InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Het jaar van de Ram van maart 2019 tot maart 2020

Het jaar van de Ram van maart 2019 tot maart 2020

Het jaar van de Ram van maart 2019 tot maart 2020 Dit jaar overzicht speciaal voor alle Rammen loopt van maart 2019 tot maart 2020 en is uitsluitend gebaseerd op de stand van de Zon. Wat alle andere planeten in de horoscoop betreft, daar kan alleen een persoonlijke geboortehoroscoop inzicht in geven. De Ram het lente teken en het eerste teken van de dierenriem. Het teken van een nieuw begin, een nieuwe start of een nieuwe uitdaging. De Ram is ondernemend en ziet in alles een uitdaging en de gezonde en extraverte energie van de Ram moet eruit, men moet de ruimte hebben om zich waar te kunnen maken en om zich te laten zien via zijn kracht en enthousiasme.
De Ram mens wordt ziek in een overgeorganiseerde wereld en ook in een broeierige sfeer, een eerlijke en open strijd trekt de Ram mens aan van terughoudendheid en niets doen wordt hij echter ziek. De levenskracht van de Ram wordt gestimuleerd door iedere uitdaging die het leven te bieden heeft, Rammen kunnen vel fysieke spanning aan, maar houden het niet zo lang vol. Vol overgave kan de Ram zich steeds weer in en nieuw avontuur storten, veroveren en winnen is altijd zijn doel maar de impulsieve Ram heeft wel moeite met de dingen ook af te maken iedere klus moet ook niet te lang duren daarvoor heeft de Ram en veel te impulsieve en energieke aard, voor bezinnen, plannen en overleg is de Ram mens niet in de wieg gelegd. Het lichaamsdeel dat bij de Ram hoort is het hoofd en het homeopathische middel dat hierbij hoort is Kalium Phosphoricum voor een ieder die te lang de ene uitdaging na de andere om zijn oren krijgt waardoor men mentaal en fysiek uitgeput is geraakt. Dit uit zich dan bv in gebrek aan reactie vermogen, zwakte en trillerigheid, apathie en verwardheid in denken en in praten. Bij het innemen van Kalium Phosphoricum wordt dan de energie weer snel herstelt.

Dit is geen compleet jaaroverzicht, daarvoor heb je van iedere Ram de persoonlijke geboortehoroscoop nodig. Dit overzicht betreft alleen de plaatsing van de Zon alle andere planeten, huizen en ascendant die nodig zijn voor een totaal en persoonlijk jaaroverzicht, daar kan je alleen iets over zeggen als je de complete geboortegegevens van iemand hebt.

Het jaaroverzicht voor de Ram van maart 2019 tot en met maart 2020.

Pluto

Alle Rammen die jarig zijn tussen 10 en 16 april staan nog onder invloed van Pluto en transformatie is het woord dat hierbij hoort. Jullie krachten en zelfbeheersing worden dit jaar nog op de proef gesteld. Misschien ervaar je een behoefte aan macht of word je juist op de één of andere manier met het thema macht en onmacht geconfronteerd.

De energie van Pluto kan je over jouw grenzen heen proberen te duwen. Pluto breekt iets af en bouwt pas daarna iets nieuws op de ontstane ruimte. Misschien wel aardig om te weten dat Pluto alleen dat afbreekt wat eigenlijk niet meer nodig is voor jouw groei. Kernwoorden die bij Pluto horen zijn machtshonger, heerszucht, doorzettingsvermogen en zelfoverschatting.

Uranus

Sinds half mei 2018 loopt Uranus in het teken van de Stier en laat alle Rammen voorlopig met rust.

Saturnus

Alle Rammen die jarig zijn tussen 4 en 20 april krijgen dit jaar een strijdbaar aspect van deze Saturnus naar hun Zon. Het lijkt het of de buitenwereld jullie tegenwerkt. Probeer wat geduldig te zijn, jaag jezelf niet over de kop, ook niet lichamelijk. Soms hebben de dingen die nu gebeuren iets te maken met wat je zon 7 jaar geleden bent begonnen. Dan krijg je nu de kans om daar, indien nodig, wat veranderingen in aan te brengen. Kernwoorden die bij Saturnus horen zijn remming, beperking, volhardend, weinig vitaliteit, eenzaamheid, onder invloed van Saturnus lijkt alles vaak wat moeizaam te gaan.

Jupiter

Jupiter loopt nog tot december 2019 in het teken van de Boogschutter en tot die tijd krijgen de Rammen de energie van Jupiter nog volop mee. Vanaf december loopt Jupiter dan in het teken van de Steenbok en is het opletten dat je niet al te veeleisend, verkwistend of aanmatigend wordt.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.desterrenlijn.com

Reageer op het artikel "Het jaar van de Ram van maart 2019 tot maart 2020"

Infoteur: Elisabeth2
Laatste update: 22-04-2019
Subrubriek: Astrologie
Schrijf mee!