InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Alternatief > Homeopathie tegen slechte adem

Homeopathie tegen slechte adem

Homeopathie tegen slechte adem Een slechte adem hebben kan vervelend zijn voor uzelf en voor uw omgeving. U kunt zich onzeker gaan voelen en sociale situaties waarbij van dichtbij gepraat moet worden gaan vermijden. Een slechte adem kan door middel van homeopathie worden behandeld, maar als de slechte adem niet verdwijnt dient er altijd een arts te worden geraadpleegd. Homeopathie wordt ingezet in tablet- en druppelvorm om slechte adem te voorkomen en te bestrijden. Deze geneesmiddelen zijn vrij op de Nederlandse markt verkrijgbaar.

Slechte adem

Meestal is een slechte adem van tijdelijke aard. Spijsverteringsstoornissen of een verkeerd voedingspatroon kunnen een slechte adem veroorzaken. Ook ziekte van het tandvlees, een slecht gebit en ontstekingen in de mond, bijholten, maagslijmvlies en keel kunnen oorzaak zijn van een slechte adem. Hygiëne in de mond is in dit geval extra belangrijk.

Meer oorzaken van een slechte adem

De oorzaken die het vaakst voorkomen van een slechte adem zijn:
  • Slechte mondhygiëne
  • Ontstekingen in de mond
  • Aandoeningen aan de neus of keel
  • Een uitstulping in de slokdarm
  • Veranderen van voedingspatroon
  • Roken
  • Alcohol drinken
  • Overmatig of regelmatig gebruik van knoflook en uien in gerechten
  • Problemen aan het sluitspiertje tussen de slokdarm en maag
  • Verstoppen in de darmen
  • Ernstige lever- of nierziekten

Wat kunt u zelf doen?

Als u last heeft van een slechte adem of u heeft hier snel last van kunt u een aantal voorzorgsmaatregelen nemen:

  • Minimaal drie maal daags de tanden poetsen
  • Tandenstokers gebruiken
  • De tandarts ieder (half) jaar bezoeken
  • Sterk ruikende stoffen als knoflook, uien, tabak en alcohol vermijden
  • Kauwgom of mondwater gebruiken om tijdelijk de klachten te camoufleren

Homeopathie bij een slechte adem

Raadpleeg altijd een arts of deskundige als de slechte en stinkende adem niet verdwijnt en/of u de oorzaak niet kunt vinden. Een stinkende adem kan in sommige gevallen duiden op een achterliggende aandoening. Homeopathie wordt alleen voor inwendig gebruik ingezet Bij de volgende klachten gepaard met een slechte adem kunt u homeopathische geneesmiddelen gebruiken:

Slechte adem met aften

Als de slechte adem samengaat met zweertjes aan het mondslijmvlies kunt u het homeopathische middel Borax Pentarkan gebruiken. Dit is het algemene middel bij mondholteontstekingen en wordt gemaakt uit natriumtetraboraat. Deze tabletten werken tegen irritatie aan het slijmvlies in de mond en kunt u online bestellen in Duitsland.

Door spijsverteringsstoornissen

Bij slechte adem door spijsverteringsstoornissen waarbij het rommelt in de buik en u last heeft van winderigheid kan het middel Okugest worden gebruikt. Dit homeopathische middel werkt kalmerend op de maag en spijsvertering. Deze tabletten kunt u verkrijgen van het merk VSM en kopen bij de apotheek en drogist. Het middel brengt ook verlichting bij klachten als misselijkheid en een opgeblazen gevoel.

Ontstekingen in de mond

Bij slechte adem door ontstekingen in de mond met eventueel een abces (wit uitgeslagen tong) of mondslijmvliesontsteking kunt u Mercurius Solubilis D6 in tabletvorm gebruiken. Dit homeopathische middel wordt ingezet bij een vieze adem en blaasjes en een wit beslag in de mond.

Slechte adem door bijholteontsteking

In geval van slechte adem veroorzaakt door een bijholteontsteking kan er gekozen worden om Rinileen tabletten te gebruiken. Deze tabletten kunt u nog bestellen in het buitenland, maar worden in Nederland en België niet meer verkocht. Als vervangend product kunt u Rinileen Neusspray gebruiken om de weerstand te verhogen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Slechte adem (halitose)?Slechte adem (halitose)?Iedereen kan al wel eens last hebben van een slechte adem maar in bepaalde gevallen zijn de oorzaken ernstig. Hoe komt h…
Slechte adem - wat kan je er aan doen?Slechte adem - wat kan je er aan doen?Veel mensen hebben er last van, een slechte adem. Sommige mensen hebben het zelf niet door en andere mensen denken dat z…
Wat zijn natuurlijke middelen tegen slechte ademWat zijn natuurlijke middelen tegen slechte ademHet hebben van slechte adem is zeer onprettig en kan voor een grote belemmering zorgen op je leven. Het kan zelfs leiden…
Een slechte adem of halitose: oorzaken en oplossingenEen slechte adem of halitose: oorzaken en oplossingenEen slechte adem na het eten van bijvoorbeeld knoflook is niet zo erg, maar als je altijd last hebt van een slechte adem…
Slechte adem: Wat zijn de oorzaken?Slechte adem: Wat zijn de oorzaken?Slechte adem komt bij meer mensen voor dan je eerst zult verwachten. Meer dan 20% van de Nederlandse bevolking heeft las…
Bronnen en referenties
  • http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/slechte-adem/item32559
  • http://www.mlds.nl/ziekten/106/slechte-adem/
  • http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/alternatief/19994-homeopathie-geneesmiddelen-b.html
  • http://www.nvbt.nl/Homeopathie
  • http://www.dokteronline.com/okugest-vsm/
  • http://www.apotheke-homoeopathie.de/mittel/mercurius-solubilis

Reageer op het artikel "Homeopathie tegen slechte adem"

Infoteur: Eddwin
Gepubliceerd: 11-10-2014
Subrubriek: Alternatief
Special: Homeopathie
Medische informatie…
Schrijf mee!