InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Aandoeningen > Schoonenberg hoorcomfort voor beter horen

Schoonenberg hoorcomfort voor beter horen

Schoonenberg hoorcomfort voor beter horen Bijna iedereen heeft wel eens gehoord van Schoonenberg hoorcomfort. Deze organisatie met al zo'n 170 winkels timmert aardig aan de weg en maakt reclame via televisiespotjes. In dit artikel meer over de mogelijkheden bij Schoonenberg hoorcomfort.

Een beetje geschiedenis

Schoonenberg is al in 1926 ontstaan en daarmee de oudste onderneming in hoortoestellen. Het begon allemaal met Herke Schoonenberg die in Rotterdam een winkel in gehoorapparaten, brillen en fotoapparatuur startte. Uiteraard, vergeleken met nu, waren die hoortoestellen nog erg primitief. Dankzij nieuwe technische ontwikkelingen en ontdekkingen op medisch gebied is Schoonenberg uitgegroeid tot een detailhandelsketen met zo'n 170 winkels.

Na de Tweede Wereldoorlog nam Gerard Schoonenberg de taak op zich om het bedrijf van zijn vader tot een bloeiende onderneming uit te breiden. Hoewel het bedrijf al lang geen familiebedrijf meer is, wordt er nog steeds op het fundament van toen verder gebouwd en het bedrijf gaat met zijn tijd mee. Voorlopig zit er nog geen rem op de groei van het aantal winkels.

Deze 170 winkels worden professioneel ondersteund door het hoofdkantoor wat zich in Dordrecht bevind en het aantal medewerkers binnen de organisatie ligt rond de 600. Dat dit een grote organisatie is die echt meetelt, mag duidelijk zijn.

Schoonenberg is stAr-gecertificeerd

Het personeel krijgt regelmatig diverse opleidingen en trainingen aangeboden en men is aangesloten bij de Stichting Audiciensregister (StAR, zie www.audiciensregister.nl). Dit is een landelijke organisatie die de kwaliteit van de vakopleiding tot audicien bewaakt. Alle winkels hebben het keurmerk: ‘De Audicien’ en voldoen dus vanzelfsprekend aan de gestelde hoge eisen van deze organisatie.

Betrouwbaarheidsonderzoek

Jaarlijks vindt het European Trusted Brands merkenonderzoek door Reader’s Digest plaats. Met de verkiezing van de Most Trusted Brand in de hoortoestellenbranche is Schoonenberg al jarenlang toonaangevend, de meest betrouwbare leverancier.
Dit is dan ook te danken aan de deskundigheid van de audiciens, het uitgebreide assortiment hoortoestellen en de vele extra’s die er mogelijk zijn.

Verder geeft Schoonenberg de mogelijkheid van 2 maanden gratis uitproberen van uw nieuwe hoortoestel. En dit zonder enige verplichting of betaling vooraf. U hoeft pas te betalen als u helemaal tevreden bent met uw hoortoestel.

De soorten hoortoestellen

Aangezien de ontwikkelingen op chip-gebied niet stilstaan komen er steeds betere en kleinere hoortoestellen op de markt. Is het al lang geleden dat u er een aangeschaft heeft, dan is het aan te bevelen eens langs een van de vestigingen van Schoonenberg te gaan, om u op de hoogte te laten brengen van de nieuwe mogelijkheden.

Er zijn kortweg drie soorten hoortoestellen te onderscheiden:
  • hoortoestel in het oor (IHO)
  • hoortoestel achter het oor (AHO)
  • hoortoestel volledig in het oor (CIC, Completely In Canal)

hoortoestel in het oor
Dit is een klein hoortoestel dat in het oor gedragen wordt en nauwelijks opvalt. Doordat het erg klein is, is er minder versterking mogelijk en dus niet voor iedereen geschikt.
hoortoestel achter het oor
Dit kunststof model is iets groter en wordt achter het oor gedragen. Via een bijna onzichtbaar slangetje gaat het opgevangen en versterkte geluid het oor in, via een zacht aanvoelende eartip.
hoortoestel volledig in het oor
Dit hoortoestel wordt speciaal op maat gemaakt en bevindt zich volledig in het oor, zodat het zo goed als onzichtbaar is.

Wilt u weten welk type hoortoestel het meest geschikt is in uw situatie of wat de aard van uw gehoorverlies is, kunt u het beste een kennismakingsgesprek aangaan bij een van de winkels bij u in de buurt.

de NovaSense collectie

Op de NovaSense collectie wordt maar liefst 5 jaren garantie gegeven. Daar deze lange garantieperiode vrij uniek is in deze branche, zegt dit eigenlijk al genoeg over de uitstekende kwaliteit van deze collectie.

Dankzij de vergoedingen van de zorgverzekeraar kunt u gratis beschikken over een gehoorapparaat uit de NovaSense collectie. Bent u aanvullend verzekerd, dan is er natuurlijk meer mogelijk, zonder dat er kosten aan verbonden zijn. Wat er voor u allemaal verzekerd is, wordt door Schoonenberg samen met u besproken. Zij zorgen voor het contact met uw zorgverzekeraar en declareren de basisvergoeding rechtstreeks aan hen, zodat u er geen omkijken naar heeft.

U kunt een (gratis) informatiepakket bij Schoonenberg opvragen via de website. U geeft uw naam, adresgegevens en uw e-mail adres op (indien u er een heeft). Uw informatiepakket zult u snel in huis hebben. Uw gegevens worden behandeld met inachtneming van alle geldende privacyregels.

Lees verder

© 2010 - 2019 Berrie_van_mier, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Een hoorapparaat kiezen en kopen, tipsEen hoorapparaat kiezen en kopen, tipsWie een hoorapparaat gaat kopen kan wel tips gebruiken. Er zijn zoveel hoortoestellen. Een audicien geeft een gratis geh…
Slecht horen en gehoorapparatenSlecht horen en gehoorapparatenVolgens een onderzoek van TNS NIPO uitgevoerd in 2005 zijn er minstens 1,4 miljoen mensen van 18 jaar en ouder met slech…
Kopen van een hoortoestelKopen van een hoortoestelEr zijn in Nederland veel mensen met een hoortoestel. De zorgverzekering geeft een vergoeding voor mensen die een hoorap…
Keuzeprotocol, aanschaf en vergoeding van uw hoortoestelKeuzeprotocol, aanschaf en vergoeding van uw hoortoestelEen modern hoortoestel is heel wat aangenamer dan het vroegere gehoorapparaat. Een klein gehoortoestel van de moderne ge…
Een hoortest doenEen hoortest doenIn Nederland heeft zo'n 1 op de 10 mensen last van een gehoor beschadiging. Het kunnen er echter ook meer zijn omdat nie…
Bronnen en referenties
  • www.schoonenberg.nl

Reageer op het artikel "Schoonenberg hoorcomfort voor beter horen"

Reactie

M. A. Colpaert de Visser, 06-10-2014 12:16 #1
Ik erger mij aan de radio reclame van kinderen die hun grootouders verzoeken de radio zachter te zetten. Wat te denken van de pubers die de radio of andere app zo hard zetten dat niemand er nog boven uit kan schreeuwen, heb zelf min kinderen altijd gewaarschuwd voor deze harde geluiden en geen van hen is doof. Ik denk dat we daar moeten beginnen, zelf ben ik nu 78 jaar en hoor nog goed.dit wilde ik toch eens even kwijt. Reactie infoteur, 06-10-2014
Dank voor uw reactie. Herkenbare ergernissen.

Infoteur: Berrie_van_mier
Laatste update: 29-11-2011
Subrubriek: Aandoeningen
Special: Detailhandel
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!