InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Alternatief > Homeopathie bij beschadigd weefsel na bevalling

Homeopathie bij beschadigd weefsel na bevalling

Homeopathie bij beschadigd weefsel na bevalling Na negen maanden zwangerschap is het eindelijk zover, de bevalling kan gaan beginnen. Tijdens een bevalling heeft u te maken met een enorme rek van de weefsels in de baarmoeder en vagina. Hierdoor kan het weefsel beschadigen. Homeopathische geneesmiddelen voor inwendig gebruik worden ingezet om beschadigd weefsel en kwetsuren van de baarmoeder(mond) te herstellen. Homeopathie voor uitwendig gebruik wordt ingezet in de vorm van Calendulan crème, zalf of gelei.

Beschadigd weefsel

Tijdens de bevalling kan door de enorme rek van de weefsels in de baarmoedermond en de vagina een kneuzing van deze weefsels ontstaan. Soms het kan vaginale weefsel bij het persen inscheuren. Als er tijdens de bevalling haast moet worden gemaakt of wanneer de deskundige bepaald heeft dat er bij de patiënt een verhoogde kans op inscheuren is ontstaan, wordt een stukje van de bekkenbodem ingeknipt. De wond die na het inknippen ontstaat is ongeveer 4 centimeter groot. Na de bevalling wordt dit beschadigde weefsel altijd weer zorgvuldig gehecht. Nog enige tijd na het oplopen van de wond kan het zitten pijnlijk zijn; zoek naar een prettige houding. Sommige vrouwen gaan zitten op een opgerolde handdoek of een zwembandje. Na ongeveer 4 weken is de wond zover geheeld dat u eventueel weer gemeenschap kunt hebben.

Wat kunt u zelf doen?

Het herstel van inscheuringen en/of insnijdingen kan met hulp van homeopathie worden bevordert. U kunt daarbij echter ook kiezen om veel verse groene groente, peulvruchten, linzen, melk, volkorenbrood en gedroogde vruchten te eten. Deze voedingsmiddel bevatten namelijk veel ijzer. Vitamine C bevordert de opname van ijzer uit de voeding. Hierdoor herstelt beschadigd weefsel na de zwangerschap beter

Homeopathie bij beschadigd weefsel

Homeopathische geneesmiddelen worden bij beschadigd weefsel na een bevalling ingezet voor zowel in- als uitwendig gebruik. Voor het snelste herstel kunt u het beste een middel kiezen uit beide categorieën.

Eerste hulpmiddel na de bevalling

Arnica D6 tabletten worden ingezet als eerste hulpmiddel dat zo snel mogelijk na de bevalling moet worden ingenomen Arnica D6 bevordert het herstel van beschadigd weefsel en verminder de zwelling en de bloeduitstortingen die tijdens de bevalling kunnen ontstaan. Let goed op dat u niet de druppels aanschaft, maar echt Arnica D6 in tabletvorm in huis haalt. De tabletten worden over het algemeen in pakjes van tweehonderd stuks verkocht van het merk VSM en staan ook bekend als VSM Arnica Montana D6 tabletten. U kunt deze homeopathische pillen kopen in de Nederlandse en Belgische supermarkt, drogist of apotheek.

Bij kwetsingen van de baarmoeder door persen

Door het persen tijdens een bevalling kan de baarmoeder(mond) inscheuren of een ander kwetsuur oplopen. Hier kunt u voor inwendig gebruik het middel Bellis perennis D6 voor innemen. Deze tabletten en druppels worden gebruikt in de homeopathie bij verwondingen, kneuzingen, verstuikingen en blauwe plekken. Daarnaast heeft Bellis perennis D6 ook een positief effect op diverse huidproblemen en problemen met de ademhaling. Tijdens de zwangerschap wordt Bellis Perennis ingezet bij de rugpijn die vaak ontstaat omdat de buik groeit en de rug hol gaat staan. Dit middel is enkel voor inwendig gebruik en kunt u online aanschaffen via diverse online drogisterijen.

Na hechten

Als er tijdens de bevalling een stukje van de bekkenbodem wordt ingeknipt laat dit een wond achter van gemiddeld vier centimeter. Deze wond wordt nadat de baby op de wereld is gekomen altijd netjes gehecht. Na het hechten kunt u het homeopathische Calendulan gelei aanbrengen in een dikke laag. Dit middel bevordert het herstellend vermogen van de huid en zorgt dat de wond ook minder pijn veroorzaakt.

Na vijf dagen

Na vijf dagen zal de wond al minder rood, geïrriteerd en pijnlijk worden. U kunt onder een verband Calendulan zalf aanbrengen (niet de gelei, deze wordt enkel na het hechten gebruikt). Calendulan zalf werkt ontstekingsremmend en weefsel herstellend.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Homeopathie, fytotherapie en reguliere geneesmiddelenHomeopathie, fytotherapie en reguliere geneesmiddelenHomeopathie en fytotherapie zijn beide gebaseerd op het gebruik van planten voor genezing. Een belangrijk deel van de We…
Homeopathie bij striae en zwangerschapsstriemenStriae, striemen of zwangerschapsstriemen zijn strepen in een rode of blauwpaarsachtige kleur op de huid. De plekken waa…
Wat doet een homeopathisch arts?Wat doet een homeopathisch arts?Als homeopathisch arts onderzoek en behandel je mensen met allerlei verschillende klachten door middel van homeopathie.
Vaginisme en zwanger willen wordenVaginisme en zwanger willen wordenVrouwen met vaginisme die zwanger willen worden: een onmogelijk doel? Nee hoor, helemaal niet! Er zijn genoeg vrouwen me…
Homeopathie bij afwijkend eetgedrag tijdens de zwangerschapHomeopathie bij afwijkend eetgedrag tijdens de zwangerschapAls u zwanger bent kan u eetgedrag en voorkeuren van eten sterk veranderen. Voedsel of drank die u voor de zwangerschap…
Bronnen en referenties
  • http://www.defysiomarkt.nl/vsm-arnica-montana-d6-tabletten-200-st/
  • http://www.avogel.nl/homeopathie/arnica-d6-druppels.php
  • http://www.vsm.nl/advies-bij/inscheuren-inknippen
  • http://mijn.bsl.nl/servlet/segment/bsl/mijn-bsl/boeken/dynamiek-van-het-menselijk-bindweefsel---9789031351978/bindweefselbeschadiging-en-herstel/4678636.html
  • http://www.homoeopathie-homoeopathisch.de/homoeopathische-mittel/Bellis-perennis.shtml
  • http://www.apotheke-homoeopathie.de/mittel/bellis-perennis

Reageer op het artikel "Homeopathie bij beschadigd weefsel na bevalling"

Reactie

Ron, 02-06-2017 12:18 #1
Hallo,

Waarom niet druppels Arnica D6 maar de tabletvorm van VSM? Als eerste hulpmiddel na de bevalling? VSM vind ik namelijk een kwalitatief niet goed merk. De ingrediënten van A. Vogel zijn minder bewerkt, hebben geen bijproducten en hebben daardoor een hogere werking.

Mijn vriendin bevalt over 6 weken, dus ik hoor het graag!

Infoteur: Eddwin
Gepubliceerd: 29-10-2014
Subrubriek: Alternatief
Special: Homeopathie en zwangerschap
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!