InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Liefdeshoroscoop 2018 luchttekens

Liefdeshoroscoop 2018 luchttekens

Liefdeshoroscoop 2018 luchttekens In de astrologie zijn luchttekens actieve en wendbare persoonlijkheden. Omdat ze graag feiten en gegevens met elkaar verbinden en met ideeën werken om zaken te realiseren, zijn ze inventief, creatief en vernieuwend op vele vlakken. Van nature zijn ze flexibel en vinden ze het fijn om met mensen te communiceren, maar daartegenover staat dat ze niet altijd even standvastig zijn en minder spontaan ageren omdat ze alles te veel analyseren en logisch willen verklaren. Wat heeft 2018 voor dit sterrenbeeld in petto?

Tweelingen

Dit sterrenbeeld is het veranderlijke luchtteken en wordt beheerst door Mercurius. Tweelingen verkent de wereld met zijn geest en onderricht anderen over hetgeen hij ziet en leest. Het is zijn bedoeling om eenieders horizon te verruimen via de gedachten. Hij is vriendelijk, communicatief en lichthartig en heeft zodoende een sociaal sterk ontwikkelde persoonlijkheid.

Bij het begin van het jaar tobben Tweelingen over recent aangegane verbintenissen die enkele pijnpunten hebben opgeleverd, maar uiteindelijk valt alles in de goede plooi en doet een zekere routine zijn intrede.

Voor wie nog geen vaste partner heeft, dient zich in februari een aantal mogelijkheden aan. Wie wel een relatie is aangegaan moet erop toezien zich niet door anderen te laten meeslepen om de band met de geliefde niet te verstoren. Als de relatie onderhevig is aan spanningen, moet Tweelingen niet te beroerd zijn om enige toegevingen te doen. Zo komt hij makkelijker tot een consensus met zijn partner. Tweelingen die in de zomerperiode voor hun werk op reis moeten, leggen mogelijk een aangenaam contact dat een wezenlijke invloed op hun toekomst kan hebben.

Voor de meeste Tweelingen zal 2018 op liefdesvlak een schitterend jaar zijn, omdat Venus het sterrenbeeld doorkruist. Waar de afgelopen tijd verveling dreigde, belandt de relatie plots in een stroomversnelling en ontdekt Tweelingen weer waarom hij zo van zijn partner houdt. Het moment dus om nieuwe dingen uit te proberen.

Single Tweelingen zullen gefrustreerd raken door enkele minder fijne ervaringen en tot de constatering komen dat hun positieve instelling niet altijd de gewenste resultaten oplevert. Zichzelf blijven is de beste manier om succes af te dwingen, maar hij doet er goed aan zijn praatgrage natuur wat te beteugelen om geen mensen af te stoten en zijn aangeboren charme ten volle te benutten. Artistieke types blijken in trek te zijn. Neem de moeite om hun interesses te delen, zelfs al lijken die op het eerste gezicht eerder saai. De grootste kans op succes vindt de Tweelingen in de ontmoeting met nieuwe mensen die zijn passies delen. Daarom moet hij vooral die plaatsen opzoeken waar hij die kan uitleven.

De Weegschaal

De Weegschaal is het belangrijkste luchtteken en wordt beheerst door Venus. Weegschalen zijn vriendelijke, verfijnde en vredelievende types. In de dierenriem is het het sterrenbeeld dat iedereen met elkaar wil verzoenen en een hekel heeft aan onrechtvaardigheid en ongelijkheid.

Op liefdesvlak zeggen de sterren over Weegschaal dat hij zichzelf niet noodzakelijk moet toespitsen op de toekomst, maar dat het verleden mooie dingen heeft voortgebracht die verder gezet mogen worden. Als hij zich dat advies eigen maakt, zal 2018 in volstrekte harmonie verlopen. Vooral de eerste maanden zijn een periode vol passie en liefdesgeluk. Maak er gebruik van om romantische activiteiten te plannen en plezier te maken. Wie single is kan zijn vrienden uitnodigen voor een speciale avond en misschien heeft hij wel speciaal aandacht voor een bijzondere vriend/vriendin.

Toch is het aangewezen dat de Weegschaal zich meer openstelt om zijn relatie te verdiepen. Dit jaar zal er meer tijd vrijkomen om met zijn partner door te brengen. Maak daarvan gebruik om met hem/haar in gesprek te gaan om een betere verstandhouding tot stand te brengen en de violen gelijk gestemd te houden. Elkaar vertellen wat er diep in het hart leeft en waaraan elkeen behoefte heeft is een belangrijke bouwsteen voor een innigere band. Zo worden waarden als vertrouwen, geloofwaardigheid en loyaliteit aangezwengeld. Eens aan die voorwaarde voldaan zal de romantiek en de passie als nooit tevoren opbloeien en de fundamenten leggen voor een harmonieuze toekomst.

Paren zullen in de lente een diepere band voelen groeien en singles kunnen eindelijk de perfecte match tegen het lijf lopen. De vrijgevigheid van de Weegschaal kan wonderen doen en de extreemste hardliner voor hem innemen. Draag er zorg voor iemand goed te leren kennen vooraleer hem/haar vertrouwen te schenken. Dit kan teleurstellingen voorkomen, want de nieuwe mensen die hij zal leren kennen zullen volkomen tegengestelde karakters zijn.

In de relatie met familieleden en vrienden komt het erop aan zichzelf te blijven. De Weegschaal moet voor zichzelf opkomen en eerlijk en open blijven. Mogelijk schept dat problemen het komende jaar, maar uiteindelijk zal dit tot gevolg hebben dat hij zal ervaren wie écht om hem geeft. Wel is een verandering in het familieleven waarschijnlijk.

Waterman

Dit sterrenteken is een stabiel luchtteken beheerst door Uranus. Watermannen zorgen voor nieuwe kennis, nieuwe idealen en nieuwe inzichten in de wereld. Ze houden zich bezig met het verleden, kijken uit naar de toekomst en vergeten vaak het heden. Hoewel ze zich heel graag en makkelijk onder mensen begeven en hartelijk communiceren, blijven het eenzaten. Ze interesseren zich voor de mensheid en specifiek voor de underdogs, maar voelen zich anderzijds wat ongemakkelijk in relaties.

De Waterman is geen kuddedier en dat manifesteert zich ook in zijn liefdesleven. Daarom draagt hij een grote rugzak mee. Dit jaar heeft hij geen duidelijk actieplan. Hij neemt wat het leven hem biedt en maakt gebruik van iedere gelegenheid om een relatie aan te gaan of ze te versterken. Einde van de zomer zal een innigere band ontstaan zodat op de valreep nog mooie vakantiedagen kunnen worden gepland.

Single Watermannen worstelen met intellectuele dilemma's en moeten hulp en steun bij vrienden zoeken. Zij die een scheiding hebben doorstaan zullen in 2018 opnieuw opstaan en met verse moed hun leven weer opnemen.

Watermannen in relatie moeten er zorg voor dragen dat hun koppigheid niet tot moeilijkheden leidt. Als ze ultimatums beginnen te stellen, zal de partner dat niet meer pikken. In een relatie moet men water bij de wijn doen. Men moet zijn partner koesteren en plezier doen, hem/haar respecteren. Met elkaar praten, luisteren naar elkaar en elkaar vertellen hoe men de relatie wil zien evolueren, kan een hele stap vooruit zijn. Dit jaar moet de Waterman zich toespitsen op zijn emotionele leven. Voor sommige Watermannen betekent dit dat er werk op de plank is, maar uiteindelijk zullen de geleverde inspanningen lonen wat tot spontane romantiek en seksualiteit zal leiden.

De band met familie en vrienden zal dit jaar hechter zijn. Hoewel er af en toe onenigheid is, blijken de gesprekken nuttig en leerrijk. De met hen bestede tijd zal doorgaans aangenaam zijn en bijdragen tot een positief levensgevoel. Sommigen zullen hem verrassen met een onverwacht cadeau.
Gerelateerde artikelen
Sterrenbeelden element lucht (luchtteken)Sterrenbeelden element lucht (luchtteken)In de astrologie, je horoscoop, worden de vier elementen geduid, omdat deze bij je sterrenbeeld een belangrijke rol spel…
Sterrenbeeld Waterman (Aquarius)Wanneer je twee Watermannen met elkaar vergelijkt, zal je waarschijnlijk grote verschillen zien. De Waterman of Aquarius…
De elementen in de Astrologie: Het waterelementDe elementen in de Astrologie: Het waterelementEen horoscoop bestaat uit 12 dierenriemtekens maar ook uit 4 elementen n.l. vuur, aarde, lucht en water. Elk dierenriemt…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Alexas Fotos, Pixabay
  • www.sunsigns.org/horoscope-2018/
  • 
horoscopes.xtarot.com/2018.php

  • www.lovehoroscope.guru
  • Astrologyclub.org/horoscope-2018/#love
  • Users.skynet.be/fa358859/dierenriem/elementen.htm

Reageer op het artikel "Liefdeshoroscoop 2018 luchttekens"

Infoteur: Vosje
Gepubliceerd: 29-12-2017
Subrubriek: Astrologie
Schrijf mee!