Astrologie; wat is jouw doel in dit leven

Astrologie; wat is jouw doel in dit leven Is uw liefdesleven een ware knoeiboel en moet u ook nog eens hard knokken voor een waardig bestaan? Ieder van ons ervaart wel eens bepaalde dingen in zijn leven die moeizaam verlopen en misschien heb je u ooit als eens afgevraagd, waarom u telkens geconfronteerd wordt met dezelfde facetten die steeds blijven terugkomen. De astrologie kan daar een duidelijk beeld over geven en ons het “waarom “ van bepaalde tegenslagen wijzen.

Karmische astrologie

  • Astro = ster
  • Logos = kennis
Letterlijk vertaalt betekend astrologie “kennis van de sterren”. Karmische astrologie wordt ook wel eens spirituele astrologie genoemd en deze zienswijze is gebaseerd op de reïncarnatie filosofie. Mensen die geloven in reïncarnatie weten dat onze ziel een lange reis achter de rug heeft en ook heel veel narigheid heeft meegemaakt. Het is dus logisch dat onze problemen in het nu, zeer complex kunnen zijn, want we dragen ons lot van vorige levens mee in ons huidige leven.

Horoscoop

We zijn allemaal geboren om een aantal lessen te leren, die uitgekozen worden door onze incarnerende ziel. Als we bepaalde lessen in een vorig leven niet goed geïntegreerd hebben, zullen we steeds met dezelfde lessen geconfronteerd worden in het nu, tot we er goed mee leren omgaan en de essentie ervan begrijpen. In onze horoscoop kunnen we gegevens en gebeurtenissen van een vorige incarnatie aflezen. Deze informatie geeft ons een beter inzicht in de levenstaak die ons te wachten staat.

Zonneteken

Onze doelstelling dat we in dit leven meebrengen uit vorige levens, wordt weergegeven door het zonneteken waaronder we geboren zijn. De zon zegt iets meer over uzelf, uw ego en innerlijke persoonlijkheid. De zonnestand omvat het “ik ben “ en onze doelstellingen die in ons zonneteken besloten liggen moeten we waarmaken. De zon in je horoscoop bepaalt dus de karmische les die je in deze incarnatie moet leren.

Zonneteken in Ram 20 maart - 19 april 14u31

Jezelf bewijzen want: Ram heeft steeds de neiging om beslissingen over te laten aan anderen.

  • Je hebt nood aan steun en bevestiging, zodat je voortdurend afgeremd wordt in je dadendrang. Je wilt iets bereiken, maar door je volgzame houding kan je weinig zaken realiseren. In dit leven moet je leren opkomen voor jezelf, want als je telkens toegeeft, zullen anderen over je heen lopen. Je bent zeer sociaal ingesteld waardoor je over een enorm aantal belangrijke troeven beschikt, om te kunnen evolueren naar zelfstandigheid. Toch zal er moed nodig zijn om het pad van actie en daadkracht te bewandelen. In dit leven zal je moeten bewijzen dat je onafhankelijk bent en je eigen persoonlijkheid tot ontwikkeling brengen.

Zonneteken in Stier 20 april – 20 mei 2u36

Genieten van het leven want: Stier is gekenmerkt door angst, twijfels en onzekerheid.

  • Door twijfels en onzekerheden wantrouw je alles en iedereen, maar jou grootste vrees is armoede. Daardoor zal je voorzichtig omgaan met je financiële middelen. Ook heb je soms de neiging om het vermogen van je partner te beheren en iedere uigave moet volgens jou, zinvol besteed worden. Deze visie resulteert meestal in een financiële vooruitgang, doch heb je nog steeds het gevoel dat het niet voldoende zal zijn. Deze ingesteldheid weerhoud je om van de werkelijke materie te proeven, waardoor je niet kan genieten van de kleine dingen die het leven te bieden hebben. Jou doel is uiteindelijk, dat je in dit leven tot een ander inzicht moet komen. Je moet leren omgaan met de natuurlijke gang van zaken zonder dat wantrouwen voortdurend de kop opsteekt.

Zonneteken in Tweelingen 21 mei - 20 juni 1u44

Bekijk alles nuchter want: Tweelingen hebben onrealistische dromen.

  • Je hecht veel waarde aan intelligentie, waardoor je een grote behoefte hebt om kennis op te doen. Door jou grote verlangens kijk je steeds uit naar andere horizonten. Toch zal er niets zijn die jou behoeften zullen bevredigen. Uiteindelijk blijf je steeds op zoek naar de ultieme kick. Ook ben je verliefd op je vrijheid, waardoor je het contact met iedereen verwaarloost en vaak heb je de neiging om je in je gedachtewereld op te sluiten zodat je ook helemaal geïsoleerd raakt. In dit leven moet je dus leren om met beide voeten op de grond te staan en ophouden met dromen na te jagen.

Zonneteken in Kreeft 21 juni – 21 juli 9u38

Wees open want: Kreeft is een gesloten boek.

  • Jou naam en faam zijn heel belangrijk en je streeft naar onafhankelijkheid. Met een onberispelijke reputatie wil je de maatschappelijke lader opklimmen. Je hebt nood aan erkenning en waardering maar je wordt niet graag de les gespeld. Je bent vrij hard en gesloten tegenover anderen zodat je ook weinig steun zal krijgen. Sociale contacten verlopen moeilijk door jou koele afstandelijkheid. In dit leven zal jij je pantser moeten afleggen zodat je met hart en ziel voor anderen kan zorgen en een gevoel van humor leert ontwikkelen.

Zonneteken in Leeuw 22 juli – 22 augustus 20u26

Ontdek je eigen waarden want: Leeuw heeft geen zelfvertrouwen.

  • Je hebt steeds de neiging om je kwetsbaar op te stellen en de hulp van anderen in te roepen. Vriendschap is dus voor jou heel belangrijk, want de ondersteuning die je krijgt geeft jou een veiliger gevoel. Diep vanbinnen heb je grote behoefte om jezelf te zijn, maar door je steeds vast te klampen aan anderen, ben je niet in staat je kracht te leren kennen en deze te ontwikkelen. In dit leven is het de bedoeling dat je aan de buitenwereld toont wie je werkelijk bent. Leer beminnen en bemind worden. Neem ook eens eigen initiatieven en wees vooral heel trots op je persoonlijke creaties.

Zonneteken in Maagd 23 augustus – 22 september 3u27

Bekijk alles nuchter want: Maagd loopt weg van de werkelijkheid.

  • Je bent heel teruggetrokken en je staat ver weg van de realiteit. Het is net alsof je niet echt in het leven staat. Als er moeilijkheden zijn wil je ze niet weten en voor de harde werkelijkheid sla je op de vlucht. De verlangens die je koestert zet je opzij omwille van de lieve vrede en je leeft het leven die anderen voor jou dicteren. Als pietje precies vecht je voordturend tegen de chaos. In dit leven moet je de werkelijkheid leren accepteren, nuchterheid ontwikkelen en instaan voor jou leven.

Zonneteken in Weegschaal 23 september – 22 oktober 1u04

De strijdbijl begraven want: Weegschaal wil steeds zijn krachten bewijzen.

  • Voor jou is overwinnen heel belangrijk, waardoor je continue vecht om de éérste te zijn. Je bent vooral bezig met jou eigen belangen en waarden te verdedigen en je bent overtuigt van jou krachten en mogelijkheden. Een compromis sluiten en toegeven zijn voor jou uit den boze. Door jou strijdlustig karakter stapelen de vijanden zich op, zodat je de omgang met vroegere vrienden zal missen en steeds meer behoefte zal hebben aan communicatie. Jou taak in dit leven is dat je nederlagen leert aanvaarden en water bij de wijn doet, waardoor je goede relaties kan onderhouden. Ook de noden en wensen van anderen moet je leren respecteren en dan pas kan je het fijne van de samenwerking ontdekken.

Zonneteken in Schorpioen 23 oktober - 21 november 10u25

Leven en laten leven want:Schorpioen wil alles zelf in de hand hebben.

  • Je hebt een grote angst om de controle over jou gevoelsleven te verliezen. Uit vrees dat iemand jou emotioneel en financieel zal misbruiken, bouw je een torenhoge muur om je heen. Je bent zeer materialistisch en op seksueel vlak ben je bang voor overgave, wat vaak leidt tot frustrerende relaties. Door jou naïeve houding ben je niet gewapend tegen de duistere en mysterieuze kanten van het bestaan. In dit leven zal je moeten leren omgaan met materiële verliezen en confrontaties met de werkelijkheid aangaan. Dit zal zorgen dat je bevrijd wordt van oude patronen. Zaken waar jij zo op gesteld bent zullen een andere betekenis krijgen en jou doen inzien dat geld alleen, niet gelukkig maakt.

Zonneteken in Boogschutter 22 november – 20 december 7u00

Inzicht hebben want: Boogschutter leert alles te oppervlakkig.

  • In jou leeft een diepe filosoof. Er is een zwerflust in jou aanwezig en je past je gemakkelijk aan. Je bent geïnteresseerd in alles en nog wat, maar vele zaken vervelen je na een tijd, waardoor je steeds iets anders wilt. Omdat je alles maar oppervlakkig leert, mist jou kennis de nodige diepgang. Het gevolg daarvan is dat je jou standpunten niet zal kunnen verdedigen, want sommige gesprekken over bepaalde zaken zullen niet altijd geloofwaardig en overtuigend overkomen. In dit leven zal je moeten leren, om je eigen innerlijke overtuigingen en enthousiasme uit te dragen naar anderen, zonder nog de woorden van anderen in de mond te nemen.

Zonneteken in Steenbok 21 december – 19 januari 20u21

Loslaten want: steenbok zet zijn eigen belangen opzij.

  • Je koestert een familiale band en je houdt van huiselijke gezelligheid. Door jou toegeeflijkheid naar anderen toe mis je de kans om jezelf te ontwikkelen. Je hebt een drang om vooruit te komen in dit leven. Maatschappelijk wil je iets kunnen bereiken, maar doordat je steeds gefocust bent op dat kleine wereldje van familiale belangen, kan je niet leren om jou persoonlijke ambities waar te maken. In dit leven moet je het onverantwoordelijk kind in jezelf loslaten, om te kunnen evolueren tot een zelfstandige, wijze, nuchtere persoonlijkheid.

Zonneteken in Waterman 20 januari – 19 februari 1u16

Toewijding naar anderen toe want: Waterman zet steeds zichzelf in de verf.

  • Je bent heel prestatiegericht, waardoor je met bepaalde talenten vaak in de belangstelling staat. Wat anderen in hun mars hebben merk je niet eens op, want je bent te druk bezig met jezelf. Wetten zijn voor jou lastig om na te leven omdat ze jou vrijheid beperken. Door jou koppige houding en eigenwijs karakter zullen bepaalde ontgoochelingen ook jou deel zijn. Het is de bedoeling in dit leven, dat je leert om rekening te houden met anderen en beseft dat het onmogelijk is, om overal jou persoonlijke wil door te drukken. Je moet je eigen ik, uit het centrum van je leefwereld halen en anderen oprecht de juiste weg wijzen.

Zonneteken in Vissen 18 februari - 19 maart 15u27

Het leven anders bekijken want: Vissen zijn te kritisch.

  • Vissen zijn nuchter en praktisch ingesteld. Je bent te veeleisend betreffende hygiëne en je hebt oog voor detail. Je zult je fel verzetten tegen spirituele aspecten in het leven, die volgens jou visie onverklaarbare filosofieën zijn. Al jou tijd en energie spendeer je aan dagtaken, waardoor er nauwelijks ruimte overblijft voor sociale contacten. Met jou vlijmscherpe kritiek zal je veel mensen kwetsen, waardoor je op jou beurt bekritiseerd zal worden en dat zal echter pijn doen. In dit leven moet je leren om kritische bagage opzij te zetten en je toewijden op een geloof. Om te kunnen evolueren tot iemand die gevoel en medeogen in zijn leven toelaat, moet je het leven leren aanvaarden zoals het is, geduld hebben en je al te grote nuchterheid laten varen.

Intrede van de zon in de tekens van de dierenriem 2001

  • Tweelingen is verschoven van 20 mei 23u44 UT naar 21 mei 1u44
  • Weegschaal is verschoven van 22 september 23u04 UT naar 23 september 1u04

Nieuwe verschuivingen kun je vinden op de site "Koninklijke Sterrenwacht van België"
© 2008 - 2020 Worm, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Inleiding Vedische astrologie (Jyotish)Inleiding Vedische astrologie (Jyotish)De Vedische astrologie de oudste vorm van astrologie en komt oorspronkelijk uit India. De Vedische astrologie wordt ook…
De Maan in de horoscoopDe Maan is volgens mij net zo belangrijk, in een horoscoop, als de zon. De zon vertegenwoordigt het mannelijke principe…
Horoscoop: planeet ZonHoroscoop: planeet ZonSterrenbeeld is een bekend begrip. Planeten, hun betekenis en invloed in de horoscoop zijn minder bekend. Zon, Maan, Mer…

Astrologie; wat is jouw seksuele begeerteAstrologie; wat is jouw seksuele begeerteHoe je het ook draait of keert: seks staat niet garant voor een goede relatie, maar het is wel een belangrijk onderdeel.…
Sterrenbeeldmatch Tweelingen - Liefde Relatie & SexSterrenbeeldmatch Tweelingen - Liefde Relatie & SexSterrenbeeldmatch met Tweelingen (Gemini). Met wie matcht Tweelingen op het gebied van relatie, de liefde en sex? Welk t…
Bronnen en referenties
  • Koninklijke Sterrenwacht van België

Reageer op het artikel "Astrologie; wat is jouw doel in dit leven"

Reactie

S., 18-08-2014 11:54 #1
Heyy

Wat vertelt een ongeaspecteerde, retrograde uranus in het teken boogschutter/10de huis me over mijn doel in dit leven?

Ik heb daarbij veel retrograde planeten en enkel pluto (29*) in een luchtteken, verder niets… Wel heb ik de zon conjuct venus en mercurius.

Natuurlijk besef ik dat een totale interpretatie vd radix nodig is om een totaalbeeld te krijgen, maar zegt deze info u alvast iets? Wie wil me helpen hiermee? ;-)

P.s: ohja en de noordknoop staat in tweelingen - 4de huis…, daarbij ben ik dan ook nog een deel van een ééneiïge tweeling - wat ik wel grappig vind.

Grt, S.

Infoteur: Worm
Laatste update: 18-09-2016
Subrubriek: Astrologie
Reacties: 1
Schrijf mee!