InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Alternatief > Grote Klis extract om jicht, acne en herpes te behandelen

Grote Klis extract om jicht, acne en herpes te behandelen

Grote Klis extract om jicht, acne en herpes te behandelen De Grote Klis is een medicinale van nature voorkomende plant, welke over de gehele wereld voor verschillende doeleinden wordt gebruikt. Het is beschikbaar in extract of pil om inwendig in te nemen, maar kan ook voor op de huid worden gebruikt. Maar net wat de klachten zijn, kan het middel vele aandoeningen tegengaan. Hoe kun jij profiteren van de vochtafdrijvende werking van Grote Klis door het inwendig of uitwendig te gebruiken?

Invloed Grote Klis extract

Oorsprong Grote Klis

De plant komt in ons land in het wild voor en heeft bloemhoofdjes voorzien van haakjes. Het blijft dus makkelijk aan kleding hangen, waardoor het elders op grote afstand een nieuwe plant kan laten groeien Het komt hoogstwaarschijnlijk uit het oosten, zoals China of Japan en is vermoedelijk met VOC schepen naar Europa vervoerd. Zodoende is het ook hier volop gaan groeien en ingeburgerd geraakt. Omdat men in het oosten er veel langer mee in contact is geweest, is de kennis over de geneeskrachtige werking daar uitgebreider. Wat doet het en waarvoor kan het worden gebruikt?

Wat voor werking heeft het?

De stoffen in de plant hebben een vochtafdrijvende werking. Dat houdt in dat vocht in combinatie met gifstoffen en zuren het lichaam op een natuurlijke manier kunnen verlaten. Het zorgt ervoor dat het ontstekingen tegenwerkt en verspreiding van problemen wordt voorkomen. Het heeft daarmee een heilzame werking voor het lichaam. Binnen de westerse en oosterse geneeskunde wordt het op verschillende manieren voor het lichaam toegepast. Aan welke aandoeningen moet je zoal denken om goede heling of verbetering van de aandoening te verkrijgen?

Huiduitslag en acne

Het hebben van rode uitslag door een schimmelinfectie, vlekken, blaasjes gevuld met besmettelijke vloeistof maar ook de vorming van puisten door overmatige talgproductie kan met het extract worden verholpen. Rode uitslag wordt vaak veroorzaakt door een virus of infectie, waarop de huid reageert (eczeem, zweren, ringworm). Doordat het middel een ontsmettende werking heeft, worden schimmels tegengewerkt en wordt verspreiding van de aandoening voorkomen. Ook bij virussen zoals herpes (krentenbaard, koortslip of gordelroos) heeft het een zeer gunstig effect. Omdat het de huid zuivert van aandoeningen trekt het ook overtollig vuil uit de poriën, waardoor talgopbouw minder is. De kans op puisten neemt dus af.

Aanvullende galproductie en opwarming

Wordt het extract ingenomen dan heeft het een positieve werking op de galproductie. Het houdt in dat er meer of juist voldoende gal aan het voedsel uit de maag wordt toegevoegd, zodat het lichaam op een meer efficiënte manier met voeding kan omgaan. In de dunne darm worden de meeste bewerkingen gedaan om energie en voedingsstoffen uit het voedsel te halen. Het aanvullende gal zorgt ervoor dat het lichaam opwarmt en extra gaat zweten. Het zorgt ervoor dat afvalstoffen via de poriën het lichaam beter kunnen verlaten. Daarnaast geldt dat de ontlasting dunner is, waardoor het gemakkelijker het lichaam kan verlaten. Het kan zeker bij geregelde opstoppingen helpen.

Jicht en artritis

Wegens de vochtafdrijvende werking is het eveneens uitermate geschikt om in te nemen bij gewrichtsproblemen. Denk aan reuma, jicht, jicht tophi of artritis. Deze aandoeningen worden veroorzaakt door een ontsteking aangezet door urinezuur. Doordat met het vocht ook urinezuur wordt verwijderd, is er een gunstige basis gelegd om de invloed van gewrichtspijn te verminderen. Let wel een combinatie van Grote Klis, brandnetel en paardenbloem lijkt gepast, aangezien deze allemaal een positieve invloed uitoefenen op de afvoer van ongewenste gifstoffen en zuren. Laat je bij het reformhuis informeren omtrent welk combinatie product je het beste kunt nemen.

Stimuleert testosteron-aanmaak

Naast voorgenoemde positieve resultaten bij vele aandoeningen heeft het ook een gunstig effect op spierweefsel-aanmaak en de vruchtbaarheid. Bij traditionele Chinese medicijnen welke via overlevering op eeuwen oude kennis is gebaseerd, wordt de plant gebruikt om lichamelijke processen te bevorderen. Het heeft namelijk de eigenschap om extra testosteron aan te maken. Daardoor wordt enerzijds spiergroei bevorderd. Zo kan Grote Klis extract voor uiteenlopende aandoeningen en lichamelijk problemen worden gebruikt.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
De Fysieke en Mentale oorzaken van impotentieDe oorzaken van impotentie zijn in te delen in 2 categorieën, namelijk lichamelijke en mentale oorzaken. In bijna alle g…
Acne fulminans: symptomen, oorzaak, behandeling en prognoseAcne fulminans: symptomen, oorzaak, behandeling en prognoseAcne fulminans is een zeer heftige en zeldzame vorm van acne, een subtype van acne conglobata, waarbij zeer heftige onts…
Acne, mee-eters en pukkelsDe verschrikking van elke puber. Puistjes, acne en mee-eters. Je kan door de grond zakken als je voor de spiegel staat e…
Erectiestoornissen (impotentie): Oorzaak en behandelingErectiestoornissen (impotentie): Oorzaak en behandelingBij erectiestoornissen of impotentie is de man niet in staat om tijdens het geslachtsverkeer voldoende erectie te krijge…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Micromoth, Rgbstock
  • http://www.ergogenics.org/grote-klis-voor-meer-testosteron.html
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Arctium_lappa
  • http://www.detuinen.nl/vitotaal-grote-klis.html/

Reageer op het artikel "Grote Klis extract om jicht, acne en herpes te behandelen"

Reactie

Tere, 03-07-2019 13:57 #1
Hallo,

Hoe lang mag ik dit gebruiken? (grote klis)

Groetjes

Infoteur: Geinformeerd
Laatste update: 19-03-2019
Subrubriek: Alternatief
Special: Reuma
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!