InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Spiritueel > Kinderen en geesten

Kinderen en geesten

Kinderen en geesten Het gebeurt nog wel eens dat ouders ineens het idee hebben dat hun kindje met iemand aan het praten is. Of dat hun baby de hele tijd ergens naar zit te kijken of te lachen. Is het zo dat kinderen meer aanvoelen? Deze vraag komt vaak aan bod, kunnen kinderen en babies geesten en engelen zien? Het antwoord is volmondig Ja dat kunnen ze zeker weten. We hebben allemaal wel eens een baby zien liggen in hun bedje terwijl ze de hele tijd onder de indruk van iets waren, wat wij niet zagen. Net alsof ze ergens naar aan het kijken waren.

Als een kindje word geboren zijn ze, wat we noemen "dichtbij het graf". Deze term betekend dat ze net over gekomen zijn van "de Andere Kant" Voordat ze hier op de aardse sfeer kwamen waren zij een ziel aan de andere kant.Dit betekend dat ze misschien wel bij hun overleden geliefden waren voordat ze hier naartoe kwamen. Het is niet onwaarschijnlijk dat een geliefde van hun af en toe nog eventjes naar deze kant komt om te kijken. En vaak doet hun beschermengel (gids) dit ook.

Kinderen worden geboren met hun derde oog open. Dit is het Chakra punt in het midden van het voorhoofd. Dit is de Chakra die zorgt dat je open staat voor spirituele communicatie en de mogelijkheid om geesten te zien en ermee te communiceren.

Babies en kleine kinderen zijn nog niet blootgesteld aan alle negatieve invloeden van buitenaf, en ook niet aan die van mensen die dus negatief tegenover geesten staan. Meeste mensen denken dat dit gewoon pure kolder is. Sommige kleine kinderen hebben vaak een onzichtbaar vriendje waarmee ze spelen en praten. Volwassenen halen hierover vaak hun schouders op en denken dat hun kind gewoon een rijke fantasie heeft. Terwijl het in werkelijkheid zomaar zou kunnen dat hun kindje echt met iemand aan het spelen is, die zich in de spirituele wereld bevindt.

Als het kind ouder word, word het vaak blootgesteld aan negatieve opmerkingen en houdingen van anderen. Dat er bijvoorbeeld geen geesten bestaan en dat we niet kunnen communiceren met overledenen. Om niet vreemd te lijken zal het kind zich vaak zelf proberen te overtuigen dat het inderdaad niet kan en nonsens is. Daardoor sluiten ze zich ervoor af, waardoor het vaak kan dat hun vermogen om te zien en te communiceren met de andere kant afneemt.Gelukkig behouden sommige kinderen deze gave om te communiceren en te zien, doordat ze zich niet laten beinvloeden door de meningen van anderen. Zij geloven in hun hart dat het wel waar is wat ze meemaken en blijven bij hun eigen ideeen.

Mocht jouw kind nu naar je toekomen en claimen dingen te kunnen zien probeer dan een open houding en hart te hebben. Stel ze rustig vragen erover, vraag ze wat ze meemaken en wie het is waarmee ze contact hebben. Ouders zijn vaak degene die een uitgepsroken mening hebben en te snel oordelen hierover. Probeer je kind toch het voordeel van de twijfel te geven, alleen omdat sommigen het niet kunnen horen en zien, betekend nog niet dat het niet zo is. Ontmoedig nooit een kind over zijn of haar gave, het is toch mooi dat ze zoiets kunnen.
© 2007 - 2014 Daisy, gepubliceerd in Spiritueel (Mens en Gezondheid) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Waarom huilen babies?Huilen is voor een baby dé manier om aandacht te vragen. Een baby zal dit dus geregeld doen. Het is belangrijk om de aan…
Hoe zit dat met geesten?Hoe zit dat met geesten?Hoe zit dat nu eigenlijk met geesten, zijn ze echt of niet? Waarom gelooft de een er wel in en de ander niet?
Waarom steken we met oud en nieuw vuurwerk af?We steken allemaal elk jaar met oud en nieuw vuurwerk af. waarom steken we vuurwerk af en hoe is vuurwerk ontstaan?
Alles over Reborn BabiesAlles over Reborn BabiesVeel mensen hebben er nog nooit van gehoord, Reborn Babies. Dit zijn levensechte poppen die op échte babies lijken. Hoe…
Het Mexicaanse HalloweenHet Mexicaanse HalloweenOp 31 oktober gaat men weer verkleed de straat op: het is Halloween. Deze dag van uitgeholde pompoenen, verklede kindere…

Reageer op het artikel "Kinderen en geesten"

Reacties

Susan, 16-09-2014 12:09 #30
Mijn dochter is 14 en ziet al jaren geesten. Maar de laatste tijd worden ze enger, en gaan ze ook hele negatieve, nare dingen zeggen tegen haar; zoals: je gaat dood, je bent niets waard, en dat soort dingen. Ik weet niet wat te doen.

Manon, 10-07-2014 04:48 #29
Hallo! Ik ben manon heb een zoontje van 2 jaar genaamd michano! Ik hou me zoontje sinds kort in de gaten via de baby camera foon! En dan zie ik me zoontje recht op in bed zitten. En kijkt maar naar 1 punt! Ook praat hij en schudt hij met zijn hoofd het voelt ook erg koud op zijn kamer terwijl mijn babyfoon zegt dat het 21'5 graad is! Ik vind dit nogal eng want heb dit ooit zelf mee gemaakt als klein meisje! Maar dat was famillie van mij! Ik ben zo bang! Ik weet echt niet wat ik moet doen! Ik wil niet dat hij net zo bang wordt in het donker als ik toen was. Ook zegt me zoontje: hij bijten! En dan wijst hij naar iets! Maar ik zie verder zelf niks alleen een lege muur! Help! Wat moet ik nu doen! Iemand tips?

Suzanne, 12-07-2013 20:03 #28
Hoi,
ik zie ook geesten, ik heb het gevoel dat ze contact willen zoek met mij.
maar ik als ik ga slapen ben ik altijd bang. hoe kan ik met behulp van iemand die dit snapt oplossen.

Lauren, 09-05-2013 22:20 #27
Heey ik ben nu 17 en ik zie sms waanbeelden of, altans ik stelde mij voor bijvoorbeeld als ik op de autostrade overlaatst reed met m'n ouders zag ik hoe er een crash gebeurde het was eerder een flits in m'n gedachten dan echt iets voor ogen zien soms voel ik ook dat er mensen achter mij staan en als ik me dan omdraai is er niemand. ik vind het echt griezelig en wil er vanaf komen want het maakt me erg onrustig en ik kom er gewoon gek van omdat ik het niet kan controleren soms heb ik dit 2/3 keer op een dag en af en toe blijft het weg voor een maandje en dan is het terug ik weet van men ouders dat ik nooit wou slapen en als ik wou slapen deed ik dat met 1 oog half open mijn ouders kregen er rillingen van in ieder geval help me is dit normaal?

Nina, 07-04-2013 12:36 #26
Hallo, ik ben nina en ik ben 14 jaar en ik voel soms waneer er (geesten doode-mensen zijn ) en op opendarenplaatsen zo als het statson zie ik mensen en ook hoe ze zijn dood gemaakt is weet niet of het klopt maar ik wil gaar wetten wat ik kan doen? verder ben ik niet bang voor geesten of zo en ik sta open voor nieuwe dingen nou ik hoop dat je me kan zegen wat ik moet doen veel liefs

Daphne, 18-09-2012 14:00 #25
Hallo.

Mijn dochter van twee, (is al erg ver op het gebied van spreken) heeft het vaak over een ''enge meneer''. Ze rent dan naar mij toe, houdt mij stevig vast en zegt; oooh enge meneer! Als ik vraag; waar is hij dan? Wijst ze iets aan waar de persoon zou moeten staan. Ik vraag haar wat de meneer doet, dan moet ze lachen en zegt; hij knijpt in mijn neus! Ze legt het ook vaak in verband met MIJN oma, haar overgrootmoeder. Mijn opa is al een lange tijd geleden overleden.

Ann, 07-05-2012 10:58 #24
Mijn oudste zoontje is 3 geworden in februari en ziet dingen, die een ander niet ziet. Dat hier in dit appartement rare dingen gebeuren had ik ook al ondervonden. Op een morgen nadat mijn man opgestaan was om te gaan werken, kwam mijn oudste zoontje bij mij liggen. Nadat mijn man al een tijdje naar z'n werk vertrokken was, zei mijn zoontje "Mama, er staat een jongen in de gang". Ik antwoordde "Papa heeft de deur toch gesloten". "Toch staat er een jongen in onze gang" zei hij. We stonden op en waar de jongen bleek te staan, voelde ik een ijzige koude. Mijn oudste zoontje ziet ze, ik niet. Van de jongen is hij niet bang, van een meisje wel. Twee weken geleden zei mijn oudste zoontje me "mama, er zit een baby in je buik". Uiteindelijk test gedaan en idd, ik was zwanger. Afgelopen weekend heb ik het kindje helaas verloren, maar mijn oudste zoontje zegt dat met de baby alles oké is. Toch huilt hij nu veel, is ook niet meer zindelijk en als ik vraag waarom hij weent, dan antwoordt hij "de baby is uit je buik". Ik heb het moeilijk om deze 5de MK te verwerken, hoe moet mijn oudste zoontje dit verwerken? Grtjs, Ann.

Angelique, 18-04-2012 10:46 #23
Mijn zoontje van 4 slaapt altijd al slecht. Hij wilde nooit in het donker slapen en meedere malen per nacht was hij in paniek en tranen. Als ik dan even bij hem was dan ging hij toch wel weer slapen. Maar vanaf zijn 2 jaar wilde hij alleen nog maar bij mij in bed. Anderen dachten dat hij gewoon verwend was maar ik zie dat hij echt bang is. Dus nu slaapt hij nog steeds bij mij en met een lampje aan. Dat ging tot nu toe redelijk. Maar vannacht was hij weer zo bang en meedere keren wakker en kroop helemaal onder het dekbed tegen me aan. Hij zei dat hij mensen zag en dat ik de grote lamp aan moest doen want dan gaan ze weg. Ze zien er anders uit dan wij, een beetje kaal zegt hij. Ze kijken steeds zegt hij. Soms voelt hij kriebelen onder de deken. Doe jij dat dan mama vroeg hij. Ik heb ja gezegd, mama doet jou wel eens aaien of een knuffel geven als je slaapt. Ik heb dit zo gezegd omdat ik het zo zielig vind dat hij bang is. Daarom weet ik niet wat ik hier nu mee aan moet. Kan ik iets doen om hem te beschermen. Wie heeft raad. Gr. Angelique

Mammil, 23-02-2012 19:40 #22
Hoi, onze dochter is net 1 jaar sinds kort trekt ze s'nachts haar nachtlampje uit het stopcontact en begint ze te jammeren als ik dan bij haar ga kijken dan wil ze uit bed en op de grond, wat ik al raar vond maar denk laat haar maar ff ze kroop naar de deur en bleef net bij de drempel zitten en begint op haar manier te dansen en op haar knietjes zittend strekt ze haar handje uit net of er iemand is doe ze haar hand toe rijkt… heeel vreemd. maar na die tijd ging ze wel weer gewoon slapen.

Joyce, 01-01-2012 21:51 #21
Hallo,
Wij hebben een dochter van 2 die nu sinds een week niet meer wil slapen!
Ze gaat heel hard huilen en doet dan de grote lamp aan! We hebben al een lamp boven haar bed gehangen die de hele nacht aan mag blijven! Maar dat schijnt niet veel te helpen. Ze is erg onduidelijk als je haar vraagt wat er aan de hand is! Ze zegt iets over een mevrouw die in haar kamer is. Maar het gekke is gisteren hebben we bij mn ouders geslapen en daar ging ze zonder problemen slapen?! Heel bizar! Op dit moment is mn man bij haar maar we zijn al bijna 2 uur bezig om haar te laten slapen het is 10 voor 10 en ze slaapt nog niet! We maken ons echt zorgen en hoe krijgen we die mevrouw weer weg? Zodat ons meissie weer lekker kan gaan slapen zoals altijd?

Iemand, 22-07-2011 00:38 #20
Eey
ik ben een jonge man van 18
ik zie sinds ik klein ben al geest/spoken/verschijningen
ik weet niet wat ik er van moet voor stellen of wat te doen er mee
sommige kijken we gwn aan van ver(bijv buiten door een raam)
andere zie ik kort bij vlak voor me als of ze voor me staan
maar alle 2 van die gevallen zijn ze snel weg
ik weet niet wat hier mee te doen
mijn oma zei altijd dat ik dat als toen ik pas kon praten over dat soort dingen begon te praten
in mijn dromen zie ik soms dingen terug komen uit verleden/heden/toekomst heeft dat er ook soms mee te maken?

groets iemand

Sanne, 12-06-2011 12:44 #19
Mijn zoontje van 3,5 wil sinds een paar weken niet meer slapen in zn eigen bed. er is steeds en meisje met lang haar, zonder kleren een boterham met pindakaas aan het eten, daarbij drinkt z een beker yoki! hij wil door haar niet meer slapen. en het vreemde is, wij hebben op een camping een eigen plek en daar is ze ook! ook heeft hij het steeds over een baby. 'kom maar baby', ' de baby wil ook', 'de baby wil naae de kinderboerderijspeeltuin dus ik ga mee', 'we moeten de baby anmekaar slaan anders gaat ie niet weg', en hij loopt ook vaak met
hem/haar in zn armen.
hoe moet ik hier mee omgaan?
het ia wel zo dat een goede vriend van ons een tijdje geleden in zijn bed geslapen heeft, hij heeft af en toe contact met zijn overleden vader, we hebben het er ook met hem over gehad en hij denkt dat het meisje een beschermengel is maar waarom is hij er dan zo bang van?

Liz, 13-04-2011 13:22 #18
Ik ben een vrouw van 23 jaar. Vroeger zag ik vaak een mooie vrouw rustig in huis rondlopen of een keer een vrouw die aan het waken was voor het bed van mij en mijn tweelingzus (we hadden samen een grote bed). Het vrouw stond daar een staarde maar… Ik moest ongelooflijk huilen, een paar keer roepen en durfde vooral niet teveel geluid te maken. Later begon ik toch hysterisch te roepen. Pas enige minuten later kwam mijn vader mij eruit halen. Hij was onze nanny naar huis gaan brengen.

Ook waren we (een buurmeisje, mijn tweelingzus en ik) onder een boom aan het schommelen. Opeens zag onze buurmeisje en ik een vrouw die naar mijn tweelingzus keek en riep: ''kom bij mij, kom bij mij.'' Wij werden bang en zei tegen mijn tweelingzus: ''Nee, niet doen. Niet naar haar toe gaan.'' Eerst dacht ze dat wij een grapje maakten, want zij kon zelf niks zien. Wij vonden het ook raar dat zei het niet kon zien. En wezen naar de tak waar de vrouw op zat (het was een grote cashuwboom waar we dagelijks opklommen), maar zei kon het niet zien. De vrouw bleef naar mijn twelingzus kijken en roepen, terwijl mijn zus het niet kon zien. Dat vind ik tot op heden het meest rare aan het hele gebuertenis. Maar goed… Wij zijn heel snel en erg bang weggerend. Mijn buurmeisje ging naar huis en mijn tweelingzus en ik gingen naar binnen. De volgende ochtend roept de moeder van onze buurmeisje mijn vader. Want haar dochter vertelde haarin een angstige toestand wat ze zag. Het bijzondere aan het verhaal… Zei vertelde precies hetzelfde en benoemde dezelfde uiterlijke kenmerken en kleding!

Ik had een voordeel als kind en dat was dat mijn vader mij geloofde en mij altijd troosde! Want ik was er bang voor en wilde niet meer 'zien'.

Mijn moeder pleegde zelfmoord toen wij twee waren, behalve onze twee broers, hebben mijn tweelingzus en ik niks van meegekregen. Mijn vader had toentertijd drie bedrijven en was heel druk bezig en moest elke nacht onze nanny naar huis brengen of nacht werken in de bakkerij. Als hij van huis vertrok vroeg hij altijd of onze overleden moeder over ons wilde waken. Dit heeft hij aan mijn oma verteld. Mijn oma dacht dat ik misschien daarom steeds dat 'vrouw' zag. Mijn vader moest mijn moeder laten rusten. Ik heb geen idee hoe oud ik was toen ik niet meer zag. Ik miste het ook niet. Maar nu heb ik wel beetje spijt dat ik mezelf heb afgesloten voor een bijzondere gave…

Ilse, 01-04-2011 20:54 #17
Ik ben een meisje van 12 jaar. Pas had ik met 2 vriendinnen een geest opgeroepen met een techniek die misschien bijna niet voorkomt, denk ik. Het is met een glaasje en met papier. Maar ik wil dat U verder uitleggen als U mij ook even een mailtje terug stuurt. Het bleek mijn oom te zijn. Hij is overleden aan een moterongeluk en alles wat hij zei klopte. Kan dit waar zijn wat hij zei? Hij zei ook dat ik zangeres werd. Maar hij zei ook dat ik het pas met een jongen kreeg die ik leuk vond maar dat was niet. Kan het andere wel waar zijn? Ik wil nog vaker met hem praten, maar dat kan niet in je eentje, en het moet iemand zijn die geloofd. Help me please

Ronald, 16-08-2010 15:03 #16
Onze zoon van bijna 4 gaat nooit in zijn eigen bed liggen als hij nog wakker is, dit lukt alleen als we hem erin leggen als hij al slaapt.
Anders wil hij alleen maar bij ons liggen…
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Danja, 21-07-2010 08:38 #15
Mijn zoontje van 15 maanden is heel erg bang als hij bij mijn moeder naar bed toe moet. als ze al de trap oploopt begint hij al te gillen en te schreeuwen. hij zegt nog niet veel maar we denken dat mijn vader die 01/05/2010 is overleden boven is. en dat hij daardoor niet naar boven durft. we hebben het gister avond nog eens geprobeerd met de slaapkamereur dicht zodat hij de kamer niet kon op kijken maar dan durft hij ook niet. zordra we boven zizjn gaat hij heel angstig omzich heen kijken. en als hij beneden is is alles weer goed. alleen als hij in de gang speelt wijst hij naar de trap en maakt dan het geluid wat hij altijd maakt als hij iemand ziet. ik vind het zo zielig voor hem en mijn moeder dat hij daar niet wil gaan slapen. wat kunnen wij doen?

Moeder van 2. Meiden, 20-07-2010 17:04 #14
Mijn dochter van bijna 11 jaar is erg in de war.omdat ze verschijningen ziet.het is al een poos aan de gang, maar de laatste tijd weet ze zich er geen raad mee.ze is er nu best wel angstig voor. omdat we kortgeleden onze vriendin van 36 jaar zijn verloren na een ziekte en ze dat van kortbij meegemaakt heeft.ze zegt nu steeds stel je voor ze komt me opzoeken?wat moet ik dan?ze heeft er zelfs op school over gepraat, maar je weet hoe kinderen zijn… kan iemand mij misschien een tip geven of een adres waar ik info uit kan halen?…

Iemand, 15-06-2010 22:36 #13
Ik geloofde nooit in deze dingen en ben er zelfs bang voor
gistere was mijn opa 15 jaar dood en ik zelf heb hem aper gekent want was 2 toen hij overleed
gistere was mijn neefje van 1.5 hier en er hangt een foto van mijn opa in de huiskamer
we hebben hem nooit verteld dat dat zijn opa was ineens wees hij naar de foto en zei opa!
hij zat naar de bank te staren en we vroege hem wie is dat? toen wees hij naar de bank OPA en keek weer naar de foto
ik werd doodsbang ervan maar het voelde ook vertrouwd.

Jessica, 10-03-2010 10:45 #12
Lieve mensen, beste ouders,
Een berichtje voor alle ouders die hun kindje willen helpen, mijn zoontje heeft ook veel last gehad van een entiteit.

Wij hebben hulp gezocht en gevonden bij De Drie Coaching, een spirituele praktijk met speciale aandacht voor kleine kinderen. Mijn verhaal staat bij de ingezonden stukken en ik ben blij dat ik contact heb opgenomen, ouders wacht alsjeblieft niet te lang met hulp inschakelen. Als het voor u als ouder al zeer angstig is, bedenk dan dat u niets ziet en dat uw kindje helemaal bang moet zijn. Uw kindje is niet in staat om hulp in te schakelen, dit is aan u.

Met vriendelijke groet, Jessica

Julie, 16-02-2010 19:20 #11
Aan Joyce en haar zoontje:
Ik ben een meisje van 13 3n heb zelf ook paranormale gaven. wat u in dit geval het best kan doen is naar een paraspygoloog gaan. die kan jullie verder helpen.
Groetjes van mij

Joyce, 05-02-2010 18:56 #10
Hoi ik heb hulp nodig ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Mijn zoontje is 3 jaar.
ik gaf hem een keer straf en hij moest op de trap zitten hij werd helemaal hysterisch en begon te gillen spook komt er aan, ik dacht dat hij dat deed omdat hij geen straf wou.
Maar het gebeurde vaker en hij durfde soms ook niet naar z'n slaapkamer dan zei hij mag niet van spook.
Ik ben hem gaan geloven tegen de tijd dat het sinterklaas werd omdat ik de kado's op zolder verstopte en hij nooit naar de zolder heeft getaald, hij wou opeens naar de zolder ik vroeg hem waarom zijn antwoord was spook zegt kado's daar.
Volgens mijn zoontje is het een klein meisje die lief is maar soms ook heel erg boos op hem.
Ze zegt hem soms ook wat hij moet doen toen ik de kado's aan het inpakken was hoorde ik hem praaten tegen iemand en opeens roept hij mama ikke plassen, ik vraag hem of hij echt moet plassen hij zegt nee spook zegt dat.
Ik heb hier informatie over gezogd en denk zelf dat dat meisje niet verder kan en hulp nodig heeft maar ik weet niet hoe.
Ik weet ook zeker dat zij niet de enige geest hier in huis is want ik heb genoeg foto's met lichtbollen en vreemde verschijningen.
Ook denk ik dat mijn zoontje een gave heeft alleen weet ik niet welke. Op de laatste echo voor m'n bevalling zijn 7 gezichten te zien om hem heen toen ik die echo zag werd ik er zelf bang van want ze zaten in m'n buik om mijn baby heen ik heb nog niemand gevonden die dat kon verklaren ik weet wel dat het iets met mijn zoontje te maken heeft want hij ziet geesten dat weet ik zeker.
Nog een voorbeeld mijn opa is overleden toen ik nog kind was mijn oma woont al jaren alleen ik was daar met mijn zoontje en hij gaat inneens naar de slaapkamer hij zegt opa kijk opa, mijn oma zegt er is hier geen opa hij loopt naar een tafeltje waar een pasfototje van hem in zit en wijst opa aan vervolgens loopt hij naar de gang en zegt kijk opa daar, mijn oma en ik zeggen dat er geen opa is en dat oma alleen woont, mijn zoontje word boos en zegt wel opa hij werd boos omdat hij hem zag en wij niet. hij heeft mijn opa nooit gekend.
ik hoop dat iemand mij en vooral mijn zoontje kan helpen want ik weet niet wat ik moet oen hij soms erg bang en ik kan hem niet helpen.
Alsjebliefd kan iemand ons helpen!

Marco, 08-01-2010 23:47 #9
Mijn zoontje van bijna 3 jaar vertelde vandaag toen hij naar bed ging dat 'tatta' er is, we hebben geen idee wie hij ermee bedoeld.
Toen mijn vriendin een beetje door ging vragen wees hij steeds naar het plafond en zei dat 'tatta' hoog in de lucht was.

Mijn vriendin heeft mij wel eens vaker verteld dat hij aan het praten is in zijn slaapkamer terwijl er niemand is in onze ogen. Mijn zoon is gelukkig niet bang voor 'tatta', maar toen ik hem vroeg waar 'tatta' over praat zei hij 'naar huis' de rillingen liepen over mijn rug, omdat ik niet weet wie 'tatta' is en wat er bedoeld wordt.

Kan iemand ons helpen?

Gr Marco

Sharon, 01-12-2009 23:36 #8
Ik heb een dochter van net een jaar, waar ik duidelijk aan kan merken dat ze meer zien dan wij. Maar ze is er ook bang voor, en ik kan haar niet uitleggen dat ze er niet bang voor hoeft te zijn. Ik vind het heel moeilijk is sta zelf heel erg open voor de "geesten" wereld, maar ik wil niet dat ze mijn dochter de hele nacht wakker houden. Heeft iemand tips waarmee ik haar kan helpen.

Miranda, 12-03-2009 01:02 #7
Mijn zoontje van 2 jaar werd net gillend wakker, gebeurd wel vaker en na een paar minuten slaapt hij weer verder. Nu dus niet en wat ook anders was dan normaal is dat hij heel hard "mama, mama" aan t roepen was op een angstige manier. Toen ik zijn kamertje in kwam zat hij op bed en stak meteen zn armen uit om opgetild te worden, toen ik dat deed klampte hij zich helemaal aan me vast. Ik heb hem meegenomen naar de woonkamer, zwak lichtje aangedaan en we zijn samen op de bank gaan zitten. Na een paar tellen zat hij naar de andere bank te kijken en hele verhalen te vertellen. Op eens ging hij zwaaien en zei "doei doei oma" en gaf een handkus na.

Toen sprongen bij mij de tranen in me ogen en werd ik heel bang. Het is namelijk zo dat mijn moeder heel ernstig ziek is en niet meer beter zal worden. Ik vraag me nu dus af tegen welke oma heeft hij het? Ik haal de raarste dingen in me hoofd wat mijn moeder betreft. Ik heb al tig keer haar nummer gedraaid maar ja wat moet ik zeggen? Even checken of je nog leef want Milan zat te praten tegen iets en eindigde met "doei doei oma"? Ik weet niet hoe mijn moeder hier tegenover staat, ik geloof zeker wel dat kinderen geesten kunnen zien maar ja als je eigen zoon over oma begint en je eigen moeder is stervende dan schieten de angsten en zenuwen toch wel door je lichaam. Aan de andere kant troost ik mezelf met het idee dat me stiefvader me heus wel zal bellen als er wat is maar ja wat nou als ie nog van niets weet?
Ik weet even niet wat te doen en durf haar eigenlijk op dit tijdstip (01.06) niet te bellen om te checken, dus er zit niets anders op dan te wachten tot haar dagelijkse telefoontje van 9 uur. Ik hoop natuurlijk dat hij niet zijn eigen oma gezien heeft maar gewoon een oud vrouwtje wat hij als een "oma" aanziet maar dat hij wat heeft gezien dat weet ik zeker.

Maria, 08-01-2009 16:23 #6
Een vriendin van mij heeft een dochter van 9 die vaak 's avonds en 's nachts met geesten praat, ziet ook een oude man in de tuin zitten. Waar ze het meest last van heeft is dat ze zich anders voelt dan andere kinderen en hier slecht over kan praten met bv. klasgenootjes. Mijn vraag is of er iemand is die haar advies kan geven hoe hier mee om te gaan?

Christiane, 14-11-2008 15:56 #5
Mijn kleinzoon is spiritueel zeggen verschillende kaartlegsters.Het is mij ook opgevallen dat hij in zijn eigen wereldje is.en ook kan staren en heel stil zijn.Bepaalde mensen keert hij af zoals zijn stiefmoeder en zijn halfzusje, zijn andere halfzusje ziet hij heel graag praat veel over haar.Hij verteld ook als hij ziek is dat hij bangelijke dromen heeft.Hij droomt ook veel over mij(oma)maar dan met hem te samen en ook bangelijk. En nog vele andere dingen waar is verbaasd over ben.Is dat een teken van spiritueel? GROETJES Oma eigenlijk noemt hij mij Mammy.

Lise, 20-10-2008 21:04 #4
Onze dochter krijgt nu al 4 maanden iedere nacht bezoek van een "mevrouw". Deze mevrouw maakt haar wakker en blijft vervolgens iin haar kamer ronddolen. Soms lukt haar om haar weg te sturen, maar soms (meestal) ook niet en dan roept ze ons. Ook heel sneu om haar te horen eerst horen we haar wel eens oort kletsen, maar daar laat ze niks over los, en vervolgens probeert ze haar weg te sturen, dit heeft ze geleerd van een medium waar we geweest zijn. Wij weten ook niet wee het is en onze dochter ook niet, we hebben haar ook foto's laten zien van overleden oma's. maar die herkende ze er niet in. Allemaal best lastig, we zijn er ieder nacht mee bezig… iemand tips? Zou graag in contact komen met ouders die hetzelfde meemaken.

Equidae (infoteur), 08-09-2008 15:39 #3
Goed artikel. Hopelijk lezen veel jonge ouders dit en brengt het een beetje begrip voor kinderen met een gave.

Larentia, 09-07-2008 21:05 #2
Hallo, ik ben er vandaag achter dat mijn zoontje dingen ziet die wij niet zien. Hij heeft een onverklaarbaar gedrag wat ik niet kon plaatsen. Ik ben toen aan het bellen gegaan en het eerste wat die mevrouw vroeg heeft hij een persoon gezien die er niet meer was, en ja dat was zo. Hij praat veel over de dood. En ze zei jij heb een nieuwe tijds kindje. Graag een reactie van ouders met het zelfde als mij. Toen kon ik het plaatsen zijn gedrag. Het voelt vreemd en ik weet niet wat ik daar mee moet ik, ben wel gelovig.

Chel, 07-07-2008 13:33 #1
Hoi,

ik weet zeker dat kleine kinderen zien en communiceren. Mijn kinderen doen het ook.Mijn kind verteld mij dat hij hele enge en boze meneren ziet als het donker wordt. Hij wil of kan ze niet duidelijk beschrijven maar ik geloof hem omdat hij ook dingen verteld die ver voor zijn tijd zijn gebeurt. Ik zou alleen graag willen weten wat hij precies ziet omdat hij er heel erg bang voor is en het zijn allemaal "personen" die hij niet kent, ook dat snap ik niet helemaal. Meestal hoor je dat er een overleden familielid langs komt of zo, maar dit is echt geen familie wat hier "ronddwaald", kan daar een reden voor zijn? En is er iets aan te doen zodat hij niet meer bang is?

graag een reactie!
gr. chel

Infoteur: Daisy
Subrubriek: Spiritueel
Reacties: 30
Schrijf mee!