InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Ziekten > Brian Peskin, het verzwegen verhaal over kanker

Brian Peskin, het verzwegen verhaal over kanker

De oorzaak van kanker is al 80 jaar bekend maar wordt bedekt gehouden of niet goed begrepen. Brian Peskin is een wetenschapper. Hij heeft de stand van zaken in de kankerwetenschap geanalyseerd en komt tot de conclusie dat kanker steeds vaker om zich heen grijpt. Het gros van de medische wetenschappers wil doen geloven dat kanker steeds beter te genezen is maar de werkelijkheid is dat er in het begin van de 21e eeuw miljoenen meer kankerdoden te betreuren zijn dan in het begin van de 20e eeuw. Leden van de mensheid krijgen vaker kanker; het is doodsoorzaak nummer 1 geworden.

Inhoud:

Gangbare kankertheorie slaat de plank mis

Het idee wat kanker zou zijn klopt niet. De wetenschap heeft gedacht dat kanker een indringer was, een virus of bacterie, maar dat is niet waar. Gezonde lichaamscellen kunnen onder bepaalde omstandigheden in kankercellen veranderen. Dit heeft niets met genetica te maken. Diverse vooraanstaande genetici vinden het onzinnig om de oorzaak van kanker in de genen te zoeken. We kunnen hierbij het argument gebruiken dat in 1900 3% van de Amerikanen kanker kreeg en in het jaar 2000 40%. Deze enorme stijging van het aantal kankergevallen kan niet worden verklaard door genetische veranderingen; daar is eenvoudigweg de periode te kort voor. Dat er toch wetenschappers zijn die wauwelen over een borstkankergen komt omdat ooit een prestigieus menselijk genoomproject is gehouden wat miljarden heeft gekost. Ons menselijk DNA zou in kaart zijn gebracht, alhoewel het een totaal onbruikbare tweedimensionale kaart is van ons driedimensionale DNA. In ieder geval was één van de legitimaties om miljarden te verspillen aan het menselijk genoomproject: zo kunnen we kanker in de toekomst misschien genezen.

Wat is de oorzaak van kanker?

Voor het gros van de wetenschappers is de oorzaak van kanker onbekend. Het zou louter op toeval berusten of je kanker krijgt of niet. Maar dat beeld klopt niet. De oorzaak is bij het schrijven van dit artikel al ruim 80 jaar bekend. Kanker kan enkel en alleen ontstaan als het zuurstofmetabolisme in een lichaamscel dermate slecht functioneert dat de lichaamscel een tekort heeft van 35% zuurstof of meer. Dit werd ontdekt door nobelprijswinnaar Dr. professor Otto Warburg. Behalve de ontdekking van het zuurstofmetabolisme was Warburg de eerste die zag dat een kankercel een andere manier van in stand houden heeft dan een gewone lichaamscel. Een kankercel leeft door middel van fermentatie van suiker en een gezonde lichaamscel door het zuurstofmetabolisme.

Brian Peskin kun je gewoon benaderen om hem verdere vragen te stellen. Zijn emailadres staat op zijn website.

Hoe komt het dat het zuurstof tekort in cellen daalt?

Grote vraag is waardoor het zuurstoftekort in de cellen wordt getriggerd. Het antwoord hierop is kinderlijk eenvoudig. In het celmembraan, het omhulsel van een lichaamscel zitten normaal gesproken basis omega 3 en basis omega 6-vetzuren. Deze worden basis genoemd omdat deze stoffen niet door het lichaam kan worden aangemaakt. Het lichaam geeft de voorkeur aan basis omega 3 en 6 in de celwanden omdat dit hele sterke zuurstofaantrekkers zijn. Met andere woorden basis omega 3 en 6 werkt als portier voor zuurstofmoleculen. De afgeleide omega 3 en 6 werken als een uitsmijter; ze houden zuurstof tegen. Hierdoor kan het zuurstofniveau in een cel verlagen totdat het uiteindelijk zo laag is dat de cel zich omvormt in een kankercel. Warburg was eveneens de eerste wetenschapper die het zuurstofniveau van een cel kon meten, met behulp van de druk die een cel uitoefent.

Basis omega en derviaten

Het is belangrijk om te begrijpen dat alleen de basis omega 3 en 6 gezond zijn, en niet de afgeleide omega 3 en 6. Dit onderscheid wordt door voeding- en supplementfabrikanten zelden gemaakt. De voedings- en supplementindustrie gebruikt helaas slechts afgeleide oliën, waardoor er gemakkelijk een teveel aan die oliën in het lichaam kan ontstaan; dat is een grote veroorzaker van Alzheimer, kanker en hart- en vaatziekten. Dat komt onder andere doordat het lichaam niet meer in staat is om de afgeleide zelf naar behoeven aan te maken; de balans is zoek. Afgeleide soorten of derivaten van omega 3 en 6, worden door het lichaam aangemaakt uit basis omega 3 en 6. Omega 3 uit visolie is geen basis omega 3 en moet je daarom nooit als supplement innemen; een teveel kan zelfs nare gevolgen hebben voor de hersenen. Brian Peskin zegt dat visolie nog slechter is dan transvetten.

Waardoor hebben we een tekort aan omega 3 en 6?

In de tijd waarin Warburg zijn ontdekking deed, de jaren '30 van de 19e eeuw, was het aantal kankergevallen stijgende. Daarnaast at men steeds minder basis omega 3 en 6 omdat de margarine aan zijn grote opmars begonnen was. Margarine is verharde plantaardige olie die is ontdaan van gezonde voedingsstoffen; ervoor in de plaats zijn ongezonde transvetten gekomen. Margarine, dus ook de plastic nepboter van Unilever waaraan ongezonde afgeleide omega 3 is toegevoegd, moet je niet kopen als je de gezondheid ter harte neemt. Datzelfde geldt voor frituurvet, bakproducten waarin plantaardige, verharde olie zit, supermarktkoekjes, goedkoop snoep, chocola, supermarktsauzen en voorverpakte maaltijden.

Verzwegen verhaal van kanker

In zijn boek ´Het verzwegen verhaal van kanker´ legt Brian Peskin haarfijn uit waarom het innemen van basis omega 3 en 6 vetten kanker voorkomt én geneest. Hij gebruikt hiervoor talloze medische onderzoeken. Het is niet zo dat de medische onderzoeken erop uit waren om zijn inzichten te ondersteunen; veelal is de bevestiging van zijn inzichten het gevolg van een onverwachte bevinding in het onderzoek. In feite ondersteunen vele wetenschappers de visie van Otto Warburg, zonder zijn visie te kennen. Een van de oorzaken daarvan is dat alle groenten en fruit waarvan men weet dat ze kankerwerend zijn in relatief grote mate omega 3 en 6 vetten bevatten. Een andere bevinding is dit vrijwel alle eetbare oliën zijn getest op hun werkzaamheid tegen kanker. Walnootolie werd bijvoorbeeld toegevoegd aan het menu van mensen die chemotherapie deden. Vrijwel alle mensen die walnootolie aten, bleken grotere kans op genezing te hebben. Dat geldt niet alleen voor walnootolie maar nog voor minstens 11 andere oliën. De wetenschappers concluderen echter niet dat het de omega 3 en 6 vetten zijn die voor positieve resultaten zorgen. Van elke olie, groente en fruitsoort werd gespeculeerd dat het steeds andersoortige polyfenolen waren die voor de antikankerwerking zorgen. Ten eerste is het wetenschappelijk gezien bijzonder vreemd om te speculeren en ten tweede hebben wetenschappers er blijkbaar nooit aan gedacht om een gemeenschappelijke factor te onderzoeken; het overzicht tussen onderzoeken is hen blijkbaar duister.

Brian Peskin heeft met dit boek een belangrijk werk vervaardigd wat verplichte leesvoer zou moeten zijn voor iedereen die werkt in de medische wereld.

Andere ziekten

Behalve kankeronderzoeken analyseren komt Peskin tot de conclusie dat de theorieën over hart- en vaatziekten niet kloppen. Er wordt door de mainstream wetenschap ervan uit gegaan dat vetten niet goed zijn. Dat beeld klopt niet erg. Essentiële vetten kunnen positief werken bij hart- en vaatziekten en transvetten of visolie is uitermate slecht. Door alle vetten over één kam te scheren gooit de wetenschap waardevolle, oeroude kennis over gezonde vetten zoals zwarte komijnolie, zonnebloemolie, walnotenolie, sesamolie, hennepzaadolie, druivenpitolie, saffloerolie, pompoenolie, teunisbloemolie, bernagie-olie en kokosolie weg alsof het niets is. In deze oliën zitten waardevolle basis omega 6 en omega 3 vetzuren. Een ander misverstand in de wetenschap is dat omega 6 slecht is; het zijn afgeleide producten of derivaten van basis omega 3 en 6 die slecht zijn, niet de biologische oliën. Het is belangrijk om biologische oliën te kopen omdat deze geen pesticiden bevatten en zonder verhitting zijn geproduceerd.

Opbouw van het boek

Het boek ´Het verzwegen verhaal van kanker´ is heel begrijpelijk geschreven. Dat geldt vooral voor deel 1 en deel 2. Het boek is opgebouwd uit drie delen. Het derde deel is eveneens zeer leesbaar maar dit beslaat slechts technisch wetenschappelijk achtergondinformatie. Verder zijn er 150 pagina´s aan bijlagen in het boek opgenomen. Deze gaan nog dieper in op onderdelen van de materie. Dit gedeelte is meer waardevol voor artsen, oncologen en wetenschappers om te lezen. In het boek heeft de Nederlandse uitgever succesboeken.nl een verklarende woordenlijst opgenomen zodat gebruikte medische begrippen helder worden.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Hoofdoorzaak kanker: zuurstoftekort van celHoofdoorzaak kanker: zuurstoftekort van celDe oorzaak van kanker is bekend! Dat is groot nieuws maar nauwelijks bekend bij het publiek, artsen en wetenschappers. H…
De geneeskracht van druivenpitolieDe Latijnse naam voor de druivenstruik of wijnrank is Vitis Vinifera. Druiven zijn lekker en beschikken over een prima v…
De geneeskracht van rozenbottelolieDe geneeskracht van rozenbottelolieDe rozenbottel is een struik met een vrucht die bekend staat om zijn hoge vitamine C gehalte. Er zitten veel pitjes in d…
De geneeskracht van middelste TeunisbloemolieDe geneeskracht van middelste TeunisbloemolieDe Latijnse naam voor Middelste Teunisbloem is Oenothera Biennis. Deze bloem wordt nachtkaars genoemd omdat hij vooral ´…
De geneeskracht van zonnebloemolieDe geneeskracht van zonnebloemolieDe Latijnse naam voor zonnebloempitten is Helianthus Annuus. Van origine komt de zonnebloem uit Noord- en Midden-Amerika…
Bronnen en referenties
  • Brian Peskin, het verzwegen verhaal van kanker
  • http://www.brianpeskin.com

Reageer op het artikel "Brian Peskin, het verzwegen verhaal over kanker"

Reacties

Mika de Boosf, 07-11-2016 17:18 #7
Volgens de documentaire "Food Matters", "Cowspiracy" (beschikbaar op Netflix) en andere bronnen is het consumeren vlees- en zuivelproducten dé oorzaak van verschillende soorten kanker. En is de invloed van genen op kanker inderdaad miniem, het zijn eerder je omgeving en leefgewoontes die bepalen of je kanker zal krijgen.

De documentaire "Food Inc." (Beschikbaar op Netflix) toont aan dat een zeer hoge dosis (300mg en meer) vitamine C kanker geneest. Kunnen jullie dit verifiëren?

Kanker en vlees en zuivel staan in verband met elkaar als kanker en roken. En de manier om te genezen is veel vitamine C toegediend krijgen en vooral: plantaardig eten.

Wilma, 13-11-2015 12:12 #6
Ik ben afgelopen maandag met medicanale wietolie begonnen. Ik heb er vertrouwen in. Ik heb borstkanker met uitzaaiingen. Ik ben ook rugpijn patiënt en heb daardoor dagelijks veel pijn. Ik gebruik voor de pijn morfine ibuprofen en Notariële. Ik heb veel bijwerkingen door de chemotherapie en ook mijn medicatie. Ik heb nu het volle geloof gekregen in CBD en bij kanker ook THC.

Ik wil het graag doorgeven aan lotgenoten want als het mij kan helpen ben ik een type die dat dan zeker wil delen. Ik wil daarmee bereiken dat de mensen minder last hebben van de chemotherapie en medicatie. En wat het voor mijn uitzaaiingen doet dat is afwachten. Je kan altijd vragen hoe het met mij gaat en wat de CBD en THC voor mij doet.

Aliza, 02-10-2015 19:59 #5
Na heel veel boeken te hebben gelezen over kanker en de behandeling op het alternatieve vlak. vond ik de uitleg hier helder, begrijpelijk en heel hoop gevend. Reactie infoteur, 17-02-2016
Dank en sterkte ermee.

Lotte Murphy, 29-07-2015 19:40 #4
Eerst je bronnen checken en dan publiceren: Brian Peskin is een meermaal veroordeelde kwakzalver die probeert zijn eigen voedingssupplementen te verkopen: http://www.quackwatch.com/11Ind/Peskin/injunction.html Reactie infoteur, 30-07-2015
Hij is veroordeeld omdat hij de labels op producten verkeerd had opgedrukt. Dit soort schrijvers worden steeds meer gelezen omdat in de reguliere geneeskunde in Nederland jaarlijks 40.000 mensen aan kanker sterven, waarvoor niemand wordt veroordeeld. Inhoudelijk gezien heeft hij een belangrijk punt, waar de sceptische wereld over zwijgt. Waarom zou voeding geen medicijn kunnen zijn?

Mien van Damme, 22-03-2015 23:34 #3
Ik neem al enkele jaren omega 3 6 9,dagelijks 2 capsules.Is dit slecht voor mijn gezondheid?Ik neem dit supplement voor menopause, zou ook goed zijn voor huis en gewrichten, zeker voor 50 plussers? Reactie infoteur, 04-05-2015
Het ligt eraan. Capules op plantaardige basis zijn goed en capsules op visoliebasis niet.

Ben, 18-11-2014 11:59 #2
Ben het hier mee eens, zelf veel achtergrond informatie gezocht (dhr.G.Lenkei-ayurveda-) ben zelf gediplomeerd kok, voedingsdeskundige, gediplomeerd kruidengeneeskundige. wij worden door de grootmachten misleid.

Sarin, 03-09-2014 16:48 #1
En welke bron van omega 3 zou je dan moeten nemen als visoliecapsules niet goed zijn? Wilde vette vis, of krill olie? of anderszins? Reactie infoteur, 08-09-2014
Noten en zaden bevatten omega 3. Hennepzaad is één van de gezondste zaden. Krillolie is onzin, laten we gewoon dingen eten die we altijd eten en niet iets nieuws verzinnen waarvan de gevolgen op lange termijn niet zijn onderzocht. Vette vis zou ik niet doen omdat vette vis vervuild is met zware metalen.

Infoteur: Tom008
Gepubliceerd: 23-07-2013
Subrubriek: Ziekten
Reacties: 7
Medische informatie…
Schrijf mee!