Griepsymptoom hoofdpijn: pijnstillers

Griepsymptoom hoofdpijn: pijnstillers Eén van de symptomen van griep is hoofdpijn. Er is ook sprake van koorts met een overdaad aan ontstoken slijm. In dat geval is een pijnstiller met acetylsalicylzuur of ibuprofen als werkzame stof het beste omdat dit ontstekingsremmend is. Naast het gebruik van pijnstillers is het belangrijk rust te nemen en uit te zieken. Het lichaam moet herstellen en weer weerstand op bouwen.

Wat u kunt doen tegen hoofdpijn tijdens griep?

U kunt om vele redenen hoofdpijn krijgen. Dit is o.a. het geval bij griep. Wanneer u grieperig bent is het niet zo verstandig om naar buiten te gaan. Toch is het belangrijk om er voor te zorgen dat u voldoende frisse lucht heeft. U kunt bijvoorbeeld uw slaapkamer ontluchten als u er niet in bent. Zet de ramen open en laat frisse lucht de kamer binnenstromen. Na een kwartiertje keert u weer terug naar uw slaapkamer en sluit de ramen weer. U kunt nu een tijdje genieten van frisse lucht in uw slaapkamer. Ook nachtrust is erg belangrijk. Bij griep slaapt u meestal slecht. Maar probeer u toch zo te ontspannen dat u makkelijk in slaap valt. Neem eventueel een homeopathisch slaapmiddel in. Daarnaast speelt ontspanning of juist inspanning een belangrijke rol. Blijft u door werken let dan op de juiste houding. Ontspan uw hoofd. Tot slot kunt u een pijnstiller gebruiken. Er zijn talloze pijnstillers in de handel. Kies uit welke bij u past. Hieronder vindt u een overzicht van pijnstillers. Wanneer u twijfelt dient u altijd de huisarts te raadplegen.

Pijnstillers met samenstelling

Pijnstillersamenstelling
A. Vogel GeriaforceHet actieve bestanddeel is Ginkgo biloba.
Advil Liquid-Caps 200Bevat 200 mg vloeibare ibuprofen per capsule.
Advil Ovaal 400Bevat 400 mg ibuprofen per tablet.
Aleve Classic bij pijn en koorts 220Bevat 220 mg naproxennatrium per tablet.
Alka Seltzer 324 mg Bevat 324 mg acetylsalicylzuur per bruistablet.
AntigrippineBevat 250 mg paracetamol, 25 mg coffeïne en 25 mg vitamine C per tablet.
Antigrippine Ibuprofen 400 mgBevat 400 mg ibuprofen per tablet.
Aspirine 500Bevat 500 mg acetylsalicylzuur (acetosal) per tablet.
Aspirine C Bevat 400 mg acetylsalicylzuur (acetosal) en 240 mg ascorbinezuur (vitamine C) per tablet.
Aspirine kauwtabletBevat 500 mg acetylsalicylzuur (acetosal) per kauwtablet.
AsproBevat 320 mg acetylsalicylzuur per tablet.
Aspro 500 BruisBevat 500 mg acetylsalicylzuur per tablet.
Biodoron 0,1% TablettenBevat per tablet (200 mg): Ferrum/Quartz D2 20 mg. Tabletbasis van melksuiker (lactose), tarwezetmeel en calciumbehenaat. Geschikt voor mensen met coeliakie.
Cura Cool Water, methylparaben.
Daro HoofdpijnpoedersBevat per sachet 250 mg paracetamol, 150 mg propyfenazon, 46 mg watervrije coffeïne en 196 mg lactose.
Finimal Bevat 500 mg paracetamol en 50 mg coffeïne per tablet.
Finimal C Bevat per bruistablet 500 mg paracetamol, 50 mg coffeïne en 100 mg vitamine C.
Nurofen 200Bevat 200 mg ibuprofen.
Nurofen 200 Lemon SmelttabletBevat 200 mg ibuprofen.
Nurofen 400Bevat 400 mg ibuprofen.
Nurofen 400 bruisgranulaatBevat 400 mg ibuprofen.
Nurofen Ovaal 200Bevat 200 mg ibuprofen.
Nurofen Zavance Lea 400 mg Liquid Capsules
Panadol Gladde TabletBevat 500 mg paracetamol per tablet.
Panadol Plus Gladde tablet Bevat 500 mg paracetamol en 65 mg coffeïne per tablet.
Panadol ZappBevat 500 mg paracetamol per tablet.
Panadol Zetpillen 1000 mgBevat 1000 mg paracetamol per zetpil.
ROTER APCBevat 250 mg acetylsalicylzuur, 250 mg paracetamol en 50 mg cafeïne per tablet.
ROTER ParacetamolBevat 500 mg paracetamol per tablet.
ROTER ParacofBevat 500 mg paracetamol en 50 mg cafeïne per tablet.
Saridon Bevat 250 mg paracetamol, 150 mg propyfenazon en 50 mg coffeïne per tablet.
Sarixell Bevat per tablet 400 mg ibuprofen in de vorm ibuprofennatrium dihydraat.
Voltaren KBevat 12,5 mg diclofenac-kalium.
Voltaren K (25 mg)Bevat 25 mg diclofenac-kalium.
Witte Kruis PoedersBevat per sachet 500 mg Paracetamol en 50 mg Coffeïne. Hulpstoffen: Polyvidon, Lactose, Natriumzetmeelstearylfumaraat, Siliciumdioxide.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Pijnstillers: Aspirine, Ibuprofen of Paracetamol?Pijnstillers: Aspirine, Ibuprofen of Paracetamol?Bij de afdeling geneesmiddelen in één van de drogisterijen valt je al snel één ding op: wat zijn er veel soorten pijnsti…
Hoofdpijn: het gebruik van medicijnen tegen hoofdpijnHoofdpijn: het gebruik van medicijnen tegen hoofdpijnEr zijn verschillende vormen van hoofdpijn. Niet altijd worden er medicijnen voorgeschreven. Bij spierspanningshoofdpijn…
Soorten pijnstillers: paracetamol, aspirine en NSAIDSoorten pijnstillers: paracetamol, aspirine en NSAIDEr zijn verschillende soorten pijnstillers die je kan krijgen bij de apotheek zonder voorschrift. We kunnen ze onderverd…

Griep met hoge koorts, hoofdpijn, spierpijn, droge hoestGriep met hoge koorts, hoofdpijn, spierpijn, droge hoestGriep begint vaak met plotseling opkomende koude rillingen, (hoge) koorts, (hevige) hoofdpijn en spierpijn. Andere sympt…
SpanningshoofdpijnSpanningshoofdpijnIeder van u heeft wel eens last van hoofdpijn. De een al wat vaker dan de andere. Er zijn echter verschillende soorten h…

Reageer op het artikel "Griepsymptoom hoofdpijn: pijnstillers"

Infoteur: Etsel
Laatste update: 08-01-2020
Subrubriek: Aandoeningen
Medische informatie…
Schrijf mee!