CC Cream: teint corrigerende crème

Na de hype van de BB Cream, zijn we nu wellicht toe aan de CC Cream: de Colour of Complexion Correcting Cream. Waar de BB Cream oorspronkelijk bedoeld was om oneffenheden te camoufleren, is de CC Cream erop gericht om de teint te corrigeren. Clinique lanceert de Superdefense CC Cream op basis van een kleurcorrigerende technologie die gebruik maakt van het licht. Van Dr. Brandt is er de CC Mat voor de gecombineerde huid. Sans Soucis heeft een CC Cream met ingekapselde kleurpigmenten, die zich aanpassen aan je huidskleur.

Van BB naar CC

Nu bijna elk zichzelf respecterend cosmeticamerk een BB Cream in het assortiment heeft, wordt het tijd voor iets nieuws: de CC Cream. De BB Cream (Blemish Balm) is in eerste instantie bedoeld om vlekjes weg te werken; de CC Cream (Colour Correcting) beoogt een stralende en gezonde teint. Eerder al lanceerde bijvoorbeeld l'Oréal een CC Cream; nu dus Clinique en er zullen nog wel meer CC schaapjes over de dam komen. Net zoals praktisch alle BB Creams, zijn de reeds gelanceerde CC Creams multi-functioneel en zullen ook de nog te lanceren CC Creams wel multi-functioneel zijn. Het verschil zit 'm in de details.

De teint

In eerste instantie bepaalt het huidtype de gezichtskleur of teint. Om tot een bepaalde harmonie te komen bij de make-up, moet de fond de teint overeenstemmen met de gelaatskleur en de kleur van het haar. Zo moet bijvoorbeeld de fond de teint voor vrouwen met een zeer lichte huid, blauwe ogen en asblond haar per se licht en lichtroze zijn. Bovendien moet er rekening worden gehouden met de kleur van de ogen, de kleureffecten van lippenstift, rouge en oogschaduw en last but not least de kleur van de kleding. De accenten van lippenstift, rouge en oogschaduw bepalen de eerste indruk. De oogschaduw moet in harmonie zijn met de kleur van de iris en met de kleur van de kleding en de kleur van de lipstick moet overeenstemmen met de haarkleur. Heel veel facetten dus om rekening mee te houden. Maar de teint is voor een harmonieuze uitstraling van wezenlijk belang. Nu zijn er natuurlijk ook teintproblemen: een matte, grauwe huid; een bleke, gelige huid of een roodachtige huid. Problemen die veroorzaakt kunnen worden door leeftijd, lifestyle, ziekte, onvoldoende buitenlucht, stress of vermoeidheid. Het gaat daarbij niet meer alleen om de keuze van een juiste kleur foundation, maar ook om de mogelijkheid om de huid weer te doen stralen.

Super Defense CC Cream SPF 30 Colour Correcting Skin Protector

De CC Cream van Clinique maakt het ons daarbij gemakkelijk. De toegepaste kleurcorrigerende technologie maakt gebruik van het licht. Door middel van multidimensionale lichtverspreiding ontstaat een heldere, natuurlijke en gezonde look. Een matte en grauwe huid toont lichter en helderder; een bleke, gelige huid gaat er weer uitzien als een perzikje en een roodachtige huid wordt geneutraliseerd.

Multi-functioneel product

Tegenwoordig zijn veel producten multi-functioneel. Wel zo handig als je toch aan het smeren bent. De kleurcorrigerende crème heeft dan ook nog meer goede eigenschappen:
  • hydratatie; hyaluronzuur, trehalose en sorbitol beschermen de huid en zorgen voor een langdurige hydratatie
  • zonnefilters; bescherming tegen UVA/UVB straling ter voorkoming van huidveroudering op basis van anti-oxydanten zoals o.a. vitamine E en rozemarijn.

Verkrijgbaar in vier kleuren

De CC Cream van Clinique is verkrijgbaar in vier kleuren, afgestemd op de basis huidskleur:
  • Light medium
  • Medium (alleen on line)
  • Medium Deep
  • Light
De CC Cream kan afzonderlijk gebruikt worden, maar ook in combinatie met een dagcrème en onder een foundation. De prijs van de CC Cream 40 ml is € 29,30. Verkrijgbaar vanaf half mei 2013.

CC Mat Pores No More van Dr. Brandt

De Complexion Corrector Mat van Dr. Brandt is speciaal bedoeld voor de gecombineerde huid. Een gecombineerde huid is vaak op kin, neus en voorhoofd vetter dan op de overige delen van het gelaat en heeft op die plekken ook vaak grotere poriën. CC Mat reguleert de talgproductie, matteert, corrigeert en egaliseert de teint. Biedt bovendien hydratatie en bescherming tegen UVA/UVB straling met SPF 30. Verkrijgbaar in twee tinten: light to medium en medium to dark. CC Mat van Dr. Brandt is verkrijgbaar bij Skins Cosmetics. Een tube 30 ml kost € 40,95.

CC Cream van Sans Soucis

De Colour Correcting Cream van Sans Soucis speelt eveneens in op de trend van multi-functionele huidverzorging: snel, gemakkelijk en comfortabel. De licht dekkende CC Cream van Sans Soucis is dus een all-in-one beauty product. Speciale kleurpigmenten, die zich individueel aanpassen aan de huidskleur, zorgen ervoor dat roodheid en kleine en onregelmatigheden verdwijnen als sneeuw voor de zon. De lichte dekking zorgt de hele dag voor een stralende huid en geeft deze een natuurlijke uitstraling. Daarnaast heeft het product ook een anti-aging werking en een beschermingsfactor tegen UV-straling SPF 20. Bevat verder o.a. thermaal bronwater uit Baden-Baden, Paracress bloemextract, abrikozenpitolie, hyaluronzuur en Vitamine E. Een tube 40 ml kost €26,50.
Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • Persbericht MOOI PR
  • Maquillage, Jean-Pierre Fleurimon
  • www.clinique.nl
  • www.skins.nl

Reageer op het artikel "CC Cream: teint corrigerende crème"

Infoteur: Plato
Laatste update: 21-01-2014
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!