InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Noviteiten zonnebrandproducten voorjaar/zomer 2015

Noviteiten zonnebrandproducten voorjaar/zomer 2015

Heel veel zonnebrandproducten zijn echte multi-taskers. Ze bieden niet alleen bescherming tegen de schadelijke effecten van UVA en UVB straling, maar werken ook tegen vroegtijdige huidveroudering door de zon. En voor het echte zomerse gevoel is het belangrijk dat er een lekker fris luchtje aan het smeersel zit. Ook na het zonnen is het van belang om een aftersun product - bijvoorbeeld een gezichtsmasker of een bodylotion - te gebruiken om de huid te kalmeren en te hydrateren. En zo behoud je ook langer je bruine kleurtje.

Sunsation van Juvena

Juvena’s nieuwe anti-aging zonnebrandlijn Sunsation combineert geavanceerde zonbescherming met intensieve en effectieve anti-aging huidverzorging:
  • beschermt de huid in de zon
  • stimuleert het immuunsysteem
  • activeert het huideigen herstelproces.
  • corrigeert en voorkomt huidveroudering door de zon
  • beschermt tegen vrije radicalen, ook via de lange golf infrarood stralen van de zon; vitamine E acetaat neutraliseert
  • hydrateert de huid dankzij o.a. boekweitextract en Ceasalpinia-extract
  • is water resistant

Het assortiment:
  • twee anti-aging gezichtscrèmes: de Superior Anti-Age Creams SPF 30 en SPF 50+
  • drie Anti-aging bodycrèmes met verschillende zonbeschermingsniveaus.
  • de Superior Anti-Age Dry Oil Spray SPF 25
  • de Classic Bronze After Sun Gel Cream voor een langdurige hydratatie en het langer behouden van de teint.
Elk van de bovengenoemde producten kost € 39,95. De producten zijn verkrijgbaar vanaf april 2015 bij de geselecteerde parfumerie.

Sans Soucis Anti-Age Sun Care lijn

De Sans Soucis Anti-Age Sun Care lijn biedt niet alleen bescherming tegen UVA/UVB straling, maar doet ook het nodige om vroegtijdige huidveroudering ten gevolge van het zonnebaden te voorkomen. Bovendien hebben de producten een zomers geurtje. Naast de Anti-Age Suncare Face en Anti-Age Suncare Body met beschermingsfactor SPF 30, maakt ook het After Sun Repair Mask deel uit van deze nieuwe lijn. Dit masker voor na het zonnen werkt verkoelend en kalmerend; roodheid en irritaties worden verzacht. Het masker houdt ook de vochtbalans van de huid op peil. Daardoor gaat deze niet schilferen en blijft het bruine kleurtje langer zitten. Het masker 50 ml kost € 22,95 en is evenals de andere producten vanaf april 2015 verkrijgbaar. Voor verkoopinformatie zie www.beautyservice.com.

Monoi Oil met de zoete geur van kokos

De roots van Monoi Oil, een Tahitiaanse formule - ook wel de heilige olie van Polynesië genoemd, gaan maar liefst 2000 jaar terug in de tijd. Toen al werd de olie bij de Tahitiaanse bevolking gebruikt voor medicinale, cosmetische en religieuze doeleinden. De ingrediënten van deze olie bestaan uit kokosolie en extracten van de Tiare Bloem. Reeds eerder verscheen Monoi Oil op de Nederlandse markt. Voorjaar 2015 is deze olie er in een limited edition Coco Scent met de tropisch zoete geur van kokos. Met dit flesje onder handbereik kun je je op een zomerse dag in Scheveningen zomaar op een bounty eiland wanen. De olie is te gebruiken tegen uitdroging van huid en haar door zon en zeewater en werkt beschermend, ontstekingsremmend en kalmerend. De olie is dus ook goed als after-sun te gebruiken. De olie stolt beneden de 22 graden, maar op een mooie warme dag wordt ze onder de invloed van de zon snel vloeibaar. Of anders houd je de flacon even onder warm water. Een flacon Coco Scent kost € 19,95. Voor verkoopinformatie zie www.dbnaturals.com.

Zonbescherming voor een gevoelige huid

De verschillende zonnebrandproducten van Eau Thermale Avène bieden optimale DNA bescherming in de zon en zijn geschikt voor de meest gevoelige huid, omdat het aantal chemische filters tot een minimum beperkt is gehouden. Daardoor ontstaan geen irritaties of allergische reacties. De producten bevatten een afgeleide van vitamine E, die dient als antioxidant en daardoor helpt vroegtijdige huidveroudering voorkomen. De crèmes en emulsies zijn waterproof, hydraterend en gemakkelijk smeerbaar. Voor meer informatie zie www.eauthermaleavene.nl/zon. De producten van Avène zijn verkrijgbaar bij de apotheek.

BABOR Anti Aging Suncare: intelligente zonnefilter

De producten van BABOR Anti Aging Suncare bevatten behalve de gebruikelijke bescherming tegen UVA en UVB straling ook een intelligent anti-aging complex, dat de DNA van de cellen extra beschermt. Hoe werkt het? De vitaminen E en C beschermen tegen vrije radicalen. In deze zonproducten zijn ze ingekapseld in een intelligente capsule. Deze capsule wordt onder invloed van UV straling poreus en pas dan worden de vitaminen actief. Bovendien legt cassia-extract een beschermend laagje om de cellen. De collectie bestaat uit diverse sprays en lotions met verschillende beschermingsfactoren. Handig voor in de tas is de Sun Stick SPF 50 (€ 18,50), zodat je je huid ook op een terrasje direct tegen de zon kunt beschermen.
Gerelateerde artikelen
Zonnebrandmiddelen: UVA en UVB filter noodzakelijk!Zonnebrandmiddelen: UVA en UVB filter noodzakelijk!Zonnebrandproducten pretenderen allen dat zij onze kostbare huid beschermen tegen de gevaarlijke UV-straling van de zon.…
Verantwoord zonnebadenHet voorjaar laat in 2013 wel erg lang op zich wachten. Toch heeft de zon al de nodige kracht en wordt het tijd om je hu…
Jezelf beschermen tegen de zonJezelf beschermen tegen de zonZoals we allemaal wel weten is goede bescherming tijdens het zonnen erg belangrijk. Onverstandig zonnen zorgt voor huidv…
Beauty: gezichtsmaskersBeauty: gezichtsmaskersJe huid af en toe verwennen is helemaal niet erg. Naast de dagelijkse reiniging kan je huid ook wel wat extra’s gebruike…
Behandeling acné met een aspirine maskerAspirine kun je behalve als pijnstiller ook prima gebruiken om puistjes mee te behandelen. De aspirine moet je dan niet…
Bronnen en referenties
  • Persbericht MOOI PR 30 april 2015
  • Persbericht Double Beauty 14 april 2015
  • Persbericht MOOI PR 4 mei 2015
  • Persbericht Elha Cosmetics 30 april 2015
  • Persbericht 2twintig publicrelations, Eau Thermale Avène, 4 juni 2015

Reageer op het artikel "Noviteiten zonnebrandproducten voorjaar/zomer 2015"

Infoteur: Plato
Gepubliceerd: 11-06-2015
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!