InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Herstel van de huid gedurende de nacht

Herstel van de huid gedurende de nacht

Gebruik de kracht van de nacht om je huid te laten herstellen. Gemakkelijker kan het niet: lekker liggen slapen en ondertussen mooier worden. Een gezonde huid zorgt daar zelf voor. Maar je mag daarbij best helpen en de huid een flinke boost geven met bijvoorbeeld het Nacht Serum van Dr. Hauschka of de Repair Wear Sculpting Night Cream van Clinique. Of gebruik de Detox Body Treatment van Filorga voor een prachtig glad huidoppervlak.

De kracht van de nacht

‘s Nachts heeft de huid een ander ritme dan overdag. De huid hoeft 's nachts niet beschermd te worden tegen kwalijke invloeden van buitenaf, zoals milieu-invloeden, stress e.d. De krachten van de huid kunnen dan aangewend worden om zichzelf te regenereren, herstellen, hydrateren en beschermen. Daarbij worden cellen vernieuwd en afvalstoffen uitgescheiden. De vernieuwing van de huid speelt zich telkens af in een cyclus van 28 dagen. De huid kan er 's avonds vermoeid uitzien en strak aanvoelen, maar na een verkwikkende nachtrust voelt de huid weer zacht aan en ziet er fris uit. Maar we zijn natuurlijk maar wat graag bereid om de natuur een handje te helpen en zeker een ouder wordende huid kan wel een duwtje in de rug gebruiken.

Nachtserum van Dr. Hauschka

Het hydraterende Nacht Serum van Dr. Hauschka is een vetvrije nachtverzorging. Dat is wel even wennen, want daardoor kan de huid een ietsje strak aanvoelen. Dat is geen slecht teken, maar betekent juist dat je huid gestimuleerd wordt om zichzelf te herstellen.
Vers geoogste bloesems en vruchten van de rozenappel en plantaardige ingrediënten zoals toverhazelaar zijn de ingrediënten die een rol spelen bij het herstelproces en de vitalisering van de huid, zodat die er ’s ochtends stralend en fris uit ziet.
Dr. Hauschka Nacht Serum (25 ml) is verkrijgbaar vanaf 1 mei 2015 voor €30,95 (adviesprijs). Het serum is geschikt voor de 40+ huid. Na de reiniging van de huid dun aanbrengen op gezicht, hals en decolleté. Voor verkoopinformatie zie: www.dr.hauschka.com/nl.

Clinique Repairwear Sculpting Night Cream: de kracht van 8

Als je jezelf iedere nacht 8 uur slaap gunt, is je huid daar zeer bij gebaat. De Repairwear Sculpting Night Cream bevat 8 werkzame ingrediënten. De toverformule is dat het gebruik van deze nachtcrème gedurende 8 weken de kaaklijn, hals en decolleté - dé plaatsen waar de huidverouderingsverschijnselen het eerst zichtbaar worden - verstevigt en lift. De crème bevat o.a. collageen bevorderende bestanddelen zoals Centella asiatica; coleus barbatus extract ter versteviging van de gezichtscontouren; witte berkextract en vitamine C voor het herstel van schade van buitenaf door UV-straling en vrije radicalen en murmuru boter en linolzuur voor de hydratatie. Deze nachtcrème is vanaf eind januari 2015 verkrijgbaar en kost € 87.

Filorga Detox Body Treatment voor een super glade huid

Met de Detox Body Treatment van Filorga verfraai je je lichaamshuid. Buik, billen, benen en borsten zijn de kritieke gebieden, waar vrouwen zichzelf het vaakst lelijk vinden. Elk van deze gebieden heeft specifieke problemen: droge huid op de benen; ruwe huid op benen, dijen en tussen de borsten; vochtophopingen in het huidweefsel van buik, dijen en benen; huidverslapping op de binnenkant van de dijen, billen, onderkant van de armen en borst. De Detox lichaamsbehandeling van Filorga is de eerste voedende huidverzorging die gifstoffen verwijdert. De lichte crèmeachtige mousse voedt en beschermt de huid met karitéschuim, dit is karitéboter die onder druk in schuim verandert en niet plakkerig aanvoelt. Detox tegen vochtophoping vindt plaats met behulp van o.a. zuiverende quercetinedimeren - moleculen verkregen uit een extract van de Sophora japonica–bloesem - en extracten uit verschillende medicinale planten. Door het gecombineerde effect van het verwijderen van gifstoffen en het verbeteren van de vochtafvoer, wordt het silhouet steviger en minder gezwollen. Glycolzuur tenslotte zorgt voor een verbeterde textuur van de lichaamshuid. De Detox Body Treatment is niet speciaal voor 's nachts bedoeld, maar omdat het lichaam zelf toch ook al bezig is met het uitscheiden van afvalstoffen, kan deze behandeling voor een extra boost zorgen. Omdat het product niet vet is, is het ook overdag zeer goed te gebruiken. Het product is verkrijgbaar vanaf maart 2015 bij ICI Paris XL. Een flacon kost € 29,90.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Persbericht Dr. Hauschka Cosmetica 13 februari 2015
  • Persbericht Mooi PR 4 februari 2015
  • Persbericht MOOI PR 9 februari 2015

Reageer op het artikel "Herstel van de huid gedurende de nacht"

Infoteur: Plato
Gepubliceerd: 15-04-2015
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!