De schoonheidsgeheimen van Gamila Secret

De cosmetische producten van Gamila Secret zijn geïnspireerd op Drusische kruidenkennis, die van generatie op generatie van moeder op dochter is overgedragen. De formule bestaat uit een mix van 15 geneeskrachtige kruiden in combinatie met pure plantaardige oliën. De Gamila Secret lijn is nu uitgebreid met de Gamila Secret Face Oil en de Gamila Secret Handcrème. ''In all things of nature, there is something of the marvellous'', aldus Gamila

Gamila Hiar

Gamila komt uit Galilea, het dorpje Peqi'in ten noorden van Jeruzalem. In deze groene regio lijkt de tijd wel 200 jaar te hebben stilgestaan. Op de vruchtbare grond gedijen olijfbomen, fruit- en notenbomen en allerlei kruiden goed. De meeste inwoners van Peqi'in zijn Druzen. Druzen vormen een kleine, religieuze gemeenschap verspreid over diverse landen in het Midden-Oosten. De Druzen geloven dat de menselijke ziel van generatie op generatie reïncarneert. In dat licht bezien is het niet verwonderlijk dat de wijze tradities van de Druzen al generaties lang van moeder op dochter overgaan. En dan gaat het hier met name over de krachtige effecten van kruiden.

Ook Gamila is hiermee grootgebracht. In de tuinen van haar familie leerde ze van haar grootmoeder en haar moeder kruiden te herkennen en te gebruiken en ook hoe je de meest pure olijfolie uit de olijven perst. Deze kruiden en olijfolie, in combinatie met een veelheid aan andere natuurlijke oliën, vormen de basis van alle producten uit de Gamila Secret Collection.
In het dorp van Gamila is het niet gebruikelijk dat een vrouw zich zelfstandig ontwikkelt, maar Gamila zette door ondanks protest van echtgenoot en dorpsgenoten. Veertig jaar deed zij erover om de meest heilzame formule van natuurlijke ingrediënten te creëren. Inmiddels worden haar met de hand gemaakte producten in meer dan 30 landen verkocht. Bovendien heeft Gamila ervoor gezorgd dat er in haar bedrijf alleen maar vrouwen werken.

Gamila Secret Cleansing Bars

Gamila gebruikt 15 geneeskrachtige kruiden voor haar easy skin care line. Het begon met de Original cleansing bar, maar inmiddels zijn er wel tien verschillende cleansing bars te koop, zoals bijvoorbeeld Reviving Rosemary (clears the mind and energizes the body). De cleansing bars kunnen voor alle huidtypen gebruikt worden, zelfs voor de meeste gevoelige. De cleansing bar kan gebruikt worden in bad of douche, als scheercrème, als gezichtsmasker of om de huid te scrubben.

Gamila Secret Face Oil

Nieuw is de Face Oil van Gamila (zie foto in koptekst), een gezichtsolie die geschikt is voor alle huidtypen, ook de vette. Ook hier de unieke, geheime formule: een mix van 15 geneeskrachtige kruiden met eerste persing plantaardige oliën. De Face Oil is rijk aan anti-oxidanten, mineralen en vitaminen.

De Face Oil heeft een herstellende, genezende, verzorgende, beschermende en verzachtende werking en werkt preventief tegen huidveroudering. Na de reiniging met de cleansing bar gebruik je 1 à 2 pompjes Face Oil voor gezicht en decolleté. De olie goed inmasseren. Geschikt als dag- en nachtverzorging.
De Face Oil kost 69,95 (50 ml).

Gamila Secret Hands

Ook nieuw in de lijn is Gamila Secret Hands. Ook deze handcrème is gebaseerd op de unieke synergie van 15 geneeskrachtige kruiden en pure plantaardige oliën. De handcrème is rijk aan anti-oxidanten, voedt intensief, werkt hydraterend en voorkomt huidveroudering. De spankracht en de elasticiteit van de huid worden verbeterd. Daarnaast heeft de crème een kalmerende en helende werking op huidaandoeningenen en beschermt de huid van de handen tegen schadelijke invloeden van buitenaf.
De snel intrekkende crème laat geen vettige laag achter en kan naar behoefte gebruikt worden.
De handcrème kost 24,95 (50 ml)

De producten van Gamila Secret zijn verkrijgbaar bij Skins Cosmetics en Douglas.
Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • Persbericht Skins Cosmetics
  • www.gamilasecret.com
  • www.skins.nl
  • www.douglas.nl

Reageer op het artikel "De schoonheidsgeheimen van Gamila Secret"

Infoteur: Plato
Gepubliceerd: 13-09-2012
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!