De Tweelingen in 2019-2020

De Tweelingen in 2019-2020 Het jaaroverzicht voor de Tweelingen,loopt van juni 2019 tot juni 2020 en is gebaseerd op de plaatsing van de Zon, dus zeker geen totaal overzicht. Daarvoor heb je altijd de persoonlijke geboortehoroscoop nodig. Alleen van de zon weet je dat hij ieder jaar op de zelfde plek aan de hemel staat, en daarmee dus ook welke planeten dit jaar contact maken met jullie Zon. De Tweelingen zijn veelzijdig, nieuwsgierig en op zoek naar contact en uitwisseling. Zij hebben belangstelling voor hun medemens, voor andere gedachten en voor andere culturen. Dit is de mens die denkt, weet en begrijpt het is voor hen een uitdaging om in contact te komen met iets dat nog ontdekt moet worden. Tweelingen nemen gretig nieuwe informatie op, verslinden boeken, kijken televisie en houden van spelletjes, zij hebben een brede belangstelling. Boeken, kranten, weekbladen en televisie zijn gemaakt door en voor de Tweelingen mens. En de Tweelingen kunnen alles tegelijk een boek lezen, huiswerk maken en tegelijkertijd het nieuws op de tv volgen. Het is een speels en praatgraag teken en zij worden ook wel de vlinder van de dierenriem genoemd, die van bloem tot bloem fladdert en meedeint met de wind. De Tweelingmens heeft behoefte aan uit – en afwisseling en wil mentaal in beweging blijven, langdurigheid en diepgang verveelt de Tweeling maar levendigheid en verandering is voor hen juist stimulerend. Zij zijn handige en speels met woorden en zal te allen tijde proberen om stiltes te vermijden uit angst dat tijdens deze stiltes emoties en gevoelens los zullen komen want daar kan de rationele Tweelingen niet veel mee. De lichaamsdelen die bij de Tweelingen horen zijn de ademhalingsorganen, de handen en de armen. Het homeopathische middel van de tweelingen is Kalium Muriaticum, een middel dat uitstekend past in de examen tijd voor iedere student die duf en suf en voor iedereen die mentaal overbelast is, die teveel vanuit zijn hoofd heeft geleefd en die overgevoelig is geworden voor alle zintuiglijke indrukken.

De planeten die het komende jaar de Tweelingen beïnvloeden.

Pluto

Alle Tweelingen die jarig zijn tussen 11 en 18 juni staan dit jaar onder druk van de planeet Pluto. Jullie kunnen geconfronteerd worden met het feit dat bestaande structuren worden afgebroken om ruimte te maken voor iets nieuws. Alles wat zijn tijd heeft gehad daar mag of moet je afstand van doen zodat het proces van wederopbouw kan volgen. Door het soort aspect dat Pluto naar jullie Zon maakt kun je zo nu en dan het gevoel hebben dat je met je rug tegen de muur staat, het is een wat onderhuids gevoel van onbehagen. Je loopt ook het risico dat je je eigen krachten wat overschat. Pluto heeft tot doel om je te laten zien dat er ook nog andere dingen in het leven zijn. Pluto in aspect met je zon confronteert je ook vaak met het verleden.

Neptunus

Dit komende jaar maakt Neptunus een strijdbaar aspect naar de Zon van alle Tweelingen die jarig zijn tussen 6 en 13 juni. Neptunus maakt je gevoelig en beïnvloedbaar. Neptunus stimuleert ook de verbeelding en dat is dan weer goed voor de creatieve inspiratie. Dit kan voor jullie echter ook een periode zijn van verwarring en een niet meer precies weten wat je wilt en welke kant je op zou willen. Ook een gebrek aan geestelijke of lichamelijke vitaliteit kan hier bij horen. Jullie kunnen teleurgesteld worden en je onzeker voelen. Neem in deze tijd geen risico’s ga ook niet speculeren het is er echt niet de tijd voor, wacht met veranderen even tot deze transit voorbij is. Blijf trouw aan jezelf, dat is belangrijk in deze periode. Neptunus in contact met je Zon stimuleert dus de verbeelding maar werkt slecht op het moment dat je je intenties probeert duidelijk te maken. Onder Neptunus loop je trouwens ook kans om betrokken te raken bij oneerlijke zaken.

Uranus

Loopt voorlopig nog in het teken van de Stier en laat zodoende de Tweelingen met rust, wat de Zon betreft dan.

Saturnus

Saturnus loopt nog tot eind maart 2020 in het teken van de Steenbok en maakt tot die tijd nog een lastig aspect naar alle Tweelingen die jarig zijn tussen 5 en 21 juni. Dat kan duiden op weinig vitaliteit en ook de buitenwereld kan het jullie niet gemakkelijk maken. Saturnus geeft een remmend gevoel. Vanaf april 2020 loopt Saturnus in het teken van de Waterman en dan krijgen alle tweelingen de kracht van deze planeet weer mee. De energie is weer volop aanwezig, als het goed is. Er dienen zich weer kansen aan om te groeien, pak die aan je kunt het en je hebt er nu de energie voor.

Jupiter

Loopt nog tot begin december 2019 in het teken van de Boogschutter, dat is recht tegenover de Tweelingen. Ook dit wijst op nieuwe kansen en groeimogelijkheden. Jupiter recht tegenover de Zon kan heel stimulerend werken en geeft vaak een fiks portie optimisme. De vraag is in hoeverre Jupiter het kan winnen van de lastige Saturnus. Vanaf december loopt Jupiter in het teken van de Steenbok en dan is het vooral opletten dat je niet gaat overdrijven en jezelf over de kop jaagt.
Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • Bep Jonker-Leuiken, www.desterrenlijn.com

Reageer op het artikel "De Tweelingen in 2019-2020"

Infoteur: Elisabeth2
Laatste update: 18-06-2019
Subrubriek: Astrologie
Schrijf mee!