InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Spiritueel > Alles over Aromatherapie

Alles over Aromatherapie

Alles over Aromatherapie Aromatherapie wordt als een geneesmiddel gebruikt. Een aromatherapie doet voor ons velen het welzijn verbeteren. Bij aromatherapie gebruikt men etherische oliën. Deze worden gemaakt op basis van ons natuurlijke schoon. Wanneer het reukzinteug deze etherische olie heeft opgenomen, krijg je een ontspannen gevoel.

De geschiedenis

De aromatherapie en de etherische oliën zijn al erg oud. De Grieken, Romeinen en perzen gebruikten dit geneesmiddel al een langere tijd geleden. Zij haalden de oliën uit de natuur en maakten hier olie of kruiden van. Niet alleen werd deze aromatherapie als geneesmiddel gebruikt maar ook als schoonheidsmiddel en geestelijke ontspanning. Zo leerden de Grieken de technieken aan de Egyptenaren. De Egyptenaren gaven deze technieken weer door aan de Romeinen. De Romeinen waren diegenen die de technieken verbeterden en dat leverde dit resultaat.

Slechte gevolgen

De aromatherapie wordt gemaakt op basis van natuurlijke producten. Wanneer je deze etherische olie ruikt is de geur van het natuurlijke product sterk aanwezig. Een etherische olie is puur natuur, hierbij ruik je de etherische olie bij een aromatherapie erg sterk. Dit kan niet alleen goede gevolgen hebben maar ook slechte gevolgen. Er zijn mensen die lichamelijke klachten hebben gekregen van het innemen van de etherische olie. Etherische olie is er niet op gemaakt om het in te nemen! De pure olie mag dan ook niet direct op de huid aangebracht worden. Doormiddel van een draagolie wordt deze etherische olie gemasseerd op je huid. Dit omdat de huid deze olie erg snel opneemt.

Draagolies

Draagolies worden toegevoegd om de etherische oliën te verdunnen. Deze oliën hoeven niet duur te zijn. Deze oliën zijn te verkrijgen in supermarkten. Een etherische olie puur aanbrengen wordt nooit gedaan met enkele uitzonderingen (lavendel).

Draagolies die worden gebruikt om etherische oliën te verdunnen:
  • Druivenpitolie
  • Zonnebloemolie
  • Amandelolie
  • Babyolie
  • Jojobaolie

Goede gevolgen:

Natuurlijk zijn er niet alleen slechte gevolgen. Een aromatherapie kan al snel je klachten wegnemen. Klachten zoals psychische klachten, emotionele klachten en lichamelijke klachten. Bij lichamelijke klachten kan de spierpijn en gewrichtspijn, verkoudheid, astma, huidaandoeningen, spijsverteringsklachten en overgangsklachten wegnemen. Bij psychische en of emotionele klachten: slaapproblemen, verdriet, verlies, depressies en stress.
© 2011 - 2017 Lisateamo, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://o-de-v.fr
  • http://home.planet.nl/~isbou012/aromatherapie.html

Reageer op het artikel "Alles over Aromatherapie"

Reactie

Esther, 17-06-2011 12:22 #1
Ik geniet regelmatig van een heerlijke aromatherapie en geniet alleen van de voordelen ;-) Heerlijk vind ik het. Nog een aanrader: pas ook de muziek aan.

Op naar de volgende sessie!

Infoteur: Lisateamo
Laatste update: 24-06-2011
Subrubriek: Spiritueel
Reacties: 1
Schrijf mee!