InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Zwangerschap > Hoe lang zwanger? Clearblue Digital Zwangerschapstest

Hoe lang zwanger? Clearblue Digital Zwangerschapstest

Hoe lang zwanger? Clearblue Digital Zwangerschapstest Wanneer vrouwen het idee hebben dat ze wel eens zwanger zouden kunnen zijn, willen ze dit gevoel vaak zo snel mogelijk bevestigd zien. Daarnaast willen ze vaak graag weten hoe lang ze zwanger zijn. Met de Clearblue Digital zwangerschapstest met conceptie-indicator kan hier al vroeg in de zwangerschap een goede schatting van gemaakt worden.

Vroege zwangerschapsverschijnselen

Per vrouw verschillen de verschijnselen die al heel korte tijd zouden kunnen wijzen op een zwangerschap. Daarom is het moeilijk te voorspellen waar jij last van zult krijgen. Daarbij kan het ook zijn dat je helemaal geen (duidelijke) zwangerschapsverschijnselen hebt. Wel komt het vaak voor dat vrouwen die al eens zwanger zijn geweest, bij hun volgende zwangerschap het gevoel van 'zwanger zijn' eerder herkennen. Zwangerschapsverschijnselen die veel voorkomen en die aan zouden kunnen geven dat je zwanger bent zijn:

  • Uitblijven van de menstruatie. Het is echter ook mogelijk dat je tijdens het moment van de menstruatie nog wat druppels of licht bloedverlies hebt.
  • Vermoeidheid. Al kort na de bevruchting kun je je veel meer moe voelen dan normaal. Waarschijnlijk wordt dit verschijnsel veroorzaakt door een stijging in het bloedgehalte van het hormoon progesteron.
  • Misselijkheid. Meestal begint de ochtendmisselijkheid, die overigens op ieder moment van de dag op kan treden, tussen de tweede en achtste week van de zwangerschap.
  • Vaker naar de wc gaan. Vanaf zes tot acht weken na de bevruchting kun je merken dat je vaker, en ook ’s nachts, moet plassen. Ook kun je wat urine verliezen op lichten stressmomenten zoals bij hoesten, lachen of niezen.
  • Veranderingen in je borsten. Al in de eerste weken van je zwangerschap kunnen je borsten wat groter en gevoeliger worden door veranderingen in de hormoonhuishouding van je lichaam. Tevens kunnen je tepels wat donkerder worden en kunnen aderen op je borsten duidelijker verschijnen.
  • Verandering van de smaak van voedsel. Bijna ongemerkt kun je ineens veel minder trek hebben in voedingsmiddelen die je normaal wel lekker vindt, en kun je juist veel meer zin krijgen in dingen die je normaal helemaal niet eet. Ook dit verschijnsel komt door de verandering in de hormoonhuishouding.
  • Stemmingswisselingen en stress. Al kort na de bevruchting kun je last krijgen van huilbuien of stemmingswisselingen.

Heb je één of meer van deze verschijnselen, en bestaat er daarnaast de kans dat je zwanger bent? Dan is het verstandig om een zwangerschapstest uit te voeren.

Clearblue Digital zwangerschapstest met conceptie-indicator

Wil je graag bevestigd zien of je zwanger bent? Voer dan een zwangerschapstest uit. De Clearblue Digital zwangerschapstest met conceptie-indicator geeft niet alleen aan óf je zwanger bent, ook wordt bij een positieve uitslag een schatting gegeven van hoe lang je al zwanger bent. De zwangerschapstest heeft een schermpje waarop digitaal (in letters) de uitslag wordt weergegeven. Het is dus niet nodig om lijntjes of plusjes te interpreteren.

Vanaf wanneer kun je de test uitvoeren?
Je kunt deze test zeer betrouwbaar uitvoeren vanaf de dag dat de volgende menstruatie had moeten beginnen. Wanneer je de test doet vóór de dag waarop je volgende menstruatie zou moeten beginnen en een ‘niet zwanger’ resultaat krijgt, kan het zijn dat je toch zwanger bent en de test dus fout-negatief is. Dit komt omdat het gehalte van de stof in je urine om de zwangerschap aan te tonen (HCG) dan nog niet hoog genoeg is om met de test te kunnen detecteren. Uit een testonderzoek in de klinische praktijk bij zwangere vrouwen bleek dat de Clearblue Digital zwangerschapstest bij testen op vier dagen vóór het moment van de datum van de volgende menstruatie 55% van de zwangere vrouwen de uitslag 'zwanger' gaf. Vijfenveertig procent kreeg op dit moment dus nog een fout-negatieve testuitslag. Drie dagen van tevoren testte 86% van de zwangere vrouwen als 'zwanger', twee dagen van tevoren was dat 97% van de zwangere vrouwen en één dag voor de dag dat de volgende menstruatie na de laatste eisprong had moeten beginnen was dit 99% van de zwangere vrouwen.

Voordelen van de test
  • De Clearblue Digital zwangerschapstest is voor meer dan 99% nauwkeurig vanaf de dag waarop de volgende menstruatie had moeten beginnen
  • is de enige zwangerschapstest die ook weergeeft hoe lang je zwanger bent
  • geeft je een onmiskenbaar duidelijke uitslag dankzij het digitale schermpje
  • is zo gevoelig dat je tot vier dagen eerder kunt testen in vergelijking met andere test

Zwangerschapstest resultaten
Uitslag van de testVerstreken tijd sinds de bevruchtingZwangerschapsduur bepaald door de huisarts (bij een cyclus van 28 dagen)
Je bent niet zwangerJe bent niet zwangerJe bent niet zwanger
Zwanger 1-2Je bent zwanger, de bevruchting vond 1-2 weken geleden plaats3-4 weken
Zwanger 3+Je bent zwanger, de bevruchting vond meer dan 3 weken geleden plaatsMeer dan 5 weken

Lees verder

© 2014 - 2017 Marrie123, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Hoe werkt de digitale zwangerschapstest van Clearblue?Hoe werkt de digitale zwangerschapstest van Clearblue?De digitale zwangerschapstest van Clearblue is een zwangerschapstest die niet met vage streepjes werkt, maar die je eenv…
Clearblue Digital zwangerschapstest met conceptie indicatorClearblue Digital zwangerschapstest met conceptie indicatorWanneer de menstruatie uitblijft, kan dit een teken zijn van een zwangerschap. Om dit zelf na te gaan kunt u dit thuis t…
Goedkope zwangerschapstestGoedkope zwangerschapstestEen zwangerschapstest is niet altijd even goedkoop. Vooral voor wie veel gebruik maakt van een zwangerschapstest, kunnen…
Verschillende soorten zwangerschapstestenVerschillende soorten zwangerschapstestenEr zijn veel verschillende soorten zwangerschapstesten op de markt. Zo zijn er verschillende merken, verschillende metho…
Bronnen en referenties
  • http://www.clearblue.com/nl/nieuwe-digitale-zwangerschapstest-met-conceptie-indicator.php
  • http://www.clearblue.com/nl/zwangerschapssymptomen.php

Reageer op het artikel "Hoe lang zwanger? Clearblue Digital Zwangerschapstest"

Reactie

Antje, 12-12-2016 09:02 #1
Hallo allemaal
Ik heb 4 nov een miskraam gehad van 6 weken, heb maar 3 dagen bloed gehad, daarna geen menstruatie gehad. Had het idee zwanger te zijn dus deed een test. 1e keer 1-2 weken, afgelopen vrijdag test gedaan en die gaf aan 2-3! Wel digitaal van clearblue! Nu is mijn vraag hoeveel weken ben ik nou werkelijk?

Infoteur: Marrie123
Laatste update: 24-01-2014
Gepubliceerd: 24-01-2014
Subrubriek: Zwangerschap
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!