InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Valentijnsdag 2014

Valentijnsdag 2014

Valentijn is een ideale gelegenheid om een hart te veroveren of misschien wel een gebroken hart te lijmen! Met een mooi cadeautje zoals de Neon Love Soap van LUSH. Maar ook een lekker luchtje scoort altijd goed, zeker als dat extreem sensueel is zoals het oriëntaals bloemenparfum Extatic van Balmain. Of het zinnenprikkelende parfum Calyx van Clinique, terug van weggeweest. Luxury Gloss van Ariane Inden zorgt voor glamour op de lippen.

Lijm je gebroken hart

Onderzoekers van de Harvard Medical School hebben een lijm uitgevonden, die gebruikt kan worden om wonden aan het hart te helen; dat in plaats van nietjes en hechtingen, die het weefsel kunnen beschadigen. Voorlopig wordt er nog onderzoek gedaan op varkens en muizen en het duurt nog wel een jaar of twee, voordat deze hardende, maar toch elastisch blijvende lijm toegepast kan worden op patiënten. Onder deze categorie vallen natuurlijk niet de 'patiënten' die lijden aan een gebroken hart ten gevolge van falende liefde! De beste helingsmethode is dan wellicht het vinden van een nieuwe liefde of het lijmen van de relatie met een mooi Valentijnscadeautje.

LUSH Valentijn

Een hart breken - of in dit geval beter snijden - levert ook nieuwe kansen op. Want als je het mes zet in de grote Neon Love Soap zie je dat er allemaal kleine witte hartjes te voorschijn komen. In de zeep zitten ingrediënten als verse vijgen, passievruchten en sojayoghurt. De Neon Love Soap is geïnspireerd op het Amerikaanse kunstproject 12 Months of Neon Love. De zeep kost 6,95 per 100g. Wie nog steeds op zoek is naar de prins op het witte paard, kan het beste een douche nemen met de Prince Charming Showergel. Bevat marshmallowwortel, vanille, granaatappel en amandelolie. Ruikt naar sandelhoutolie, geranium en grapefruit. Vanaf 7,95 100g. Verder bevat de collectie Valentijnsproducten van LUSH twee massagebars: de Close To You Massage Bar, die ruikt naar het Engelse koekje Jammy Dodger en de Tender Is The Night Massage Bar met de geur van jasmijn en ylang ylang; respectievelijk 8,95 en 10,95 per stuk. Met de Love Locket Ballistic kun je je woede op je ex afreageren door ermee op de badrand te slaan: vanille, neroli en jasmijn en papieren hartjes vullen je badwater, 10,95 per stuk. De Kiss Tinted Lip Balm geeft de lippen een mooi kleurtje en maakt ze iets voller dankzij guaranapoeder; 9,65 per stuk. Alle producten zijn verkrijgbaar vanaf 10 januari 2014.

Balmain Extatic

Een tikkeltje brutaal, een beetje assertief en extreem sensueel. Zo laat de nieuwe geur van Balmain Extatic zich het beste omschrijven. Hij is dan ook bedoeld voor vastberaden dames die een flirt niet uit de weg gaan. Het explosieve oriëntaals bloemenparfum opent met noten van roos, Aziatische peer en osmanthus; in het hart naar chocolade geurende baby orchidee en iris; in de slotakkoorden nachtjasmijn, amyris, kasjmier hout en barenia leer. De glazen flacon van Extatic is klassiek met een ietsje brutale twist en heeft zwarte en gouden accenten. Balmain Extatic is vanaf februari 2014 verkrijgbaar bij de betere parfumerie. Prijs vanaf 40 40 ml; de lijn omvat ook een bodylotion en een showercream.

Calyx Exhilarating Fragrance

Het zinnenprikkelende parfum Calyx is door Clinique herontdekt. De uit 1986 daterende heldere en frisse geur is geïnnoveerd en vanaf eind januari 2014 verkrijgbaar. De hoofdnoten van Calyx bestaan uit grapefruit en bladgroen. In de topnoten: mango, passievrucht, papaja, mandarijn, grapefruit, guave, bladgroen; in de hartnoten: fresia, lelietje-van-dalen, roos, oranjebloesemolie, jasmijn, lelie, goudsbloem en in de basisnoten: eikenmos, iriswortel, sandelhout, vetiver. Een Middellandse Zee beleving in een flesje! Indicatieve verkoopprijs : 60,00 (50ml) - 85,50 (100ml).

Luxury Gloss van Ariane Inden

Met deze multi-tasking lipgloss van Ariane Inden maak je je lippen wel heel kissable. Glamour en luxe in één. Diverse oliën in de Luxury Gloss verzorgen en hydrateren de lippen, waardoor verticale lijntjes en rimpels op de lippen minder zichtbaar worden. De lippen worden beschermd door vitamine C en E met een sterk antioxiderende werking. De gloss is volledig dekkend, vult de lijntjes in de lippen op en zorgt voor extra volume. In zeven mooie kleuren: Ice Wine, Newberry, Pale Petal, Skinny Dip, Nude Nature, Vivid Emotion, Vivid Energy. De Luxury Gloss kost 39,50.

Red Cherry Eau Intense van L'Occitane

Romantischer kan het bijna niet: de geur van kersenbloesem in een rode flacon. Een Valentijnsgeschenk bij uitstek. Het is een creatie van Karine Dubreuil, de neus van L'Occitane. In de top citroen, sinaasappel, zwarte bes; in het hart wilde lelie, rode kers, framboos en de basisnoten bestaan uit witte muskus, heliotroop en olijfhout. Een fles 50 ml kost 45. Het parfum blijft permanent in de collectie, maar de andere producten in de Red Cherry lijn zijn een limited edition. Het gaat om een showergel, een beautifying lotion en een handcrème. De Cherry Blossom eau de toilette van L'Occitane blijft gewoon bestaan, maar komt in een nieuw flesje. Bovendien wordt de Cherry Blossom lijn uitgebreid met de Cherry Blosssom Soft Cream, 100 ml 20. Alle nieuwe producten zijn verkrijgbaar vanaf eind januari 2014.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Persberichten MOOI PR, Elha Cosmetics, LUSH, Ariane Inden
  • Telegraaf artikel Lijm fixt gebroken hart, 10 januari 2014
  • www.lush.nl
  • www.clinique.nl
  • www.arianeinden.com
  • www.loccitane.nl

Reageer op het artikel "Valentijnsdag 2014"

Infoteur: Plato
Laatste update: 28-01-2014
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!