InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Liefdeshoroscoop 2018 watertekens

Liefdeshoroscoop 2018 watertekens

Liefdeshoroscoop 2018 watertekens In de astrologie zijn watertekens gevoelsmensen die zich laten leiden door hun emoties. Vermits gevoelens zijn leven bepalen kan hij zich wrokkig gedragen tegenover mensen die hem niet respecteren of hem kwetsen. Watertekens zijn fantasierijke en dromerige types met een rijk innerlijk leven. Ze zijn van nature uitermate gevoelig en empathisch, sociaal ingesteld, maar tevens kwetsbaar. Wat heeft 2018 voor hen in petto?

De Kreeft

Dit sterrenbeeld is het belangrijkste waterteken en wordt beheerst door de maan. Daarom wordt de Kreeft beschouwd als de moeder van de wereld. Ze is de zorgende, de beschermende geest die voedt, aanhaalt, knuffelt en tot in ieders hart raakt. Nochtans heeft de Kreeft een kwetsbare natuur, waardoor ze zich in haar schelp terugtrekt en beschermt.

Bij het begin van 2018 voelt de Kreeft de behoefte om zich te bezinnen over enkele gebeurtenissen die het afgelopen jaar hebben plaatsgevonden. Deze momenten van contemplatie hoeven niet noodzakelijk een slechte start van het jaar te betekenen. Singles zullen een nieuwe visie ontwikkelen op hun romantische prioriteiten en wie in een relatie zit zal tevreden zijn met het harmonieuze karakter ervan.

Dit jaar zal het energieniveau een boost geven en het liefdesleven aanzwengelen. Hoe men daarmee omgaat zal rechtstreeks de intensiteit van de relatie bepalen. Nieuwe relaties zullen tot een gevoel van tevredenheid en voldoening leiden. Als er problemen opdagen moeten deze zeker niet te serieus worden genomen. Ga er met een zekere flexibiliteit mee om. Immers, hypergevoeligheid is de grote vijand van een goed lopende relatie.

Single Kreeften zullen tot hun verbazing bemerken dat een vluchtig contact wel eens hét contact van het jaar zou kunnen worden met alle mooie romantische gevolgen van dien. Het kan enkel tot meer zomerplezier leiden.

Naar het einde van het jaar toe kan enige jaloezie een schaduw over de relatie werpen, een gevoel dat de Kreeft lang vergeten was. Ze mag deze gevoelens zeker niet onderdrukken, want enkel openheid naar de ander toe kan problemen, die misschien op misverstanden berusten, voorkomen. De hemel zal in november weer opklaren als stellen nostalgische momenten zullen beleven die hun liefdesleven een nieuw elan geven.

Ook tegenover familie en vrienden moet de Kreeft open zijn. Ze heeft al wel eens de neiging om hard uit de hoek te komen als ze zich gekwetst voelt. Een mens mag zeker niet over zich heen laten lopen, maar men kan ook op een diplomatisch manier of met enige humor de waarheid vertellen.

Schorpioen

De Schorpioen is een stabiel waterteken dat door Pluto wordt geregeerd. Het is vaak het meeste gevreesde sterrenteken van de dierenriem. Het zijn types die intens leven, op hun intuïties afgaan en alles en iedereen kunnen doorzien. Ze zijn uitzonderlijk emotioneel en als ze prikken uitdelen, waarvoor ze bekend zijn, is dat een zelfbeschermende reactie.

Dit jaar moet de Schorpioen vooral nieuwe horizonten verkennen, het zij met een geliefde of alleen als het niet anders kan en die ontdekkingstocht blijven aanhouden tot het verzadigingspunt is opgetreden. Het zal aanvoelen alsof men met een nieuwe lei is begonnen of alsof de relatie een doorstart heeft gemaakt. Nochtans mag men de lat niet té hoog leggen, want de droom kan zomaar uiteen spatten. De Schorpioen moet vooral met haar partner praten en uitleggen hoe ze hun relatie ziet. In principe moet dat lukken, aangezien Schorpioenen doorgaans direct en zonder omwegen op hun doel afgaan.

De single Schorpioen die een nieuwe relatie is aangegaan houdt die best even on hold tot het begin van de lente om de situatie in een helder licht te kunnen bekijken. Misschien moet er nog gesleuteld worden aan een en ander om helemaal op dezelfde golflengte te komen. De Schorpioen leeft met het ideaal van een perfecte partner in het hoofd. Perfectie is niet van deze wereld zodat er altijd een zekere vorm van teleurstelling zal zijn. De Schorpioen is ten allen tijde kritisch voor zichzelf en probeert zichzelf te verbeteren, maar als dat niet het geval is met haar partner mag ze dat zeker niet forceren. Eens dit proces achter de rug is, zal de relatie helemaal opbloeien.

Dit jaar zal de Schorpioen er vaak voor familie en vrienden moeten zijn. Mogelijk zullen sommigen onder hen steun bij haar zoeken. De Schorpioen heeft een speciale gave om troost te bieden aan wie in moeilijkheden zit. De planeten zitten in die mate op een lijn in de sector van de vriendschap dat vrienden bijzonder belangrijk zullen blijken.

Vissen

Vissen is een veranderlijk waterteken en wordt geregeerd door Neptunus. Hij heeft een dromerige natuur en verliest zich vaak in filosofische bespiegelingen. Het is zijn doel om ons te leiden naar het rijk van het innerlijke en het mysterieuze.

De relaties die Vissen aangaat zijn een combinatie van droom en pragmatisme. Daarom houdt hij van lange gesprekken zodat hij beter in het hoofd van zijn geliefde kan kijken. Dit jaar moet Vissen oppassen dat hij zijn partner niet te veel onder druk zet met persoonlijke problemen aangezien ze de relatie alleen maar complexer maken. Hij moet trachten zelf naar oplossingen te zoeken en zodoende het respect van zijn partner te winnen.

Vissen zal nooit een relatie aangaan die niet diep en doorleefd is. Hij wil volledig met hem/haar matchen. Hij wil de grote liefde of helemaal niets. Het heeft te maken met zijn hang naar intense levenservaringen. Daarom wil hij dit jaar een passievol jaar met zijn geliefde beleven. Omdat Jupiter zich in zijn negende huis vestigt, zal hij voldoende tijd hebben om zijn passie uit te leven en voldoening te vinden in zijn liefdesleven.

Single Vissen moeten zichzelf vooral in de verf zetten bij potentiële partners. Speel het muurbloempje niet, want zo worden geen harten veroverd. Vissen vinden betrokkenheid in een relatie primordiaal voor het goede functioneren ervan. Eis evenwel niet te veel om niet van in den beginne een mogelijke geliefde af te schrikken. 2018 is hét geschikte jaar om liefdesstrategieën te overdenken en Vissen moet voor zichzelf uitmaken wat hij nu precies van een relatie verwacht. Vissen in een relatie moeten er wellicht aan denken enige aanpassingen aan te brengen om de relatie te verbeteren. Praten met en luisteren naar elkaar kunnen daarbij van nut zijn.
Eerlijkheid en openheid zijn verder een essentieel onderdeel van een goed lopende relatie.

Omdat Vissen hard werken, vergeten ze soms enige tijd te besteden aan familie en vrienden. Daarenboven moet zijn impulsiviteit in hun gezelschap soms ingetoomd worden. Zij kennen hem beter dan wie ook, maar dat betekent nog altijd niet dat hij zich tegenover hen brutaal of dom moet gedragen. Draag er zorg voor niemand te kwetsen met onbezonnen uitspraken en probeer door het voeren van zinnige gesprekken voor een optimale sfeer te zorgen.
© 2018 Vosje, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Sterrenbeelden Element Water (Waterteken)Sterrenbeelden Element Water (Waterteken)Sterrenbeelden en Vier Elementen. In de Astrologie: Horoscoop, worden de 4 Elementen geduid, omdat deze bij je Sterrenbe…
De elementen in de Astrologie: Het waterelementDe elementen in de Astrologie: Het waterelementEen horoscoop bestaat uit 12 dierenriemtekens maar ook uit 4 elementen n.l. vuur, aarde, lucht en water. Elk dierenriemt…
Sterrenbeeld Kreeft (Cancer)De Kreeft is een sterrenbeeld in de astrologie dat geldt voor mensen die geboren zijn van 21 juni tot en met 22 juli. De…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Maggyona, Pixabay
  • www.sunsigns.org/horoscope-2018
  • Horoscopes.xtarot.com/2018.php
  • 
www.lovehoroscope.guru
  • Astrologyclub.org/horoscope-2018/#love
  • Users.skynet.be/fa358859/dierenriem/elementen.htm

Reageer op het artikel "Liefdeshoroscoop 2018 watertekens"

Infoteur: Vosje
Gepubliceerd: 02-01-2018
Subrubriek: Astrologie
Schrijf mee!