InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Aandoeningen > Mexicaanse griep symptoom keelpijn: Hepar sulphuris e.a

Mexicaanse griep symptoom keelpijn: Hepar sulphuris e.a

Mexicaanse griep symptoom keelpijn: Hepar sulphuris e.a Mexicaanse griep keelpijn: Keelpijn is ook één van de symptomen van de Mexicaanse griep. Als keelpijn op de voorgrond staat denk dan aan de volgende middelen: Hepar sulphuris, Mercurius solubilis en Phytolacca. Dit zijn homeopathische middelen. U kunt uiteraard ook andere, niet homeopathische middelen gebruiken.

Artikelindeling

Wat kunt u tegen keelpijn doen tijdens de Mexicaanse griep?

Eén van de symptomen bij de Dossier Mexicaanse is keelpijn. Veel mensen schijnen daar last van te hebben. U kunt er zelf het één en ander tegen doen. Zorg dat uw keel rust krijgt door vloeibaar of zacht voedsel, zoals zachte groente en zacht fruit. Dan krijgt u gelijk vitamine C binnen. Eet geen zuivelproducten, vlees, eiwitten en suiker. Deze prikkelen de keel en verhogen de slijmproductie zodat het slikken nog onaangenamer wordt. Veel drinken is goed voor de keel en voorkomt uitdroging. Daarnaast kunt u onderstaande homeopathische spullen of keelpastilles gebruiken.

Hepar sulphuris

Hepar sulphuris heeft een zeer breed werkingsgebied en is niet alleen voor de keel werkzaam. Het wordt gebruikt bij stekende keelpijn alsof u een visgraat hebt ingeslikt. De steken zijn tot in het oor te voelen bij het slikken. Vaak zijn de mensen ook kouwelijk; ze dragen warme kleren en zetten de verwarming een stukje hoger. In de kou verergeren hun klachten. Deze mensen zijn ook vaak geïrriteerd. In geval van een keelontsteking zitten er pusproppen op de amandelen. Ook is er een grote afscheiding uit de neus. Buiten niest men vaak.

Nog meer kenmerken zijn:
  • zweten
  • ontstoken klieren
  • droge hoest
  • kroephoest

Mercurius solubilis

Dit middel moet zeer zorgvuldig gebruikt worden in verband met kwikverbindingen (die overigens ook zitten in complexpreparaten voor keelpijn). Door de homeopathische bereiding wordt het echter een krachtig werkzaam middel. Er is een drietal klachten dat zekere aanwezig moet zijn om Mercurius solubilis te kunnen geven. Er moet sprake zijn speekselvloed 's nachts. Daarnaast moet de persoon stinkend zweten. Tot slot komt er bij de patiënt een vieze geur uit de mond. Pas als aan alle deze drie de voorwaarden is voldaan kan Mercurius solubilis gegeven worden.

Bij het onderzoek van de keel zijn rode, gezwollen slijmvliezen te zien die het slikken heel moeilijk maken. Bij ernstige ontstekingen kan het zijn dat het eten door de neus weer naar buiten komt. De tong kan gezwollen zijn; het is net een spons. De ontstekingen zullen vaak etterig zijn.

Mercurius solubilis gegeven voor een acute keelontsteking moet binnen enkele dagen effect hebben. Langer doorgaan is niet goed. Bij vermindering of verslechtering van de klachten moet gestopt worden.

Phytolacca

De klachten lijken op het beeld van Mercurius solubilis. Er is vooral pijn in de botten, het botvlies. Het middel grijpt aan op de klieren en is dus geschikt voor keelpijn en opgezette klieren. De pijnklachten komen binnen korte tijd opzetten. Slikken is haast onmogelijk, de keel zit helemaal dicht. De pijn straalt uit naar de oren. Opvallend is dat mensen weinig eten waardoor ze afvallen. Omdat de neus dicht zit moet door de mond geademd worden. De ogen kunnen daarbij tranen en zien rood.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Mexicaanse griep: Grieppandemie + MaatregelenMexicaanse griep: Grieppandemie + MaatregelenDe Mexicaanse griep is door het WHO uitgeroepen tot een pandemie. De Mexicaanse griep heeft zich over de hele wereld ver…
Griepprik Mexicaanse griepGriepprik Mexicaanse griepHet is alweer even geleden dat er behoorlijke paniek is geweest omtrent de Mexicaanse griep. De berichten dat er onvoldo…
Feiten over Mexicaanse griep en vogelgriepepidemieFeiten over Mexicaanse griep en vogelgriepepidemieGriep is een infectieziekte die seizoensgebonden is en die epidemisch optreedt in de wintermaanden. Dat betekent dat de…

Reageer op het artikel "Mexicaanse griep symptoom keelpijn: Hepar sulphuris e.a"

Infoteur: Etsel
Laatste update: 08-07-2018
Subrubriek: Aandoeningen
Special: Mexicaanse griep
Medische informatie…
Schrijf mee!