Natuurlijk mooi met Arganolie

Arganolie staat bekend omwille van zijn anti-agingeigenschappen. Arganolie bevat Omega 9 (Oleine), Omega 6 Linolzuur, en meervoudig verzadigde vetzuren. Deze stoffen helpen de vloeibaarheid en de integriteit van de lichaamscellen beschermen en voorkomen dat de huid uitdroogt. Daarnaast is arganolie rijk aan vitamine E en andere ingrediënten die de intra-cellulaire oxidatie van de lichaamscellen stimuleren. De olie beschermt het zachte weefsel en herstelt de natuurlijke schoonheid van de huid.

Huid

Badolie

Arganolie is zeer verzorgend en voedt de extreem droge huid. Voeg enkele druppels arganolie toe aan je badwater en laat je verwennen door dit Marokkaanse goud.

Eerste Hulp Bij Eczeem/Psoriasis

Masseer enkele druppels arganolie in de door eczeem of psoriasis geïnfecteerde huid. De olie zal je huid ontspannen en de jeuk verminderen.

Littekens en striae

Masseer dagelijks enkele druppels arganolie in je littekens of striae. Na enkele weken zal je merken dat de littekens en striae vervagen.

Gezicht

Dagcrème

Arganolie bevat vitamine E maar niet de nodige vitamine A. Om optimaal van deze eigenschap te profiteren, kan je enkele druppels arganolie aan je rimpelbestrijdende dagcrème toevoegen.

Nachtcrème

In nachtverzorging draagt arganolie bij tot de regeneratie van je huid en de preventie van vroegtijdige huidveroudering. Masseer voor het slapengaan enkele druppels arganolie in de huid van je gezicht.

Haar

Glanzend haar

Om je breekbaar haar terug leven in te blazen, masseer je een royale hoeveelheid arganolie in je haar. Laat dertig minuten inwerken en was je haar zoals je gewend bent.

Haaruitval

Arganolie werkt uitstekend tegen haaruitval. Masseer enkele druppels arganolie in je hoofdhuid en laat het de hele nacht inwerken. De volgende morgen kan je je haar wassen zoals je gewend bent.

Handen

Sterke nagels

Meng en eetlepel citroensap met een eetlepel arganolie. Masseer het mengels in je nagels en nagelriemen om je nagels te versterken. Om het beste resultaat te bekomen, laat je het mengsel de hele nacht inwerken.

Opgelet: Er bestaan twee soorten arganolie: voedingsarganolie (dit is een donkere honingkleurige olie) en cosmetische arganolie (dit is een lichte goudkleurige olie). Voor de toepassingen besproken in dit artikel heb je de cosmetische arganolie nodig.

Meer beauty

Meer verzorging met natuurlijke producten vind je in deze specials:
© 2009 - 2021 Lilkim, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming is vermenigvuldiging verboden. Per 2021 gaat InfoNu verder als archief, artikelen worden nog maar beperkt geactualiseerd.
Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • www.arganolie.eu
  • E-gezondheid
Lilkim (51 artikelen)
Laatste update: 23-08-2011
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!