InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Natuurlijk mooi met Melk

Natuurlijk mooi met Melk

Melkzuur werkt tegelijkertijd ontvettend, hydraterend en zuiverend. Het weekt dode huidcellen los, ontschilfert en maakt de huid soepel.

Huid

Baden als Cleopatra

Giet twee liter (karne)melk in je bad, je kan ook honing en etherische oliën of rozenblaadjes toevoegen, en relax.

Lichaamspakking

Als je geen bad hebt, kan je een lichaamspakking maken van melkpoeder en water. Laat de pakking tien minuten inwerken en spoel af met lauwwarm water.

Gezicht

Ruwe gezichtshuid

Een ruwe gezichtshuid kan je weer gladder maken door ze dagelijks twee maal te deppen met een watje gedrenkt in melk.

Verstevigend, zachtmakend masker

Een snel en eenvoudig doch effectief masker maak je door twee eetlepels aardappelzetmeel te mengen met één eetlepel warme melk.

Chocolademasker

Meng vier eetlepels cacaopoeder met vier eetlepels volle melk tot een dikke pasta. Op een gewone huid mag je dit masker tien minuten laten inwerken, op een vette huid mag het masker twintig minuten inwerken.

Reinigend masker

Meng één eetlepel gemalen havermout met één eetlepel melk en een paar druppels amandelolie.

Haar

Daaag statisch en futloos haar

Wrijf je haardos in met volle melk en laat het goedje een kwartiertje inwerken. Spoel uit en was na met je gewone shampoo.

Handen

Verzachtende handverzorging

Laat je handen vijf à tien minuten weken in een bakje verwarmde volle melk voor superzachte handen.

Glanzend witte nagels

  • Smeer je nagels in met citroensap.
  • Laat een minuutje of twee intrekken.
  • Doop je vingers even in warme melk.
  • Droog af.

Nagelfabeltje

Als je broze of slappe nagels hebt, wordt er vaak aangeraden om veel melk te drinken omdat daar calcium inzit. Dit is een fabeltje! Een nagel bestaat maar voor 0,07% uit kalk waardoor de extra melk amper effect heeft. Wat wel helpt, is zorgen dat je genoeg vitamine A en eiwitten binnenkrijgt.

Voeten

Voetbad

Doe een scheutje melk in je voetbad voor poezelig zachte voetjes.

Tegen wintertenen

Wintertenen kan je voorkomen door een voetbad te nemen met warm water waaraan je één eetlepel melk, één druppel etherische kamilleolie, één druppel etherische landelolie en één druppel etherische sandelhoutolie toevoegt.
Gerelateerde artikelen
Natuurlijk mooi met ArganolieArganolie staat bekend omwille van zijn anti-agingeigenschappen. Arganolie bevat Omega 9 (Oleine), Omega 6 Linolzuur, en…
Goedkoop: vind je beauty artikelen in je keukenkastjeGoedkoop: vind je beauty artikelen in je keukenkastjeBij de drogist kun je heel erg veel beauty producten en artikelen vinden. In allerlei soorten, merken en prijsklasses. M…
Natuurlijk mooi met CitroenNatuurlijk mooi met CitroenCitroen is prototypische citrusvrucht en is een bron van citroenzuur en natuurlijke anti-oxidanten. Door het hoge vitami…
Mooie handen, hoe doe je dat?Mooie handen, hoe doe je dat?Waarom is goede huidverzorging noodzakelijk voor mooie handen? Hoe kan je de gezondheid van de nagels bevorderen? Zijn m…
Natuurlijk mooi met OlijfolieNatuurlijk mooi met OlijfolieOlijfolie is door de aanwezigheid van veel vet en mineralen zeer geschikt voor het behandelen van een pijnlijke en kwets…
Bronnen en referenties
  • Schoonheid 360° - Rebecca de Kuijer & Saron Petronilia Beautyweb

Reageer op het artikel "Natuurlijk mooi met Melk"

Infoteur: Lilkim
Gepubliceerd: 13-10-2008
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!