van 14 jaar. Ik zit al een lange tijd te twijfelen of ik hetro, bi of lesbisch ben… ik geraak er maar niet aan uit! Kan dit eigenlijk niet wetenschappelijk getest worden? Of komt dit omdat ik gestart ben met een anticonceptiepil? Veel vriendinnen zeggen dat ik in een tussenfase ben en dat ik een soort van mijzelf leer kennen en dat ik zo weet of ik nu bi ben of lesbisch. Maar dan heb ik ook weer gehoord dat dit tijdelijk is… wat denken jullie? Ik zit helemaal in de knoop…

Anoniem!, 13-01-2013 19:32 #56
Ik ben verliefd op een meisje en ik ben zelf ook een meisje, maar ik durf het haar niet te vertellen en ook niet aan me ouders of vriendinnen. Ik ben bang wat hun reactie zou zijn. Het meisje zit ook in mijn klas en ik zie haar elke dag. Ze heeft ook een vriendje en als ze over hem praat voel ik me rot. Ik weet nu niet wat ik moet doen? Ik hou dit het liefst voor me maar dat is ook niet de beste oplossing en het iemand vertellen zit me ook dwars. Kunnen jullie mij helpen?

Ano, 21-12-2012 18:28 #55
Ik ben een jonge vrouw van 26 en woon samen met een hele goede vriendin die 36 is en alleenstaande mama. We kennen elkaar al iets meer dan 5 jaar en wonen nu al 4 jaar samen als vrienden om de kosten te delen. Ik vind haar een mooie vrouw, en vind het altijd leuk als ze me roept om iets te vragen of te nemen terwijl ze in bad of douche zit. Ik bewonder haar mooie lichaam en als ik haar hoor terwijl ze bezig is met haar vaste bedpartner word ik opgewonden van haar gekreun. Als ik mezelf bevredig dan durf ik wel eens over haar te fantaseren… Het is langs de ene kant een heel prettig gevoel maar langs de andere kant weet ik niet goed hoe er mee om te gaan. Het haar vertellen dat durf ik niet, ik heb wel al eens aan haar gevraagd of ze het al eens gedaan heeft met een vrouw en ze zei alleen maar gekust…

Au, 09-12-2012 23:44 #54
Ik heb opgewonden gevoel net zoals Anoniem op 19-11 zei.
Zou het eigenlijk wel willen proberen met een meid…

Joyce, 02-12-2012 13:15 #53
Hallo,
Ik zou graag wat willen weten. Altijd als een vriendin komt dan heb k zien in, in seks en heb al een paar keer met een meisje gehad maar k wil zekker weten als k lesbi ben of niet.
Ben k lesbi of niet?

Anoniem, 19-11-2012 23:41 #52
Hoi,
İk zou graag iets willen weten. Als ik op Google of in een tv programma blote vrouwen borsten zie, krijg ik een soort van opgewonden gevoel en ik merk dan dat mijn "poes" een beetje vochtig is. Ben ik dan lesbisch of niet?
Groetjes Anoniem

Jessica, 25-09-2012 21:18 #51
Ik denk dat ik biseksueel ben. Ik ben verliefd op een jongen, maar ook op mijn beste vriendin. Mijn ouders kunnen haar helemaal niet uitstaan en ik weet niet hoe ze gaan reageren. Ik weet dat zij ook verliefd is op mij, maar ze heeft al een vriendje en we hebben ook al gekust, maar meer vriendschappelijk denk ik.Help me wat moet ik doen (ps ik ben een meisje) Wie wil me helpen?

Helpp!!!!, 19-09-2012 19:46 #50
Ik ben zóóó bang dat ik lesbisch ben. Ik heb niks tegen ze hoor, echt niet, maar ik wil gewoon normaal zijn.

Pas, toen een vriendin iets tegen me zei en een hartje ergens op tekende, ging er een warm gevoel door mijn hele lichaam… Ik denk de hele tijd aan haar, maar ik weet niet of dat komt om dat ik gewoon de hele tijd denk: 'Ik ben lesbisch, ik ben lesbisch, ik ben lesbisch.' of omdat ik haar leuk vind…

Kan iemand PLEASE reageren…

Laura, 09-08-2012 17:30 #49
Hi naom
ik heb bisexueel maar ik wil ook zo graag een relatie met een meisje, want ook al ben ik bisexueel ik kan me nooit zo goed binden aan jongens. dit komt omdat de jongens van mijn leeftijd zich te jong gedragen daar kan ik niks mee, bij meiden is dit anders. ik heb ook dat ik me bij vrouwen meer op m'n gemak voel, bij jongens voel ik me zo onzeker en opgelaten. ik ben nu 15 en als er iemand contact met me wil om bijv, te praten hier over of om tips, ik ben er altijd voor jullie

Charlotte, 13-07-2012 14:30 #48
Is het normaal dat telkens als ik een vrouw zie, ik direct naar haar borsten kijk, maar er niet verliefd op ben…

Roosje, 13-07-2012 07:55 #47
Ik denk soms dat ik lesbisch ben. Ik ben 14 en nog nooit verliefd geweest en dus zou ik ook lesbisch kunnen zijn. Weet iemand of het vreemd is dat je op je veertiende nog nooit verliefd bent geweest?

Anoniem, 11-07-2012 02:24 #46
Iemand help mij ik ben 13 en ga na de zomervakantie naar de 2e en ik moet vaak nablijven, want dan heb ik het weer eens niet af, want ik snap het niet en krijg dan altijd uitleg van de onderwijs assistente. Ze is zo lief, aardig, knap en ruikt lekker enzo. En als we wiskunde doen kijkt ze me altijd zo heel diep in mijn ogen aan en dan krijg ik kriebels in mijn buik en kijk dan weer gauw in mijn boek en meestal zit ze heel dichtbij naast me. Of hangt ze over de tafel met dikke inkijk en dat vind ik helemaal niet zo erg. Misschien komt het omdat ik vaak met haar gesprekken heb over mijn verleden, want ben mishandeld en verwaarloosd door mijn alcoholistische vader die ik niet meer zie. Maar misschien is dat de reden waarom ze zo aardig en lief voor me is. Maar mijn vraag is ben ik nou lesbisch of niet, want vind jongens ook super leuk, zoals ik ben helemaal gek van Justin Bieber.

Sam, 02-07-2012 08:57 #45
Hoi…

Sinds het uit is met m'n ex laat ik eigenlijk geen mannen meer toe in m'n leven. Maar ook kijk ik steeds meer naar andere vrouwen ipv naar mannen en dat is eigenlijk pas sinds een jaar, ik ben nu 22. Maar ik twijfel. Opeens begon mijn moeder er gister over, dat ze mij meer een type vind die op vrouwen valt, dus het zou haar (en mijn stiefvader) niets verbazen als ik op vrouwen zou vallen. Sinds dat gesprek zit ik nu heel erg met mezelf in de knoop, ik denk alleen maar 'misschien val ik wel op meisjes'. 1 ding is dus al zeker, mijn ouders vinden het niet erg (gelukkig) maar nou moet ik er nog achter komen of het waar is of niet. Ik heb alleen voor de rest niet echt iemand waarmee ik hier over kan praten :(

Naom, 01-07-2012 11:34 #44
Ik wist altijd al dat ik "anders" was. pas op mn 13e begon ik over meisjes te fantaseren i.p.v. jongens. Toen ik in oekraine woonde was er een jonge die mij probeerde te zoenen. dit wou ik niet en sloeg hem een bloedneus. hihi dat was dus veelste overdreven, maar ik wilde mijn eerste zoen van een meisje krijgen die echt van me houd en echt om me geeft.Inmddels ben ik 16 en nog niet uit de kast. als ik verliefd word op een meisje probeer iik gelijk mn gevoelens weg te stoppen. ik zou graag een vriendin willen of gewoon meisjes ontmoeten die ook lesbisch zijn, maar ik ben niet het type die naar die holebi feesten gaat. in het openbaar zoek ik altijd naar mooie meisjes en als dat meisje terug kijkt geef ik gewoon een knipoog, haha maar verder durf ik geen stappen te zetten. Ik hoop dat ik snel een leuk meisje vind :). xox

Melissa, 14-06-2012 15:17 #43
He, ik heb een beste vriendin, en ik zit nu in de brugklas.
Ik ben niet verliefd op haar, maar ik wil sommige dingen doen met haar, maar dan lijkt het alsof ik lesbisch ben. Dus daarom weet ik niet zeker of ik wel lesbisch ben of niet. Wie kan me hier bij helpen?

Lynn, 21-05-2012 22:04 #42
Hoi.

ik ben 16 jaar, en ik denk dat ik verliefd ben op mijn beste vriendin. Al best wel lang, probleem is ze heeft een vriend. We lopen vaak hand in hand, en mijn andere vriendinnen zien ons als een "getrouwd koppel", dat zeggen ze dan. Ik wil altijd bij haar zijn, het voelt zo goed. Nog altijd heb ik de hoop dat ze me plotseling zoent, wat niet gat gebeuren. Steeds die kleine dingen, die me weer hoop geven. Ze geeft me vaak kusjes, afscheid nemen is meestal ook ongemakkelijk etc. Ik weet het niet, en ik wil het niet tegen haar zeggen omdat het misschien onze vriendschap verpest. Help?

Groetjes. Lynn.

Fay, 02-05-2012 21:04 #41
Hai
ik ben net 17 geworden. ik heb het altijd heel erg onderdrukt als ik een meisje zag die ik er heel leuk vond uit zien ofzo keek ik snel de andere kant op. maar nu zit ik op een kunstaccedemie en daar zitten veel lesbische meisjes bij mij op school zitten. en dus ook in mijn klas. en een daar van vind ik een heel leuk meisje. en ik doe er veel voor om bij haar te zijn. een paar maanden geleden is ze van school afgegaan en dat vond ik echt heel kut. en ik probeer haar nu te vergeten. maar nu ben ik heel erg aan het twijfelen of ik nu bi of lesbisch ben. en ik ben bang dalijk kom ik uit de kast het blijkt het toch niet zo te zijn.

sinds ik op mijn nieuwe opleiding zit. kijk ik alleen maar meer naar meisjes en ik geef het nu ook meer aan mezelf toe dat ik meisjes veel meer aantrekkelijker vind

wil aub iemand mij helpen weet het echt niet meer.

Eva, 18-03-2012 21:54 #40
Sinds de brugklas heb ik een beste vriendin. Ik zit nu in de vierde en ben nog altijd beste vrienden met haar. Buiten school spreek ik meer met haar af dan met andere kinderen. Tussen de brugklas en de vierde heb ik geen vriendje gehad maar ik kijk altijd wel naar jongens. Ik voel me aangetrokken tot mijn vriendin maar moet ik het voor me houden of het haar zeggen. Ook heeft zij in de tussentijd geen vriendjes gehad.

Eline, 29-02-2012 21:27 #39
Ik heb nooit aan meisjes gedacht. tot ik in het 2de midd verliefd werd op mijn beste vriendin. ik denk toch verliefd ik weet het niet zo goed… nu zit ik in het 4de en twijfel nog altijd wat ik voor haar voel. ik heb ook eens gelezen dat je een sterke band met je beste vriendin kunt hebben. ik voel me echt depri. ik kijk ook naar jongens en voel me tot hem aangetrokken. ik heb nog nooit gedacht dat ik op meisjes zou vallen maar zij is een uitzondering. ik zou echt alles voor haar willen doen… is dit gwn een fase van onzekerheid en gaat dit ooit voorbij? ik heb er nooit aan gedacht om het tegen iemand te vertellen en zal dat ook nie doen. ben ik nu lesbisch?

E., 19-02-2012 00:50 #38
T. Ik heb precies het zelfde! Ik ben 16 en vind meisjes ook veel mooier, en qua porno ben ik het ook met je eens. Nou heb ik altijd jongens leuk gevonden, en ik weet zeker dat ik op jongens val, maar ik denk ook op meisjes. Ik weet het alleen niet zeker dus daar baal ik wel een beetje van, want dat vind ik toch wat makkelijker voor mezelf.

T., 05-02-2012 22:34 #37
Ik zit een beetje vast met mijn gevoelens. Ik ben een meisje van bijna 16 jaar, ik ben tot nu toe altijd op jongens gevallen. Maar denk ook dat ik op meisjes kan vallen, ik vind het superfijn om af en toe tegen een vriendin aan te knuffelen. Ook zou ik super graag een vriendin willen, ik vind meiden kwa uiterlijk mooier dan jongens maar ook hun innerlijk (over het algemeen) spreekt me meer aan. Lijkt me super fijn om een vriendinnetje te hebben, je zal elkaar beter begrijpen. Ik word ook echt niet opgewonden van hetero porno, terwijl ik lesbische helemaal het einde vind. En ik vind het ook gewoon super lief om een lesbisch paar te zien. Ben ik biseksueel of kan ik dit nog niet weten?

Kimberly, 25-01-2012 21:41 #36
Doordat ik de laatste tijd veel nadenk ben ik ook over homosexualiteit en lesbische na gan denken, als je heel diep nadenkt is er van binnen weinig verschil, en ik vraag me dus af wat nu het verschil is tussen jongens en meisjes? Zelf val ik op jongens maar ik vroeg me het gewoon af, gewoon omdat het kan en dat je er niks aan kunt doen. Ik heb me ook nooit aangetrokken gevoelt tot meisjes maar ik maak me er zo druk om dat ik bang ben dat ik lesbisch ben, terwijl ik dit alleen in mn hoofd haal. Ik ben heel erg onzeker en ga me van alles inbeelden. Is het normaal dat je rond je 17e hier over denkt? Ik ben bang dat t abnormaal is en dat k nu ineens lesbisch ben, terwijl ik 1,5 jaar met mnvriend samen ben en ik nooit voor n meisje ben gevallen, help me!

Miriam, 13-12-2011 20:38 #35
@ J.

Volgens mij voel jij je dan niet emotioneel aangetrokken, maar wat voelde je precies toen jij jouw beste vriendin zoende? Voelde je je sexueel aangetrokken? En als jij 2 meiden zie zoenen? Wat voel je dan precies?
Plak maar nog geen etiketten op jezelf, want je bent nog maar 14 jaar, dan kunnen er veel meer dingen nog gebeuren, maar je kan je dat afvragen, experimenteren kan ook, met jongens. Dan kan je je jezelf maar eens vragen gaan stellen, bij welk geslacht je je nou meer aangetrokken voelt. Ik wens je veel succes daarmee! Maar onthoud, je bent nog maar 14, nog geen 16 ofzo, dan kunnen er nog veranderingen komen… ;-)

Insecure, 09-12-2011 17:42 #34
@Mar.

Njaa, ik ben 15 jaar…
Zelf twijfwel ik… Ik raak hemels opgewonden van meiden… sexueel aangetrokken dus… Maar verliefd gewoon NIET! Dat vind ik echt super raar… Maar toch hou ik vol dat ik hetero ben… of… Ik val eigenlijk alleen maar op jongens die op jongens vallen… Ik ben tot nu toe alleen maar op jongens gevallen die op jongens vallen… Dat vind ik zo raar, maar meiden die echt jongens-achtig zijn vind ik zeg maar: geil… Maar dat makat mij zo in de war!
Heeft iemand hetzelfde als mij?

-Xx- Insecure.

J., 04-12-2011 13:05 #33
Ik ben een meisje van 14 en heb nog geen idee of ik lesbie ben of niet. ik heb wel gezoend met mijn beste vriendin. en ook seksueel gezien zijn we al best ver. maar ik ben nog nooit verliefd geweest op een jongen. en ik ben ook niet verliefd op mijn beste vriendin. maar ik voel me wel aangetrokken. wat moet ik doen?

C., 22-11-2011 18:51 #32
Zelf ben ik niet lesbies, maar normaal hetero. Ik kan me wel voorstellen dat er soms voorkeuren zijn bij personen dat je op personen valt van hetzelfde geslacht. Ook in de lesbische liefde kan je gelukkig zijn.

Fb, 09-10-2011 13:15 #31
De laatste tijd ben ik erg aan het twijfelen. ik heb wel al meerdere relaties met jongens gehad maar als het dan op zoenen en zo aankomt voel ik er niets bij en vind ik het vies. wel kan ik goed met ze opschieten, en ik ben ook graag bij jongens. Maar overal waar ik kom zie ik meisjes, en bestudeer ik die. Ik weet niet of ik dat nou doe omdat ik ze mooi vind of omdat ik ze met mezelf vergelijk. ik denk beide.
ik heb over een week een afspraak met een jongen maar telkens als ik daaraan denk voel ik me naar, omdat ik niet weet wat ik met mezelf aan moet en ik bang ben dat ik die jongen kwets.
en wat áls ik werkelijk lesbisch ben? eerder dit jaar heeft al iemand gezegd dat ze dat ook is en die wordt nu gepest, zielig gewoon. maar dat houd mij ook tegen.
help mensen ik weet het niet meer.

Mvg, 14-09-2011 20:35 #30
Ik ben altijd aan het nadenken ben ik lesbisch of niet? Ik weet het echt niet, ik wil altijd bij haar zijn, en als ik bij haar ben word ik zo vrolijk, ik kan dan nergens meer aan denken alleen aan haar. ik durf hier niks over te zeggen tegen niemand, soms denk ik er over het haar te vertellen, maar ik ben bang voor de gevolgen.

Zoe, 11-09-2011 12:45 #29
Bestaat er geen site om in contact te komen met mensen die ook denken lesbisch te zijn, maar het niet zeker weten?

Lisa, 31-08-2011 15:51 #28
Hej ik ben 14 en de vraag of ik lesbisch ben of bi of hetro spookt heel de tijd door mijn hoofd
ik heb al eens een relatie gehad met een meisje en meerdere keer met jongens, maar mijn relaties met de jongens lopen nooit goed ik moet altijd a een tijd een afstand hebben en weet iet hoe het komt? x

Sim, 25-08-2011 10:58 #27
Hee! Ik ben een meisje van 16 jaar die op dit moment onwijs ongelukkig is door de twijfel die door haar hoofd spookt. Ik dacht 7 maanden echt verliefd te zijn op mijn vriendje totdat ik het gisteren in paniek uitmaakte. Ik dacht opgelucht te zijn omdat ik het nu kon uitvogelen, maar ik heb hem heel erg pijn gedaan en voel me ontzettend verdrietig. Ik ben anderhalf jaar bevriend geweest met mijn beste vriendin totdat we ruzie kregen. Bij haar had ik het sterke gevoel wat ik ook bij mijn vriendje had. Is het nou hele goede vriendschap of ben ik verliefd geweest (of nog steeds?) op beide? Bij lesbische vrouwen heb ik ook al sneller het idee verliefd op ze te kunnen zijn omdat het van de andere kant ook kan komen. ik houd mijn gevoel heel erg vast en durf het niet los te laten omdat ik bang ben ineens verliefd op een meisje te worden. Hopelijk kan iemand mij hiermee een beetje helpen.

Cindy, 23-08-2011 08:41 #26
Ik ben een vrouw die totaal niet in dit plaatje past en mijn partner ook niet, we houden beiden van mooie mannen maar zijn al twee jaar getrouwd en 10 jaar samen alleen hebben we ons nooit fysiek tot elkaar aangetrokken gevoeld maar willen ook beiden geen andere relatie meer, wij hebben voldoende aan elkaars genegenheid en aanwezigheid, dus in wel plaatje vallen we dan? Ik vind het hoogstens irritant dat er voor ons geen benaming is, want men zegt altijd bij een relatie hoort sex, nou bij ons niet. We hebben mannen gehad en ook sexueel en nog steeds kijken we naar mooie mannen, geen enkele vrouw interesseert ons dan ook op die manier dus wie kan ons helpen voor ons een juiste benaming te vinden, bi is dus ook niet van toepassing, vallen onder hetero alleen dan zijn we uiteindelijk samen gekomen en hebben buiten het sexuele alles wat een relatie inhoud. Ik zou graag willen dat hier ook eens naar gekeken wordt want het is blijkbaar maatschappelijk niet uit te leggen en dat is behoorlijk lastig b.v. in werk situatier waarin er niet gezegd kan worden mijn partner s een vrouw… men weet dan niet wat er voor benaming bijhoort… Graag reacties, zelfs het coc weet er niks op.

Lc, 09-08-2011 00:31 #25
Ik ben een meisje van 19 jaar, vroeger veel getwijfeld of ik op meisjes viel, veel gedachtes die rond gingen in mijn hoofd, tot nu toe ben ik een meisje dat altijd alleen maar jongens heeft, maar is het dan zo raar dat ik twee meisjes zag lopen in de efteling samen hand in hand, lief doen tegen elkaar dat ik een week daarna nog er over nadenk. Het waren twee zulken knappe meisjes, een prachtig stel. ik werd er jarlours van ik wilde met dat ene meisje lopen. Maar ik heb dus geen idee wat ik van deze gedachtes moet denken. :$

Mar, 02-08-2011 16:17 #24
@Jcs,

Ze hoeft niet persé lesbisch te zijn, sommige mensen zijn gewoon hetero en doen dezelfde dingen als je beste vriendin. Misschien twijfelt ze nog of is ze biseksueel. Zoenen hoeft nog niet te betekenen dat jullie een ''relatie'' hebben. Er zijn veel vriendinnen die met elkaar zoenen op een vriendschappelijke basis. Vraag anders aan haar waarom ze ermee wilt kappen. Misschien is ze bang dat het jullie goede vriendschap aantast of wat mensen ervan zouden zeggen als jullie ervoor uit zullen komen. Ze kan ook niet seksueel aangetrokken tot je voelen. Er zijn veel meisjes die lesbische trekjes hebben maar toch helemaal hetero zijn. Mijn advies is, vraag het eerst aan haar, en praat er goed over. Succes.

Jcs, 28-07-2011 01:59 #23
Ik ben een meisje van 17 jaar. Ik weet nu al 4 jaar dat ik lesbisch ben. Eerst was ik 1 jaar lang verliefd op iemand die bij me op school zat, daarna voelde ik 8 maanden iets voor een vriendin van me en nu voel ik al 1,5 jaar iets voor m'n beste vriendin. Ik vraag me alleen een paar dingen af. Het is voor mij moeilijk om hiermee om te gaan, want ik verlang heel erg naar liefde maar door wat ik voel voor m'n beste vriendin lijkt niemand bij haar in de buurt te komen.
Ze heeft ooit tegen me gezegd dat ze ook iets voor mij voelde, maar zei daarna dat ze het alleen wilde forceren. Toch blijkt uit sommige dingen dat ze niet zo hetero is als dat ze zegt. We hebben sowieso emotioneel een heel diepe relatie, we zoenden heel vaak en daarbij deelden we ook seksueel gezien een relatie. Tot voor kort deden we alles zoals twee verliefde mensen dat deden, maar ze wilde er opeens resoluut mee kappen.
Ook wordt ze bijna nooit verliefd op jongens en ze wilt té graag iets met een jongen. Voor mij lijkt het dus aardig duidelijk, maar ik ga maar geen conclusies trekken verder. Denkt iemand er hetzelfde over als ik?
JCS

Mar, 26-07-2011 01:06 #22
@Lys: Je hoeft niet persé lesbisch/biseksueel te zijn als je op je beste vriendin valt die toevallig wél lesbisch is. Soms ben je zo close met iemand dat je denkt dat je verliefd op diegene bent, maar dan is het later toch niet zo. Zeker ook omdat je nog nooit eerder verliefd bent geweest, denk ik dat het gewoon goede vriendschap voelt. Mijn advies voor jou is gewoon dat je het aan moet kijken. Laat haar niks over je gevoelens weten, behalve als je het écht zeker weet en zelf ook zeker weet dat je lesbisch/biseksueel bent, anders kan je het altijd nog mis hebben en verpest je je vriendschap daarmee. Veel succes.

@Insecure: Jij doet me denken aan mezelf. Ik zat zo ook eerst: ''Ben ik het nou wel, of toch niet?'' Want ik werd wel opgewonden van een jongen. Maar dat was voordat ik uit de kast kwam, nú word ik helemaal niet meer opgewonden. Ja, inderdaad, van die jongens die er verzorgd uitzien en goed voor hun meisje zorgen. Maar, ik hou dan ook nog aan de ene kant van meisjes. Jij onderdrukt die 2 gevoelens en dat moet je vanaf dit moment even niet meer doen. Als je s'nachts in je bed ligt moet je er goed over nadenken en fantaseren hoe je met een meisje zoent en een jongen. Vindt je het allebei net zo lekker? Dan ben je zeker weten Bi-seksueel. Mag ik vragen hoe oud je bent? Want als je 16 of ouder bent dan kan het een kans zijn dat je Bi-seksueel bent. Voor jongere leeftijd kan dit gevoel namelijk veranderen, want iedereen heeft toen hij/zij jong was, ooit weleens gedacht dat hij/zij homo, lesbisch of bi-seksueel was. Ik geef jou als tip om gewoon even rustig adem te halen en op onderzoek uitgaan. Behalve als je jonger bent dan 16, dan moet je alleen rustig ademhalen en er niet meer over nadenken. Ik weet dat dat moeilijk is, maar ga dan leuke dingen doen met je vriendinnen of met je ouders. Zo rust je gedachtes ook weer eens een keer en kan je alles van een schoner opzicht bekijken. Succes, en laat me nog weten hou oud je bent en of je hier wat aan hebt, zo kan ik een scherper advies voor je geven ;)

Insecure, 24-07-2011 17:03 #21
Eigenlijk weet ik wel een beetje wie ik ben. Maar de andere kant twijfel ik ook… :$. Vroeger viel ik op meisjes… Nou nu vvoel ik mij aangetrokken tot meisjes die zich jongensachtig aankleden en zich zo ook voordoen als jongens… Ik val op jongens die er verzorgd uitzien(gewoon homo's…) en die zo begripvol zijn tegenover alle mesjes en gevoelige jongens. Is het nou GEK? Ik kan het moeilijk voor mezelf accepteren… :( Maar… Ik viel ooit zoooooo erg op een jongen dat ik er zelfs er opgwonden gevoelens ervan kreeg ofzow… de andere kant kan ik het niet waarnemen dat ik misschien wel bi-sexueel ben… Of nou ja… Ik onderdruk 2 gevoelens… Op jongens vallen en meisjes soms. Ik word GEK van mezelf! kan iemand mij duidelijkheid geven? Ben ik nou. echt BI?

Lys, 20-07-2011 19:11 #20
Hey Ik ben Lys(afgekort) en ik Ben 16 jaar

Ik ben denk ik verliefd geworden op mijn lesbische vriendin.
Ik weet het alleen niet zeker want ik ben nog nooit verliefd geweest.
Ik heb die L-word gekeken, en ik voel er niets bij, en echt zoenen met een vrouw lijkt me ook niks. Maar de gedachte te zoenen met mijn vriendin is fantastisch! Ik hou echt van haar, misschien juist omdat we echt goede vrienden zijn. Wat moet ik doen? Net als Saar draag ik ook geen jurkjes en (bijna) geen make-up.

Eigenlijk wil ik het die vriendin niet vertellen, ze heeft namelijk al met iemand en ik wil niet dat de vriendschap veranderd. Dat ik haar niet kan omhelzen omdat haar vriendin dan jaloers word.

Wie kan mij helpen?

Groetjes

Mar, 18-07-2011 01:52 #19
Inderdaad, ik draag althans wel make-up, maar je zal me inderdaad ook nooit een jurkje of een rokje zien dragen. Maar, geloof mij als je dat niet doet, en je denkt althans dat je lesbisch bent, iedereen heeft al zo'n verwachting. Dat hadden ze bij mij ook, meerdere reacties waren: ''Joh, dat wist ik allang.''
Kijk maar thuis op je gemakje lekker wat afleveringen en laat 't me maar horen.

Veel plezier nog op je vakantie, het is daar vast beter weer dan dat het hier is.
Regen regen en nog eens regen!

xoxo.

Saar, 17-07-2011 18:34 #18
Ik denk dat ik een beetje hetzelfde verhaal heb als jij. ben ook niet heel meisjes achtig, draag geen make-up en jurkjes zul je me ook nooit zien dragen. dat weet iedereeen om me heen ook. ik denk dat ik wat die jongens betreft mezelf gewoon voor de gek heb gehouden. tenminste als ik echt lesbisch schijn te zijn.

laat je alles nog horen!

Groetjes (kan hier trouwens die filmpjes niet zien, zit op dit moment met vakantie in een ander land, en kan hier niet op youtube, ook omdat mijn ouders het dan waarschijnlijk merken dat heb ik ook liever niet!)

Mar, 16-07-2011 16:08 #17
Graag gedaan Saar! Succes met alles, en wees niet bang om het toe te geven. Het geeft heel veel opluchting. Bij mij was het alleen maar schijn dat ik met jongens heb gehad. Ben er nooit verliefd op geweest, heb alleen maar met ze gehad, omdat de buitenwereld moest denken dat ik geen gevoelens had voor meisjes. Je zag het namelijk al een beetje aan me, stoer en niet echt helemaal meisjesachtig. Maar omdat ik met al die jongens heb gehad was het idee ervan veel minder geworden.

Succes meid, en laat me weten hoe het is afgelopen met je!

xxxxxx.

Saar, 15-07-2011 09:46 #16
Thnx Mar hier heb ik zeker iets aan gehad! ik ga het kijken. ik ben idd bang dat al die vriendjes die ik heb gehad een beetje schijn was… ik vond elke week een ander leuk maar als ik eenmaal iets met iemand had wilde ik niks met hem en voelde ik ook niks.

(dat verhaal wat ik hieronder heb getypt is een beetje onduidelijk)

Groetjes en Bedankt!xxxxx

Mar, 15-07-2011 02:56 #15
Dit verhaal is het waard om gelezen te worden! Veel antwoorden op vragen van hieronder en mijn eigen verhaal + Tips

Haj, ik ben Mar (afgekort) en ik ben 16 jaar. Ik ben eigenlijk helemaal lesbisch, maar heb tegen goede vriendinnen gezegt dat ik Bi seksueel ben, maar me toch meer aangetrokken voelde tot meisjes. Mijn vriendinnen vonden het fantastisch. 1 vriendin zei zelfs dat ze altijd al een lesbische/biseksuele vriendin wou, omdat ze dat gewoon super vond en nu veel grapjes met me uit kon halen. Ze wouden me gewoon gelukkig zien en ze vonden het helemaal niet erg. Ben er ook bij mn ouders vooruit gekomen en die vonden het ook niet erg. Maar, ben nu eigenlijk helemaal niet voor de hele wereld er voor uit gekomen, alleen voor mn beste vriendinnen en mn ouders en die vertellen niks door, omdat ik het liever zelf vertel tegen de rest. Maar ik weet dus niet hoe ze daarop gaan reageren. Ik denk niet geschokt, omdat ik best een tomboy ben, niet zo héél erg, maar ik heb wel trekjes en ben best stoer. Ze noemen me ook een echte Badgirl. Ik zie hieronder veel reactie's van ''Ben ik het nou niet, of ben ik het nou wel?'' Ik heb me vaak ook dat afgevraagt en mensen denken bij als je lesbisch bent alleen maar aan de pornofilms waar 2 meiden zich elkaar bevredigen en zoenen. Ik raad je aan om de serie ''The L-word'' te gaan kijken. Sinds ik dat, 2 jaar geleden, ben gaan kijken na vaak gedroomd te hebben dat ik op meisjes val, weet ik zeker dat is lesbisch ben. Als je niet naar normaal naar deze kan kijken, of je voelt er niks bij, weet je zeker dat je niet lesbisch bent en dat je maar een fase ervan hebt. Als je hiernaar kijkt, en je ziet hoe 2 meiden zich elkaar bevredigen maar dan op een liefdevolle, romantische en normale manier en je krijgt er kriebeltjes bij of je zit van: ''Dat wil ik ook'' dan weet je zeker dat je lesbisch bent. Je kan dan nog gaan ontkennen maar dat heeft geen nut. Hieronder hebben jullie het ook over: ''Ik heb met jongens gehad enzenz.'' Ik heb ook met veel jongens gehad, maar dan ook echt veel. Ben bij al die jongens zogenaamd ''verliefd'' geweest, maar het was alleen om de schijn op te houden voor buitenaf zodat ze helemaal niet gingen denken dat ik lesbisch of biseksueel was. Je kan natuurlijk wel hopeloos verliefd zijn op een jongen, maar toch ook je aangetrokken voelen tot meisjes. Ik zeg, kijk die serie ookal is het maar 1 aflevering, (Ik raad je aan Seizoen 5) in elke aflevering gebeurd wel wat. En als je je aangetrokken voelt tot een Celebrity hoeft niet alles te zeggen want tsja, die zijn ook altijd erg sexy. Als je nog meer vragen hebt, of je wilt hulp, of je wilt je verhaal kwijt, je kan me altijd toevoegen op msn, en dan wil ik je graag helpen, want ik heb met hetzelfde probleem gezeten en ik weet dat je er soms slapeloze nachten door hebt, en je niet altijd even gelukkig voelt, omdat je gewoon niet jezelf kan zijn.

Als je contact wilt, gewoon je msn hier even achterlaten of vragen naar mijn msn en ik help je maar al te graag.

Groetjes Mar.

Saar, 14-07-2011 14:34 #14
Hee,
Ik Ben sinds kort 16, en Ik twijfel aan mezelf. Vroeger vond ok lesbisch vies en eng. Tot Ik 2 lesbische meiden leerde kennen 2 jaar geleden, Ik ging er steeds meer mee om en we werden goede vriendinnen. Mijn 2 beste vrienden van school zijn pas uit de kast gekomen. Eigenlijk Heb Ik dus heel Veel homo vrienden, nu hoeft dit natuurlijk niets te betekenen…

Maar nu denk Ik de Hele dag aan die 2 meiden, Waar Ik ook Ben, vind Ik ze Dan leuk? sinds Ik hun Ken Ben Ik mere gaan nadenken, en Ik begrijp het beter en Heb er respect voor gekregen.( Ben er Niet meer bang voor Enzo) die 2 meiden wonen al samen, en zijn ook Wat ouder dus. Misschien laat Ik me wel te Veel beinvloeden?!

Ik Ben echt bang Dat Ik verliefd Ben op 1 van de 2, Ik droom ook Veel over der. Ze heft wel eens gezegd: ALS je iets dwarszit of je ergens over wil praten Kun je Altijd komen. Maar dit kan Ik der natuurlijk moeilijk vertellen. Ik wil absoluut Niet Dat die 2 uit elkAar gaan.

Sinds Ik hun ken, Ben Ik Niet meer verliefd geweest op jonges maar op anders meiden Dan die 2 moet Ik ook Niet denken… Ben Ik bi? Want Ik Heb wel Gewoon vriendjes gehad…

Groetjes Saar

Nuclearstar, 03-07-2011 23:18 #13
Hoi, ik ben een meisje van 16. Ik weet bijna 3 jaar dat ik lesbisch ben. daarvoor wist ik het eigenlijk al vanaf mijn 10e, maar dan meer onbewust. Ik wist nooit of ik wel een leuke jongen zou tegenkomen en ik vond vrouwen leuker, ook vond ik toen lesbisch heel wat hebben al dacht ik altijd dat ik het niet was (wat ik jammer vond, hahaha) Maja, toen was ik nog jong. Toen ben ik er 3 jaar geleden achtergekomen toen ik op mijn beste vriendin viel. Die viel eigenlijk ook op mij, wat ik later hoorde, maar ze nam met een jongen om mij te vergeten. Onze vriendschap is nu ook anders, we hebben ruzie gehad maar gaan nu wel weer goed met elkaar om. Wel heb ik het ondertussen wel eens met jongens geprobeerd, ik had laatst ook een vriend. Het voelde bij de eerste dag eigenlijk al niet goed, en hij wilde meteen al dat ik bleef slapen en toen besefte ik me echt dat ik zekerweten geen seks wil hebben met jongens. na een paar dagen was het toen alweer uit dus (:. Volgens mij kan ik wel wat voor jongens voelen, tot op een zekere hoogte. Zeker niet seksueel en eigenlijk is het ook niet echt verliefd zijn, maar gewoon heel erg om iemand geven denk ik. Maar, het maakt me niet uit, ik zie wel wat de toekomst me brengt. Voor iedereen die erg twijfelt, volg je hart en je ziet vanzelf wel waar je uitkomt (: Wat maakt het nou uit of je nou hetero, lesbisch of toch bi bent? Volgens mij niets.

K., 26-05-2011 01:54 #12
Hee!
ik ben een meisje van 15 jaar, heb al wat relaties met jongens gehad. maar nu heb ik in oktober/november een meisje leren kennen.
in april zagen we elkaar voor het eerst op een feest, en toen hebben we met elkaar gezoend. Toen ik weer met haar was, 2x hebben we weer gezoend, en stonden we steeds met elkaar.
Allebei twijfelen we over ons enzo, maar als ik lesbisch zou zijn. zou ik dat niet fijn vinden. En niet omdat ik die mensen naar vind of weet ik wat, maar ik had het helemaal niet van mezelf verwacht, en zou er ook niet super blij mee zijn.
Elke keer als ik aan dat meisje denk krijg ik wel een appart gevoel. Het probleem is dat we allebei twijfelen, omdat ik denk dat we allebei niet willen dat we lesbisch zijn. wat moet ik doen?

Anoniem 15 Jaar, 24-05-2011 22:42 #11
Heey! Ik denk dat ik verliefd ben op een meisje bij ons op school. Wij hebben gezamelijk met haar klas gym. Toen ik haar voor het eerst zag voelde ik niks voor haar, maar het was me wel op gevallen dat ze erg aardig en leuk deed. Nu, een paar maanden later, krijg ik elke keer als ik haar zie een vreemd gevoel en krijg ik het helemaal warm als ik tegen haar praat. Is het nu duidelijk dat ik op meisjes val? Maar als ik een leuke jongen zie dan droom ik ook helemaal weg, maar volgens mij heb ik dat erger bij meisjes. Ben ik dan misschien bi? En als dat zo is durf ik dat niet te vertellen, mijn ouders zijn christen, en die vinden het niet horen dat je op het zelde geslacht valt. En ik durf het dus niet aan hun te vertellen, maar ook niet aan mijn vriendinnen, want ik ben bang dat ze dan geen vriendin meer willen zijn, of ineens heel anders met me omgaan.

Iris, 15-05-2011 20:26 #10
Ik ben 12 jaar, en heb al 3 vriendjes gehad. Ik heb ze eerlijk gezegd allemaal niet echt leuk gevonden. Ik ben op alledrie niet echt verliefd geweest met zo'n dromerig gevoel. Ik was laatst tv aan het kijken, zag ik bij victorious een meisje. En toen dacht ik: haar ga ik ff opzoeken enzo, ik kijk nu allemaal filmpjes van haar, en krijg steeds een warm gevoel als ik haar zie. Ik krijg dan een heel onzeker gevoel, of ik dan lesbisch ben of niet.

True1993, 20-04-2011 09:37 #9
Hallo ik ben een meisje van 17 jaar en val op meisjes. Ik heb dit in vertrouwen tegen die toenmalige vriendin gezecht en nu weet heel de school het. Ik heb nu verder ook geen vriendinnen of vrienden ik begin me zelf een beetje te haten komt dat omdat ik op meisejs val? Ik weet het allemaal niet meer. Op school doen (school vrienden) aardig tegen mij en woord ik overal bijbetrokken maar buiten om school woord er niet naar me gekeken. Ik heb het idee dat dat komt omdat ik ook op meisjes val wat natuurlijk helemaal niet gek is maar ik woord er zo onzeker van. kan iemand mij advies geven?

Een Onzeker Meisje van 14, 13-04-2011 21:29 #8
Ik heb eigenlijk hetzelfde verhaal als: Anoniem, 21-11-2010 14:24.
Ik vind een meisje leuk en droom vaak dat ik met haar zoen en dat soort dingen, maar aan seks denk ik niet (ook niet bij jongens). Ik wil ook echt graag met haar zoenen, maar dat lijkt me raar omdat ik voorheen altijd met jongens verkering heb gehad… Kan iemand me helpen?

Angela, 16-03-2011 09:39 #7
Halllo ik ben 18 jaar en ik heb een vraag ik heb een goede vriendin en ze weet dat ik gek op der ben. Maar ik heb een vraag ik ken meer met vrouwen om gaan dan met jongens en bij me vriendin heb ik gevoel en zij heb mij gevoel? En ik wil bijna eideredag bij der zijn hoe kan dat en ik ken niet zonder der.

Anoniem, 27-02-2011 03:52 #6
Hallo ik ben… 14 jaar en ben verlieft op een meisje en ik heb het haar verteld heel stom want ze wil nu niet meer met me omgaan en ze was een van me beste vriendin iik weet egt niet wat ik meer moet doen :-( Reactie infoteur, 28-02-2011
Lieve meid,

Dat meisje is niet zo aardig dan. Dat is alles wat ik erover kan zeggen. Jij hebt het enige gedaan wat je in dit geval kon doen en dat was heel dapper van je. Ik hoop dat je volgende keer, wanneer je opnieuw verliefd wordt, weer exact hetzelfde doet en meer geluk hebt met op wie je verliefd bent geworden. Ik wens je een meisje toe dat jou net zo fantastisch vindt als jij haar!

Anoniem, 11-02-2011 19:51 #5
Hallo
Ik ben meisje van 17 en heb misschien het idee dat ik op vrouwen val. Een jaar geleden kreeg ik opeens de neiging om een meisje te zoenen. Toen begon ik er al aan te denken. Sinds een paar weken sport ik nu ook iedere week en daar is een vrouw waar ik op de een of andere manier heel veel voor voel en steeds aan moet denken, alleen ze is al 30. Ik weet het zelf nu even niet meer. Ik heb wel het idee dat ik lesbisch zou kunnen zijn maar af en toe zie ik toch ook een leuke jongen lopen. Weet u misschien hoe ik erachter kan komen of ik lesbisch of bi ben? Of is met dit al duidelijk dat ik het ben?

Anoniem, 21-11-2010 14:24 #4
Hallo, Ik zit net in de tweede jaar van de middelbare school. sinds de bazisschool intereseerde vrouwen me ook op een of andere manier. Ik weet in ieder geval dat ik zeker op mannen val, maar bij vrouwen weet ik het nog niet zeker. Ik weet in ieder geval dat ik 100% dat ik later met een man ga trouwen, ik zou me niet kunnen inbeelden dat ik met een vrouw zou trouwen. Me ouders zouden het in de eerste instantie toch niet goed vinden. Maar steeds als ik vrouwen op tv met elkaar zie zoenen of zo krijf ik een soort van raar gevoel ik me onderbuik. Betekent dat dan dat ik bi-seskueel ben?

Anoniem, 05-10-2010 19:00 #3
Hallo, ik zit net in mijn volgende jaar op de middelbare school. Er zit een meisje bij ons in de klas die me wel aardig leek. En soms, echt heel raar, is het zo dat als ze met me praat of me krabbeld op hyves, dat ik dan een heel raar gevoel krijg, een soort van kriebel in me nek. Net zo'n gevoel als dat iemand je haren wast, of als iemand je hoofd masseert. Maar ik zou echt niet met haar verkering willen hebben, of zo iets. Het is gewoon zo verder dat als ik een jongen zie dat ik daar snel van denk; zo daar zou ik wel mee willen zoenen. Soms denk ik wel eens aan sex met een meisje, maar ik zou het echt nooit echt willen doen met een vrouw. Ben ik nu verliefd op dat meisje?

Marjan, 29-03-2010 11:00 #2
Hoi Ashley. Wat jammer dat jullie het niet aan haar zelf vragen… zij is namelijk de enige die jullie uitsluitsel kan geven over jullie vermoedens. Verder hoeven jullie vermoedens geen waar te zijn, maar als jullie zo doorgaan met bedenken waarom ze allemaal lesbisch zou kunnen zijn, gaan jullie waarschijnlijk zelf in jullie vermoedens geloven. Dus: vraag het haar! Misschien heeft ze wel helemaal geen zin in een vriendje, omdat ze liever sport/leest/etc. waardoor ze het daarom nooit over jongens heeft. Maar bedenk wel dat het - stel dat ze op vrouwen zou vallen - voor haar waarschijnlijk lastig is/wordt om het aan de omgeving te vertellen, dus dat het fijn zou zijn als ze vrienden heeft die haar compleet accepteren zoals ze is, en haar steunen. Ik hoop dat jullie een goede vriendin voor haar kunnen wezen, ongeacht haar geaardheid :)

Ashley, 17-01-2010 14:24 #1
Hoi, ik heb een vraagje en ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen. Het gaat niet om mij maar om een hele goede vriendin van mij. Ik had het er laatst met een andere vriendin over dat zij het nooit heeft over jongens en dat ze heel onzeker is op alle gebieden. Nu zijn wij na gaan denken, en we hebben wel eens vaker zo iets gezegd van: misschien is ze wel lesbisch. (wat natuurlijk helemaal niet erg is). Ze heeft een stel andere vriendinnen, ze zijn 3 jaar jonger dan haar, en ze heeft het heeeel vaak over hun. (eigenlijk alsmaar) "Zij heeft dit en dit, ze heeft zo'n leuke kleren aan, zij gaat daarheen met uitgaan, zij zegt dit'' Dat soort dingen. Maar nu vroegen wij ons dus af, hoe kunnen wij er achter komen of ze lesbisch is, want dat denken wij echt. Ze heeft namelijk nog nooit een vriendje gehad (ze is 18), ze heeft wel contact met jongens, tot op zekere hoogte want als het te intiem wordt haakt ze af. Ze heeft nognooit met een jongen afgesproken, ook al vragen zij haar wel… Dat soort dingen. Ik hoop dat iemand hier wat meer over weet, en misschien dat ons gevoel klopt dat ze misschien op vrouwen valt.

M.V.G ashley

Infoteur: Sterretje999
Subrubriek: Relatie en huwelijk
Reacties: 85
Schrijf mee!