InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Liefdeshoroscoop 2018 vuurtekens

Liefdeshoroscoop 2018 vuurtekens

Liefdeshoroscoop 2018 vuurtekens De vuurtekens in de astrologie worden gekenmerkt door hun vurige en passionele temperament. Ze blaken van het zelfvertrouwen, weten wat ze willen, zitten boordevol energie en stralen levensvreugde uit. Hun emoties zijn vaak extreem, zowel in positieve als negatieve zin. Het zijn sterke persoonlijkheden die soms een beetje zelfzuchtig kunnen overkomen, maar een vrijgevige natuur hebben. Wat heeft 2018 voor hen in petto?

De Ram

De Ram is hét vuurteken bij uitstek. Dit sterrenbeeld houdt van het leven in al zijn aspecten. Van alle vuurtekens is de Ram het meest actieve. Men zegt wel eens dat de Ram de ziel heeft van een pionier, het hart van een ontdekkingsreiziger en de idealen van een dromer. Creativiteit, verbeelding en zelfvertrouwen kenmerken zijn persoonlijkheid.

Spontaneïteit en eerlijkheid zijn cruciaal in de liefde. Hypocrisie en bedrog zijn nefast. De Ram staat erom bekend geen blad voor de mond te nemen. Daarom is het voor hem essentieel om zijn relatie eens ernstig te overdenken. Beantwoordt het dagelijkse leven met de geliefde aan de verwachtingen? Is hij in staat de problemen binnen het paar op te lossen? Is hij sterk genoeg om moeilijkheden, vooral op financieel vlak dit jaar, binnen de relatie het hoofd te bieden? Tegen eind januari moet hij voor zichzelf uitgemaakt hebben of een serieus gesprek met de partner aan de orde is of dat hij een einde aan de relatie moet stellen. Om zichzelf te beschermen zal hij misschien een moeilijke beslissing moeten nemen.

In de zomer wordt de liefde gevierd met vele romantische buitenactiviteiten. Het intense gevoel met de geliefde komt het beste tot uiting in een natuurlijke omgeving als het bos, de zee, de bergen. Buiten de traditionele picknicks en wandelingen kunnen avontuurlijk ingestelde Rammen aan skydiving of rafting doen.

2018 biedt de single Ram een uitstekende kans om de liefde te vinden. Buitenactiviteiten en reizen kunnen hierin een belangrijke rol spelen. Het zit de Ram als gegoten, daar hij van nature een sociaal ingestelde persoonlijkheid heeft en hierdoor makkelijk contacten legt. De interesse van de Ram voor andere volkeren en culturen zullen hem trouwens tot totaal nieuwe inzichten leiden zodat hij zich nog meer voor de liefde kan openstellen.

De Ram die via het internet de liefde zoekt, mag ook hier geen masker opzetten zodat hij de grootste kansen heeft om op eerlijke basis een persoon te vinden die zich voor hem interesseert. Met de eindejaarsfeesten zal dan het ideale moment aanbreken om de nieuwe partner aan de familie voor te stellen.

De Leeuw

Dit vuurteken wordt beheerst door de zon. In de dierenriem is de Leeuw de nobele leider met een idealistische ingesteldheid. Een Leeuw is vaak extravagant, houdt van luxe en is een beschermengel voor zijn geliefde. Deze relationele warmte wordt hem verstrekt door de zon. Hij is verdraagzaam tegenover zijn partner maar als hij gekwetst wordt kan hij moeilijk vergeven en vergeten.

Normaal gezien is een nieuw jaar een gelegenheid om met een schone lei van start te gaan. Voor de Leeuw is dit echter niet het geval: alles blijft bij het oude en daar is hij blij mee. Hij blijft vooral zijn gewone zelf, wat wil zeggen een persoon boordevol energie en tonnen zelfvertrouwen wat zijn relatie een extra boost geeft. De passie zal dit jaar groter zijn dan ooit te voren. Zoals in elke relatie zullen er goede en minder goede momenten zijn, maar voor het grootste deel zal 2018 de Leeuw veel voldoening in de liefde bezorgen. In zijn enthousiasme zal hij er ook de behoefte toe voelen om nieuwe uitdagingen aan te gaan zoals een verre reis maken, een nieuw huis kopen of in gezinsuitbreiding te voorzien. Voor wie dit jaar een romantische relatie is aangegaan is 2018 ideaal om in het huwelijksbootje te stappen.

De single Leeuw is behoedzaam vooraleer een nieuwe relatie aan te gaan. Angst om opnieuw gekwetst te worden is de hoofdreden. De Leeuw gaat vaak op zijn intuïtie af en als iemand hem niet zint, zullen de mooiste woorden hem ook niet kunnen overtuigen. Tijdens de zomer zal zijn ravissante persoonlijkheid velen bekoren, maar naar het einde van het seizoen toe kan humeurigheid roet in het eten gooien waardoor hij in het najaar soms verkeerde beslissingen zal nemen. Een Leeuw vraagt om aandacht, maar dat kan anderen wel eens afstoten. Als hij voelt dat iemand niet tot zijn ‘bloedgroep’ behoort of hem probeert te kwetsen, toont hij zijn klauwen. Daarom is het nooit geraden om met een Leeuw liefdesspelletjes te spelen.

Paren kunnen in de eerste maanden van het jaar op zoek gaan naar nieuwe uitdagingen. Draag er evenwel zorg voor dat deze uitdagingen de partners dichter bij elkaar brengen en niet tot jaloezie leiden! Tegen einde maart moet deze periode achter de rug zijn en een periode van extreem geluk inleiden, waardoor er meer behoefte zal zijn om zich in het veilige nest terug te trekken. De hele zomerperiode zal de liefde hoogtij vieren en de Leeuw zal schitteren als nooit tevoren omdat hij zich de wereld te rijk voelt.

De Boogschutter

Dit sterrenbeeld wordt beheerst door Jupiter. De Boogschutter verruimt onze horizon en is onze gids naar geestelijke kennis en spirituele groei. Zoals bij de andere vuurtekens staat het liefdesleven centraal en heeft hij de behoefte om te experimenteren en meer ervaring op te doen.

Soms laat de Boogschutter zich in zijn enthousiasme meeslepen waardoor hij zijn evenwicht verliest. Bij het begin van het jaar komt het erop aan het wat kalmer aan te doen om de relatie met zijn geliefden makkelijker te maken. Immers de diepste emoties kunnen een belangrijke weerslag op een relatie hebben. Een Boogschutter moet zich daarvan bewust zijn, mag zich niet in die mate laten meeslepen dat hij het noorden verliest. Nochtans kan het teveel aan energie ook resultaten afwerpen. Single Boogschutters zullen misschien hun soulmate niet vinden maar toch veel plezier beleven. Boogschutters in relatie moeten vooral vrijgevig en liefdevol zijn omdat hun partner dat van hen verwacht. Zij zullen er later dit jaar iets moois voor in de plaats krijgen. De Boogschutter weet beter dan wie ook de diepere waarde van echte liefde te appreciëren en is er zich van bewust dat niets toevallig gebeurt. De horoscoop voorspelt dat hij meer vertrouwen in zijn werk, familie en in hogere principes zal hebben, de basis van een sterk liefdesleven.

Begin juli zal Boogschutter mogelijk aan de hoge verwachtingen van iemand voldoen. Wie op zoek is naar een nieuwe relatie mag deze geweldige mogelijkheid niet laten voorbijgaan, maar moet vooral niet uit het oog verliezen dat alles lekker moet zitten om te voorkomen dat het misloopt vooraleer iets goed en wel van start is gegaan. Voor paren betekent dat een mooie, liefderijke zomer waarin het samenhorigheidsgevoel sterker dan ooit aangevoeld zal worden.

In 2018 zal het filosofisch karakter van de Boogschutter vaker aan bod komen. Menigeen zal zijn geliefde dan ook verrassen met onverwachte initiatieven zoals het bijwonen van een lezing over het boeddhisme of het bijwonen van een barokopera of een lunch in complete duisternis.

Wat betreft vrienden en familie moet de Boogschutter proberen meer tijd met hen door te brengen. Zo zullen ze zich met hem meer verbonden voelen. Door in dialoog met hen te gaan zal hij belangrijke inzichten verwerven die hem in zijn latere leven nog dienstbaar kunnen zijn.
Gerelateerde artikelen
Sterrenbeelden element vuur (vuurteken)Sterrenbeelden element vuur (vuurteken)In de astrologie, je horoscoop, worden de vier elementen geduid, omdat deze bij je sterrenbeeld een belangrijke rol spel…
De elementen in de Astrologie: Het vuurelementDe elementen in de Astrologie: Het vuurelementEen horoscoop bestaat uit 12 dierenriemtekens maar ook uit 4 elementen n.l. vuur, aarde, lucht en water. Elk dierenriemt…
Sterrenbeeld Leeuw (Leo)De Leeuw is een enorm krachtig teken in de dierenriem, vol van trots en zelfvertrouwen. Het sterrenbeeld Leeuw wordt in…
Sterrenbeeld Boogschutter (Sagittarius)De Boogschutter is een teken uit de astrologie. De horoscoop van de Boogschutter wijst vooral op de avontuurlijkheid en…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Darkmoon1968, Pixabay
  • www.sunsigns.org/horoscope-2018
  • Horoscopes.xtarot.com/2018.php

  • www.lovehoroscope.guru
  • Astrologyclub.org/horoscope-2018/#love
  • Users.skynet.be/fa358859/dierenriem/elementen.htm

Reageer op het artikel "Liefdeshoroscoop 2018 vuurtekens"

Infoteur: Vosje
Laatste update: 29-12-2017
Subrubriek: Astrologie
Schrijf mee!