InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Relatie en huwelijk > Geluk in de liefde, wie is de juiste partner voor jou?

Geluk in de liefde, wie is de juiste partner voor jou?

Geluk in de liefde, wie is de juiste partner voor jou? Hoe kan je succesvol zijn in de liefde? Hoe kan je het gelukkigst zijn met iemand? Hoe ontdek je de juiste partner? Welke partner moet je kiezen? Wie is de ideale partner? Hoe komt het dat juist hoogopgeleide twintigers en dertigers zo´n moeite hebben met het vinden van de juiste partner? Zijn er voorwaarde aan verbonden om de juiste partner te kiezen?

Keuzestress

Hoogopgeleide twintigers en dertigers zijn onrustig door de hoeveelheid keuzes die zij kunnen maken in de liefde. Welke partner is de juiste? Deze vraag houd veel hoogopgeleide flink bezig. Er ontstaat keuzestress uit angst de verkeerde partner te kiezen uit de vele mogelijkheden.

Diversiteit

De diversiteit onder mensen neemt enorm toe. Tegenwoordig is het moeilijk om aan de hand van iemands opleiding te ontdekken wat belangrijk is in diens leven. Dat maakt het moeilijker om een juiste partner keuze te maken, bijvoorbeeld:
  • Een magazijnbeheerder is een fanatieke golfer,
  • Een koning is een radioamateur,
  • Een bankdirecteur is spiritueel flink ontwikkeld.

Aanbod

Door deze diversiteit is het aanbod van partners in de liefde groter. Maar ook onduidelijker. Daar bovenop komt dat hoogopgeleide twintigers en dertigers niet graag hun eigen “ik” verliezen binnen een relatie. Wat nu?

Ideale partner

Uit angst de ideale partner mis te lopen. Durven veel hoogopgeleide twintigers en dertigers zich niet te binden. Stel dat ze de verkeerde keuze maken? Stel dat de ideale partner nog rondloopt?

Spiegelbeeld

Is er nog hoop op het vinden van de ideale partner? Wat is de oplossing? Deskundigen vermoeden sterk dat een spiegelbeeldrelatie de oplossing is. De ideale relatie is de spiegelbeeldrelatie. De ideale partner is jouw spiegelbeeld.

De ware

De ware vinden, hoe doe je dat? Waar moet je op letten? De ware is iemand die jouw spiegelbeeld is, iemand die:
  • Je moeiteloos begrijpt,
  • Jouw voorkeuren deelt,
  • Net zoveel boeken leest als jij,
  • Ook graag de natuur in gaat, net als jij,
  • Met wie je jezelf innig verbonden voelt.

Gelukkig

Iedereen die gelukkig wil worden in de liefde, moet op zoek gaan naar haar of zijn spiegelbeeld. Daar zijn echter wel enkele voorwaarde aan verbonden.

Voorwaarde

Welke voorwaarde bestaan er om de juiste partner te vinden? Deze basis voorwaarde zijn:
  • Jullie dezelfde achtergrond hebben,
  • Jullie op economisch, sociaal, cultureel en levensbeschouwelijk op elkaar lijken,
  • Jullie een vergelijkbaar opleidingsniveau hebben en
  • Jullie ongeveer van dezelfde leeftijd zijn.
Gerelateerde artikelen
Liefde: de ware vindenLiefde: de ware vindenLiefde is het belangrijkste in ons leven. We willen de ware vinden én houden. Toch blijven velen zoeken naar de ware, oo…
Ware liefde vinden. Hoe vind je ware liefde?Ware liefde vinden. Hoe vind je ware liefde?Ware liefde. Veel mensen dromen van het vinden van de ware liefde. Zowel mannen als vrouwen, jongens en meisjes, zoeken…
Kiezen tussen twee liefdesKiezen tussen twee liefdesJe houdt van allebei. Je bent verliefd op allebei. Je voelt je compleet machteloos omdat je niet in staat schijnt te zij…
Liefde of lust?Liefde of lust?Hoe weet je of je echt verliefd bent op iemand en dat het dus niet alleen om een fysieke aantrekkingskracht, maar ook om…

Reageer op het artikel "Geluk in de liefde, wie is de juiste partner voor jou?"

Reacties

Tar, 25-06-2014 11:43 #2
Kun je de link naar dit onderzoek met mij delen? Ik vind de uitkomst van het onderzoek een uiterst interessante. Alvast dank!

Thomas, 13-03-2014 18:27 #1
Ben wel benieuwd waar je deze stellingen vandaan haalt. Zit hier enige wetenschap achter?
Klinkt namelijk uiterst dubieus. Onderzoek heeft laten zien dat de meest gelukkige huwelijken zijn tussen hoogopgeleide mannen en laag opgeleide vrouwen. Die zijn juist zo verschillend dat ze niet de competitie met elkaar aangaan. Staat haaks op dit stuk.

Infoteur: Roberta
Gepubliceerd: 18-07-2011
Subrubriek: Relatie en huwelijk
Reacties: 2
Schrijf mee!