InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Verzorging en nageltrends 2015

Verzorging en nageltrends 2015

Verzorging en nageltrends 2015 Waren er in het verleden enkele kleuren nagellak oplopend van wit/lichtroze tot diep rood, inmiddels is de kleur van de nagel ook al een trendobject op zich. Maar we laten het er niet bij. Piercing door de nagel, diamantjes op de nagel, of zelfs een heel kunstwerk op de nagel. Alles moet kunnen, en zo zijn er dus ieder seizoen ook nieuwe trends als het gaat om de nagels. Voor de warme maanden van 2015 hebben de modemakers veel in petto.

Nagels als basis

Een verzorgde nagel vinden we heel gewoon, alleen hebben we allemaal een ander beeld bij verzorging. Want bij de een is dat een schone, goed gevijlde nagel en de ander vindt een kunstwerk op de nagel een goed stuk verzorging.

Begin bij het begin

Een verzorgde nagel is er een die in ieder geval schoon is. Behalve normaal de handen met een zachte zeep wassen, kan een oliebadje heerlijk zijn voor de handen en prima voor de nagels (vergeet hierbij de nagelriemen niet). De lengte maakt niet uit, dat bepaal je zelf. Wat wel van belang is dat een verzorgde hand nagels heeft met gelijke lengte. Sommige mensen vinden het jammer als lange nagels afbreken en als ze er nog één of twee over hebben, laten ze deze langer. Niet doen!

Alle nagels even lang of kort, goed gevijld in een vorm die je voorkeur heeft. Ook daar waren in het verleden heel specifieke trends voor. Maar dat is niet meer zo. Alleen de heel spitse nagel is eigenlijk not done, verder kan een geheel rechte nagel, licht gebogen met de vorm van de vinger mee of een beetje richting een punt maar niet te spits.

Wat wil je met je nagels?

Je kunt pas op zoek gaan naar materialen als je weet wat je wilt. Enkele van de mogelijkheden die meer in het zomerse modebeeld zijn:
  • Een kunstwerk met verhaal, maar daar moet je - behalve de materialen - ook een vaste hand voor hebben en enig gevoel om iets dergelijks te creëren. Anders kan je het natuurlijk altijd de professional laten doen. Omdat er zoveel kleuren en materialen zijn, is er qua tekening erg veel mogelijk.
  • Trendkleuren: behalve de traditionele kleuren voor de nagels, zijn de blauwvarianten al enige jaren in de mode. Eventueel te combineren met zwart. Sinds 2014 zijn de pastels in de mode en met de zomermaanden van 2015 op komst ook erg populair. Je kunt kiezen voor mat of met parelmoer. De nieuwste varianten zijn de groenige tinten, van parelmoer groen tot appeltjes groen én okergeel (wat bij een gebruinde hand erg mooi kan zijn).
  • Alleen een kleur is ook maar “saai” … althans dat vinden sommige mensen. Dan kan je de kleur combineren met een steentje of een ringetje. Een ringetje moet in de uitgroei “geknipt” worden en een steentje leg je in een half natte net gelakte nagel. Ga er altijd met topcoat overheen voor meer stevigheid en een mooie glans.
  • Een andere manier van opleuken en een nieuwe trend is één nagel in een contrasterende kleur of een kleur die in het verlengde ligt van de rest, maar dan een stuk heftiger is. Vaak wordt de ringvinger of de pink genomen, maar je kunt natuurlijk ook voor een andere vinger of de duim kiezen.
  • Helemaal nieuw zijn de nagelringetjes. Het zijn ringetjes die ter hoogte van het nagelbed geschoven worden. Het is even wennen en angst om het ringetje te verliezen is niet nodig (zo voelt het wel als je het voor het eerst draagt). Je klemt ze stevig daar waar de vinger toch iets dikker wordt. Het zijn eenvoudige ringetjes met veelal een steentje wat ter hoogte van je nagelbed zit. Je kunt ze combineren met hetzelfde steentje op de nagels.
  • De spiegelnagels met stukjes kristal behoren ook tot de nieuwe trends, maar het is lastig aanbrengen. Laat deze door de professional aanbrengen en realiseer je dat het onregelmatige oppervlak erg wennen is.

Houdbaarheid

Gel

Als je veel tijd gespendeerd hebt aan mooie nagels is het zonde als het na enkele dagen al gaat bladderen. Gelnagellak welke uit moet harden, kan daarbij helpen. Deze blijft met gemak enkele weken perfect zitten. Moet je behalve speciale nagellak ook een apparaat kopen om de nagellak mee uit te harden. De kosten hiervan zijn niet meer zo hoog.

Goede materialen

Zorg dat je altijd een goede basis vormt, door te starten op een vetvrije nagel. Afwerken met een extra harde topcoat die behalve glans ook nog bescherming geeft, helpt om het snel afbrokkelen van de randen tegen te gaan. De meeste merken hebben er wel een in het assortiment en anders neem je een gespecialiseerd nagelmerk zoals Koh, Herome of OPI.

Drogen

De houdbaarheid van de nagellak op de nagels vergroot je ook met de juiste manier van drogen en dat is of in de buitenlucht of de koude stand van de föhn of onder stomend koud water. Laat dat wapperen maar achterwege.

Tot slot

Verzorging van de nagels zegt iets over je, net zoals de manier waarop je ze bewerkt. Realiseer je altijd dat het in sommige beroepen niet handig is of zelfs helemaal niet kan. Maar kan je los gaan op je nagels … mogelijkheden genoeg!
Gerelateerde artikelen
Beauty: Gelnagellak, mooi en dé oplossing voor broze nagelsBeauty: Gelnagellak, mooi en dé oplossing voor broze nagelsMaar gelnagellak werkt ook prima tegen bladderende nagellak. Het is een nagellak die vaak in de salon gebruikt wordt, ma…
Beauty: Oplossingen voor zwakke nagelsBeauty: Oplossingen voor zwakke nagelsOm de meest uiteenlopende redenen hebben weel vrouwen zwakke nagels. Als de nagels al langer mogen zijn, dan lukt het ve…
Alles over nagellakAlles over nagellakEen leven zonder nagellak, bestaat dat nog? Tegenwoordig heeft bijna iedereen nagellak op, je kunt het zo gek niet beden…
Nagellak: Crack nagellakNagellak: Crack nagellakHet versieren van uw nagels met nagellak is al erg lang bekend. U kunt alle kleuren nagellak kopen van de regenboog, en…
Beauty: Broze en afbrokkelende nagelsBeauty: Broze en afbrokkelende nagelsRelatief veel mensen hebben last van problemen met de nagels. Broze of afbrokkelende nagels komen het vaakst voor, maar…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Verzorging en nageltrends 2015"

Infoteur: Annastaal
Laatste update: 21-09-2016
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!