InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Primers & foundations

Primers & foundations

Wie eenmaal een primer gebruikt onder de foundation wil niet anders meer. Dit fluwelen laagje zorgt ervoor dat de huid volkomen glad aanvoelt en oneffenheden worden vervaagd. Daardoor kan de make-up veel mooier over de gezichtshuid worden verdeeld en blijft deze ook veel langer mooi zitten. Wat de foundations betreft is vooral het nude-effect erg in trek: licht en comfortabel, bijna alsof je geen foundation gebruikt.

Collectie primers van Etos uitgebreid

Etos heeft vijf verschillende primers in haar collectie: Skin Smoothing Primer, Refreshing Primer, Anti Redness Primer, Anti Dulness Primer en Mattifying Primer. De laatste twee zijn sinds april 2015 nieuw in het assortiment. Alle primers bevatten vitamine E en zijn zodoende ook nog een tikje verzorgend. Vijf verschillende mooimakertjes, want deze primers zijn ook heel goed solo te gebruiken, dus wanneer er geen foundation overheen wordt aangebracht. Heel betaalbaar ook, want ze kosten € 5,95 per stuk. De Skin Smoothing Primer is een transparante primer, die ervoor zorgt dat de huid een egalere teint krijgt en dat lijntjes, rimpeltjes en oneffenheden vervagen. De Refreshing Primer is roze van kleur en corrigeert een vale teint, terwijl de Anti Stress Primer roodheid neutraliseert. Ziet je huid er gelig of grauw uit, gebruik dan de paarskleurige Anti Dulness Primer. De Mattifying Primer tenslotte is geschikt voor de vette huid, want deze primer neemt overtollig talg op en zorgt zo voor een matte teint.

Make-up primer van Douglas Make-up

Een primer is de beste basis voor een make-up. Toch kan ook de Make-up Primer van Douglas Make-up prima zowel solo als onder teintproducten worden gebruikt. Deze primer hydrateert en beschermt de huid dankzij vitamine E; en zorgt eveneens voor een egale teint en een optisch verfijnde huidstructuur. De Make-up Primer is geschikt voor ieder huidtype. Je hoeft maar één pareltje te verdelen over de gereinigde huid. Een flacon kost € 12,95 en is verkrijgbaar vanaf april 2015.

Douglas MousseDouglas Mousse

No-make-up of nude-look

Top-visagisten zweren bij een no-make-up of de nude-look. Ook als je geen visagist tot je beschikking hebt, kun je een dergelijke look zelf creëren. Het uitgangspunt is dat je het teintproduct kiest wat het beste bij je huidtype past. Als je een droge huid hebt, kun je beter voor een vloeibare en hydraterende textuur gaan; heb je een iets vettere huid dan is een luchtige mousse geschikter en bij een nog een vettere huid gebruik je best een poederfoundation. De hydraterende Douglas Make-up 12h Foundation is een vloeibare formule met een perfecte finish. De formule bevat granaatappelcomplex ter bescherming van de huid tegen invloeden van buitenaf. De 12h Foundation is verkrijgbaar in 6 kleuren en kost € 19,95. De Mousse is een romige foundation met een een poederfinish, die heel gemakkelijk aan te brengen is. De Mousse is eveneens verkrijgbaar in 6 kleuren en kost € 14,95. De Ultralight Foundation heeft een lichte structuur, maar dekt toch heel goed en heeft daarnaast ook een beschermingsfactor SPF 15. De Ultralight Foundation is beschikbaar in 4 kleuren en kost € 18,95. Met de Age Defense Foundation ziet de huid er jonger uit dankzij een verstevigende en hydraterende werking. De Age Defense Foundation is er in 4 kleuren, prijs € 22,95. De producten van Douglas Make-up zijn verkrijgbaar vanaf april 2015.

Foundation + concealer in één

Beyond Perfecting Foundation + Concealer van Clinique is wat je noemt een slim en intelligent product. Een slim product, omdat de foundation en de concealer samen voor een volledige dekking zorgen, terwijl de make-up toch lichtgewicht is. Dankzij de handige applicator breng je nooit teveel foundation aan. Je moet verspreid over het gezicht kleine stippen foundation aanbrengen en deze dan verder zijwaarts uitwerken. Met het uiterste puntje van de applicator stip je eventuele oneffenheden aan, zoals je dat ook met een concealer zou doen. Een intelligent product, omdat het inspeelt op de lokale behoefte van de huid: waar nodig hydraterend of vetabsorberend. De Beyond perfecting Foundation + Concealer is vanaf half februari 2015 verkrijgbaar in 6 verschillende tinten bij de Clinique verkooppunten en online in 20 verschillende tinten. Een flacon kost € 33.

Primer ook te gebruiken als fixatie of fresh-up

Toen er nog geen primers bestonden, kon je je toevlucht nemen tot het bevochtigen van je gezicht met gewoon water alvorens de foundation aan te brengen of de foundation aanbrengen met een vochtig sponsje voor een egaler en beter uitgewerkt resultaat. Photo Finish Primer Water van Smashbox voert terug op dat principe. Het is bijna een wondermiddel, in elk geval een multi-tasker. De spray is aan te brengen als primer onder de make-up, als fixatie over de make-up of als bevochtigingsspray om de huid gaandeweg de dag op te frissen. Een flacon kost € 32 en is vanaf 15 april 2015 exclusief bij Douglas te koop.

Veel méér dan een primer

Even-Up van Colorescience lanceerde in juni 2015 een vernieuwend product, waarvoor de benoeming 'primer' tekort schiet. Er is hier sprake van een skinperfector, het luxueuze zusje van een BB-Cream. Als primer geeft Even-Up direct dekking bij huidverkleuringen. De huidtoon wordt niet alleen geëgaliseerd, maar ook verhelderd door het effectieve Lumira™ complex. Bovendien biedt het product zonbescherming met een hoge factor: SPF 50. Een flacon 30 ml kost € 139,95. Voor verkoopinformatie zie www.colorescience.nl.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Persbericht MOOI PR 18 februari 2015
  • Persbericht MOOI PR 1 april 2015
  • Persbericht MOOI PR 7 april 2015
  • Persbericht Douglas 8 april 2015
  • www.clinique.nl

Reageer op het artikel "Primers & foundations"

Infoteur: Plato
Laatste update: 06-07-2015
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!