InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Liefdeshoroscoop 2018 aardetekens

Liefdeshoroscoop 2018 aardetekens

Liefdeshoroscoop 2018 aardetekens In de astrologie zijn aardetekens types die, zoals de naam het suggereert, met beide benen op de grond staan en niet makkelijk uit evenwicht te brengen zijn. Het zijn personen die alles nauwkeurig willen doen en doorzetten als anderen er het bijltje bij neerleggen. Daarnaast zijn ze betrouwbaar, realistisch en hebben veel geduld, maar omdat bij hen alles op het concrete en het praktische gericht is, missen ze fantasie en relativeringsvermogen. Wat heeft 2018 voor hen in petto?

De Stier

Dit sterrenbeeld wordt door Venus overheerst en is daarom passioneel van aard. Bij het begin van het jaar wordt de Stier in zijn relatie ernstig gekwetst waardoor het noodzakelijk is zaken met de partner uit te praten. Vrienden en familieleden kunnen hierin adviseren en grote steun verlenen. Aanvankelijk zal het allemaal wat hectisch worden, maar als hij het goed aanpakt kan Valentijn nog een mooie dag worden. Daarom ook moet de Stier zich verderop in het jaar vaker om zijn partner bekommeren en zeker vermijden ander gezelschap op te zoeken. In een stabiele relatie moet dagelijks geïnvesteerd worden. Als hij zijn positieve instelling kan blijven aanhouden, zal 2018 op liefdesvlak verder in volstrekte harmonie verlopen. Een bekroning van de relatie zou het plannen van gezinsuitbreiding zijn.

Dit jaar zal de Stier met zijn partner de perfecte passionele relatie hebben. Op seksueel vlak zal de intensiteit hoge toppen scheren. Het zal ertoe bijdragen dat hij in het dagelijkse leven filosofischer tegen de dingen aankijkt en de maatschappij uit een ander oogpunt zal bekijken.

Single Stieren hebben de meeste kans om een partner te vinden tegen eind februari. Voor Stieren die in de zomer hebben rondgefladderd of nog geen vaste partner hebben, biedt einde augustus een kans op geluk. Ze moeten echter goed in de oren knopen dat zij voor niet minder dan het beste moeten gaan en zich niet mogen tevreden stellen met een minimum. Een partner die zowel intellectueel als emotioneel hun gelijke is, moet de richtlijn zijn. Aangezien de Stier nogal houdt aan zijn geboortegrond is het een pluspunt als de geliefde ook uit de streek afkomstig is.

Er is evenwel weinig kans dat hij binnen zijn vrienden- en kennissenkring de ware vindt. Hij zal zijn horizon moeten verruimen om kans op succes te kunnen boeken. Ook hier kunnen vrienden en familie een helpende hand reiken. Daarom moet de Stier meer tijd met hen doorbrengen en zijn loyaliteit zal hen ertoe aanzetten om hem zo goed mogelijk bij te staan.

De Maagd

Mercurius is de planeet met de meeste invloed op het sterrenteken Maagd. De Maagd is een van de meest misbegrepen en ondergewaardeerde sterrenbeelden uit de dierenriem. Dat is een gevolg van haar opofferingszin voor anderen. Ze is een harde werker die geen moeilijkheid uit de weg gaat en zich graag over anderen ontfermt.

In de lenteperiode zal de Maagd de behoefte voelen om op sociaal vlak haar vleugels uit te slaan. Ze moet wel oppassen dat haar partner zich door deze bevlieging niet veronachtzaamd voelt. De zin om onbekend terrein te betreden en nieuwe mensen te leren kennen houdt aan in de zomer. Omdat de Maagd een zekere charme heeft zal ze veel mensen bekoren. De uitdaging is dan hoe dit elan in de dagelijkse routine te verwerken zonder de relatie in gevaar te brengen. Daarom dat ze goed naar haar partner zijn verlangens en behoeftes moet luisteren, zodat er geen reden tot onbegrip of wantrouwen ontstaat. Een herbronning en een losbreken uit vastgeroeste gewoontes kan voor sommigen een optie zijn om aanzienlijke schade te voorkomen. Dingen anders aanpakken kan de sleutel tot een groter geluk betekenen.

De Maagd mag in het algemeen toch een jaar verwachten waarin het overkomen van problemen tot een betere relatie leidt. Vergeet vooral niet ook tijd voor de familie te maken die op elk moment van het leven een steunpilaar kan zijn.

In de liefde is het geduld voor de Maagd een essentiële deugd. De single Maagd zal deze kwaliteit kunnen gebruiken om te kunnen wachten tot rond Valentijnsdag als zich mogelijkheden zullen aanbieden. Een heel speciaal iemand zal zich in die periode manifesteren. Wie al een relatie heeft, mag zich aan een bijzonder romantische periode verwachten.

De vriendenkring is voor de Maagd van groot belang in 2018. Ze zal verschillende vriendschappen nog meer kunnen uitbouwen. Mogelijk vloeit er voor de single Maagd een relatie uit een van die vriendschappen.

De Steenbok

Dit sterrenbeeld is het belangrijkste aardeteken en wordt hoofdzakelijk beïnvloed door Saturnus. Steenbok voelt zich verantwoordelijk voor de materiële welstand van de wereld en wil deze zo sterk en zo stabiel mogelijk houden. Van nature heeft hij een innerlijke kracht die voor niemand onderdoet en waardoor hij een steun voor om het even wie kan zijn.

De wensen van de Steenbok op liefdesvlak hebben een goede kans om in 2018 gerealiseerd te worden. Hij zal vooral van zijn relatie genieten in de eerste drie maanden van het jaar wanneer hij deze goede band zal bekronen met een mooie wintervakantie. Openheid naar de partner toe is essentieel, want dat wordt van hem verwacht. Later op het jaar zal het zijn nut bewijzen als er om allerlei redenen jaloezie in de relatie opduikt, maar met de nodige dosis humor, eigen aan de Steenbok, kunnen de problemen worden opgelost en herstelt zich de rust. Nochtans zal dit niet van een leien dakje lopen gezien de Steenbok vaak voet bij stuk houdt en moeilijk tot toegevingen bereid is. Hij zal zich moeten afvragen welke eigenschappen hij in overvloed heeft en wat hij ontbeert om succesvol te zijn.

Zo zal hij naar de zomer toe inzien dat hij het beste aan zichzelf werkt teneinde zijn partner niet van zichzelf te vervreemden. Als hij daarin slaagt zal dit zijn relatie ten goede komen. Contact met kinderen en dieren kunnen het kind in hem weer naar boven brengen waardoor hij het speelse element in zichzelf terugvindt. Deze spontaneïteit helpt hem om zijn innerlijke kracht te versterken.

Twijfels over de relatie gelden voor alle Steenbokken met een partner. Als overleg en het luisteren naar elkaars noden het paar niet nader tot elkaar brengt bij wezenlijke problemen, moet er nagedacht worden of de relatie nog wel levensvatbaar is.

Single Steenbokken zullen worden aangetrokken door personen die hen intellectueel uitdagen en opwinden. Als zij zichzelf blijven en geen strobreed toegeven zullen bewondering en respect hun richting uitkomen. Vooral in de zomerperiode zullen zich voldoende kansen aandienen om een speciaal iemand tegen het lijf te lopen. De twijfels die er waren bij het begin van het jaar zullen verdwijnen en plaats maken voor extra zelfvertrouwen.

Ook is het belangrijk meer tijd te besteden aan de band met familie en vrienden. Zij zijn uiteindelijk een vaste waarde in het leven en blijven een klankbord voor zijn problemen. Zich emotioneel verbonden voelen is hoogst noodzakelijk voor een mentaal evenwicht en kan bijdragen tot een beter begrip met de liefdespartner.
Gerelateerde artikelen
Sterrenbeelden element aarde (aardeteken)Sterrenbeelden element aarde (aardeteken)In de astrologie, je horoscoop, worden de vier elementen geduid, omdat deze bij je sterrenbeeld een belangrijke rol spel…
De elementen in de horoscoop: Het aarde-elementDe elementen in de horoscoop: Het aarde-elementEen horoscoop bestaat uit 12 dierenriemtekens maar ook uit 4 elementen n.l. vuur, aarde, lucht en water. Elk dierenriemt…
Sterrenbeeld Steenbok (Capricornus)De Steenbok is een teken uit de dierenriem en astrologie dat wordt getypeerd als recht door zee, eerlijk en direct. De S…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Darkmoon1968, Pixabay
  • www.sunsigns.org/horoscope-2018
  • Horoscopes.xtarot.com/2018.php

  • www.lovehoroscope.guru
  • Astrologyclub.org/horoscope-2018/#love
  • Users.skynet.be/fa358859/dierenriem/elementen.htm

Reageer op het artikel "Liefdeshoroscoop 2018 aardetekens"

Infoteur: Vosje
Gepubliceerd: 29-12-2017
Subrubriek: Astrologie
Schrijf mee!