InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Hairstyling: meer volume en structuur

Hairstyling: meer volume en structuur

Hoe geef je je haar de juiste look: volume, glad, steil, krullen, golven. Met welgekozen stylingproducten bereik je elk gewenst resultaat. Keune lanceert de Styling Fundamentals, een viertal producten voor meer volume en structuur. Voor een nonchalante haardracht heb je ook speciale producten nodig. De productlijn Undone van The Insiders helpt je aan een bos haar met een gecontroleerde imperfectie. Ook van The Insiders speciale borstels om je haar mee te stylen.

Styling Fundamentals van Keune

Je haar wassen en föhnen en dan in de spiegel toch een futloos kapsel zien; dat schiet niet op. Volume, glans en structuur: dat is het waar het bij je haar om draait. Het kappersmerk Keune brengt je een stapje dichter bij deze wens met een viertal nieuwe Styling Fundamentals. Wil je meer volume en glans dan gebruik je de Keune Design Blow Dry Spray een hitte beschermende spray voor een prachtige glans, die het haar extra snel laat drogen tijdens het föhnen. (200ml 13,90). Voor een volumeboost gebruik je de Keune Design Thickening Cream, geschikt voor fijn en dun haar. Je haar voelt meteen veel voller aan. (200ml 13,15). Wil je structuur en body geven aan je haar dan is de Keune Design Press Wax een handige wax spray die je haar niet verzwaart. Je kunt deze wax spray gebruiken op kort tot middellang haar. (100ml 11,35). Ga je echt aan het (re)stylen voor een opvallende look, dan is de soepele Keune Design Texture Cream ideaal. (200ml 13,60)
Bovengenoemde stylingproducten zijn verkrijgbaar in Keune kapsalons in heel Nederland.

Undone hair: een nonchalante look, waarvoor je wel iets moet doen

Undone is de eerste lijn van The Insiders, een professioneel haarmerk. Het gaat om een reeks haarproducten die de trendy en wellicht blijvende look van nonchalante haardracht ondersteunen. Want om een rommelige look (beachy, grungy, edgy etc.) te creëren is best moeillijk, want het is wel een rommeligheid die je "under control" moet hebben. Het verschil zit 'm in de finish. De Undone lijn bestaat uit zes verzorgings- en stylingproducten voor thuis:
  • Walk On The Beach Seaweed Shampoo 21,95 / 250 ml, de perfecte basis voor warrig beachhair. Bevat natuurlijke ingrediënten als seaweed vol met mineralen en vitamines, calcium en magnesium, orange oil, lavender oil en Hawaiian white ginger. Werkt verzorgend, kalmerend, hydraterend en ontspannend en geeft glans.
  • Walk On The Beach Conditioner & Prep 19,95 / 250 ml, een lichtgewicht leave-in spray met daarin o.a. vegetable protein, rijk aan eiwitten waaruit haar van nature opgebouwd. Hydrateert, verzacht, versterkt en ontklit; maakt de haarschacht egaal en glad. De conditioner maakt het haar niet slap. Het haar is nu klaar voor het gebruik van styling producten.
  • Woodstock Wax Spray 19,95 / 120 ml; deze wax spray met UV-filters geeft definitie, textuur, volume en beweging; voorziet in een lichte versteviging. Botanical wax & beeswax zorgen voor soft hold en glans.
  • Supernatural Thickening Cream 19,95 / 120 ml; deze lichte proteïnencrème voorziet het haar van extra body en geeft het haar meer veerkracht en volume.
  • 2nd Day Matte Paste 19,95 / 60 gr. Als je je haar net hebt gewassen, zit het ook niet altijd naar je zin. De tweede dag heeft je haar zich weer meer gesettled, een effect wat deze niet vetmakende paste geeft. Voor een semi-shabby en matte finish, geschikt voor elke haarlengte en elk haartype.
  • Teaser Styling Dust 19,95 / 2,95 gr; voor meer volume en een matte finish. Bevat o.a. China clay voor meer textuur en Aloe Vera voor een kalmerend effect.
Voor meer informatie zie www.insidershair.com.

Haarborstels

Stylen doe je ook met behulp van een borstel, maar niet elke haarborstel is zomaar geschikt voor elk soort haar. Daar is over nagedacht door The Insiders. Voorjaar 2015 lanceert The Insiders de Round brush Collection, een serie van vijf ronde, mahoniehouten borstels met kurken handgreep in de maten small tot en met extra large. De borstelharen zijn gemaakt van everzwijn en een speciale nylonvezel. De keuze van de borstel moet je aanpassen aan je haarwensen en je haarlengte. De smalste borstel Small Round geeft meer body en volume aan kort of halflang haar en zorgt tevens voor meer beweging in de diverse lagen. Met de Medium Round borstel creëer je volume, krullen, golven en glans. Met de Large Round borstel kun je zowel je haar gladder en steiler maken als meer volume en golven creëren, terwijl de Extra Large Round speciaal bedoeld is om lang haar te stijlen. De Large Round Concave borstel is dankzij de speciale vormgeving en de spiraalvormige borstelconstructie de beste tool voor weerbarstige haar. Prijzen vanaf 26,50. Voor meer informatie zie www.insidershair.com of www.salonB.nl.
Gerelateerde artikelen
Haarverzorgings- en stylingproducten voor mannen: SYOSS MENNaast een ruim assortiment aan haarverzorgings- en haarstylingproducten voor vrouwen heeft het merk SYOSS ook twee lijne…
Styling Producten van FUENTE voor een feestelijke coupeFUENTE lanceert najaar 2011 styling producten voor de party coupe. Met drie verschillende styling producten met ieder ee…
Haarproblemen aanpakken met de juiste productenEen juiste lifestyle is de basis voor gezond haar. Maar toch red je het daar niet altijd mee. Je kunt eten wat je wilt,…
Comfortabel de winter doorComfortabel de winter doorIn de wintermaanden hebben onze huid en ons haar veel te verduren. Tijd dus voor extra voedende verzorgingsproducten! He…
Natuurlijke producten om je haar te kleuren en te verzorgenJe haar verven was nog nooit zo mooi! Zo natuurlijk, met Ecolorgy van Oolaboo. Zo blond en verzorgend met de nieuwe blon…
Bronnen en referenties
  • Persberichten MOOI PR 12 maart 2015
  • www.keune.nl
  • www.insidershair.com

Reageer op het artikel "Hairstyling: meer volume en structuur"

Infoteur: Plato
Gepubliceerd: 30-03-2015
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!