De Maagd in 2019 - 2020

De Maagd in 2019 - 2020 Een klein overzicht van het jaar van de Maagd, van augustus 2019 tot augustus 2020. Dit jaaroverzicht speciaal voor alle Maagden is uitsluitend gebaseerd op de stand van de Zon. Wat alle andere planeten in de horoscoop betreft, daar kan alleen een persoonlijke geboortehoroscoop inzicht in geven. Als de Zon in het teken van de Maagd staat is het oogsttijd, daarom wordt de Maagd altijd met een korenaar afgebeeld. Voorbij is de tijd van de Leeuw, vol met feesten, nu moet er weer gewerkt worden. De Maagd staat voor ijver, voor het dagelijkse werk, plichtsbesef en precisie. De Maagd behoort zich in te zetten op vele terreinen en hulp te bieden waar maar nodig is, zij is het bezige bijtje van de dierenriem. Het teken Maagd maakt ons bewust van de praktische mogelijkheden die het leven biedt. De Maagden zijn vaak harde werkers die zich inzetten voor de samenleving. Dit teken bezit het nuchtere verstand en de praktische behulpzaamheid. Maagd staat symbool voor orde, regelmaat en precisie. De Maagd is ook het teken van kritiek en correctie en zij kan niet tegen chaos. Als Maagden echter uit balans zijn kunnen zij enorm slordig en chaotisch overkomen.

Het lichaamsdeel dat bij de Maagd hoort is de dunne darm en Kalium Sulfuricum is het homeopathische middel dat bij de Maagd past. Voor iedereen die oververmoeid en/of overwerkt is waardoor de lichamelijke weerstand laag is en de geïrriteerdheid hoog. Kalium Sulfuricum reinigt het lichaam.

Dit jaaroverzicht is gebaseerd op de plaatsing van de Zon, dus zeker geen totaal overzicht. Daarvoor heb je altijd de persoonlijke geboortehoroscoop nodig. Alleen van de Zon weten we dat hij ieder jaar op dezelfde plek aan de hemel staat, en daarmee dus ook welke planeten dit jaar contact maken met de Zon van alle Maagden. De planeten die het komend jaar de zon van de Maagd mensen gaan beïnvloeden:

Pluto:

Alle Maagden die jarig zijn tussen 13 en 20 september, krijgen dit jaar te maken met Pluto, het kan voor jullie een mooie tijd zijn met vaak persoonlijke vooruitgang en verandering, groei en of ontwikkeling in het privé leven. Een goede tijd ook om meer inzicht te krijgen in het eigen karakter dit jaar. Wel kunnen jullie de dingen erg intens ervaren of heel intens op de zaken ingaan, overschat je eigen kracht niet. Het is echter wel de tijd om vruchten te plukken en vooruitgang te boeken. Pluto kan je trouwens ook confronteren met het verleden.

Neptunus:

Alle Maagden die jarig zijn tussen 9 en 15 september hebben Neptunus recht tegenover hun Zon dat kan jullie energie niveau wat op een laag pitje zetten maar ook kun je je nutteloos en snel ontmoedigd voelen. Wees voorzichtig en ga nergens klakkeloos op in enig wantrouwen is nu wel op zijn plaats, met dit in het achterhoofd kan het een periode worden vol creativiteit en van spiritueel inzicht. Neptunus stimuleert de verbeelding maar geeft soms een onrealistisch kijk op de wereld om je heen. Wees extra voorzichtig met medicijnen en verdovende middelen, je bent vatbaarder/gevoeliger dan anders. Onder Neptunus ben je soms afwezig, dromerig, vergeetachtig en introvert.

Uranus:

Sinds half mei 2018 loopt Uranus door het teken van de Stier. Vanaf dat moment hebben de Maagden die jarig zijn tussen 25 augustus en 4 september de kracht van Uranus mee. Nu is het tijd voor vernieuwing, nieuwe kansen bieden zich aan de komende jaren. Vrijheid, behoefte aan verandering en rusteloosheid spelen vanaf nu een belangrijke rol. Veel Maagden hunkeren nu naar veranderingen in hun leven. Je kunt dat ook gaan zoeken in onderwerpen die helpen tot groei en ontwikkeling zoals yoga, astrologie en alle andere zaken die het bewustzijn kunnen verruimen.

Saturnus:

Saturnus loopt nog tot maart 2020 in het teken van de Steenbok. Tot die tijd maakt hij nog een mooi aspect naar de Maagden die na 5 september jarig zijn. Dit kan een groeizame tijd worden, tijd om te oogsten of tijd om eventuele fouten te herstellen. Blijf niet halsstarrig vasthouden aan dat wat jouw groei belemmert.

Vanaf 23 maart 2020 loopt Saturnus in het teken van de Waterman en maakt vanaf dat moment een lastig aspect naar alle Maagden die jarig zijn rond 24 augustus. Dat kan jullie het gevoel geven dat alles een beetje tegenzit. Weinig vitaliteit en de buitenwereld maakt het jullie niet gemakkelijk. De kunst is om geduldig te blijven en je niet overal tegen te verzetten. Wachten tot je weer wat meer energie hebt is in dit geval even beter. De kans is groot dat iets wat je zon 7 jaar geleden gestart bent nu weer om aandacht vraagt.
Misschien moet er hier en daar wat bijgeschaafd worden, of is het geheel toch niet zo perfect als je toen ter tijd dacht.

Jupiter:

Jupiter loopt nog tot begin december 2019 in het teken van de Boogschutter en staat dus nog op gespannen voet met de Maagden. Oppassen dat je niet gaat overdrijven, neem niet te veel hooi op je vork maar neem op tijd je rust. Vanaf 2 december loopt Jupiter in de Steenbok en maakt dan een plezierig aspect naar de Maagden. Goed voor de creativiteit, het zelfvertrouwen en het geeft jullie de kans om je grenzen te verleggen. Maak er gebruik van dit aspect duurt een heel jaar dus tijd genoeg.

Dit overzicht is alleen gebaseerd op de stand van de Zon, omdat dit de enige planeet is die ieder jaar op dezelfde plek aan de hemel staat. Voor een compleet en persoonlijk jaaroverzicht is er altijd de geboortehoroscoop nodig.
Gerelateerde artikelen
Horoscoop: Planeet JupiterHoroscoop: Planeet JupiterSterrenbeeld is een bekend begrip. Planeten, hun betekenis en invloed in de horoscoop zijn minder bekend. Zon, Maan, Mer…
Horoscoop: Planeet PlutoHoroscoop: Planeet PlutoSterrenbeeld is een bekend begrip. Planeten, hun betekenis en invloed in de horoscoop zijn minder bekend. Zon, Maan, Mer…
Horoscoop: Planeet NeptunusHoroscoop: Planeet NeptunusSterrenbeeld is een bekend begrip. Planeten, hun betekenis en invloed in de horoscoop zijn minder bekend. Zon, Maan, Mer…
Horoscoop: planeet MercuriusHoroscoop: planeet MercuriusSterrenbeeld is een bekend begrip. Planeten, hun betekenis en invloed in de horoscoop zijn minder bekend. Zon, Maan, Mer…

Jupiter en je innerlijke geneeskrachtJupiter en je innerlijke geneeskrachtJupiter is de planeet van groei en expansie, in de horoscoop laat Jupiter onder andere zien waar je innerlijke geneeskra…
Sterrenbeelden of Dierenriemtekens?Het verschil tussen de sterrenbeelden en de dierenriemtekens. Bij een bezoek aan een sterrenkijkavond viel het mij weer…
Bronnen en referenties
  • Bep Jonker, http://www.desterrenlijn.com

Reageer op het artikel "De Maagd in 2019 - 2020"

Reacties

Symons, 06-08-2010 18:20 #3
Super wat saturnus betreft, klopte het helemaal vanaf 2007 erg veel van gemerkt, en alles is sinds de verandering in het sterrenbeeld voor mij ook veranderd, qua indeling van het leven, op naar de 7 vette jaren nu!

Brigitta, 28-06-2009 07:44 #2
Ik ben geboren op 21/09/57. Wat in deze horoscoop staat kan ik mijzelf in terug vinden. Vrij correcte horoscoop die te vinden is op internet. Vooral de invloed van Saturnus, Neptunus en Pluto heb ik gevoeld. Bedankt Reactie infoteur, 28-06-2009
Dank je wel voor het reageren

Louise, 27-09-2008 01:29 #1
Maagden die tussen 27 aug. en 9 september jarig zijn is helaas weinig over te vertellen. Reactie infoteur, 27-09-2008
Dat klopt Louise voor deze Maagden is het relatief rustig dit jaar, alleen de planeet saturnus heeft direct invloed op alle maagden die jarig zijn tussen 27 augustus en 9 september. Op dit moment, eind september 2008, staat Saturnus bovenop de zon van alle maagden die jarig zijn op 5,6,7 en 8 september.
Groet Bep

Infoteur: Elisabeth2
Laatste update: 23-09-2019
Subrubriek: Astrologie
Reacties: 3
Schrijf mee!