InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > De Waterman in 2019

De Waterman in 2019

De Waterman in 2019 Dit jaar overzicht speciaal voor alle Watermannen loopt van januari 2019 tot januari 2020 en is uitsluitend gebaseerd op de stand van de Zon. Wat alle andere planeten in de horoscoop betreft, daar kan alleen een persoonlijke geboortehoroscoop inzicht in geven. De Waterman,het teken van vrijheid, gelijkheid en broederschap, dit is de mens die zich aansluit bij anderen mits hij zijn individualiteit mag behouden. De Waterman laat iedereen in zijn waarde en heeft een hekel aan discriminatie, wat een ander doet en denkt is zijn eigen zaak. Emotioneel gezien blijft de Waterman liever op wat afstand aangezien emoties zijn objectiviteit bedreigen. Hij/zij verliest zich liever niet in gevoelskwesties. Voor deze mens is het makkelijker om zich bezig te houden met onpersoonlijke emoties dan geconfronteerd te worden met persoonlijke diepgaande emotionaliteit. Een Waterman is vernieuwend, origineel en neemt over het algemeen geen blad voor zijn mond, hij wil kunnen en mogen zeggen wat hij denkt en soms heeft dat een taboe doorbrekend effect. Als de Waterman teveel aan regels of aan banden gelegd wordt veranderd hij of zij in de rebel en komt zonder meer in opstand, persoonlijke vrijheid staat namelijk zeer hoog in het vaandel van de Waterman mens. De Waterman wil functioneren in de groep zonder zijn identiteit te verliezen. De Waterman moet meegaan in het ritme en een stap naar de wereld maken om vervolgens weer de stap terug te doen naar zichzelf. Bij de Waterman horen lichamelijk gezien de onderbenen (spataderen) en het homeopathische middel dat bij dit teken hoort is Natrium muriaticum. Dit middel brengt je weer terug naar je eigen kern, wanneer je teveel volgens bepaalde groepsnormen hebt geleefd en je eigen gezicht niet meer durft te laten zien, als je niet meer in opstand komt en je verdriet niet meer laat zien. Als je bang bent om niet geaccepteerd te worden dan heb je Natrium muriaticum nodig. Watermannen beseffen dat zij een druppel zijn in een grote oceaan, maar ze willen wel precies weten welke druppel zij dan zijn. Door je als Waterman steeds onder de mensen te bewegen ontwikkel je een brede visie en een medemenselijkheid die zo uniek is voor de Waterman.

Dan de planeten die in 2019 de Zon van de Waterman beïnvloeden.

Uranus

Uranus is de planeet die bij de Waterman hoort en alle Watermannen die jarig zijn in januari krijgen dit jaar dankzij deze Uranus te maken met subtiele veranderingen en stimulerende zaken. Met een beetje geluk krijgen jullie nu de kans om daadwerkelijk veranderingen aan te brengen in het leven. Blijf bij jezelf en doe niet iets als je het echt niet wil. De kans is echt aanwezig dat er iemand in je omgeving een remmende invloed op je heeft, maar het is evenzo goed mogelijk dat je behoort tot die groep waarbij het nu haast vanzelf gaat. Hoe het ook gaat het blijft belangrijk dat je de energie niet onderdrukt maar naar buiten brengt het komende jaar.

Jupiter

Jupiter loopt in het teken van de Boogschutter en ook die helpt mee om je idealen voor elkaar te krijgen in 2019. Sterker nog deze Jupiter kan ook nog voor een kleine financiële meevaller zorgen dit jaar.

De planeten Saturnus, Neptunus en Pluto laten de Watermannen ook dit jaar nog met rust in ieder geval wat jullie Zon betreft.
Voor alle andere planeten moet er in de persoonlijke horoscoop gekeken worden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Bep Jonker, www.desterrenlijn.com

Reageer op het artikel "De Waterman in 2019"

Reactie

Ran Rajaram, 06-09-2010 18:21 #1
Ik heb in diverse waterman horoscopen (ben ik zelf 01-02-1972) geleen, dat we nogal uniek en idealist zijn. Dit zou o.a. te maken hebben met de drang van vrijheid, gelijkheid en broederschap, waarbij zeker bij mij vrijheid erg hoog in het vaandel staat.
Onze huidige maatschappij staat erg cynisch tegen over idealisten door o.a. het poldermodel denken en doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg. Hierdoor kom ik voortdurend in bootsing c.q. conflict met mensen.
Zou dit alleen door door een horoscoop teken als Waterman of spelen hier ook andere zaken een rol?

Groeten, Ran

Infoteur: Elisabeth2
Laatste update: 04-02-2019
Subrubriek: Astrologie
Reacties: 1
Schrijf mee!