InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Horoscoop: wat heeft 2017 voor de Boogschutter in petto?

Horoscoop: wat heeft 2017 voor de Boogschutter in petto?

Horoscoop: wat heeft 2017 voor de Boogschutter in petto? Er bestaat geen twijfel over: 2017 wordt het jaar van de overvloed voor de Boogschutter. Hij zal op alle vlakken over een heleboel energie beschikken, maar daar staat wel tegenover dat hij door werk overspoeld wordt. Een troost is dat hij goed betaald wordt, wat hij goed zal kunnen gebruiken want hij zal toch wat moeten besteden aan het onderhouden van zijn gezondheid. Het juiste evenwicht zoeken wordt dus essentieel om van 2017 een jaar te maken dat hij nooit zal vergeten.

De algemene kenmerken van de Boogschutter

Wie geboren is tussen 23 november en 21 december valt onder het sterrenbeeld van de Boogschutter. Die is een rusteloze en nieuwsgierige persoon, constant op de dool, op zoek naar impulsen en nieuwe ervaringen zonder echt diep te graven. Hij is iemand die met iedereen goed over de baan kan. Het resultaat daarvan is oppervlakkigheid inzake relaties en en een persoon die zich niet makkelijk bindt. Het zal heel wat overredingskracht vergen om hem te overtuigen om in een relatie te stappen. Hij is vaak lichtzinnig en kan ook een gebrek aan tact niet wegsteken.

Een Boogschutter komt soms met een oplossing voor een probleem waarover anderen al een hele tijd het hoofd hebben gebroken. Bij uitbreiding is hij de geschikte persoon om een slechte dag van iemand helemaal te doen omslaan. Hij heeft een avontuurlijke geest en daardoor is hij constant op zoek naar nieuwe mogelijkheden en oplossingen om dingen aan te pakken. Daarom is hij op zijn best als ondernemer en public relations. Anderzijds kan een zeker gebrek aan consistentie een nadeel zijn.

Zijn bruisend karakter maakt dat hij zelden ontmoedigd raakt, omdat hij steeds voldoende inspiratie heeft om tot actie over te gaan. Vanwege zijn naïeve natuur zullen vrienden nooit boos op hem zijn vanwege zijn gebrek aan tact. Zij weten dat er nooit slechte intenties mee gemoeid zijn. Zij die een succesvolle relatie met een Boogschutter uitbouwen zijn diegenen die hem voldoende ruimte laten om creatief te zijn en altijd in beweging te blijven.

Zijn liefdesleven

De Boogschutter houdt van zijn vrijheid en staat die ook aan zijn partner toe. Een relatie moet voor hem soepel en ongecompliceerd zijn. Zijn verliefdheid is afhankelijk van zijn stemming. Wat vandaag top is, is morgen helemaal verdwenen. De Boogschutter houdt niet van een afgelijnde, duidelijk gestructureerde relatie omdat dat zijn vrijheid beperkt. Hij verandert constant van mening, wat verklaart waarom hij verschillende huwelijken kan hebben.

De verliefde Boogschutter is passioneel, vrijgevig, zachtmoedig en heel actief. Hij toont zijn gevoelens open en bloot. Net als de Ram heeft hij egocentrische trekjes die een relatie niet altijd makkelijk maken. Hij zou moeten leren om zich in de plaats van anderen te stellen om hun standpunt te begrijpen en niet alleen het zijne belangrijk te vinden.

Hij idealiseert makkelijk zijn partner alsook het concept liefde. Hij zou enige realiteitszin moeten leren ontwikkelen om zaken beter te leren inschatten en ontgoochelingen te vermijden.

Zijn portemonnee

Een Boogschutter trekt geld aan. Hij heeft de ideeën, de energie en het talent om zijn beeld van het paradijs op aarde te realiseren. Daarom is simpele welstand onvoldoende. Hij is niet tevreden met een comfortabel en onbeduidend leven, maar wil zich in grote luxe kunnen wentelen.

Om zijn maximaal potentieel te kunnen bereiken moet de Boogschutter zijn bestuurscapaciteiten verbeteren en zijn organisatorisch talent opkrikken. Hij moet beseffen dat een doel niet zomaar bereikt kan worden maar dat er tussenstadia zijn en er eerst bescheidener doelen moeten worden vooropgesteld. Het is zeldzaam dat een persoon het in een minimum van tijd van landloper tot miljardair schopt. Maar een lange weg bewandelen is moeilijk voor de Boogschutter. Net zoals de Leeuw wil hij in een mum van tijd en liever gisteren dan vandaag rijkdom verwerven. Als hij te overhaast tewerk gaat kan dit tot pijnlijke ontgoochelingen en financiële katers leiden. Geen enkel sterrenteken kan tegenslagen zo makkelijk opvangen als de Boogschutter, maar door zijn houding veroorzaakt hij wel onnodig lijden.

Ambities

De Boogschutter is een denker en een planner. Hij wil alles: geld, roem, glamour, prestige, succes, een plaats in de geschiedenis. Hij gaat voor niet minder. Sommigen slagen erin, anderen niet. Als hij kans wil maken om zijn dromen te realiseren moet hij zich ervan bewust zijn dat zulke zaken niet gehaald worden opdat zijn ego zou vergroot worden, maar als de beloning voor zijn inzet ten voordele van de mensheid. Het ego van de Boogschutter is gigantisch. Misschien is dat gerechtvaardigd, want hij heeft veel om trots op te zijn. Om echt populair te worden zal dat ego toch moeten worden getemperd.

De Boogschutter is een harde werker die zijn baas en medewerkers wil behagen. Hij is betrouwbaar en schrikt voor niets terug. Hij is een vriendelijke en hulpvaardige collega en komt op de proppen met intelligente ideeën en nieuwe methodes om het werk aangenamer te maken. Hij zoekt een baan waarin hij zijn geest kan ontwikkelen zelfs als dat inhoudt dat er heel hard gewerkt moet worden om resultaten te halen en een succesrijke carrière te hebben.

Hij presteert ook goed onder leiding van een ander, hoewel hij liever zelf aan het roer zou staan. Zijn beste baan is waar hij met veel verschillende mensen kan samenwerken en naar interessante plaatsen kan reizen.

Verantwoording

Horoscopen spelen vaak een belangrijke rol in het leven van de doorsnee mens. Van bij het begin der tijden vraagt men zich af hoe de toekomst er zal uitzien en wat er van het leven verwacht mag worden. Wetenschapslui spelen daarop in door horoscopen te schrijven die een tipje van de sluiter oplichten. De befaamde astroloog David Zacik ontwikkelde de website horoscopes-love.eu waarop hij wetenschappelijk gefundeerde informatie over de twaalf sterrenbeelden verstrekt. Tezamen met de karakteristieken van elk teken publiceert hij voor de geïnteresseerde zijn toekomstvisie voor het volgende jaar, steunend op de studie van de planeten en hun onderlinge stand bij de geboorte.

De horoscoop van de Boogschutter voor 2017

Carrière en werk

Hard werken wordt de boodschap voor de Boogschutter in 2017, maar daardoor mag hij zich zeker niet laten terneerslaan. Al dat werk zal ervoor zorgen dat hij zich zal mogen verheugen op een zalige vakantieperiode. En een mooie bestemming zal hij zeker kunnen bekostigen want voor al het extra werk en de verantwoordelijkheid die dat meebrengt zal hij royaal vergoed worden. Mogelijk zal hij iets leuks kunnen doen zoals telewerk of een nieuw project opstarten als hij het nauw ter harte neemt.

Een voorbeeldige houding op het werk zal hem geen windeieren leggen. Natuurlijk zullen de nieuwe verantwoordelijkheden enige stress opleveren, maar het is aan hem om ervoor te zorgen dat die enkel het beste uit zich naar boven haalt. Neem tijdig een rustpauze als die nodig is, complimenteer collega’s als ze het goed hebben gedaan, maar zorg vooral goed voor jezelf. Geregeld een frisse neus halen met collega’s zorgt voor hernieuwde energie en een positieve sfeer zodat er minder spanning heerst en de doelen vlot bereikt worden. De perfecte strategie moet je enkel uitdokteren.

Het extra inkomen dat de Boogschutter op deze manier zal verwerven, mag hij eens voor zichzelf besteden, want hij verdient een fikse beloning voor al dat harde werk. Overdrijf evenwel niet. Een vakantie op Hawaï is geen noodzaak en een splinternieuwe auto evenmin. Misschien een citytrip of een dagje wellness kan helpen om opnieuw aan te knopen met je energierijke zelf.

Liefde en relaties

Dit jaar staat synoniem met grote emoties. Een grote passie ontvlamt in januari als Mars en Jupiter samenkomen. Zij zijn verantwoordelijk voor het begin van een romantisch jaar. Of je nu een gelukkige single bent, of een single op zoek of al een serieuze relatie hebt, maakt niet uit: maak vooral gebruik van deze opportuniteit!

Singles die niet zoekende zijn moeten eens de tijd nemen om na te gaan hoe het zit met hun romantische kantje. Maak voor jezelf uit wat je romantisch vindt en stel jezelf open voor een romantische ontmoeting. Zo wordt het makkelijker om die speciale persoon toe te laten in je leven. Singles op zoek naar een partner zullen met plezier het juiste moment afwachten en dat zal meer dan waarschijnlijk tijdens de laatste maanden van het jaar gebeuren.

Voor wie al in relatie is zal merken dat de gevoelens intenser worden en dat de liefde nog versterkt wordt wat zal leiden tot onvergetelijke momenten. Probeer je te herinneren wat jullie bij elkaar heeft gebracht en speel daarop in. Er gaat niets boven de herhaling van de eerste date als je wat ouder, wijzer en financieel stabieler bent geworden. Uiteraard scoren spontane uitingen van liefde altijd het beste. Hoe je het ook doet, het zal prima uitdraaien en je relatie zal er enkel wel bij varen.

Gezondheid

2017 zal de Boogschutter doorgaans een goede gezondheid brengen, maar nooit is iets definitief verworven, dus ook de gezondheid niet. Vermits de Boogschutter hard werkt, kan dat zijn uitwerking hebben op zijn lichaam. Bij een gebrek aan beweging en het vaak nuttigen van fastfood behoort doktersbezoek eerder vroeg dan laat tot de mogelijkheden. Maar raak niet in paniek: actief voor zijn gezondheid zorgen zal helpen om kleine kwaaltjes snel te genezen.

De zaken verlopen hectisch en soms word je overbevraagd. Het komt erop aan om mentaal en fysiek tegengewicht te bieden als je niet wil dat het de verkeerde kant op gaat. Vergeet niet tijdig te ontspannen, want het harde werk legt druk op geest én lichaam. Yoga en meditatie kunnen bijdragen tot een goede gezondheid in het eerste gedeelte van het jaar.

Bij het begin van het vierde kwart zal zowel de mentale als de fysieke paraatheid een flinke boost krijgen op voorwaarde dat de Boogschutter erop heeft toegezien een evenwichtig leven te leiden. Maak ervan gebruik om de lopende projecten af te werken en breng tijd met familie en vrienden door. Zij zullen een hulp vormen om het jaar verder in alle rust en kalmte af te werken zodat het volgende jaar nog beter wordt.

De horoscoop van de Boogschutter voor 2016

Carrière en werk

De hoeveelheid werk die de Boogschutter verricht is aanzienlijk en wordt flink gewaardeerd. Alles zal vlot verlopen tot op een bepaald moment herhaling van dezelfde activiteiten wrevel veroorzaakt. Daarom zal hij naar een andere baan beginnen uit te kijken. Voor sommigen zal dat nieuwe kansen opleveren terwijl anderen het moeilijk zullen krijgen.

Hij hoeft niet eindeloos te tobben of te twijfelen om dit hoofdstuk af te sluiten. Hak de knoop direct door. Vooraleer weg te gaan, moet hij zijn opdrachten helemaal afmaken, want dat is de enige verantwoorde en professionele manier om er een punt achter te zetten dat naar waarde geschat zal worden.

Omdat er nu een nieuwe, maar onzekere weg zal worden bewandeld, is het misschien geen slecht idee om wat te sparen, enkel verantwoorde uitgaven en geen gekke dingen te doen. Het is slechts voor een korte tijd en lang zal dit niet aanslepen. De Boogschutter heeft voldoende zelfvertrouwen en dat is meer dan voldoende om moeilijke momenten door te spartelen.

Na enkele maanden zal alles weer op zijn plaats vallen en biedt de perfecte baan zich aan. Het komt erop aan het beste van zichzelf te geven en met de hulp van medewerkers en collega’s zal hij een heel eind opschieten. Na april zullen de financiën weer op orde gesteld worden, maar enkel als er hard gewerkt wordt.

De Boogschutter-student zal voor zijn harde werk beloond worden. Hij moet zich mentaal voorbereiden op drastische veranderingen, zowel in positieve als negatieve zin.

Liefde en relaties

Er zullen wat wrijvingen ontstaan in de liefdesrelatie. De beste manier om de relatie weer op het goede spoor te krijgen kan een city trip, een reis zijn of een verrassing. Het eigen ego moet daarvoor opzij geschoven worden.

Zo er recent gesproken is over gezinsuitbreiding en hoe daarmee om te gaan, kan dit onderwerp voorlopig best even opzij worden geschoven. In een periode dat er spanningen zijn maakt een zwangerschap de dingen er niet makkelijker op. Er zal een opstoot van passie en romantiek nodig zijn om alles weer in de goede richting te stuwen, want bij momenten heeft hij de indruk dat hij zijn partner niet meer kan vertrouwen. Waar er onzekerheid en achterdocht heerst, is de sfeer niet optimaal.

Anderzijds mogen de ouders ook niet verwaarloosd worden, want de Boogschutter is een familiemens en dus is het essentieel dat die relatie in evenwicht blijft. Het wordt balanceren op een slap koord.

Gezondheid

De gezondheid van de Boogschutter is wisselvallig dit jaar. Hij moet stress en sterke spanningen vermijden en probleemsituaties uit de weg gaan.

Het ogenblik is gekomen om belangrijke beslissingen met betrekking tot de gezondheid te nemen. Een dieet volgen kan een optie zijn en met slechte gewoontes wordt best stante pede komaf gemaakt. Het lichaam moet verzorgd worden want spanningen overwinnen kan slechts als men in goede gezondheid verkeert. Met een gezond lichaam komt automatisch een gezonde geest.

Tijdens zijn vrije tijd kan hij bijvoorbeeld naar de fitnesszaal trekken. Als dit om praktische redenen niet mogelijk is, kan de Boogschutter een ruimte bij hem thuis inrichten. Is het fitnessen niet geschikt kan yoga ook wonderen doen. Yoga en meditatie zullen het hem makkelijker maken om de moeilijke momenten te overwinnen en de juiste beslissingen te treffen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Sterrenbeeld Boogschutter (Sagittarius)De Boogschutter is een teken uit de astrologie. De horoscoop van de Boogschutter wijst vooral op de avontuurlijkheid en…
De Boogschutter of SagittariusDe Twaalf tekens van de Dierenriem. Ik ben een Boogscutter, dat wil zeggen op het moment van jouw geboorte stond de Zon…
Overeenkomsten tussen Boogschutter en VissenOvereenkomsten tussen Boogschutter en VissenHoewel de verschillen tussen Boogschutter en Vissen aanzienlijk zijn, betekent dat niet dat er geen relatie tussen beide…
Bronnen en referenties
  • Horoscopes-love.eu

Reageer op het artikel "Horoscoop: wat heeft 2017 voor de Boogschutter in petto?"

Infoteur: Vosje
Laatste update: 30-12-2016
Subrubriek: Astrologie
Special: Horoscoop 2017
Schrijf mee!