InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Natuurlijk mooi met Arganolie

Natuurlijk mooi met Arganolie

Arganolie staat bekend omwille van zijn anti-agingeigenschappen. Arganolie bevat Omega 9 (Oleine), Omega 6 Linolzuur, en meervoudig verzadigde vetzuren. Deze stoffen helpen de vloeibaarheid en de integriteit van de lichaamscellen beschermen en voorkomen dat de huid uitdroogt. Daarnaast is arganolie rijk aan vitamine E en andere ingrediënten die de intra-cellulaire oxidatie van de lichaamscellen stimuleren. De olie beschermt het zachte weefsel en herstelt de natuurlijke schoonheid van de huid.

Huid

Badolie

Arganolie is zeer verzorgend en voedt de extreem droge huid. Voeg enkele druppels arganolie toe aan je badwater en laat je verwennen door dit Marokkaanse goud.

Eerste Hulp Bij Eczeem/Psoriasis

Masseer enkele druppels arganolie in de door eczeem of psoriasis geïnfecteerde huid. De olie zal je huid ontspannen en de jeuk verminderen.

Littekens en striae

Masseer dagelijks enkele druppels arganolie in je littekens of striae. Na enkele weken zal je merken dat de littekens en striae vervagen.

Gezicht

Dagcrème

Arganolie bevat vitamine E maar niet de nodige vitamine A. Om optimaal van deze eigenschap te profiteren, kan je enkele druppels arganolie aan je rimpelbestrijdende dagcrème toevoegen.

Nachtcrème

In nachtverzorging draagt arganolie bij tot de regeneratie van je huid en de preventie van vroegtijdige huidveroudering. Masseer voor het slapengaan enkele druppels arganolie in de huid van je gezicht.

Haar

Glanzend haar

Om je breekbaar haar terug leven in te blazen, masseer je een royale hoeveelheid arganolie in je haar. Laat dertig minuten inwerken en was je haar zoals je gewend bent.

Haaruitval

Arganolie werkt uitstekend tegen haaruitval. Masseer enkele druppels arganolie in je hoofdhuid en laat het de hele nacht inwerken. De volgende morgen kan je je haar wassen zoals je gewend bent.

Handen

Sterke nagels

Meng en eetlepel citroensap met een eetlepel arganolie. Masseer het mengels in je nagels en nagelriemen om je nagels te versterken. Om het beste resultaat te bekomen, laat je het mengsel de hele nacht inwerken.

Opgelet: Er bestaan twee soorten arganolie: voedingsarganolie (dit is een donkere honingkleurige olie) en cosmetische arganolie (dit is een lichte goudkleurige olie). Voor de toepassingen besproken in dit artikel heb je de cosmetische arganolie nodig.

Meer beauty

Meer verzorging met natuurlijke producten vind je in deze specials:
Gerelateerde artikelen
Arganolie: gezond voor je huid en je haarArganolie: gezond voor je huid en je haarHet gebruik van arganolie voor de huid en het haar is erg in opkomst. Deze van oorsprong uit Marokko afkomstige olie is…
Rimpelige of gerimpelde huid op de handen; de oorzakenRimpelige of gerimpelde huid op de handen; de oorzakenWat zijn de oorzaken rimpelige of gerimpelde handen en wat kun je doen om je handen weer mooi glad krijgen? Rimpelig han…
Huidveroudering: welke factoren spelen een rol?Huidveroudering: welke factoren spelen een rol?Huidveroudering is velen van ons een doorn in het oog. Huidverjonging klinkt ons beter in de oren. Om huidveroudering bi…
Tegen huidveroudering: tomatenpureeTegen huidveroudering: tomatenpureeOp de markt verschijnen altijd weer anti-rimpelcrèmes en anti-verouderingsmiddelen. Het ene middel tegen huidveroudering…
Mooie handen, hoe doe je dat?Mooie handen, hoe doe je dat?Waarom is goede huidverzorging noodzakelijk voor mooie handen? Hoe kan je de gezondheid van de nagels bevorderen? Zijn m…
Bronnen en referenties
  • www.arganolie.eu
  • E-gezondheid

Reageer op het artikel "Natuurlijk mooi met Arganolie"

Reacties

Carola Metten, 05-02-2013 11:02 #2
Ecocert is een van de keurmerken voor biologische producten. Voor cosmetica is er ook het Cosmebio keurmerk. Een biokeurmerk zegt alleen dat het product voor tenminste 95% ingrediënten van natuurlijke oorsprong heeft. Let voor een 100% pure arganolie ook op de INCI code. Er mag alleen het ingrediënt argania spinosa oil in zitten. Staat er geen INCI code op, dan weet je dat het product niet eens in Europa is geregistreerd. Een goede kwaliteit cosmetische arganolie ruikt niet verbrand en moet "dik" aanvoelen en snel intrekken (anders is de olie te warm geperst). Bij een handgeperste cosmetische arganolie zijn de arganzaden altijd eerst geroosterd waardoor de olie minder goed in de huid intrekt. Een culinaire arganolie, moet een mooie evenwichtige notengeur hebben, zonder iets zurigs of een verbrande geur. Net als bij olijven en druiven is de kwaliteit van de grondstoffen van groot belang.

Montader, 16-04-2010 14:38 #1
Het is van belang dat de olie puur is. Alleen olie met een Ecocert keurmerk is gegarandeerd puur. Bij andere aanbieders is er de kans dat de olie gemengd is.

Infoteur: Lilkim
Laatste update: 23-08-2011
Subrubriek: Beauty
Reacties: 2
Schrijf mee!