Magische handschoenen van Filorga

Je handen verraden je leeftijd. Handverjonging in chirurgische zin is een complexe aangelegenheid, maar het kan ook eenvoudiger met het antiverouderingsmasker voor handen van Filorga: Hand-Filler. Daarvoor hoef je alleen maar de speciale handschoenen aan te trekken en een half uurtje achterover te leunen. Na herhaaldelijk gebruik gedurende zes weken zien je handen er beduidend jonger uit!

De huid van de handen verraadt je leeftijd

We doen van alles om er jonger uit te zien en door allerlei mogelijke cosmetische ingrepen is iemands leeftijd niet meer zo gemakkelijk in te schatten. Totdat... je naar de handen kijkt. Daar is wel degelijk de leeftijd aan af te lezen. We laten die handjes altijd maar wapperen en vaak ook nog onbeschermd. Het gehele jaar door worden de handen blootgesteld aan UVA/UVB-straling en - frappant - we doen er niet veel aan om ze te beschermen. Resultaat: pigmentvlekjes, een drogere en dunnere huid met rimpeltjes. Een voortschrijdend proces, want op den duur verdwijnt ook de spiermassa en het vetweefsel, waardoor de aderen en de botstructuur zichtbaar worden. Bovendien kunnen de nagels gelig worden.

Hand Rejuvenation

Het verjongen van de handen via plastische chirurgie is een complexe aangelegenheid; een combinatie van verschillende behandelingen. Als de handen er benig uitzien en de aderen goed te zien zijn, moet er een behandeling plaatsvinden met fillers, eventueel met o.a. hyaluronzuur. Een andere optie is de zogenaamde 'fat filler', waarbij lichaamseigen vet - via liposuctie verkregen uit een ander lichaamsdeel - in de hand wordt geïnjecteerd. Voor het vervagen van pigmentvlekjes kan bijvoorbeeld een chemische peeling of een oplichtende crème worden aangewend en voor het verminderen van rimpeltjes laser of mesotherapie. Verder kun je bij er dik bovenop liggende aders sclerotherapie toepassen; een therapie die ook wordt gebruikt bij de behandeling van spataderen, waarbij deze met een irriterende stof worden weggespoten. Bij een zeer los zittende huid is een chirurgische verwijdering van overtollig weefsel een optie. Dus er komt heel wat bij kijken om weer een paar poezelige handjes te krijgen. Net zoals met alles is de vraag: hoe ver wil je gaan. Want eer je het weet ben je aan een totale make-over toe.

Hand-Filler van Filorga

Voor wie de plastisch chirurg buiten de deur wil houden, komt Filorga met een handig product. Het gaat om antiverouderingshandschoenen, een masker voor de handen. Je hoeft deze goed aansluitende handschoenen maar dertig minuten per keer te dragen. De handschoenen zijn als het ware een tweede huid, ze verpulveren vlekjes, vullen de handruggen op, hydrateren de handpalmen en herstellen de nagels. Bij deze nieuwe inkapselingstechniek komen werkzame bestanddelen gecontroleerd vrij tot wel acht uur na de contactperiode. Een etui met één paar handschoenen kost 42. De handschoenen kunnen vijftien keer hergebruikt worden. Het product is verkrijgbaar vanaf januari 2014 bij de Ici Paris stores.

De werking

  • stevigere huid - micro-opvulling met o.a. hyaluronzuur van de dunner en slapper geworden zones, herstel van het vetweefsel en herstructurering van het collageen;
  • vermindering van pigmentvlekjes - tarwezemelextract werkt depigmenterend en zorgt voor een afname van melanocyten, de cellen die de bruine vlekjes genereren;
  • geavanceerde voeding - hydraterende eigenschappen van ureum in combinatie met voedende en verzachtende karitéboter;
  • gerevitaliseerde nagels - door stimulatie van de productie van cystine - een essentieel aminozuur van keratine - groeien de nagels sneller en zijn ze minder broos en minder snel splijtend. Het nageloppervlak ziet er minder gelig uit.

Hoe te gebruiken

Doe de handschoenen aan over droge en schone handen en laat ze dertig minuten zitten. Misschien meteen even tijd voor een power-nap. Maar een beetje beweging van de handen kan geen kwaad, want daardoor worden de microsystemen van de handschoenen geactiveerd; die zijn overigens ook gevoelig voor vochtigheid, lichaamstemperatuur en de zuurgraad van de huid. Na een half uurtje doe je de handschoenen uit en je ziet meteen resultaat: goed gehydrateerde en gevoede handen met glanzende nagels. Eventueel kun je daarna nog je handen inmasseren met een handcrème voor extra comfort. Naarmate je de handschoenen vaker gebruikt zal de huid steviger worden en zullen ouderdomsvlekjes verminderen. Een gebruik van drie keer per week gedurende zes weken levert een stelletje verjongde handen op. Dit proces kun je nog bevorderen door je handen twee maal daags in te smeren met een crème om pigmentvlekjes te verminderen en één maal per week de handrug zachtjes te scrubben voor een zachter en egaler resultaat.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • Persbericht MOOI PR
  • www.filorga.com
  • www.surgery.org

Reageer op het artikel "Magische handschoenen van Filorga"

Infoteur: Plato
Gepubliceerd: 13-12-2013
Subrubriek: Beauty
Special: High-tech cosmetica
Schrijf mee!