InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Beauty-gifts voor Valentijnsdag 2015

Beauty-gifts voor Valentijnsdag 2015

Liefde maakt gelukkig en dat zou je eigenlijk iedere dag moeten vieren. Maar in ieder geval dan toch op Valentijnsdag. Voor Valentijnsdag 2015 trekken speciale collecties de aandacht. Bath bombs, bubble bars en love soaps van LUSH. Essence lanceert een trend edition Like an unforgettable kiss. Van OPI is er de limited edition nagellak Fifty Shades of Grey in connectie met de gelijknamige film, die in februari 2015 in Nederland in première gaat.

Een gebroken hart slecht voor de gezondheid

Bij verliefdheid worden er in de hersenen tal van hormonen en neurotransmitters aangemaakt, die een verslavende werking hebben (o.a. adrenaline, endorfine, dopamine). Wanneer er echter sprake is van liefdesverdriet door een onbeantwoorde liefde of het verliezen van een geliefde komt er een heel ander hormoon vrij: het stresshormoon cortisol. Cortisol is één van de belangrijkste boosdoeners bij de gevaren voor de gezondheid die ontstaan door liefdesverdriet; het hormoon kan schade aan het bloed en grote delen van het lichaam veroorzaken. Een gebroken hart is dus gevaarlijk, want door het verdriet wordt het lichaam zwakker en veel ontvankelijker voor ziektes. Verder liggen bedreigende factoren op de loer als haaruitval, verkoudheid en griep, hoofdpijn en hoge bloeddruk. Het is dus maar beter dat de liefde het voor het zeggen houdt: Let love rule!

LUSH Valentijnscollectie 2015

Zelfs als de liefde regeert, moet je soms een hart breken. Dat is het geval met de Love Locket Bath Bomb. Breek de hartvormige liefdesbom in tweeën en de geuren van jasmijn, neroli en vanille vullen je badkuip. Maar er zijn meer heart breakers; de Cupid's Love Soap met zijn fruitige geur zorgt voor passie. Je badwater kleurt rood met de Heart Throb Bubbleroon, een Frans gebakje met de geur van het Afrikaanse Paradijs (zie foto in koptekst). Is je heart toch lonely, ga dan voor de glinsterende rood/goude Lonely Heart Bubble Bar met de geur van o.a. citroengrasolie, bergamot, jasmijn en ylang ylang. Want ooit komt Prince Charming voorbij, al was het maar in de vorm van een showergel. In de basis marshmallowkruid en vanillestokjes. Bevat verder amandelolie en verse granaatappelsap, sandelhout, geranium en grapefruitsap. Van het fabeldier de eenhoorn wordt gezegd dat het fijngemalen poeder van zijn (ene) hoorn de werking zou hebben van een afrodisiacum. De Unicorn Horn bubble bar helpt je wegdromen bij de geur van neroli en lavendel in een bad vol roze bubbles. De producten uit de Valentijnscollectie van LUSH zijn vanaf 9 januari 2015 te koop.

Love is in the air

Like an unforgettable kiss is een trend edition van Essence speciaal gelanceerd voor Valentijnsdag 2015. Roze, paars en rood bepalen voornamelijk het romantische kleurschema. Drie kleuren oogschaduw in mint, blauw en paars met parelmoereffect; love is on my mint! Maar keep calm and kiss me; dat is de naam van de lip smoother, die een licht peelingeffect heeft, verzorgt en glans geeft. Lipsticks komen in abrikoos, roze en felrood. De duo-blush in hartvormige verpakking zorgt voor perzikkleurige of rozenkleurige wangetjes Je raakt er bijna lovestoned van. Gebruik wel een speciale kwast om de blush aan te brengen, dear valentine!. De nagels kleuren abrikoos, mint, paars of roze met de supershiny gel-finish. Tot slot is er de essence like an unforgettable kiss fragrance, een fruitige bloemengeur; in de top roze grapefruit, mango en mandarijn; in het hart een combinatie van lelie en framboos en in de basis warme sandelhout, musk en vanille. De producten van Essence like an unforgettable kiss zijn verkrijgbaar van half februari t/m maart 2015 bij Kruidvat en Trekpleister in Nederland en bij Kruidvat in België.

Vijf(tig) tinten grijs (op je nagels)

Fifty Shades of Grey is een limited edition nagellak van OPI, verkrijgbaar vanaf 12 januari 2015. Het is een prélude op de film Fifty Shades of Grey, die op 12 februari 2015 in de Nederlandse bioscopen in première gaat (de timing t.o.v. Valentijnsdag kan geen toeval zijn?!) De film is een logische stap na het mega succes van het boek Vijftig Tinten Grijs. Een boek om rode oortjes van te krijgen. Grijs, het lijkt in eerste instantie zo saai, maar wat een diversiteit aan tinten! Dat geldt in ieder geval voor de kleuren nagellak uit de serie Fifty Shades of Grey van OPI. My Silk Tie, Dark Side of the Mood, Embrace the Gray, Shine for Me, Cement the Deal; dat zijn de benamingen van de prachtige grijze tinten. Je raakt 'romantically involved', als je die grijze nageltjes afwisselt met een mooie rode kleur, bijvoorbeeld op je lokkende wijsvinger. Een flacon kost 14,25. Er is ook een miniset verkrijgbaar met daarin alle kleuren, 29,95.
Gerelateerde artikelen
De film: 50 Shades of Grey / 50 Tinten GrijsDe film: 50 Shades of Grey / 50 Tinten GrijsIn februari 2015 zal hij in première gaan... de spraakmakende verfilming van 'Fifty Shades of Grey', de wereldberoemde b…
Valentijn trends 2015Een kaartje is nog steeds het meest gestuurde cadeau voor Valentijnsdag. Zowel voor geliefden als mensen die iemand de l…
Bronnen en referenties
  • Persbericht LUSH 8 januari 2015
  • Persbericht Essence
  • Persbericht OPI 3 december 2014
  • Zo gevaarlijk is een gebroken hart, Telegraaf 28 februari 2014

Reageer op het artikel "Beauty-gifts voor Valentijnsdag 2015"

Infoteur: Plato
Gepubliceerd: 12-01-2015
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!