InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Horoscoop: wat heeft 2017 voor de Maagd in petto?

Horoscoop: wat heeft 2017 voor de Maagd in petto?

Horoscoop: wat heeft 2017 voor de Maagd in petto? Of je nu jong bent of oud maakt niet veel uit, het universum gaat de Maagd in 2017 heel wat bijbrengen. Houd ogen en oren goed open voor de wijsheid die eraan komt. Mogelijk ligt het in de aard van de Maagd om zich te verzetten tegen veranderingen, maar zij zal deze wijze lessen wel moeten accepteren wil ze niet dat haar leven blijft stagneren of helemaal fout loopt. Het universum kent haar beter dan zij zichzelf, en zijn bedoeling is altijd om haar een beter mens te maken dan ze voordien was. Sta er dus voor open en de beloning zal niet uitblijven, want het wordt het jaar van de groei. Waar in dit artikel zij/haar wordt gebruikt kan ook hij/hem gelezen worden.

De algemene kenmerken van de Maagd

De Maagd is het zesde teken van de dierenriem en is geboren tussen 23 augustus en 22 september. In verschillende mythes wordt de Maagd voorgesteld als de godin van de rechtschapenheid. Feit is dat ze het vooral aangenaam vindt om anderen te plezieren. Als men haar soms bestempelt als een Pietje Precies, een perfectioniste, stoort dat haar niet omdat ze dat naar eigen zeggen doet om haar medemens te kunnen ondersteunen.

De Maagd is een hardwerkende persoon, vindingrijk en handelend volgens een bepaald systeem. Ze is intelligent, vriendelijk, bescheiden en houdt erg van netheid, orde en stabiliteit in haar leven. In relaties is ze bijzonder toegewijd en als ze op iemand valt, is ze hondstrouw en zal ze er alles aan doen om de relatie te doen slagen.

De Maagd is streng en veeleisend voor zichzelf, probeert nieuwe dingen uit en vindt een goede gezondheid essentieel. Anderzijds is ze van nature eerder verlegen. Mensen verenigen is haar sterkste kant niet, maar op moreel gebied is ze een voorbeeld. Ze zal nooit haar principes opzij zetten om hogerop te geraken.

Haar liefdesleven

De Maagd haar favoriete partners zijn breeddenkend, hebben een visie en zijn intellectueel interessant. De breeddenkendheid vindt ze vooral belangrijk omdat ze dat zelf niet altijd in de praktijk brengt.

Ook op liefdesvlak is de Maagd een perfectioniste. Haar partner moet verdraagzaam zijn, over een open geest beschikken en makkelijk in de omgang zijn. Als je verliefd wordt op haar, mag je zeker niet toegeven aan romantische ingevingen, want romantiek is niet aan haar besteed. Praktische en nuttige initiatieven worden daarentegen ten zeerste gewaardeerd. Dit koele aspect van de Maagd blijkt ook uit de manier waarop ze zich in een liefdesrelatie gedraagt: je mag zeker geen ‘ik hou van jou’-toestanden van ’s morgens tot ’s avonds verwachten. Ze zal eerder op alle mogelijke manier willen aantonen dat ze je graag ziet door bijvoorbeeld interesse te tonen voor je gezondheid, je werk, je financiën of de afloop van je gootsteen te herstellen. Hetgeen een Maagd ontbeert aan passie maakt ze meer dan goed door haar toewijding en trouw.

Haar portemonnee

De Maagd beschikt over alle eigenschappen die geld in het laatje brengen. Ze werkt hard, is vlijtig, efficiënt, georganiseerd, spaarzaam, productief en dienstbaar. Een Maagd is de droom van alle werkgevers. Omdat ze een harde werker is, kent ze de waarde van geld. Ze zal nooit onnodige risico’s nemen en blijven sparen voor haar pensioen of voor moeilijke tijden. Financiële zekerheid staat bovenaan de agenda. Daarom zal alles goed uitgedokterd worden en investeringen gebeuren als er een minimum aan risico bestaat zodat de opbrengst verzekerd is. Doorgaans slaagt ze daar prima in zodat ze de financiële zekerheid die ze zoekt zonder probleem in stand houdt. De welstellende maar ook de minder welstellende Maagd zal er altijd voor haar vrienden zijn en hen ook bijstaan als ze in nood verkeren.

Ambities

De Maagd bereikt haar volledig potentieel enkel als ze dusdanig communiceert dat iedereen haar begrijpt. Om haar ideeën beter aan te brengen moet ze haar communicatieve vaardigheid verbeteren en anderen minder oordelen of veroordelen.

Een Maagd kijkt op naar leraars en mensen die goed kunnen communiceren. Respect voor een overste is alleen mogelijk als deze intellectueel niet minstens haar evenknie is. Zijzelf wordt graag beschouwd als welopgevoed en intelligent. Toch is ze van nature eerder bescheiden wat verhindert dat ze haar ambities kan realiseren of naam maken.

Om haar carrière een boost te geven zou ze meer voor zichzelf moeten kunnen opkomen. Als ze zoveel energie in haar eigen promotie zou steken als in het steunen van anderen, zou ze veel meer kunnen bereiken. Ze is bereid alles te proberen als dit haar financiële zekerheid ten goede komt. Daarom verandert ze soms van baan, tot ze de juiste gevonden heeft die haar het meeste voldoening schenkt.

Verantwoording

Mensen weten graag waar ze staan en wat de toekomst brengt. Daarom vinden ze het fijn om horoscopen te raadplegen. Horoscopen vind je vandaag de dag op vele plaatsen, maar deze zijn niet alle even betrouwbaar. Een goede horoscoop moet op wetenschappelijk onderzoek steunen. Dat vond David Zacik ook. Daarom startte hij de website horoscopes-love.eu op, waar je de karakteristieken van de sterrenbeelden kan terugvinden en horoscopen, het weze wekelijks, maandelijks of jaarlijks, kan lezen. Omdat deze horoscopen wel wetenschappelijk onderbouwd zijn daar ze steunen op de stand van de planeten op zekere tijdstippen, beschikken ze over voldoende waarheidsgehalte. De voorspellingen voor 2017 voldoen dus ook aan die voorwaarde.

De horoscoop van de Maagd voor 2017

Carrière en werk

2017 wordt een jaar boordevol veranderingen. Saturnus schuift in het sterrenbeeld van de Steenbok aan het einde van het jaar, en tegen dan kan er worden teruggekeken op het afgelopen jaar -en ook de vorige jaren- en zal men constateren dat er een intense periode gepasseerd is waarin veel geleerd werd. Saturnus wordt niet voor niets de Grote Leermeester genoemd.

Onderga de beproevingen waaraan je wordt onderworpen en de problemen met geduld. Probeer uit te vissen wat elke ontbering kan bijbrengen en onthoud de geleerde les. Pas deze lessen regelmatig toe. Laat geen periode van bezinning voorbijgaan zonder er bij stil te staan.

De ongeduldige Maagd zal leren te wachten, terwijl de luidruchtige Maagd haar mond zal leren te houden en te luisteren. Maturiteit leer je langs ervaring om en een leerproces. Laat zelfmedelijden niet in de weg staan van de lessen die door Saturnus worden aangereikt en dit jaar zal het hoogtepunt van de laatste drie jaar vormen.

Liefde en relaties

Familiale banden zullen voor de Maagd belangrijk zijn in 2017. De ouders in het bijzonder zullen aan hun zoon/dochter een heleboel te geven hebben in de vorm van begrip en wijsheid. De relatie met hen kan in het verleden bij momenten flink gespannen zijn geweest, maar met een pas gewonnen inzicht is de Maagd in staat om de dingen te accepteren zoals ze zich nu eenmaal voordoen, zelfs al past dat niet noodzakelijk in haar kraam.

De single Maagd mag iets nieuws verwachten. Met Pluto in de sector van het libido, zal de passie een belangrijke rol spelen bij het vinden van een relatie. Of dit nu op fysiek of alleen op mentaal vlak geschiedt speelt geen rol, want het zal iedereen veel bijbrengen over zichzelf en een potentiële partner. Beschouw dit als een gift van Pluto en Neptunus, zeker als er iemand opduikt die je je hele leven al lijkt gekend te hebben.

De Maagd die een relatie heeft, kan haar partner beter goed observeren. Het zou wel eens kunnen blijken dat ze met de persoon naast wie ze slaapt niet echt vertrouwd meer is, wat op zich geen slechte zaak hoeft te zijn. Soms ontstaat er een verwijdering tussen twee partners zonder dat men er zich van bewust is, maar met een open geest is het mogelijk de partner opnieuw de leren kennen en de passie en het begrip nogmaals op te wekken. Geniet van de hernieuwde kennismaking!

Gezondheid

De Maagd moet er meer dan gewoonlijk de riem afleggen dit jaar, omdat ze moe en gespannen is. De lessen die Saturnus ze op het werk en in het algemeen geeft, kunnen onverwachts een negatieve invloed uitoefenen. Draag er zorg voor om jezelf onder controle te houden of er treedt verzwakking van de gezondheid op, een lethargisch gevoel komt om het hoekje kijken en ziekte is niet ver af.

Ga in therapie als dat nog niet gebeurd is. Doe dat bij het begin van het jaar vooraleer de moeilijke momenten eraan komen, zodat een zenuwinzinking nog kan vermeden worden. Leer de kenmerken van stress in geest en lichaam herkennen. Negatieve energie moet zo snel mogelijk worden bestreden. Schakel desnoods een alternatieve genezer in.

Het immuunsysteem kan dit jaar wat in de war geraken. Doe er alles aan om de afweer in het lichaam te versterken om ziekte te voorkomen. Was de handen geregeld, laat een volledige check-up van het lichaam uitvoeren, laat een griepspuit zetten en bouw regelmaat in met betrekking tot eettijden, slaap en sporten. Voorkomen is beter dan genezen en zorgt ervoor dat de druk die het leven de mens oplegt de gezondheid geen schade toebrengt.

De horoscoop van de Maagd voor 2016

Carrière en werk

Menige Maagd heeft haar werksituatie in het verleden met gemengde gevoelens beleefd. Hoewel ze niet bepaald een hekel heeft aan wat ze doet, is de passie, die ze vroeger voelde of minstens wilde voelen, verdwenen. Al wie zich hierin herkent, doet er goed aan de mensen aan te halen die hun werk wél graag doen. Probeer uit te zoeken wat ze precies doen en hoe ze hun baan ervaren.

Het is waar dat er aan netwerken aandacht besteed moet worden om te kijken wat daar allemaal gebeurt en erin mee te kunnen stappen. Probeer online te gaan en diegenen te contacteren die een inspiratiebron vormen. Ook vrienden en familie mogen niet vergeten worden. De Maagd moet het vooral hebben over hoe haar baan er in 2016 idealiter zou moeten uitzien. Ze zal voor verrassingen komen te staan als ze daarover eerlijk communiceert. Woorden hebben kracht en wie ze luid durft uit te spreken kan magische resultaten bekomen.

Ze mag geen kansen laten liggen om ook met mensen die ze niet kent te discussiëren. Toevallige ontmoetingen kunnen soms de meest onverwachte en nuttigste tips overleveren.

Liefde en relaties

De Maagd moet zich in 2016 vooral concentreren op het onderhouden en verder verdiepen van haar lopende relaties of van de relaties die ze graag zou aangaan. Bepaal vooraf de mate waarop al dan niet geïnvesteerd wordt. Bij het evalueren van haar betrokkenheid in de verschillende relaties moet ze beslissen aan welke ze meer tijd moet besteden en welke initiatieven ze moet nemen. Daarvoor zal een planning noodzakelijk zijn. In haar liefdesrelatie betekent dat dat ze meer tijd moet uittrekken om haar partner extra genegenheid te kunnen schenken. Als ze aan het daten is of een leuke date zoekt, moet ze vooral meer van zichzelf laten horen en meer initiatief tonen.

De relaties van de Maagd zijn naar haar zin onvoldoende uitgewerkt. Daarom moet iets nieuws geprobeerd worden om te zien wat er gebeurt. Zo kan ze volgend jaar voor aangename verrassingen komen te staan. En zelfs al vindt ze de liefde van haar leven niet, ze raakt er meer en meer van overtuigd dat ze het waard is om een mooie liefde tegen het lijf te lopen. Ze is klaar voor de liefde en de liefde is klaar voor haar.

Wie zich in een relatie bevindt die momenteel niet zo goed werkt en problemen heeft, kan proberen een neutrale derde partij in te schakelen, bijvoorbeeld een therapeut. Hij kan haar helpen om een nieuw perspectief te vinden. Ze moet zich ten allen tijde voorhouden dat ze het niet alleen aankan en dat het perfect oké is om iemand anders te vinden als ze alles geprobeerd heeft.

Gezondheid

De strijd voor een goede gezondheid waarvoor de Maagd recent zo haar best heeft gedaan, werkt dit jaar minder drukkend. Ze weet wat ze moet doen, maar ze begint het als een sleur te ervaren. Om iets beters te vinden moet ze misschien paden bewandelen die ongewoon voor haar zijn. Ze moet aan alternatieve therapieën denken en hoe die kunnen bijdragen tot een genezingsproces. Zelfs al is ze niet effectief ziek blijft het credo: hoe meer steun je in het leven hebt, hoe meer energie eruit voortvloeit die ze in 2016 nodig zal hebben.

Wie zich goed voelt en reeds extra maatregelen heeft getroffen om de gezondheid op peil te houden, moet die gewoontes blijven aanhouden en mogelijke manieren vinden om ze nog efficiënter te maken. Nieuwigheden kunnen bijvoorbeeld met een vriend/vriendin worden uitgeprobeerd, want met zijn tweeën gaat het altijd makkelijker dan alleen.

In 2016 zal de Maagd zich af en toe gespannen voelen, maar als ze zich ervan bewust is dat ze zich moet openstellen voor anderen op het werk zowel als elders, zal ze blijven groeien. De mensen om haar heen zijn bereid haar te steunen om haar vooruit te helpen. Als ze dat in haar hoofd steekt, zal 2016 het jaar worden waarop ze gewacht heeft.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Sterrenbeeld Maagd (Virgo)Het sterrenbeeld Maagd is van toepassing op mensen die geboren zijn van 23 augustus tot en met 22 september. De Latijnse…
Horoscoop Planeet MercuriusHoroscoop Planeet MercuriusHoroscoop en Planeet. Planeet Mercurius. Sterrenbeeld is een bekend begrip. Planeten, hun betekenis en invloed in de hor…
Horoscoop Planeet ZonHoroscoop Planeet ZonHoroscoop en Planeet. De Zon. Sterrenbeeld is een bekend begrip. Planeten, hun betekenis en invloed in de horoscoop zijn…
Bronnen en referenties
  • Horoscopes-love.eu

Reageer op het artikel "Horoscoop: wat heeft 2017 voor de Maagd in petto?"

Reactie

W2, 15-04-2017 21:40 #1
Interessant, inzichtelijk.

Infoteur: Vosje
Laatste update: 30-12-2016
Subrubriek: Astrologie
Special: Horoscoop 2017
Reacties: 1
Schrijf mee!