InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Relatie en huwelijk > Hoe weet je of een meisje jou leuk vindt?

Hoe weet je of een meisje jou leuk vindt?

Hoe weet je of een meisje jou leuk vindt? Ze is verliefd op me...ze is niet verliefd op me...Als je een meisje leuk vindt, wil je natuurlijk graag weten of het wederzijds is. En dat is niet altijd direct even duidelijk. Het haar gewoon vragen doe je liever niet, maar hoe kom je het dan te weten? Er zijn een paar signalen in het gedrag van het meisje die meteen duidelijkheid geven. Een meisje kan met haar lichaam niet verborgen houden of ze iets voor je voelt of niet. Met een beetje opletten zie je meer aan haar, dan je ooit zou denken.

Ze lacht om jouw grapjes

Als een meisje je leuk vindt, dan lacht ze graag als ze bij je in de buurt is. Natuurlijk lacht ze om je leukste grapjes, maar dat doet iedereen. Als een meisje ook lacht om je grapje als het eigenlijk een hele flauwe is, dan weet je voor 100% zeker dat ze je leuk vindt.

Haar lichaamstaal

Lichaamstaal is wat je ‘zegt’ zonder woorden te gebruiken, met je gebaren, wat je doet, de manier waarop je zit, staat of beweegt. Misschien wil ze (nog) niet dat je het merkt dat ze jou leuk vindt, maar haar lichaamstaal liegt nooit. Het is heel makkelijk om lichaamstaal te leren zien en te begrijpen. Je kan daarmee ook signalen krijgen of ze je leuk vindt.
Let op wat het meisje doet:
  • Ze zit steeds aan haar haar zit als jij in de buurt bent.
  • Ze maakt haar rug recht of zelfs een beetje hol, en doet haar schouders naar achter.
  • Ze raakt je 'per ongeluk' aan.
  • Ze probeert oogcontact te maken.
  • Ze kijkt je iets langer aan dan gebruikelijk en slaat dan haar ogen neer.
  • Ze raakt zichzelf aan.
  • Ze zit naar je toegedraaid.
  • Ze zit met haar benen over elkaar? Als het bovenste been naar je toe is gericht en het onderste been van je weg is, wil ze graag met jou praten en sluit ze de rest van het gezelschap uit.

Als het meisje één of meer van bovenstaande dingen doet, dan weet je dat ze geïnteresseerd is in jou. Als ze je bovendien bewust aanraakt, dan weet je het eigenlijk als zeker. Raakt ze je arm aan met haar hand, dan wil ze je. Raakt ze je bovenbeen aan met haar hand, dan wil ze je vanavond.

Ze is op plaatsen waar jij bent

Het hoeft niet op te vallen, en het lijkt allemaal toevallig, maar als je een meisje opeens op plekken ziet, waar jij ook bent, dan is dat een signaal dat ze geïnteresseerd is in je. Ga jij in de pauze altijd naar een winkel en zie je haar daar opeens ook, ga jij op zaterdag naar een bepaald café of een discotheek en is zij daar ook? Stap eens op haar af, en maak een praatje met haar. Als ze dan ook nog bovenstaand gedrag laat zien, dan is er geen twijfel mogelijk: ze vindt je leuk.

Gewoon vragen

Helemaal geen slecht idee om het haar gewoon te vragen of ze je leuk vindt. Het staat echt stoer en volwassen. Gewoon vragen dus, als je met haar alleen bent. Geen enkel meisje vindt het vervelend als iemand haar leuk vindt. Je krijgt de zekerheid waar je naar op zoek bent.

Tenslotte

Merk je dat een meisje je niet leuk vindt en vind je dat jammer? Er zijn eenvoudige manieren om toch die aandacht van haar te krijgen, die je zo graag wilt. Lees ook de artikelen over meisjes versieren van LiviaViola.

Alvast veel succes!

Lees verder

© 2010 - 2014 Liviaviola, gepubliceerd in Relatie en huwelijk (Mens en Gezondheid) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Is de ander verliefd op jou?Is de ander verliefd op jou?Jij bent verliefd, maar is de ander ook verliefd op jou? Wil je weten of hij of zij jou leuk vindt? Hoe ontdek je of de…
Jongeren en jeugd: de eerste keer verliefdJongeren en jeugd: de eerste keer verliefdDe eerste keer verliefd! Verliefd zijn is spannend, leuk, eng en geweldig. Heftige gevoelens overspoelen je. Hoe weet je…
Kenmerken verliefdheidKenmerken verliefdheidBen jij verliefd? Wil je zeker weten dat je inderdaad verliefd bent? Welk effect hebben de verliefde emoties van zowel d…
Signalen dat zij je leuk vindtSignalen dat zij je leuk vindtWanneer vindt een meisje je leuk? Vrouwen laten op verschillende manieren zien dat zij een man leuk vinden. Als je goed…
Hoe weet je of een jongen jou leuk vindt?Hoe weet je of een jongen jou leuk vindt?Vindt die leuke jongen jou inderdaad net zo leuk als jij hem? Is hij stiekem misschien zelfs verliefd op je? Je kunt het…

Reageer op het artikel "Hoe weet je of een meisje jou leuk vindt?"

Reacties

--, 16-09-2014 19:29 #82
Een meisje dat ik nu een jaar ken, vind ik echt heel erg leuk, in het begin kwam zij naar mij toe, en begon zij met praten tegen mij. We flirten een beetje, maar ik wou nog geen relatie, exact een jaar later, wist ik toch echt dat ik een relatie met haar wou. We waren nog steeds heel veel aan het whatsappen, maar toen, leerde ze een andere jongen kennen, misschien wel knapper dan ik ben, maar andere zeggen toch echt dat ik van binnen 10x zo leuk ben, niet om mij te stimuleren, maar ze meenden het. Ik zag al heel snel dat ze hem leuk vond. Nu ik met andere jongens aan het praten ben, vertellen zij me een beetje wat zij zouden doen, maar ik wil veel te graag een relatie met haar, dus, ietsje later, wou ik toch echt de waarheid weten, vond ze mij leuker? Nee, ze wou kijken hoe het zou lopen met de andere jongen, hoewel de andere jongen toch echt had ontkent dat hij iets met haar wou beginnen. Elke keer als ik bij haar was, tijdens sport of feestjes, checkte ik haar mobiel of ze met hem praatte, niet! Gewoon niks, nada, noppes, raar, maarja, ze vindt hem toch echt leuker, nu zeggen minj "wingmans", oftewel de andere jongens die mij advies geven, dat ik geen tweede keus moet zijn, maar ik ga haar echt niet laten glippen. Help?

Anoniem, 16-08-2014 05:15 #81
Ik vind n meisje leuk, maar er is iets geks aan de hand met haar.
Haar lichaamstaal is duidelijk. Ze vindt me leuk.
Maar ik heb haar gevraagd en ze zegt nee.
De lichaamstaal gaat door, maar ze zegt steeds wat anders dan haar lichaamstaal laat zien.
Aankijken, rechte, holle rug enz…
Maar elke keer als ik verder wil, houdt ze af
Wtf…?

Anoniem, 11-07-2014 00:41 #80
Ik vind een meisje al een paar weken leuk. Laatst waren we toevallig samen op een feestje en toen hebben we ongeveer een uurtje gepraat. De volgende dag bleek ik een fb berichtje van haar te hebben gehad of ik veilig was thuisgekomen met de auto. Sindsdien heb ik haar nummer en hebben we veel gewhatsaped soms tot 3 uur in de nacht. Heel flirterig is het niet maar het zijn wel leuke gesprekken. Verder hebben elkaar nog 3-4 gezien op feestjes maar daar vond ik het toch minder vonkerig dan op whatsapp. Verder moet ik altijd het gesprek beginnen en ik denk dus dat zij alleen maar reageert omdat ze aardig is., maar om dat nou 2 uur lang vol te houden… Ik kwam er ook achter dat ze mij geen berichtje stuurde maar wel met een andere jongen aan het praten was. Ik krijg dus gemixte signalen. Iemand een idee of ze mij wel leuk vindt?

Marc, 19-05-2014 02:40 #79
@anoniem

Wees niet bang of verlegen om stappen te zetten! Als je voelt dat het goed zit tussen jullie twee dan is dat zo, je hart zegt dat niet zomaar tegen je! Als je het nog niet durft, wacht het dan even af. Het moment komt altijd ookal ben je verlegen of nog een beetje bang.

Anoniem, 17-05-2014 15:33 #78
Hey,

Er zit een meisje in m'n klas en ik ken haar al vrij lang maar ben pas sinds kort verliefd op haar. We hebben redelijk veel contact via Whatsapp en ook op school zit ze vaak aan me en praten we erg veel met elkaar. Laatst vroeg ze op Whatsapp wie ik leuk vondt en ik was te verlegen om te vertellen dat ik haar leuk vond. Ik vertelde haar dat ik een ander meisje leuk vond en aanstaande zaterdag naar haar toe zou gaan. Zij vertelde mij dat ze een jongen van een klas boven mij leuk vond. M'n hart was gebroken en het contact viel weg voor 4 dagen. Ze had me verteld dat ze met een vriendin en die jongen naar de bioscoop ging dus vroeg ik aan haar hoe het was. Ze vertelde me dat er geen klik was, ik vertelde haar hetzelfde over mijn zaterdagse ervaring. Ik had weer hoop en nu een aantal weken verder ben ik nog steeds stapel verliefd op haar. Ik weet alleen niet of ze mij ook leuk vindt. We praten weer veel met elkaar en spreken ook met elkaar af. Ik ben alleen te verlegen om actie te ondernemen maar zometeen is het gevoel ( als het er is ) weg bij haar en heb ik het compleet verprutst. Ik weet niet wat ik moet doen. Help me alstublieft!

Justagirl, 27-04-2014 13:10 #77
@Gezelligheid, 02-06-2013 18:03 #58
Ik zit met een meisje die ik leuk vind. We kennen elkaar nu een goed jaar, en sinds die tijd zit ze steeds meer en meer in m'n hoofd. Ik weet dat zij niks wil omdat ze bang is dat onze vriendschap daardoor kapot gaat. Maar ondanks dat ik daar hetzelfde over denk, krijg ik haar maar niet uit mijn gedachten. Zij is bijna 17 en ik ben 21, nu weet ik dat het raar klinkt, maar ik weet dat zij de persoon is die ik mis in mijn leven. Misschien heeft iemand tips of advies voor mij hoe ik hiermee om kan gaan?

Nou beste gezelligheid. Een beetje late reactie misschien, maar hebben jullie nog steeds contact?
Ik zou zeggen ga ervoor, praat met haar, probeer haar nummer te krijgen en geef haar complimentjes. En zeg haar dat ze een leuk meisje is, misschien zegt ze wel zelf dat ze je leuk vind

Noname, 21-03-2014 20:05 #76
Ik heb contact met een meisje en ik vind haar geweldig, maar ik weet echt niet of zij me leuk vind, het schooljaar loopt of zen einde en ze wil volgend jaar van school veranderen, wat doe ik?

Anoniem, 07-02-2014 18:28 #75
Ik ken een meisje, ze zit bij mij in de Klas, alleen weet ik niet of we elkaar wel leuk vinden.
Ik heb gevoelens bij haar, en vind het leuk om haar te zien, maar ik weet niet of zij mij ook wel leuk vind. Ze loopt bijna nooit langs me, en we WhatsAppen weinig. Ze lacht wel (doet ze altijd). Wat moet ik doen? Contact zoeken op WhatsApp misschien?

PS: Binnenkort is het Valentijnsdag, en ik ga haar onder de naam 'Anoniempje' een roos sturen.

B. Kaptein, 02-02-2014 15:35 #74
Ik ken een jongen al een paar jaar en we zitten op dezelfde sport. We hadden laatst een wedstrijd en hij zat mij de hele tijd te plagen en te kietelen. Ik vind hem leuk, maar hoe weet ik of hij mij ook leuk vindt?
Een vriendin van mij zegt dat hij mij ook leuk vind, ik wil hem gaan vragen maar ik zet dan ook een goede vriendschap op het spel. En ik vind het echt heel erg zonde als die verloren gaat.
We zitten niet bij elkaar op school en we appen elkaar ook regelmatig.
Wat moet ik doen?!?

Anno, 08-01-2014 21:37 #73
Ik heb zo'n meisje die kijkt in de pauze heel vaak naar me en als ik terug kijk lacht ze en haar vriendinnen ook hoe moet ik dat opvatten dat ze over me aan het roddelen zijn of me leuk vinden (tips snel graag)!

Anno, 06-01-2014 14:12 #72
Er is dit meisje wat ik nu al zo'n 5 jaar ken,
ontmoet op school, we maakte wel eens een praatje maar was altijd er verlegen, en zij ook.
k had er nooit de zelfvertrouwen voor om er werk van te maken, en uiteindelijk school voorbij en toen een jaar neit gesproken,
toen een keer via de sms verteld dat ik toen destijds wat voor der voelde en hoorde van haar dat dat toen ook wederzijds was.
hierna viel dat gesprek stil voor bijna 2 jaar, nu had ik laats met kerst iedereen fijne dagen gewenst en kreeg ik van haar een reactie trug waardoor we weer zijn gaan praten, nu komt ze binnekort langs, echt vrienden zijn we nou niet meer door de tijd die we elkaar niet gesproken hebben. maar zou er de kans zijn dat er nog wat gevoel zit bij haar. en hoe vertel je dan uiteindelijk aan haar wat je voelt. hoe maak je dat nog duidelijk na zo'n tijd zonder obsessief over te komen. of wanhopig.
het is zeker niet zo dat ik op haar heb zitten wachten, maar ze heb wel altijd een plekje gehad in me hart.

Bryan, 04-01-2014 22:48 #71
Er is dit meisje die ik al 5 jaar ken ong. we hebben in het verleden wel al is geknoeid maar ik wees haar af nu deze dagen beginnen we weer contact te krijgen en heb ik het gevoel dat ik stapel ben op haar ik denk veel aan haar heb geen honger. het lijkt alsof ik verloren ben ik denk dat ik soms prikkels voel van haar kant of beeld ik me dit in het lijkt allemaal zo moeilijk kan je me helpen?

Anoniem, 10-12-2013 00:55 #70
HELP HELP HELP Ik ben een jongen van 16,5 jaar oud. Een collega van mij op het werk een meid van 21 ben ik smoorverliefd op. We appen regelmatig en met uitgaan gaan we soms met elkaar om. Maar wat moet ik nu zou zij mij te jong vinden en hoe moet ik haar laten merken dat ik haar leuk vind?

Jesse, 06-12-2013 23:50 #69
Hallo ik heb hulp nodig!

Ik heb een meisje in mijn klas en we appen echt heel veel. Ook stuurt ze via app soms dingen zoals smileys met hartjes en kusjes enzo en ik weet dat veel meisjes dat doen maar als zij dat doet bv hartjes smileys sturen zegt ze grapje grapje. Ze vroeg ook een keer of ik iemand leuk vond

Vind ze me Miss leuk? Reactie infoteur, 09-12-2013
Zeker weten Jesse! Maar forceer het niet, ze moet er zelf nog een beetje aan wennen zo te lezen! Veel succes

Dylan, 04-11-2013 21:23 #68
Een meisje (leuk meisje) schrijft vaak op me hand zoals hee xd. heeft dat ook een betekenis? Reactie infoteur, 09-12-2013
Hey Dylan,
Volgens mij zoekt ze contact met je, lichamelijk contact nog wel… Geef het een kans, bouw het beetje bij beetje op, laat zien dat je haar leuk vindt door een complimentje te geven (waar je echt achter staat). Dat doet wonderen in de liefde.
Veel succes.

Lewis, 30-10-2013 22:52 #67
Ik heb een vraag, Ik vind dit meisje op school erg leuk, maar heb echt geen idee hoe ik haar mij leuk moet laten vinden, of hoe ik hier mee om moet gaan. Gewoon er voor gaan en het zeggen? Of niks laten merken of aan niemand iets zeggen? Of eerst beter leren kennen? Ik vraag om hulp hierbij…! Moet ik vaker met haar iets samen doen?
Please geef me advies!
Gr Lewis Reactie infoteur, 09-12-2013
De tussenweg is hier het antwoord, Lewis. Beetje bij beetje opbouwen. Houd het niet voor jezelf, maar laat haar af en toe blijken dat je haar aardig vind. Begin met iets eenvoudigs, iets samen doen is goed als je er zelf zeker over voelt en je het haar op een natuurlijke manier kan vragen zonder nerveus te zijn. Dat gaat op een gegeven moment vanzelf als je merkt dat zij jou ook leuk vindt. Veel succes.

Iemand, 30-10-2013 20:26 #66
Hee Emano!
Ik wil je wel een beetje op weg helpen hoor, een meisje gaat er bijna altijd vanuit dat het van de jongens kant komt. Omdat dat nou eenmaal bij iedereen zou is. Als je echt wil dat zij jou vraagt moet je dat duidelijk laten merken. Anders gebeurt er niks en je laat wel duidelijk merken dat je haar echt leuk vindt. Ik hoop je hiermee geholpen te hebben.
Groetjes van mij, een meisje ;)

Emano, 20-10-2013 22:05 #65
Kan iemand mij helpen?

Ik weet bijna zeker dat een meisje verliefd op me is. Ik probeer soort van uit te lokken dat ze me verkering vraagt. Ik zelf durf niet spontaan op haar af te stappen. Ze zit bij mij in de klas. Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat ze verkering vraagt?

Diana, 16-10-2013 19:49 #64
Anoniem,
Ik ben een meisje en ik heb ook vaak oogcontact met een vet leuke gast en ik wil zo graag dat ie naar me toe komt dus een tip ga naar haar toe! kan ook op subtiele manier.
Bots 'per ongeluk' tegen haar op zeg sorry en zet je mooiste lach op, als ze begint te blozen kun je jezelf gewoon voorstellen en wie weet wat er van komt (Je hebt dan zo wie zo al een goede bruiloft speech ;)). Als je echt bijzonder knap bent kun je je ook gewoon gelijk voor stellen. Ze zal alleen maar heel vereerd zijn dat je die moeite neemt, zeg eerst paar keer hoi in de gangen en vraag dan dr nummer.
Okay meer weet ik niet succes!

Anoniem, 11-10-2013 16:23 #63
Ik vind een meisje leuk op school. Ik durf niet te zeggen of ze dat ook op mij is, maar ik zag wel een paar 'kenmerken'. Ik had op haar rooster gezien (beetje instuderen om haar vaker te zien) dat ze bij dat ene lokaal les had en ik ook, dus ging ik in de hal wachten tot ze kwam (want het was toevallig pauze). En ja hoor, daar kwam ze, ze zag me en zat toen aan haar haar, keek een beetje naar beneden en haar rug was hol. Elke keer als we elkaar zien maken we oogcontact. Alleen het jammere is, ik heb niet op WhatsApp of Facebook en ik weet niks van haar, alleen in welke klas ze zit.
Is ze geïnteresseerd in mij? En moet ik gewoon op haar afstappen?

Help me please.

Facetje, 28-09-2013 22:01 #62
Kan iemand mij helpen?
Ik zit op 3 vwo. De hele klas van vorig jaar is meegegaan, en een paar nieuwe meisjes in ne klas. 1 daar vaan doet heel raar. Ik heb nog nooit verkering gehad dus ik weet niet veel… ;). Ik vraag nu of iemand kan zeggen of ze op me is, want ik weet het niet zeker. Dit is was ik opmerk:
- de eerste keer dat ik begon op te letten of ze me leuk vind was dit: een vriend tikte me in een les aan, hij zei dat 'dat meisje' naar mij aan het kijken was en toen ik die richting op keek heel snel wegkeek.
-nu ga ik natuurlijk opletten, want ze is best knap. Het valt me op dat ze vaker als een 'normaal' meisje naar me kijkt en als ik dan kijk snek weg kijkt.
- haar vriendinnen doen heel opvallend, ze kijken me de hele tijd aan vanuit de andere kant van de klas.
- 1 keer in een les waar we naast elkaar zaten, in een computerlokaal, raakte ze toe ik een flauw grapje maakte mijn been aan.

Meer is me nog nie opgevallen, kan iemand zeggen of ze me leuk vind?

Anoniempje, 22-08-2013 22:23 #61
Ik heb een heel nadere vraag. Als je daar bij de Mc Donalds bent en je hebt 2 bankjes van 2 tegenover elkaar. Moet je dan tegenover haar gaan zitten zodat je in elkaars ogen kan kijken of langs haar om het gezelliger te maken? Ik heb al vele avond i.p.v. huiswerk er over nagedacht maar ik weet maar niet wat het beste is.

Bart, 20-06-2013 03:40 #60
Hoi ik ben Bart. Ik vind een meisje op mijn school leuk. Ik heb al contact met haar gemaakt en nu heb ik haar op facebook maar ze is bijna nooit on. In de pauze is ze vaak met haar vriendinnen. Voordat ik contact met haar maakte vond ik haar leuk en dacht ik dat ze mij ook leuk vond omdat ze af en toe altijd in de richting keek waar ik zat of stond. Ik ben wel niet zeker, ik sprak vandaag met een van haar vriendinnen en we maakten niet erg veel oogcontact omdat ze bezig was op haar smart phone, de enigste oogcontact die we maakten was toen ze wegging. hoe weet ik zeker als ze me leuk vindt?

Iemand, 15-06-2013 10:21 #59
Ik vind een meisje leuk en dat is alleen maar sterker geworden doordat 2 van haar beste vriendinnen mij zeiden dat zij mij ook leuk vindt. ok ben toevallig al lang bevriend met haar vriendinnen omdat ze in mijn dichte omgeving zitten ik vertrouwde die vriendinnen en stapte op het meisje dat ik leuk vond af, toen ik haar zij dat ik haar leuk vond en dat die vriendinnen van haar zeiden dat dat wederzeids was zei ze zonder ook maar een spier te vertrekken dat ze nooit iets tegen hun gezegd had. dus ik weet niet of ze nou liegt of niet. help.

Gezelligheid, 02-06-2013 18:03 #58

Loverboyxd, 19-05-2013 00:06 #57
Ik ben verliefd op een meisje dat nu bij mij in de klas zit. het is ne uit met haar vriendje en ik wil haar benaderen. maar is dat wel slim? we zitten allebei in de brugklas en ze woont in het dorpje naast me(niet zo ver hoor). maar wat moet ik doen. ik weet niet of ze me ziet zitten. help me alsjeblieft. ik ben smoorverliefd en kan haar niet uit me hoofd zetten('s avonds al helemaal niet). help me please.

Tjaa, 13-05-2013 23:38 #56
Beste Bill, waarschijnlijk is deze reactie een beetje te laat maarja haha. Ik ben een meisje haha. En ik heb dit ook meegemaakt, ik ging precies hetzelfde doen tegen mijn ex. Reden? Ik was er nog steeds niet klaar voor, maar vond hem nog wel leuk. Dus daarom trok ik wss zijn aandacht net zoals dat meisje bij jou deed. Zoals je hierboven kan lezen, kan een meisje haar gevoelens niet verbergen. En omdat dat meisje jou nog wel leuk vond maar er nog niet klaar voor was deed ze zo.

Koen, 10-05-2013 19:38 #55
Hey, ik zit met een probleem en ben om wat hulp verlegen!
Ik ben verliefd geworden op m'n buurmeisje, toen ik de hond aan t uitlaten was.
Nu zou je zeggen, oh leuk! En dat is t ook wel, if it weren't for the following:
Ik wou dan gewoon een paar keer met r praten, dus ik hele tijd voor t raam zitten om in actie te komen als ik r zag lopen.
Maar haar ouders laten de hele tijd de hond uit!
Het was dus waarschijnlijk stom toeval dat ze de hond uitliet toen ik dat ook deed, en dat ik toen verliefd op r werd.

Kan iemand me advies geven? Geen van mn vrienden(innen) weet wat ik moet doen!
Kan er niet toevallig langslopen, ze woont in een doodlopend zijweggetje van mn straat, ze zit niet bij me op school en voor zover ik weet ook niet op mijn hockeyclub.
Bij voorbaat bedankt!

Some Girl, 09-04-2013 17:03 #54
Beste R. First Letter Of My Name, ik ben zelf een meisje en wil je wel advies geven. Zeg gewoon tegen haar dat je haar leuk vindt of geeft stiekem tips.Als je het haar verteld doe dit dan niet als ze bij haar vriendinnen staat tenzij dit ook vrienden van jou zijn.

xx

Wow, 03-03-2013 00:24 #53
Ik zal vertellen hoe ik een vriendin kreeg (15 jaar)

Ik zit in 3 gymnasium, ik speel piano en zie er goed uit.

Stap 1: maak vrienden, ik ging iedereen op whatsapp vragen, daarna ging ik met mensen praten. Ze vonden mij aardig, dus kinderen uit havo en vwo gingen soms vragen of ik mee wou naar de bios, bij hun thuis, naa school voetballen etc.

Stap 2: zorg dat je bij haar thuis komt, ik moest een opdracht met haar doen, toen moest ik naar haar huis, daar ging ik piano spelen, ze was meteen verliefd op mij, ze vroeg mij om haar Skype, en ik vroeg haar mee naar de film, ze was dan wel bevriend met wat jongens die mij en ik hun haatte maar het kon er mee door. Ik werd bevriend met haar, en na een maand vroeg ik haar verkering en ze zei ja.

Stap 3: vraag al haar vriendinnen op whatsapp en wordt popo bij hun, en na al dit ven je populair en je hebt een vriendin :)

Bill, 01-03-2013 13:39 #52
Hooi, ik heb iemand en ik ben smoor verliefd op haar. Ze heeft gezegd dat ze ook gevoelens heeft voor mij. We hebben gedated en zelfs gezoend. Ik vond dat ik er voor moest gaan. Maar opeens zei ze dat ze het niet kon, dat ze bang was. Ik zei dat ik het begreep, en dat ik haar alle tijd van de wereld gunde. Nu een paar weken verder is het net of ze me niet meer wilt, alles wat ik probeer wijst ze af. Maar ik weet en ik voel wel dat ze achter me rug over me praat en gister hadden we een feestje en zij was er ook bij. Ik probeerde haar een beetje te mijden, hoe graag ik ook bij haar wilde zijn. En ze zat me constant in de gaten te houden. Alsof ze oog contact zocht en als ik naar haar keek, keek ze snel weg? Ik weet niet meer wat ik moet doen.

R. First Letter Of My Name, 26-02-2013 00:16 #51
Hoi ik ben in stilte verliefd op een meisje uit mijn klas. Na het lezen van dit artikel ben ik er bijna van overtuigd dat zij ook op mij is. Maar hoe zet ik de volgende stap nou?

Help me please

El_jefe, 16-01-2013 19:40 #50
Hallo mensen, ik heb jullie hulp nodig omdat ik denk dat een meisje mij leuk vind, maar ik weet niet hoe ik haar langzaam aan hiermee moet confronteren. ik weet trouwens ni zeker of ze mij wel leuk vind.

zij vroeg aan mij of ze mijn tel nummer mocht hebben.
ze had blijkbaar foto;s van me gemaakt zonder dat ik t wist

als ik met haar praat is ze altijd vriendelijk en lacht ze ook
maar ik begin altijd de gesprekken omdat zij zich een beetje schaamt/zenuwachtig wordt om een gesprek met mij te beginnen

verder heb ik haar een paar keer betrapt op het stiekem naar mij kijken, en tegelijk beetje lachend giechelen met haar vriendinnen
dit kan ook betekenen dat ze roddelt over mij :P

ik heb ook eens naar haar gekeken, toen zag ze dat en begon ze op haar nagels te bijten (ze werd dus zenuwachtig)

ik weet t ni, ik heb zo'n gevoel dat ze mij wel leuk vind
kan iemand mij wat adviseren, alle hulp is natuurlijk welcome

Me, 12-12-2012 16:50 #49
Hey patty, als jij iemand zoekt die op mijn vraag antwoord kan geven zou fijn zijn ;)

Maar over jouw verhaal. Je moet iets intensiever doen. Dus niet alleen een beetje praten, maar echte leuke complimenten geven, in ze buurt zijn, hem per ongeluk aanstoten en een leuke glimlach geven. Kijken wat hij doet, alsie totaal niet geintereseerd is, zou ik niet voor hem gaan, wel geintereseerd zou ik het proberen en dan kan je beslissen yes or no.

Patty, 11-12-2012 21:48 #48
Hoi, ik ben Patty en ik vind een jongen en beetje leuk. Ik ken hem al echt heel lang, maar ik vind hem half leuk en half niet en er was een klein misverstand laatst op school waardoor iedereen in zijn klas nu denkt dat ik hem leuk vind. Alsjeblieft help me, want ik weet niet meer wat ik moet doen en of ik voor hem moet gaan of niet. Groetjes Patty

Me, 10-12-2012 16:44 #47
Had een vraagje mensen

Er zit een meisje in me klas en ik denk dat ze me leuk vind want:
Ze zit ALTIJD naast me in de klas.
Ze wil ALTIJD samenfietsen naar school
Ze doet meestal aardig
Ik vroeg haar uit om te gaan schaatsen en ze zei gelijk ja
Ze lacht altijd om me grapjes
Ze is best wel geïnteresseerd in me
Maar dan vandaag sms ik met haar, en ik zeg dat ik eigenlijk niet kan schaatsen, dus ik zeg grappend, moet je me hand vasthouden
Zegt zij gelijk, no way, hell no, ga ik dus echt niet doen.
En ze meende het volgens mij wel
En ze was echt niet aardig via sms en whatsapp enzo.

Dus ik had zoiets van, vind ze me nou leuk of niet?

Dus ik twijfel een beetje, vind ze me leuk of niet?

Hoi, 07-12-2012 17:15 #46
Ik vind een meisje heel leuk en soms doet ze die dingen soms is ze heel vrolijk enz tegen mij mr soms negeert ze een klein beetje en wat JA zei heb ik ook een beetje ik voel me onzeker want ik weet niet of ze me leuk vinden ik durf haar niet te vragen.

help me!

Ja, 26-11-2012 23:17 #45
Wat is er zo leuk aan om iemand leuk te vinden? Ik word er alleen maar onzeker door…

Mr Oegstgeest, 29-10-2012 22:42 #44
He ik zit in me klas voor een meisje (zij zit dus achter me). Bijna elke dag prikt ze me wel met haar pen ff in me nek en dan buig ik naar voor en lacht ze. Ook tikt ze me soms aan ik draai me om en ze zegt he. Dat soort dingen. Vindt ze me nou leuk of niet?!

Balim, 14-10-2012 22:21 #43
Ik ken haar al best lang, zat bij haar in de klas, nooit met haar gepraat, totdat ze opeens aan me vroeg of ik een keer met haar uit wou. Ik verzon allemaal smoesjes omdat ik niet durfde. Nu ben ik eindelijk met haar uitgeweest, ze is heel mooi, heb er ook zeker geen spijt van, maar ik wil weten of ze mij net zo leuk vind als ik haar. Toen we uitgingen zat ze wel veel aan haar haar en maakte ze lang oogcontact en veel. Ik durf alleen nog steeds niet te zeggen dat ik haar leuk vind. Hoe dan ook. Zij geeft me dat fijne gevoel. We praten ook veel op facebook.

???, 30-09-2012 23:09 #42
Wat doe ik fout als ik keer op keer te horen krijg, je bent echt een goede vriend van me maar niet meer dan vrienden, terwijl ik dus iedere keer denk meer te willen dan vrienden zijn. En de interesses zijn vaak ook wederzijds met afspreken en met elkaar praten etc. en dan ff later is het zo van: genoeg vissen in de zee, niet meer dan vrienden, ik wist niet dat je het op die manier bedoelde ga zo maar door. Vrienden van me weten ook niet wat ik fout doe. Is er misschien een reden: grijp ik te hoog? Is het gewoon ongeluk dat ik keer op keer de verkeerde eruit pak.

Op ieder potje past een deksel… toch?

Iemand, 24-07-2012 16:11 #41
Ik heb altijd pech bij de meiden lijkt wel. -.- Dan is er een meisje die dingen over mij wilt weten en hoe ik sta ik 't leven en dan heeft ze geen vragen meer aan me, maar ze kijkt wel vaak naar mij zo te zien, maar ze heeft al een vriendje die rookt en wiet gebruikt! En als ik dan naar dat meisje kijk, zegt ze: Kijk niet naar me op een beetje een lacherig manier, wat betekent dit? pls uitleg!

Anoniem Shebr, 07-07-2012 22:25 #40
Ik vind ook een meisje leuk maar ze zegt soms best wel gemene dingen tegen mij maar ze maakt wel vaak Oogcontact en dan eerst ik kijken we elkaar aan dan schrikken ze en dan kijkt ze weer weg en een keer tijdens een slaapfeestje heb ik in haar slaap haar hand vast gepakt en haar lippen aangeraakt. En Een keer ging ik met wat mensen naar de bios en toen was ze aan het praten met een vriendin van haar en toen vroeg die vriendin ben je single en een andere keer was die vriendin van haar en haar zelf er alleen en toen zij die vriendin am haar dat ik mee moest komen omdat het meisje dat ik leuk vind me iets wou vertellen en toen zij ik nee en toen zij die vriendin van haar alsjeblieft kom en toen zij het meisje dat ik leuk vind nee kom maar niet mee. Wat moet ik hier van denken

Anoniem19, 07-07-2012 11:53 #39
Ik zit voor mijn werk op een kantoorpand en ik vind een meisje leuk?
ik durf haar niet zo goed aan te spreken omdat ik haar een goede week ken.
als we langs elkaar heen lopen kijken we elkaar iedere keer aan. Wat kan ik doen is er een wederzijdse belangstelling en wat moet ik dan ondernemen?
ik heb jullie hulp echt nodig help me en wat is de beste manier om haar dan aan te spreken?

B., 05-07-2012 00:55 #38
RE: Bloemetje
Verlegen jongen: op hem af stappen en een beetje duidelijker flirten dan voorheen (dichtbij hem zitten en aandacht op hem richten).
Niet-Verlegen jongen: op afstand wat duidelijker flirten (zoals knipogen).

Van een oplettende jongen,
Geen Dank

Anoniem, 26-06-2012 17:45 #37
Ik was een maand of 2 terug op een feestje, waar heel veel jongeren van mijn leeftijd (15) heengaan en ik zag daar een heel leuk meisje, alleen omdat ik heel verlegen ben durfde ik niet op haar af te stappen, maar toen na een tijdje hadden we veel oogcontact, en ze lachte ook naar me, daarna wilde ik op haar afstappen toen een andere jongen me voor was, en ik baalde, ze ging vlak voor het einde weg, met doe jongen, maar daarna kwam ze nog héél, héél eventjes terug en keek me recht aan, en liep daarna weg. Zou ze me leuk vinden? Ik en niet heel knap en zei wel, en ik ben erg verlegen, dus wat moet ik doen?

Jp, 12-06-2012 13:24 #36
Ik heb een leuk meisje leren kennen. Heb met haar een terrasje gepakt. Week later film gekeken + voor het eerst gezoend. Dag daarna ben ik naar haar gegaan. Film gekeken en toen seks gehad. Via sms veel contact gehad. En 2 dagen later zegt ze dat ze dat verliefde gevoel niet heeft. Dat het niet goed voelt… Is een beetje te snel of niet? Of speelt er meer. Moet ze niks van me hebben. Ze zegt dat dat niet zo is en dat ze goede vrienden wil blijven. Maja wat heb ik eraan heb al genoeg vrienden. Ik probeer nu wel telkens met haar af te spreken. Ze heeft het heel druk. Zij laat het binnenkort weten. Vrouwen zijn volgens mij liegbeesten eerste klas.

P., 10-06-2012 22:57 #35
Ik heb een tijd terug iets met een meisje gehad, maar na een tijd wou ze het uitmaken, . Alleen nu word ik steeds door mensen lastig gevallen dat ze iets door moeten geven van mijn ex-vriendin. Als ik haar tegen kom probeert ze aandacht te trekken van me, door bijv. me vaak aan te raken, of berichtjes door laten geven door andere. Of als ze een nieuw vriendje heeft die met mij te laten praten om me een soort van jaloers te maken.

Betekent dit iets? Ik vond haar toen leuk, maar nu niet meer en hoe kan ik het haar duidelijk maken, want heb het al een paar keer verteld dat ik niks met haar te maken wil hebben, maar toch zoekt ze nog steeds contact na 3 maanden.

Bloemetje, 05-06-2012 18:40 #34
Hoi
Ik vind een jongen bij mij op school heel erg leuk. We kennen elkaar ook gewoon. Maar we praten niet super veel. Iedere keer als we elkaar tegenkomen in de gangen of de kantine dan hebben we oogcontact. Meestal probeert hij dan mijn blik vast te houden, maar soms dan kijkt hij ook snel weg, alsof hij net niet naar me keek. Maar soms als ik hem een paar dagjes niet aankijk, omdat ik te verlegen ben en niet wil dat het te overduidelijk is dat ik hem leuk vind, dan kijkt hij de volgende paar dagen ook niet naar me en doet hij alsof ik lucht ben. Waarom doet hij dit?
Vind hij me wel leuk? En hoe kan ik hem duidelijk maken dat ik hem echt leuk vind, zonder dat het te wanhopig overkomt?

alvast bedankt voor jullie hulp

xx Bloemetje

Maurice, 24-05-2012 20:41 #33
Wij gaan aankomende woensdag op kamp met de hele klas, ik vind een meisje heel erg leuk. Maar elke x als ik in haar buurt kom dan word ik zenuwachtig en durf ik niet met haar te gaan praten 1 x liep ik naar haar toe en keek heel erg lief naar mij echt te gek) maar vind ze mij dan ook leuk of heb ik het mis?

Peter, 20-05-2012 18:13 #32
Ik was ook verliefd op een meisje maar durfde nooit wat tegen haar te zeggen. Na een lange tijd was het me geluk maar toen had ze al een vriend. ik had te lang gewacht. en nu nog steeds denk ik aan haar.

maar wat ik wil zeggen is dat bovenstaande lichaamstalen klopt!.
ze zat aan haar haar, ze keek een tel langer aan en keek neer, toen er geen klanten waren zat ze aan haar vingers, haar rug leek ook hol nu ik eraan denk, ze deed me een klein beetje na, en ze raakte me ''per ongeluk'' aan.
maar tog durfde ik nix te zeggen… Nu is ze met een ander. ik had hem kunnen zijn.

Cuddy, 17-05-2012 15:45 #31
Nou zit ik met volgende ben namelijk al 6-7 jaar single en ik ben enorm slecht, heel zwaar verlegen en grotendeels bang om ze kwijt te raken… ken het meisje al jaar of 3 maar vanaf de allereerste keer wist ik dat ze de ware is maar ze zat in een andere relatie en kben bang kipje om te zeggen wat ik voor haar voel nu heb ik eindelijk de kans nu ze single we hebben wel veel momenten samen enzo we maken veel plezier praten enorm veel lachen veel samen ieder moment ze bij me is voel ik me pas gelukkig kwil zeker weten of ze me leuk vindt hoe kan ik dat merken? omdat ik geen foute stap wil zetten waardoor ik ze mogelijk kan verliezen?

Anoniem<3, 28-04-2012 20:06 #30
Ik was anderhalf jaar verliefd op een meisje. Uit mijn klas. Nu heb ik een meisje ontmoet van een klas hoger. We gingen praten en ze gaf me best veel complimentjes over mijn haar enzo. Bij een feest gingen we ook met elkaar dansen. Later die avond vroeg ze of ik mee wou naar een dubstep feest. Ik zei, (heeeeel dom van me) nee. Aan het einde van de avond kwam ze ook nog naar me toe om doei te eggen en toen gaven we elkaar een knuffel, dat voelde anders dan bij andere meisjes. Nu vraag ik me af of ik verliefd op haar ben, maar nog belangrijker of zij verliefd op mij…! Ze is trouwens heel knap en ook nog eens heel charmant.

Anoniem, 25-04-2012 20:36 #29
Hallo,
Ik ben sinds 2-3 weken verliefd op een meisje en heb sinds vorig weekend contact met haar. Praat ook met haar in de pauze enzo af en toe en ze reageert altijd heel positief, geinterresseerd, vraagt me ook vragen enzo (ik haar ook) en ze lacht om mn grapjes. Dus alles ging goed, ik ging niet verder want ik weet dat ze heel heel erg verlegen is. Dus ik wou eerst vrienden worden. Vandaag gingen we met mijn klas gymen, en hun klas had ook gym. Wij waren dus aan het speerwerpen en zij zaten daar naar te kijken. Een vriend van mij stond naast haar en zij zei tegen hem 'Ik vind dat zo irritant he' dus hij vroeg 'wat' en zij zei '(mijnnaam) is verliefd op me en nu wil hij de hele tijd met me praten, *zucht*. Maar ze doet echt heel aardig en geinterresserd tegen mij, en ik heb van haar beste vriendin gehoord dat ze dat alleen bij haar goede vrienden doet… Wat moet ik nu doen? Vind ze me leuk of niet? Moet ik haar vertellen dat het echt zo is? Reactie infoteur, 26-04-2012
Hoi Remco,
Inderdaad moeilijk! Je zegt dat ze verlegen is, maar daar twijfel ik aan anders zou ze toch niet zo met je vriend praten? En ook wat ze tegen je vriend zei, kan je op verschillende manieren uitleggen: misschien wil ze juist wel verder dan alleen maar praten… dat ze het irritant vond dat je alleen maar praat. Misschien gaf ze je via je vriend een hint?
Hoe het ook zit, omdat ze het toch al weet, zou ik gewoon open kaart spelen met haar en het met haar er over hebben. Nee heb je, ja kan je krijgen.
Veel succes
Livia

Remco, 25-04-2012 14:12 #28
Hallo, Ik ben verliefd op een meisje bij mij op sport, ik zie haar 3-4 keer per week. Vaak met vrienden katten we elkaar af op dat hij dit niet kan en ik dit niet, maar als zij dan bij ons komt dan neemt ze het voor me op. En ze kopieert soms ook gedrag van mij. Bijvoorbeeld als ik met een paar vrienden aan het ouwehoeren ben trekt ze wel mijn aandacht, als of ze probeert te zeggen ik ben er ook nog. Maar soms doet ze ook heel afstandelijk enzo, is dit gewoon omdat ze haar vriendinnen het niet wil laten merken of hoe zit het?

Groetjes Remco Reactie infoteur, 26-04-2012
Hoi
Elkaar afkatten is nooit een goede basis voor een leuke relatie, ook niet voor de grap. Stel je voor, dat je later zo'n kibbelend echtpaar wordt…
Gewoon aardig doen tegen haar en je van je beste kant laten zien.
Succes!
Livia

Zegiklieverniet, 04-04-2012 19:01 #27
Heeey,

Er zit een meisje in m'n klas, en wauw, serieus… Dat gevoel wat ik krijg, niet normaal meer. Ik denk altijd aan haar, thuis, als ik in bed lig, achter de computer, als ik naar school fiets, in de pauzes, in de klas, etc… Ze hield een x mn hand vast, maar had paar dagen later verkering met een ander, maar ze hebben het nu weer uit, alleen ze praat steeds over hem via twitter enzo ( ik stalk haar haha :$.), maar ze schrijft ook wel is dat ze ruimte moet maken voor een ander. toen ik nog achter haar zat, vertelde ik haar grappige verhalen enzo, ze lachte ook. Ik begin altijd de gesprekken tussen ons, en vorig jaar heb ik gehoord van haar beste vriendin van toen, dat ze me leuk vond, toen had ik nog niet echt gevoelens voor haar, maar nu, je wilt niet weten. laatst toen ik bij haar stond, we zaten te praten, en toen kwam mn vriend en ging zn arm over haar nek zetten ( of hoe je dat ook noemt) dan weetje al, ik was helemaal jaloers. Hij komt altijd tussen ons in ofzo. Ik kijk altijd naar haar.
Ze zegt ook wel is, lelijkerd of lekkerding, dat verward me enorm.

Sorry voor deze hele levensverhaal haha.

Anonymous.

Ken, 18-03-2012 15:22 #26
Hoi

Ik ben 16 jaar en vind een meisje heel leuk. Ik heb haar MSN of zo niet en we praten ook niet zo veel. Ze komt meestal bij mij tijdens de lessen als ze iets niet begrijpt. Ze staart me af en toe ook wel aan. Ik vind haar heel erg leuk, zo leuk dat ik niet de hele dag, maar de hele tijd aan haar denk. Wat ik voor haar voel, kan ik niet beschrijven, met geen pen met papier of een laptop met een zachtere toetsenbord. Ik heb nog nooit een relatie gehad. Ik heb het wel geprobeerd. De laatste keer dat ik echt ''close'' met een meisje ben geweest was in 2011. Zij vond mij echt leuk, maar ik haar niet. Sindsdien heb ik bijna nooit serieus geweest. Maar dat doet er niet toe, ik vind deze meisje heel leuk, al sinds begin van schooljaar. Ik heb haar wel op Facebook maar daar praten we bijna nooit.

Zouden jullie mij misschien kunnen helpen? Reactie infoteur, 26-03-2012
Hoi Ken,
ik kan je maar 1 ding adviseren: ga voor dit meisje. Hoe? Laat zien dat je haar leuk vind, geef haar complimentjes en zorg goed voor je zelf. Voor tips kan je ook mijn andere artikelen lezen.
veel succes
Livia

Popo, 17-03-2012 23:41 #25
Hoi in het begin was ik echt aan het twijfelen of ze mij ook leuk vindt ik ben namelijk smoor verlieft op haar.bij haar heb ik een speciaal gevoel ik voel me gelukkig en blij het is ander dan de meisjes met wie ik verkering had op de basisschool dit echt liefde geweldig gevoel aan dit artikel heb ik echt veel het zal me echt minder nerveus. Maken bij haar. Reactie infoteur, 18-03-2012
Geweldig Popo, veel succes!

Bas, 14-03-2012 20:52 #24
Hoi…
er zit een meisje in me klas die steeds wil weten of ik op iemand en en als ik dan ja zeg en dan zeg wie het is, maar zij is et niej dan zegt ze zo van ooh maarum ik moet gaan :S vindt ze mij nou leuk of niej snap er nixx van =l Reactie infoteur, 18-03-2012
Hey Bas,
Wat voel je zelf voor haar? Vind je haar leuk? Maak dan werk van haar. Laat haar merken dat er niemand anders is dan zij.
Ik denk dat ze wel interesse in je heeft en weet zeker dat je een kans maakt.
groetjes
Livia

Lars, 06-03-2012 20:03 #23
Ik vind en bepaald meisje leuk op school alleen ze is nooit aleen in de pauze altijd met vriendinnen laast had ik dik en uur en gesprek met haar op hyves en me vrienden mogen haar niet kan iemand advies geven Reactie infoteur, 09-03-2012
Hoi Lars,

Als je met haar praat via Hyves, dan is dat een heel goed begin! Ga zo door.
Weet je al wat ze leuk vindt om te doen, bijvoorbeeld sporten, shoppen, naar de film? Verzin iets om samen te gaan doen, iets wat jullie allebei leuk vinden, en nodig haar uit.
Je vrienden mogen haar niet? Ga op je eigen gevoel af. Vind je haar echt leuk, dan hoef je je er niets van aan te trekken wat ze zeggen. Twijfel je zelf ook? Praat er dan eens met je beste vriend over.

Branco, 24-02-2012 01:08 #22
Ik heb ook een vraag, ik heb echt pech met vrouwen, elke keer als ik in de discotheek ben en ik vindt dan iemand leuk of ben geïnteresseerd hoor ik alleen maar " sorry ik heb al een vriend " dat hoor ik de hele avond lang door, elke keer. of ze lopen weg als je aan het praten bent, of zei worden door vriendinnen van me weg getrokken als ik sta te praten. snap hier niks van. wat doe ik dan verkeerds? ik ben zelf erg spontaan, spreek iedereen aan gewoon om te praten. als ik nuchter ben lukt het gewoon niet. ben ik aangeschoten dan merkwaardig beter maar dan ook niet want ik drink niet als ik auto rijden moet. en vaak bob ik altijd. buiten dat merk ik ook op dat als ik door de disco loop wel eens een meid mij na kijkt en dan lacht. en loopt verder. ja dan loop ik ook verder. bedoel als wij jongens een meisje leuk vinden stappen we erop af. waarom doen zei dat niet? wat doe ik fout omdat het niet slaagt, val ik dan op verkeerde vrouwen?! Reactie infoteur, 25-02-2012
Beste Branco,
Het is in ieder geval heel goed van je, dat je op vrouwen en meisjes durft af te stappen en je valt zeker niet op de verkeerde vrouwen, want die bestaan niet… ;-) Je vraagt je af wat je fout doet. Als het zo moeilijk gaat, is het inderdaad heel goed om jezelf vragen te gaan stellen.
- Je zegt 'dat hoor ik de hele avond lang door'. Vragen: met welke intentie spreek je de meisjes aan? Als je de hele avond lang dat hoort, vraag je dan misschien 'lukraak' zo veel mogelijk meisjes, totdat er één ja zegt? Zien de meisjes dat je er veel aanspreekt en dat ze steeds bij je weglopen?
- Je zegt '… mij na kijkt en dan lacht en loopt verder'. Als dat vaker gebeurt en je denkt dat ze je uitlachen, vraag je zelf dan serieus af waar dat aan kan liggen.
Als alle meisjes zo reageren, is het belangrijk om te veranderen. Want als je niet verandert, blijf je waarschijnlijk steeds deze reacties krijgen.
Heb je misschien een goede vriend die jou kan helpen, waar je dit mee kan bespreken, en die eerlijk tegen je is? Misschien zijn het dingen waar je je niet bewust van bent, maar die in je nadeel werken. Dat kan van alles zijn, van slechte adem of een sterke lichaamsgeur, tot te flirterig lachen, te dicht bij het meisje gaan staan, te hard schreeuwen in haar oor, etc etc. Het kan van alles zijn, waardoor jouw eerste indruk niet de beste is. Vraag een vriend eerlijk te zijn, of als je geen vriend hebt die je dat kan/wilt vragen, wees dan eens heel kritisch op jezelf. Zoek uit wat het is en verander het.
Heel veel succes toegewenst, ik weet zeker dat het je gaat lukken!
Livia

Stijn, 16-02-2012 22:37 #21
Hallo, ik ben 13 jaar en er zit een meisje in mijn klas die ik leuk vindt. Elke ochtend als ik op school kom zwaait ze naar me en zegt Hallo enzo. Ook lacht ze vaak. Mijn vraag: Is dit meisje ook verliefd op mij? Reactie infoteur, 21-02-2012
Hoi Stijn,

Dat zou best kunnen! Want ze zwaait vast niet naar jongens die ze niet leuk vindt. Of ze verliefd is? Je weet het pas als je er meer werk van maakt en actie onderneemt. Geef haar complimentjes en zorg dat je er goed en verzorgd uitziet.
Veel succes!

Paul, 16-02-2012 21:01 #20
Hoi er is een meisje op school waar ik wel is mee praat ( en beetje ouwe hoeren enzo). Maar laatst deed ze een beetje raar en we liepen gewoon naast elkaar en onze handen raakte elkaar steeds aan. Ik wil graag weten of dat iets betekende en of ze iets voelt voor mij. Reactie infoteur, 21-02-2012
Hoi Paul,
Waarschijnlijk vindt ze je inderdaad meer dan gewoon leuk, en 'toevallig" je handen aanraken kan voor haar een veilige manier zijn om dat te laten blijken. Misschien is ze onzeker of jij haar ook leuk vindt? Laat zien wat je voor haar voelt en maak er werk van.
Veel succes!

Michiel, 10-02-2012 22:16 #19
Volgens mij vind een meisje mij leuk ik haar ook maar ik weet dat niet zeker en durf het haar niet echt te vragen. klasgenoten van haar zijden dat ze mij leuk vind maar dat is al even geleden. ik ben ook goed bevriend met haar, wat moet ik doen om te laten merken dat ik wat voor haar voel. en hoe moet ik erachter komen of zij wat voor mij voelt? Reactie infoteur, 21-02-2012
Hoi Michiel,

Je hoeft niet onzeker te zijn. Elk meisje is gevleid als een jongen haar leuk vindt. Het aan haar vragen, is misschien een beetje moeilijk maar je kan het ook anders doen. Er zijn zat andere manieren om haar te laten blijken dat je haar leuk vindt. Geef haar complimentjes, zorg ervoor dat je er goed uitziet, zorg ervoor dat je meer tijd met haar doorbrengt: verzin iets leuks om samen te doen buiten de lesuren om of buiten school.
Je hoeft echt niet onzeker te zijn.

Mark, 05-02-2012 23:40 #18
Hoi een meisje vind mij leuk en ze lacht ook steeds naar mij en probeert oogcontact te maken maar ik vind haar helemaal niet leuk ze achtervolgt me en ze gaat steeds naast me zitten in de les. Wat moet ik tegen haar zeggen Reactie infoteur, 21-02-2012
Hoi Mark,
Het beste lijkt mij om het haar gewoon een keer te zeggen. Wel op een aardig manier natuurlijk, en zonder haar voor gek te zetten waar anderen bij zijn. Kan je haar een keer apart nemen om te zeggen dat je haar best een leuk meisje vindt maar dat je geen bijzondere gevoelens voor haar hebt? Zie ook de tips in mijn artikel over Hoe maak ik het uit met een meisje.
Veel succes!

Terry, 28-12-2011 20:52 #17
Hoi. Ik ben een jongen van 18, en ben nu al 5 jaar vrijgezel. Ik zou best een leuk/lief meisje willen, dus een relatie, alleen vind ik het soms moeilijk om contact met een meisje te zoeken die ik nog niet ken, en ik weet ook niet wat ik de eerste keer zal zeggen als ik een meisje echt leuk vind. Ik bedoel ik ben niet lelijk ofzo, hoor ik genoeg van mensen, en ik hoor vaak dat ik knap ben, maar evengoed vind ik het raar dat ik nog geen relatie heb. Reactie infoteur, 06-01-2012
Hoi Terry
Een relatie hebben heeft niet alles te maken met knap zijn… het gaat om andere dingen. Als ik je reactie lees, denk ik dat je onzeker bent over je zelf en over wat je moet doen en hoe je je moet gedragen. Werk aan je zelf zodat je minder onzeker wordt.
Er is niets om je zorgen te maken, als je 18 bent en nog geen relatie hebt. Je hebt nog alle tijd. Dat lieve meisje komt zeker langs!

Bas, 18-12-2011 12:49 #16
Help, ik vind een meisje leuk in mijn straat. ze komt soms voorbijfietsen en als ik dan hoi zeg lacht ze en begint ze te blozen. ik heb geen telefoonnummer van haar en geen msn. hoe krijg ik goed contact met haar? Reactie infoteur, 06-01-2012
Hey Bas,
Het is heel goed dat je Hoi tegen haar zegt! En haar reactie is veelbelovend… Daarom hoef je niet verlegen te zijn. Trek de stoute schoenen aan en vraag haar gewoon een keer te stoppen en zeg haar dat je zo benieuwd bent hoe ze heet en waarom ze altijd hier fietst. Ik weet 100% zeker dat ze zich gevleid voelt en waarschijnlijk komt er gewoon een gesprekje op gang, omdat ze zegt waar ze naar toe gaat. Probeer aansluiting te zoeken in iets wat jullie allebei doen. Lukt dat niet meteen, of stokt het gesprek, dan geen nood. De volgende keer als ze langs fietst kan je haar naam zeggen. Zo kan het verder groeien. Probeer het maar, ik weet zeker dat het je gaat lukken!

Stan, 17-12-2011 00:32 #15
Ik ben een jongen van 13 jaar en ik ben verliefd op een meisje in mijn klas maar ik weet echt absoluut niet of ze mij ook leuk vindt. Het enige wat ze tegen mij doet is af en toe praten. Alsjeblieft help me! Reactie infoteur, 06-01-2012
Hoi Stan
Praten met elkaar is een mooi begin. Nu moet er meer gebeuren en dat vraagt wat actie. Wat heb je allemaal al gedaan om haar verliefd op je te laten worden? Hee, vraag je je nou af, kan dat dan? Het antwoord is JA. Je moet er alleen wel wat voor doen, want het gaat niet vanzelf. Probeer de tips uit het artikel "Versier het meisje van je dromen". Succes verzekerd!

Tim, 06-12-2011 20:22 #14
Hey,
ik ben 15 en heb bij het sporten een leuk, knap, lkkr meisje gevonden die ik wel leuk vind.
we hebben het altijd gezellig daarzo meeste dingen kloppen wat er lichaamstaal staat.
vraagt ook altijd de aandacht aan mij
twijfel tog wel een beetje (beetje verlegen moet ik eerlijk zijn)
we hebben wel contact via facebook en msn maar toen ik haar 06 vroeg was ze even stil en na zo'n 10 a 15 min vroeg ik maar of ze er nog was en zij ze dat ze wat te eten ging halen. draaide ze nou om die vraag heen of niet kan ik er niet echt uithalen.
heb je wat tips voor me wat ik kan doen

ltrz Reactie infoteur, 06-01-2012
Hallo Itrz,
Ze wilde haar 06 nummer niet aan je geven en je vraagt je af waarom, omdat ze tijdens het sporten wel interesse in je toont. Het kan zijn dat ze een beetje 'hard to get' met je wil spelen of misschien heeft ze gewoon geen zin in méér met je, of had ze echt even geen tijd… er zijn honderd redenen te bedenken, maar mijn advies is om dit 06-incident zo snel mogelijk te vergeten en er niet op te focussen door het te gaan analyseren. Een onzekere jongen met honderd vraagtekens in zijn ogen is in ieder geval niet aantrekkelijk en daar bereik je dus alleen maar het tegenovergestelde mee. Word die aantrekkelijke jongen waar zij van droomt en die ze dolgraag haar 06 geeft. Hoe? In mijn artikel "Versier het meisje van je dromen" vind je allemaal tips!

Alex, 29-11-2011 21:25 #13
Hallo ik ben Alex er is een meisje in my klas dat verliefd op my is ze zegt dat ik haar reet moet voelen, zit aan me en ze zei dat ik met me wil trouwen maar ik ben niet verliefd en wil haar niet kwetsen wat moet ik doen? Reactie infoteur, 30-11-2011
Hallo Alex,
Het is goed dat je haar niet wil kwetsen. Dat is de goede houding als je duidelijk wilt maken dat je geen interesse hebt in haar. Weet ze al dat jij geen interesse hebt of heb je dat nog niet laten blijken? Lees mijn artikel "Hoe maak je het uit met een meisje", misschien helpt het je op weg.

Livia

Boeitnieterg, 17-11-2011 12:43 #12
Help ik ben 13 jaar en ik vind een meisje heel leuk maar veel andere jongens vinden haar ook leuk maar op kamp ging ze wel het meest met mij om. wat moet ik deon? Reactie infoteur, 21-11-2011
Hallo
Als een meisje veel met je omgaat, hoeft dat inderdaad nog niet te betekenen dat ze verliefd op je is. Maar, het goede nieuws is, dat ze wel graag met je omgaat… je bent daarmee duidelijk in het voordeel ten opzichte van die andere jongens. De volgende stap is dat ze jou ook ziet als iemand om verliefd op te worden. En daar kan je zelf voor zorgen. Hoe doe je dat? Heel eenvoudig: geef haar complimentjes, zorg dat je er zelf verzorgd en leuk uit ziet, en ga een keer iets leuks met haar doen. Geloof er zelf in dat ze verliefd op je kan worden, dan ben je al een eind op weg. Veel succes.

Cedric, 03-11-2011 15:11 #11
Help. Ik ben 13 jaar. Ik ben verliefd op een meisje en ik vind haar zeer mooi. Ze kijkt altijd naar mij. Ze heeft gezegt dat ze op me verliefd is. Maar ze is ook verliefd op een vervelende jongen. Dus ben ik wel een beetje jaloers. Help wat kan ik eraan doen? Reactie infoteur, 21-11-2011
Hallo Cedric,
Hoe eerlijk is dit meisje? Het kan natuurlijk zijn dat ze verliefd is op twee jongens tegelijk. Maar je kan er zeker van zijn dat één van de twee jongens, dus jij of je 'vervelende' concurrent, op nummer één staat. Probeer op die eerste plek te komen. Hoe? In de eerste plaats kan je beter stoppen met jaloers zijn, want daar wordt je zelf alleen maar ongelukkig, onzeker en zelfs lelijk en onaantrekkelijk van. Maak er gewoon werk van, om haar voor je te winnen. Door haar af en toe een complimentje te geven en door er goed en verzorgd uit te zien. Vraag haar een keer mee uit naar de bioscoop of trakteer haar een keer bij de McDonalds.

Veel succes.

Basje, 17-10-2011 20:45 #10
Hallo ik hem een meisje op me werk en ze is graag bij mij en we lachten konstant we we helpen elkaar wel is en ze is al is bij mij thuis geweest gegeten en zoo en als ik haar trug ben staan we buiten tegen over elkaar stil zwijgent en dat is ook wel is op het werk gebeurd dat ze naar me toe loopt en vlak voor me gaat staan dat ik het gevoel krijg of ze wil zoenen, ik vind haar heel leuk en vandaag tikte ze me ook aan op de rug en liet ze me haar werk zien wat ze had gedaan en als er iet s moet gebeuren vraagt zo of ik haar wil helpen wat betend dit dan gr Reactie infoteur, 18-10-2011
Dat betekent maar 1 ding Basje: ze vindt je meer dan leuk en ze hoopt dat jij de eerste stap neemt.

Marino, 12-10-2011 21:55 #9
Ik ben in de klas verliefd op een meisje en meestal als ze kijkt naar mij lacht ze en we fluisteren dan een beetje.
Zou het kunnen dat ze ook verliefd is op mij of gewoon een andere reden Reactie infoteur, 17-10-2011
Hoi Marino

Waarschijnlijk vindt ze je leuk. Vraag haar of ze het leuk vindt om een keertje met je naar de bioscoop te gaan. Lijkt je dat te moeilijk? Ga dan praten over een film die je graag wilt zien omdat je zo'n leuke aankondiging erover hebt gezien en omdat iedereen zegt dat ie leuk is. Vraag dan of ze zin heeft om mee te gaan. Het gaat je zeker lukken!

Bob, 29-09-2011 21:27 #8
Ik zit in de klas met een meisje en ze flirt met me, maar een tijdje geleden heeft ze gezegd dat ze een andere jongen leuk vindt, is dit ''hard to get'' spelen? Reactie infoteur, 17-10-2011
Hoi,

Meisjes vinden vaak wel meer dan één jongen leuk. Dus dat ze die ene leuk vindt, hoeft helemaal niet te betekenen dat ze jou niet leuk vindt… Integendeel: ze is op zoek naar een leuke jongen. Dat kan jij ook zijn. En jij hebt al een voorsprong: ze praat met jou over intieme dingen… Zorg ervoor dat ze jou leuker vindt dan die ander. Hoe? Geef haar complimentjes, zorg dat je er altijd goed en verzorgd uitziet, en vraag haar een keertje uit. Veel succes!

Kees, 19-09-2011 22:48 #7
Ze zit met haar benen over elkaar? Als het bovenste been naar je toe is gericht en het onderste been van je weg is, wil ze graag met jou praten en sluit ze de rest van het gezelschap uit. Hoe kom je daarbij is het altijd zo? En kan ik er op vertouwen dat het echt zo is? Reactie infoteur, 17-10-2011
Hoi,

Het is een combinatie van allerlei signalen. Alleen een keer met haar benen gekruist naar je toe zitten hoeft niet te betekenen dat ze voor je gaat. Let op al haar signalen. En vergeet niet: onderneem zelf actie, zorg dat je er leuk en verzorgd uitziet en ga voor haar.

Nigel, 15-09-2011 15:33 #6
Ik heb iemand in de klas die ik leuk vind en elke keer als ik haar naam zeg gaat ze glimlachen, en een andere jongen kan haar naam zeggen en dan zegt ze WAT? en als ik dat doe gaat ze glimlachen Reactie infoteur, 17-10-2011
Nou Nigel, je bent op de goede weg. Nu actie ondernemen.

Dr D., 24-08-2011 20:53 #5
@Romano, 25-07-2011 18:04
Plzz Help! ik heb een meisje die ik erg leuk vind en het is het eerste meisje die ik echt leuk vind en we praten wel veel enzo en ze heeft ook gezegd dat ik mooie ogen heb :P maar ik weet echt niet of ze me echt leuk vind :( het lijkt wel of ze geïnteresseerd in mij maar ik meer weet ik echt niet. Vind ze me echt leuk? plz geef een antwoord! :(

Dat meisje zegt denk ik niet tegen iedereen dat hij mooie ogen heeft, dus ze heeft zkr wel interesse in jou. Kijk naar haar lichaamstaal, als ze veel aan haar haar/gezicht zit, dan komt het wel goed. Er zijn trouwens nog meer artikelen als deze waar je ook tips kan vinden;), succes met je hopelijk nieuwe vriendin;)

Romano, 25-07-2011 18:04 #4

Jacob, 11-07-2011 22:09 #3
Help! Er is een meisje dat ik al heel lang leuk vind alleen ze heeft al een vriend. Dus ik kan haar niet vragen wat ze van me vind. We kunnen het prima vinden als "gewoon goede vrienden". We hebben ook dezelfde hobby: mountainbiken. Nu hebben we vorige week een dag samen gefietst en dat was echt heel gezellig en ik kan me niet herinneren dat er iets speciaals is voorgevalen of zo. Maar sindsdien kijkt ze me niet meer rechtstreeks aan. Als ik haar aanspreek lacht ze nog wel naar me en lijkt er niets veranderd alleen het oogcontact is iedere keer maar heel kort. Zou ze mij ook leuk vinden of heb ik iets fout gedaan? Reactie infoteur, 17-10-2011
Je hebt zeker niets fout gedaan! Integendeel, ik denk dat het heel goed is dat je met haar hebt gefietst. Misschien heeft ze zelf gemerkt meer voor jou te voelen, en is ze nu een beetje verward omdat ze al een vriend heeft?
Wil je haar echt? Ga er dan voor. Zorg ervoor dat ze jou veel leuker vindt dan haar vriendje. En omdat je een gezamenlijke hobby hebt, heb je een supergoed aanknopingspunt. Vraag haar mee naar een wedstrijd of een ander evenement. Of maak er een gewoonte van om samen te gaan fietsen en neem dan bijvoorbeeld iets om te picknicken mee.
Veel succes!

Refano, 30-05-2011 07:21 #2
Ik zit hier met een heel ander probleem
ik vind een meisje van mijn school leuk maar ik durf haar niet aan te spreken
we hebben wel veel oogcontact gemaakt maar ik denk dat zij ook die stap niet durf te zetten
en over een week hebben we al vakantie en denk ik dat ik haar niet vaak meer ga zien
ik heb jullie hulp nu echt nodig. Wat is de beste/makkelijkste manier om een meisje aan te spreken. please help me! Reactie infoteur, 06-06-2011
Hoi,
Oogcontact zegt heel veel, en een meisje kijkt echt niet veel naar je als ze je niet leuk vindt. Volgens mij vindt zij je dus net zo leuk als jij haar! Gewoon zelf de eerste stap wagen, daarmee bereik je wat je wilt. Hoe? Met een aardig complimentje. Dan ga je verder, waag het er op en vraag haar mee naar de bioscoop en ga daarna bijvoorbeeld met haar wat eten bij de McDonalds of wat drinken op een terrasje. Elk meisje vindt dat leuk om te horen en 99% zeker dat ze ja zegt. Succes verzekerd!
Als je niet weet hoe je een complimentje moet geven, lees dan ook het artikel van mij dat daar speciaal over gaat.
Livia Viola

Joost, 30-04-2011 06:37 #1
Dit is de tweede keer dat ik hier verder kom. Ik lees me echt suf, maar dit soort 'attenties' zoals hier beschreven, zijn echt invloed rijk. Drank maakt meer kapot dan je lief is, deze tekst die hier staat; maakt / hersteld levens door inzicht te geven. Ik ga hier even zoeken of er iets is tussen man en vrouw in 'beleving'. Is dat er niet, voeg ik het toe.

Infoteur: Liviaviola
Subrubriek: Relatie en huwelijk
Special: Daten voor jongens
Reacties: 82
Schrijf mee!