InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Seksualiteit > Hoe komt een meisje klaar?

Hoe komt een meisje klaar?

Hoe komt een meisje klaar? Wat gebeurt er met een meisje als ze klaar komt, hoe geef je haar een orgasme en hoe weet je of ze is klaargekomen? Klaarkomen bij meisjes werkt wat anders dan bij jongens, maar met wat oefening weet je wat je moet doen en waar je op moet letten. In dit artikel lees je een paar praktische tips waardoor het makkelijker wordt en je je meisje een hoogtepunt kan geven.

Hoe komt een meisje klaar?

Bij een jongen is het eenvoudig: hij komt klaar als hij een zaadlozing heeft. Voor een meisje gaat dat niet op, maar toch lijkt het klaarkomen bij een meisje heel erg op het klaarkomen van een jongen. Bij het klaarkomen trekken spieren in je genitale zone een paar keer achter elkaar krachtig aan, waardoor je een tintelend en warm gevoel krijgt. Bij een meisje spelen meerdere delen van haar lichaam mee: de clitoris, de g-spot en/of de schaamlippen. Elke vrouw heeft een g-spot. Die zit in haar vagina, ongeveer een paar centimeter diep, aan de bovenkant (buikzijde). Het voelt ribbelig aan. Stimuleren van de g-spot doe je voorzichtig omdat het erg gevoelig is.
Er zijn een paar lichamelijke reacties waaraan je kan merken dat ze klaarkomt: het kloppend samentrekken van de vagina, ze kan over haar hele lichaam gaan trillen, of een deel van haar lichaam, haar onderlichaam kan gaan schokken, of ze krijgt een extra vochtige vagina, en haar pupillen kunnen groter worden. Niet alle meisjes vertonen deze reacties. Weet je het niet zeker, maar denk je dat ze is klaargekomen? Vraag het haar op een lieve manier.

Ken haar erogene zones

Haar lichaam heeft een paar extra gevoelige gebieden: erogene zones. Als die zones gestreeld worden, dan wordt ze extra opgewonden. Erogene zones hoeven niet bij iedereen op dezelfde plek te zitten en hoeven ook niet bij iedereen even gevoelig te zijn. Een paar bekende erogene zones zijn:
  • Tepels
  • Nek
  • Midden van je ruggengraat
  • Binnenkant dijen
  • Binnenkant knieën
Leer haar erogene zones kennen door haar lichaam te strelen. Neem er de tijd voor. Dan raakt ze vanzelf waarschijnlijk al opgewonden. Als je dan een erogene zone aanraakt, merk je vanzelf dat ze heftiger reageert. Ze zal sneller gaan ademhalen, of gaan kronkelen.

Techniek om haar met je hand een orgasme te geven

Ga, als ze al nat is van zoenen en strelen, met je middelvinger bij haar naar binnen en beweeg met licht draaiende bewegingen over haar G-spot, en gebruik tegelijkertijd de palm van je hand om over haar clitoris te draaien. Dit is heel prettig, ook omdat haar clitoris heel gevoelig is. Als je haar daar aanraakt met je handpalm, kan het nooit te intens worden. Deze methode met je vinger en je handpalm is bovendien heel prettig omdat je dan ook haar schaamlippen aanraakt.

Waarom duurt het zo lang totdat meisjes klaarkomen?

Jongens komen over het algemeen sneller klaar dan meisjes. Hoe meer ze zich op haar gemak voelt, hoe sneller ze klaar komt. Maak je in ieder geval geen zorgen: hoe langer je de spanning opbouwt, hoe intenser ze klaar komt. Neem dus de tijd en stel haar op haar gemak door haar te zeggen dat ze mooi is en lekker. Het kan ook zijn dat ze gewoon nog weinig ervaring heeft. Haar lichaam moet nog wennen aan klaarkomen. Het lijkt raar, maar je lichaam leert om iets te doen en oefening baart kunst. Als ze eenmaal bij je is klaargekomen, dan is het de volgende keer makkelijker voor haar. Lopen en zwemmen kan je ook niet in één keer, dat vraagt oefenen. Met sex is het eigenlijk net zo.

Ladies first...

Als jij al klaarkomt terwijl zij zich nog aan het 'opwarmen' is, is dat eigenlijk een gemiste kans. Concentreer je eerst op haar, en haar genot en dan pas dat van jezelf. Wil je graag samen klaarkomen? Daar moet je elkaar vaak wat beter voor kennen en het vergt wat oefening, maar het is zeker de moeite waard om te proberen.

Hoe vaak kan een meisje klaarkomen?

Eenmaal klaargekomen, kunnen meisjes gemiddeld makkelijker nog een keer klaarkomen dan jongens. Twee, drie of zelfs zeven keer. Zorg er wel voor dat je haar even een pauze gunt en niet haar genitaliën blijft aanraken vlak nadat ze is gekomen. Die zijn dan te gevoelig. Doe dus eerst wat anders: zoenen of haar haar aaien etc. Over het algemeen zijn de tweede en volgende keren wel korter en minder intens dan de eerste keer, maar het is heel fijn voor een meisje om meerdere keren klaar te komen. Neem er de tijd voor, en geniet er zelf ook van. Zij zal de vrijpartij in ieder geval niet snel vergeten.

Waarom komt ze niet klaar als ik met haar vrij?

Als ze niet klaarkomt tijdens het vrijen, is er waarschijnlijk iets dat haar tegenhoudt. Vaak ben jij je daar niet bewust van, maar is er iets wat haar stoort. In 80 van de 100 gevallen zal het gaan om haar lichaam of om hoe ze zich voelt. Om te ontdekken wat haar tegenhoudt, is hier een lijstje met mogelijke oorzaken en hoe het te verhelpen:
  • Ze schaamt zich voor haar lichaam of ze voelt zich niet op haar gemak. Zeg tegen haar tijdens het vrijen dat ze mooi is en dat je haar zo lekker vindt. Meisjes zijn vaak onzeker over hun lichaam, dus neem die onzekerheid weg.
  • Ze is onzeker en/of gespannen tijdens het vrijen, omdat het allemaal nieuw is. Geef aan dat het voor jou ook nieuw is en dat je graag van haar hoort wat ze lekker vindt. Is ze verlegen? Vraag dan als je iets doet of ze het lekker vindt. Je merkt aan haar reactie wel of je door moet gaan of iets anders moet proberen.
  • Fysiologische oorzaak? Klaarkomen is lichamelijk gezien het samentrekken van de bekkenbodemspieren. Als ze niet klaarkomt kan dat liggen aan de werking van die spieren. Er zijn online eenvoudige oefeningen te vinden om ze te trainen. Voor jonge vrouwen geldt over het algemeen dat de bekkenbodemspieren uitstekend in orde zijn, maar ook als een meisje een intenser gevoel wil beleven, kan ze haar spieren sterker maken door oefeningen te doen.

Merk ik het als ze faked?

Het ligt een beetje aan haar acteertalent… Over het algemeen kan je je deze vraag gewoon beter niet stellen. Als een meisje faked dan doet ze dat omdat ze op dat moment voelt dat ze niet kan klaarkomen of dat ze het niet wil, terwijl ze jou wel het plezier gunt dat je haar een orgasme geeft.

Het allerbelangrijkste

Stel haar lichaam en haar persoon centraal. Het is heel opwindend voor een meisje als een jongen helemaal voor 100% van haar lichaam geniet. Concentreer je op al het moois dat ze je biedt en geef haar een goed gevoel, of ze nou klaarkomt of niet.

Lees verder

© 2010 - 2014 Liviaviola, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Orgasme of klaarkomen, hoe voelt dat?Een orgasme wordt ook wel een hoogtepunt of klaarkomen genoemd. Een orgasme is een soort ontlading na opgebouwde seksuel…
Meer genot bij vrouwen door kleine ingreepMeer genot bij vrouwen door kleine ingreepIn veel relaties is het vaak tobben in bed. Waar een man erectieproblemen heeft schort het bij een vrouw vaak aan een ge…
Zitten we seksueel wel op een lijn?Zitten we seksueel wel op een lijn?Nou, daar kan je wel een boom over opzetten. Immers, waar de een heel duidelijk is en dit zegt ook naar de ander te zijn…
Faken van een orgasme: redenen en invloed op de relatieFaken van een orgasme: redenen en invloed op de relatieHet hebben van een “gezamenlijk” orgasme stimuleert de relatie juist omdat de daad de relatie bevestigt. Omdat het van g…
Te snel klaarkomen, wat doe je er tegen?Te snel klaarkomen, een vroegtijdige zaadlozing, premature ejaculation of de medische term ejaculatio praecox… het zijn…

Reageer op het artikel "Hoe komt een meisje klaar?"

Reacties

Klein Meisje, 10-02-2014 01:29 #16
Ik ben 19 jaar heb inmiddels 15 maanden een relatie met mijn vriend. (21) Ik kom ook nooit klaar weet de reden niet. Ik ben namelijk volledig ontspannen en schaam me niet en ben ook totaal niet onzeker. Ik heb zelfs het gevoel dat hij tegen mijn baarmoeder aan stoot. Dat doet ontzettend veel pijn. Heeft er iemand misschien een idee wat er aan de hand is. We houden namelijk super veel van elkaar en we zijn verloofd.

Meisje van 17, 02-01-2014 11:53 #15
Hey, ik ben een meisje van 17 jaar en heb een relatie van 7 maanden met mijn vriend. Als ik seks met mijn vriend heb weet ik nooit zeker of ik klaarkom… Ik kom elke keer op het punt dat ik bijna kom maar heel mijn lichaam is dan gespannen. Ik heb nog nooit geprobeerd om me te ontspannen, zou het helpen?
Help me alsjeblieft

1995, 21-10-2013 23:37 #14
Hallo, ik ben een meisje van 18 jaar en heb na een relatie van 2 jaar een nieuwe vriend. De seks is geweldig en ik geniet ervan. Ik kan heerlijk klaarkomen als ik boven op hem zit en niet telkens in en uit doe maar laat bewegen. Heen en weer laat gaan. Ik probeer me hele lijf te ontspannen en als ik voel dat ik kom ga ik juist heel snel of heel langzaam. Maar ik kan alleen op die stand klaarkomen. Voor de rest is het ook ontzettend lekker en telkens op het randje van klaarkomen maar ik focus me er dan zoveel op dat het net niet lukt en het is me ook nog steeds niet gelukt.

De gouden sleutel tot succes is ontspannen laat je gaan. Kijk naar je vriend en zie hoe die geniet en doe hetzelfde. Hij houd van je zoals je bent dus laat je gaan! Doet ie dat niet dan is ie waarschijnlijk niet de juiste voor jou.

Xx_walter_xx, 16-06-2013 22:19 #13
Ik ben 15 jaar en heb een vriendin (heel sexy). We hebben het al 5 keer gedaan en ze zegt dat het wel lekker is maar ze komt niet klaar. Ik heb het even opgezocht en kwam hier uit. Alsnog bedankt.

Meisje, 11-06-2013 19:55 #12
Hallo, ik ben 34 jaar ik kom nooit klaar als ik me zelf niet help, maar mijn vriend vind dat ik niet van hem geniet daarom kom ik niet klaar.

Ellis, 09-06-2013 22:31 #11
Ik kom ook nooit klaar bij mijn huidige vriend. Ik ben er de laatste tijd erg verdrietig van. Ik zit er er erg mee maar heb het wel geaccepteerd zeg maar. Hij zei laatst dat hij het niet leuk vond. Maar hij is geen man die van strelen, zoenen, vingeren en/ of orale seks houd. Soms denk ik weleens of dit nou wel een goede relatie is…

Ron, 26-04-2013 00:17 #10
Ik moet je zeggen, Ik kom als man zijnde veel te snel klaar, maar ik heb van vrienden gehoord dat er pilletjes voor te krijgen zijn dus zal ik die ook van huisarts kunnen krijgen en krijg ik die verzekerd? Ik heb heel graag 1 reactie terug. Bvd groet Ron

Sofie, 08-04-2013 00:16 #9
Ik kom nooit klaar tijdens seks. Bij het voorspel wel maar als hij in me zit niet. Ik dacht dat het normaal was en dat het bij iedere vrouw zo is maar sinds kort heb ik het er eens over gehad met een vriendin en die zei dat dat wel kon. Ik kan wel klaarkomen als mijn vriend mij bespeeld met zijn vingers maar niet tijdens de seks, hoewel ik dat wel zou willen. Zou dat nog ooit bij me lukken (en hoe) of ben ik zo een vrouw bij wie dat nooit lukt?

Michelle, 05-03-2013 02:40 #8
Ik ben niet onzeker en ook niet gespannen… Nog steeds kom ik niet klaar door alleen penetratie… Echt onzin dit joh. G spot is nergens te bekennen bij me. Pff zeker door een man gemaakt dit.

Maxime, 15-02-2013 00:49 #7
Wat een onzin! Het is nooit wetenschappelijk bewezen dat iedere vrouw een gspot heeft. Verder kan slechts 30 procent van de vrouwen zonder clitorale stimulatie, dus slechts via penetratie tijdens de seks klaarkomen. Prijs jezelf gelukkig als het lukt maar zit er niet mee als het niet lukt. Laat je niet via deze site aanpraten dat het door jezelf komt, en dat je maar meer je best moet doen om klaar te komen. Geniet van de seks en voel je niet verplicht om klaar te komen. Seks is niet alleen van een vrouw het is iets van een man en vrouw samen, richt je niet op jezelf maar op elkaar.

Linda, 23-12-2012 20:58 #6
Antwoord voor Romario:

Wat een meisje voelt tijdens seks is heel moeilijk uit te leggen. Zelf heb ik geen idee hoe het voor een jongen is dus daar kan ik me niet goed in verplaatsen. Heb het inmiddels al tien keer geprobeerd op te schrijven maar ik kan het gevoel gewoon niet beschrijven. Ik denk dat het en voor jongens en voor meisjes gewoon echt heel lekker kan zijn. Een onbeschrijfelijk gevoel wat je nooit kan vervangen door iets anders!

Ik heb nog maar een keer gehad dat het pijn deed tijdens de seks en dat kwam doordat die jongen heel hard tegen mijn baarmoedermond aan stootte. Verder kreun ik alleen als het echt lekker is, vaak heb ik niet eens in de gaten dat ik kreun. Het is gewoon een lichamelijke reactie.

Miguel, 11-10-2012 11:01 #5
Hallo,
ik ben 40 jaar en goeie ervaring, een meisje die klaarkomt voel je zo aan een lekkere plas (is geen urine) en rillen van genot, samen is soms moeilijk ik laat haar eerst lekker komen en dan neem ik haar zachtjes waar ze dan nogmaals zacht klaarkomt, sex mag geen spanning zijn en van elk moment en uitzicht genieten!

Romario, 21-09-2012 15:17 #4
Mijn vraag is wat een meisje voelt tijdens vrijen, voelt het lekker als bij een jongen of doet het pijn? Tijdens vrijen hoor je vaak dat de meiden kreunen. Kreunen ze voor de pijn of omdat het lekker is als bij een jongen?

Anoukje, 13-06-2012 17:55 #3
Hoi, ik ben een meisje van 19 jaar en als ik sex heb met me vriend kom ik wel klaar ook komen we samen klaar, een vriendin van me komt klaar in andere standjes en dat lukt mij gewoon niet terwijl als ik onderoplig en me vriend bovenop ik wel fijn klaar kan komen maar het duurt soms gewoon heel erg lang… ik zou zo graag ook een met andere standjes klaar willen komen maar ik weet gewoon niet wat me tegen houd elke x als ik bezig ben dan ja… lukt het niet en schaam ik mezelf… ik vind het ook lastig om mijn gedachte op hem te zetten… als ik bezig ben met de sex denk ik elke x van doe ik het wel goed? vind hij het wel fijn?… kunt u mij helpen of tips geven? Zodat ik wel beter kan klaar komen of gewoon meer ontspannen voel?

Meisje, 29-05-2012 01:11 #2
Hallo, ik heb het nog niet veel gedaan, maar een vraag: ik weet niet zeker of ik klaar ben gekomen. Elke keer als ik denk dat dat het is is het plas. Ik vind het best raar. Ik weet niet wat ik moet doen?

Lauwtje, 07-03-2012 12:08 #1
Ik ben zelf een meisje van 21 jaar, ik weet dat ik nu een artikel voor eigenlijk het gemak van een jongen lees, maar ik heb sinds mijn 16e seks, maar ben nog nooit klaargekomen, mijn vriend en ik hebben alles geprobeerd. ik ben wel heel erg onzeker, maar… hij laat me wel weten dat hij me mooi en lekker vind, denk dat ik het gewoon niet kan :) Reactie infoteur, 09-03-2012
Hoi Lauwtje

Ik begrijp wat je bedoeld, het kan inderdaad moeilijk zijn… totdat het een keer lukt, en dan blijft het lukken! Iedere vrouw kan klaarkomen, dus jij ook. Er zit alleen ergens een blokkade. Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat je die het best kan opheffen door al je schaamte, onzekerheid, remmingen opzij te zetten en je alleen te richten op je eigen lichaam. Denk tijdens het vrijen eens een keer helemaal niet aan je partner, maar denk alleen aan jezelf. Stel jezelf helemaal in het middelpunt en concentreer je op jezelf, wat je voelt en wat je wilt doen. Gooi je remmen los! Daarna kan je je weer op je partner richten. Na een tijdje gaat het helemaal vanzelf.
Veel succes, Livia

Infoteur: Liviaviola
Subrubriek: Seksualiteit
Reacties: 16
Medische informatie…
Schrijf mee!