InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Spiritueel > Hoe kan je gelukkig worden? Tips om het geluk te bereiken

Hoe kan je gelukkig worden? Tips om het geluk te bereiken

Hoe kan je gelukkig worden? Tips om het geluk te bereiken Al sinds mensenheugenis zijn filosofen, psychologen en andere wijze mensen op zoek naar de factoren die een mens gelukkig kunnen maken. Opvallend is dat de meeste onderzoeken zo ongeveer tot dezelfde conclusies komen. Wat kan bepalen of je gelukkig kan worden in je leven? Verliefd zijn of rijk worden? Doorgaans komt geluk grof genomen erop neer dat je mentaal en fysiek gezond bent, een sterke liefdesrelatie hebt en degelijke sociale contacten onderhoudt. Dit alles aangevuld met een bevredigend professioneel leven en alle basisingrediënten voor het vinden van geluk zijn aanwezig. Bovendien is gelukkig worden ook een doel dat je kan bereiken met de hulp van voedingssupplementen. Voedingssupplementen zoals Bonusan Mucuna Pruriens zijn heel veelzijdig en maken dat lichaam en geest op meerdere vlakken weerbaarder worden. Hierdoor ga je je beter voelen en verhoog je de kans om gelukkig te worden.

Gelukkig worden: mentaal en fysiek

Een eerste vereiste om het geluk te bereiken is om voor jezelf te kunnen zorgen, zowel materieel als psychologisch. Het is belangrijk om je eerst op jezelf te richten om het geluk na te streven. Hierbij is een goede fysieke en mentale gezondheid van levensbelang. Zorg eerst dat je tevreden bent met jezelf, dat je zelfvertrouwen hebt en stevig in je schoenen staat. Pas daarna kan je een dieper geluk nastreven door je te richten op anderen.

Hou eerst van jezelf

Voordat je van een ander kan houden, moet je eerst van jezelf houden, wordt wel eens gezegd. Cruciaal punt is om een goede gezondheid te hebben. Heel belangrijk hierbij is om respect te hebben voor je lichaam: eet en drink gezond waardoor de kans op ziektes verkleind wordt.

Sterke sociale relaties

Zelden of nooit is een langdurige toestand van geluk mogelijk als individueel persoon. De mens is een sociaal dier dat altijd gezelschap opzoekt. Sterke sociale relaties zorgen ervoor dat mensen zich gelukkiger voelen. Ze kunnen dan rekenen op een luisterend oor, feedback en allerlei materiële en mentale hulp. Goeie sociale relaties zijn een van de hoekstenen van het geluk.

Liefdesrelatie

Een van de voorbeelden van een sterke sociale relatie is de relatie met je liefdespartner. De factor bij uitstek die zorgt voor een gevoel van geluk is een diepe band en een stabiele relatie met de persoon op wie je verliefd bent. Het draagt bij tot je geluk als je weet dat er iemand is op wie je altijd kan rekenen, die je begrijpt en bij wie je terecht kan met al je twijfels, angsten en andere diepe emoties. Ook het delen van vreugde en seksueel genot draagt bij tot een gelukkige relatie.

Werk

Al te vaak wordt in de maatschappij de nadruk gelegd op hard werken en het goed kunnen presteren onder druk. Bij veel mensen leidt deze gedachte tot gevoelens van stress, faalangst of depressie. Het hebben van een succesvolle carrière wordt te vaak overschat voor het bereiken van geluk. Wat wel belangrijk is, is dat je je werk graag doet en er op de een of andere manier voldoening uithaalt. Doe geen werk dat je niet interessant vindt en waar je niet van houdt.

Blijf actief

De ledigheid is des duivels oorkussen: deze bekende uitspraak komt erop neer dat je momenten of periodes van leegte, nietsdoen en werkeloosheid moet zien te vermijden. Soms zijn lege momenten in je leven goed om de batterijen op te laden of om de balans van je leven op te maken, maar al te lange saaie periodes kunnen leiden tot verveling, depressie, gebruik van alcohol en verdovende middelen. Op lange termijn is dit nefast voor het bereiken van geluk.

Rijk zijn is relatief

Iedereen weet dat veel geld hebben handig is in het dagelijkse leven. Het leven is een stuk praktischer en makkelijker als je geen financiële zorgen hebt. Maar anderzijds kan grote rijkdom ook zorgen voor negatieve gevoelens zoals: angst om bestolen en bedrogen te worden, alsmaar groter wordende hebzucht, drang tot materialisme, etc... Als je wilt rijk worden, weet dan ook dat zichtbare rijkdom makkelijk kan bijdragen tot gevoelens van jaloezie, afgunst en valse vleierij.

Voedingssupplementen

Pilletje voor geluk?

Voedingssupplementen zijn aanvullende middelen om lichaam en geest te versterken die mensen nemen om allerlei kwaaltjes te onderdrukken. We weten allemaal wel dat er geen pilletje bestaat dat "gelukkig zijn" garandeert, maar toch zijn er op dat vlak mogelijkheden die niet te onderschatten zijn. Omdat gelukkig zijn te maken heeft met een goede fysieke en geestelijke gezondheid, en een balans tussen die twee, kan het nuttig zijn om voedingssupplementen te nemen die op dat vlak effect hebben.

Bonusan Mucuna Pruriens

Een voorbeeld is Bonusan Mucuna Pruriens: dat is een voedingssupplement dat heel veelzijdig is en onder meer werkt op het zenuwstelsel, de spieren, de stofwisseling en de concentratie. Doordat op al deze vlakken positieve effecten optreden, kunnen er gevoelens van geluk ontstaan, aangevuld met het ervaren van plezier en het hebben van motivatie in het dagelijks leven. Onrechtstreeks kunnen voedingssupplementen die op meerdere niveau's werken dus wel degelijk effect hebben op gevoelens van geluk en algemeen welbevinden.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
De relatie tussen geld en gelukDe relatie tussen geld en gelukIs er een relatie tussen geld en geluk? Maakt geld gelukkig? Als geld gelukkig maakt, hoeveel geld heb je dan nodig? Bes…
Maakt geld de mens gelukkig?Maakt geld de mens gelukkig?Je kunt er niet omheen, geld is belangrijk in het leven. Waar sommige mensen aangeven wel degelijk gelukkig(er) te worde…
Gelukkig leven volgens Christophe AndréGelukkig zijn, dat is toch wat iedereen graag wil? Maar wat is geluk en hoe kunnen we echt gelukkig worden. Dit zijn de…
Joodse wijsheden 26: Hoe word ik gelukkig?Joodse wijsheden 26: Hoe word ik gelukkig?Hoe word ik gelukkig? Ieder mens wil gelukkig zijn. Maar ondanks dat velen van ons alles hebben zijn we nog steeds ongel…
Wat wil ik? Ken jezelf!Wat wil ik? Ken jezelf!Wat wil ik? Hoe word ik gelukkig? Hoe kan ik leven met passie? Welke persoonlijke ontwikkeling moet ik doormaken om gelu…
Bronnen en referenties
  • http://www.drogisterij.net/gezondheid/vitaminen_supp_/voedingssupplementen/spieren_en_gewrichten/mucuna-pruriens (bezocht op 17/12/2015).

Reageer op het artikel "Hoe kan je gelukkig worden? Tips om het geluk te bereiken"

Infoteur: Verdanov
Laatste update: 24-01-2017
Subrubriek: Spiritueel
Special: Gelukkig worden
Schrijf mee!