InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Aandoeningen > Equilac crème met paardenmelk verlicht jeuk bij psoriasis

Equilac crème met paardenmelk verlicht jeuk bij psoriasis

Equilac crème met paardenmelk verlicht jeuk bij psoriasis Psoriasis is een huidaandoening die erg hinderlijk en pijnlijk kan zijn en veel jeuk kan veroorzaken. Door een crème te ontwikkelen die naast aloë vera en goudsbloem vooral paardenmelk bevat is het gelukt een middel te creëren waar zeer veel psoriasispatiënten baat bij hebben. Het gaat om Equilac crème. Er bestaan ook Equilac capsules op basis van paardenmelk.

Equilac crème

Wat is psoriasis?

Psoriasis (ook wel psoriasis vulgaris) is een chronische auto immuunziekte die zich vooral kenmerkt door een versnelde deling en verminderde rijping van hoorncellen in de opperhuid. Waar de huid zich normaal iedere 26 dagen vernieuwt gebeurt dit bij mensen met psoriasis iedere week. Door de verstoorde balans gaat de huis op bepaalde plekken zeer ernstig schilferen met veel jeuk tot gevolg. De basis voor psoriasis, dat vooral bekend staat als een huidziekte, is een ontregeling van het immuunsysteem. Psoriasis is wel een aandoening die komt en gaat. Zo worden periodes van relatieve rust en vermindering van de symptomen afgewisseld met episodes waarin de aandoening juist weer erger wordt en voor meer hinder zorgt.

Circa 2% van de wereldbevolking heeft last van psoriasis, in Scandinavië en Noord-Europa gaat het om 3% en in Zuid-Amerika is de aandoening vrij zeldzaam. De versnelde huiddeling is genetisch vastgelegd en zit zodoende vaak in de familie.

Wat doet Equilac om jeuk bij psoriasis te verlichten?

Voor psoriasis bestaat geen medicijn dat voor alle patiënten een garantie biedt op verlichting, laat staan dat genezing helemaal mogelijk is. Wel zijn er tal van middelen op de markt die voor een groot of minder groot gezelschap een heilzame werking heeft. Equilac heeft bewezen voor veel mensen dit effect in petto te hebben.

Corticosteroïden, salicylzuur en vitamine D zijn vaak bestanddelen van door artsen voorgeschreven crèmes. Vroeger werd zelfs teer gebruikt. Maar dit biedt niet iedereen de verlichtende werking die zo gewenst wordt. Wanneer je een van de patiënten bent die alles al heeft geprobeerd zonder echt hét middel gevonden te hebben, dan is Equilac wellicht iets!

Equilac is een middel dat zowel in capsules als in crèmes wordt gebruikt en moet het vooral hebben van de paardenmelk die erin verwerkt is. Equilac werkt in op de immuniteit en is ontstekingsremmend dankzij het erin verwerkte eiwit lactoferrine. Dit lichaamseigen antibioticum is in hoge concentraties aanwezig in paardenmelk. De inname van het eiwit verhoogt de huidweerstand en wordt zo beter in het afslaan van ontstekingen. De werking van lactoferrine is wetenschappelijk bewezen.

Equilac is geen medicijn maar gewoon een supplement, daarom is het niet nodig je dieet er aan aan te passen en de crème kan bovendien zonder problemen gebruikt worden bij kinderen. Een allergie voor paardenmelk is bovendien zeer zeldzaam. Het is ook zeer praktisch in gebruik: het trekt snel in en daarom hoeft je bijvoorbeeld niet te wachten met aankleden tot het is opgedroogd. Ben je zwanger of heb je een ernstige aandoening zoals diabetes raadpleeg dan altijd een arts alvorens te beginnen met Equilac. Lees sowieso altijd goed de bijsluiter.

Bestanddelen van Equilac

Equilac bevat de volgende bestanddelen:
  • Water
  • Paardenmelk
  • Paraffinum Liquidum
  • Glycerine
  • Aloë Barbadensis gel
  • Glyceryl Stearaat,
  • Cetearylalcohol
  • Calendula Officinalis
  • Ceteth-20
  • Stearyl alcohol,
  • Cetylalcohol
  • Tocopheryl acetaat
  • Steareth-25
  • Xanthan gom
  • Phenoxyethanol
  • Ethylhyxylglycerin

Pas dus goed op wanneer je een allergie of overgevoeligheid hebt voor een van deze bestanddelen!

De voordelen van Equilac op een rijtje

  • Het kalmeert jeuk
  • Het verzacht het voor psoriasis kenmerkende trekkerige gevoel
  • Het maakt de huid minder schilferig
  • Het trekt snel in en voelt daardoor minder vettig aan (en je hoeft niet te wachten met aankleden)
  • Het helpt de huid te herstellen van een aanval
  • Het bevat geen parfum, parabenen of alcohol

Verkrijgbaarheid van Equilac

Equilac bodycrème is verkrijgbaar bij enkele (online) drogisterijen en andere winkels waaronder Bol.com en Deonlinedrogist.nl. Daarnaast bestaan er ook Equilac Paardenmelk capsules, die oraal kunnen worden ingenomen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Is paardenmelk gezond en werkt het bij psoriasis?Is paardenmelk gezond en werkt het bij psoriasis?In Nederland wordt zeer veel melk gedronken. Nederland is na Finland en Zweden het land waar de meeste melk per inwoner…
Cetomacrogolcrème en de toepassingenCrème is een huidsmeersel dat bestaat uit een mengsel van stoffen die niet zonder meer vermengd kunnen worden maar waara…
Paardenmelk een geschenk van de natuurPaardenmelk een lichaamsversterkend middel, weerstandverhogend, zorgt voor vitaliteit, energie en is licht verteerbaar.…
Paardenmelk: lijkt veel op menselijke melkPaardenmelk: lijkt veel op menselijke melkPaardenmelk lijkt veel op menselijke melk. Het bevat veel meer vitamines dan koeienmelk. Bovendien helpt paardenmelk bij…

Reageer op het artikel "Equilac crème met paardenmelk verlicht jeuk bij psoriasis"

Infoteur: Dessal
Laatste update: 28-05-2019
Subrubriek: Aandoeningen
Special: Alternatieve geneesmiddelen
Medische informatie…
Schrijf mee!