InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Trendy kapsels en make-up

Trendy kapsels en make-up

De een draagt het haar en de make-up altijd hetzelfde en de ander wil juist die afwisseling. Die laatste zal dan ook eerder geïnteresseerd zijn in trendy kapsels en make-up trends. Met verschillende uitingen is er voor ieder wat wils. Iedereen is anders, dus het pallet van trends moet zo in elkaar zitten, dat iedere vrouw zich er in kan herkennen én toe kan passen. Wat heeft het warme seizoen te bieden?

Waar doen we het voor?

Tja, een heldere vraag … waar wordt het voor gedaan? De vrouw moet naar die kapper willen die dat trendy kapsel kan fabriceren of dat ene cosmeticamerk heeft net die kleuren die jij voor het komende warme seizoen wilt. Kortom … het is niet meer of minder dan verkoop en daar is niets mis mee. Immers, als je je als vouw op deze wijze nog prettiger gaat voelen (de basis moet immers van binnen zitten!), straal je dat uit en behalve een verzorgd uiterlijk maak je je omgeving er ook blij mee.

De kapsels

Wetende dat er voor ieder wat wils is, kunnen we op eenvoudige wijze de verschillende trends eens doornemen:

Van femme fatale tot jongensachtig

Het begint bij de zeer vrouwelijke femme fatale-achtige kapsels. Strak hoog opgestoken in een vaste knot of quasi losse krullen op het hoofd of juist laag in de nek. Het haar wordt in een soort wetlook gebracht en je komt feilloos de avond door.

Het jongensachtige kapsel mag ook weer. Zagen we dit eerder in de jaren zeventig en tachtig (inclusief matjes), inmiddels zien we weer schoorvoetend matjes bij vrouwen evenals de verdwaasde en rafelige zeer korte boblijn.

Lang haar mag lang gezien worden en dat wil in de praktijk zeggen dat het lange haar sluik mag hangen en hooguit een beetje speels of draag het in een losse vlecht.

Wel of geen kleur?

De kleuren zijn wat lastiger, want enerzijds zijn er verschillende designers die zeggen dat we van de opvallende kleuren af moeten en terug naar de basiskleuren. De eigen haarkleuren dus, die hooguit een beetje versterkt wordt. Anderzijds zijn er designers die de blonde vrouw toch weer nadrukkelijker blond willen hebben. Maar wel met de opmerking dat de blondering een natuurlijk effect moet hebben en het moet lijken op kleuring door de zon. Kortom, zo naturel als mogelijk.

De make-up

Voor wat betreft make-up is het warme seizoen altijd een periode dat we ons minder opmaken, de meeste mensen krijgen immers vanzelf een “gezond” kleurtje. Maar toch, de designers komen natuurlijk met nieuwe kleuren en stijlen.

Nude is "in"!

Het begint bij de nude-stijl als basis. De vrouw die ogenschijnlijk geen make-up draagt. Hoewel het misschien eenvoudig lijkt, is het verre van dat. Immers, daar waar anders de nadruk gelegd wordt op een mooie oog- of mondmake-up, ligt nu de nadruk op de huid. De huid moet egaal en eigenlijk perfect zijn. Maar ja, wie heeft er een echt perfecte huid? Dus moeten we gaan camoufleren en egaliseren. Bekijk of je foundation nodig hebt of over kunt stappen naar lichtere vormen zoals BB of CC crème.

Wenkbrauwen

Bij de nude-stijl wordt er wel een beetje extra nadruk gelegd op de volle wenkbrauw. In de hoop dus dat de wenkbrauwen eerder niet leeggeplukt zijn, mag je het nu – gecontroleerd – weer laten groeien. Anders wordt het bijtekenen of laten implanteren.
Verder moeten de lippen weliswaar ingekleurd worden, maar ook op een natuurlijke manier. Een beetje glans, maar niet te veel of “verdun” het met een heel klein beetje oranje. Alles moet er zo kalm en natuurlijk als mogelijk uitzien.

Conclusie

Lees verder

© 2014 - 2019 Dressedbyfaisel, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Trendy kapsels en make-up"

Infoteur: Dressedbyfaisel
Gepubliceerd: 19-02-2014
Subrubriek: Beauty
Special: Beauty
Schrijf mee!